מכונית הסלון אאודי A6 סדאן מוצגת בדור חדש עם עיצוב אווירודינמי, פלטפורמה חדשה, ומנועים עדכניים עם מערכת מיילד הייבריד
מסתבר שיש עדיין נהגים שמעדיפים מכונית סלון במרכב סדאן קלאסי על פני קרוסאובר אופנתי, עבורם מושקת כעת אאודי A6 סדאן החדשה המתחרה בדגמים כגון מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5, וג'נסיס G80. בניגוד לאאודי A6 e-tron החשמלית אשר הוצגה ביולי 2024 ומבוססת על פלטפורמת PPE הייעודית לחשמליות, אאודי A6 מבוססת על פלטפורמת PPC המשמשת את רכבי הפרימיום של קבוצת פולקסווגן ומותאמת למנועי בעירה פנימית כך שמדובר ברכבים שונים לגמרי, למרות השם הדומה.
אאודי A6 סדאן
אאודי A6 החדשה מציגה עיצוב אלגנטי וסולידי כיאה לקטגוריה אך גם מעט מוחצן ומתוחכם יותר ביחס לדור הקודם. בחזית יחידות תאורה מתקדמות עם חותמת תאורה הניתנת להתאמה אישית, גריל ענק ללא מסגרת, ומכסה מנוע עם שני שקעים דומיננטיים. מאחור יחידות תאורה מפוצלות מסוג OLED המציגות גם סימני אזהרה לנהגים אחרים במקרה של תאונה או מצב חירום בהמשך הדרך. אמנם לא מדובר בעיצוב מפתיע או פורץ דרך מצד אאודי אך כזה שבהחלט יקלע לטעמו של קהל היעד. עבור מי שמבקש סגנון ספורטיבי יותר, מוצעת חבילת S-Line עם פגושים קרביים יותר ואפשרות לגימורים חיצוניים מושחרים.
תא הנוסעים מציג עיצוב המוכר מדגמי אאודי האחרונים וכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11.9 אינץ' ומסך מגע מרכזי בגודל 14.5 אינץ'. כאופציה מוצעים תצוגה עילית ומסך נוסף בגודל 10.9 אינץ' מול הנוסע הקדמי המציג נתוני ביצועים ומאפשר הקרנת תכני וידאו מבלי שהנהג יוכל לראותם על מנת שדעתו לא תוסח בעת הנהיגה. העוזרת הקולית ברכב מבוססת על ChatGPT.
אאודי A6 סדאן
עוד ברשימת האבזור ניתן למצוא תאורת אווירה עשירה המתכתבת עם מערכות הבטיחות עבור התרעות לנהג, מערכת שמע מבית Bang&Olufsen עם 16 או 20 רמקולים לבחירה, סגירה רכה לדלתות, גג פנורמי גדול, מתלי אוויר אדפטיביים, היגוי אחורי, ושלל פינוקים שנהוג לקבל ברכבי יוקרה בסגמנט זה. עוד מציינת היצרנית כי הדור החדש שקט בכ- 30% ביחס לקודמו, הודות לחומרי בידוד משופרים, שימוש בצמיגים עם חומר בידוד בתוכם, ותושבות חדשות למנוע ולתיבת ההילוכים.
אאודי A6 תשווק תחילה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 34.5 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 תוך 8.2 שניות, ומנוע טורבו דיזל עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות בגרסת הנעה קדמית או 6.9 שניות בגרסת הנעה כפולה. הגרסה הבכירה בהיצע מגיעה עם הנעה כפולה ומנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 367 כ"ס ומומנט מרבי של 56.1 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות. כל המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
אאודי A6 סדאן
מנועי הדיזל והבנזין 3.0 ליטרים מצוידים במערכת מיילד הייבריד במתח 48V עם מנוע חשמלי בהספק 24 כ"ס התורם לצמצום צריכת הדלק ומספק תוספת כוח לפרקי זמן קצרים לפי הצורך. בנוסף מאפשר המנוע החשמלי בלימה רגנרטיבית בהספק מכובד של 25 קילוואט לטעינת סוללה בקיבולת 1.7 קוט"ש.
אאודי A6 סדאן מציגה מערכת בלימה brake-by-wire כך שדוושת הבלימה מופרדת מהמערכת ההידראולית לחלוטין לטובת שימוש יעיל בבלימה רגנרטיבית בגרסאות המיילד הייבריד. עוצמת הבלימה הדרושה נקבעת אמנם באמצעות הדוושה אך המערכת מפעילה תחילה את הבלימה הרגנרטיבית ולפי צורך עוברת לבלימה מכנית, באופן חלק וללא שינוי בתחושת הדוושה.

תפריט נגישות








אוודי
היה לי אוודי a6 חדשה שהלך לה המנוע ב 26,000 ק"מ למרות שדיווחתי על זיופי מנוע מס' פעמים , נולדו לה עוד ים של תקלות וריקולים מוזרים שגרמו לרכב הפסד עצום בערכו פלוס חוויה נוראית , והכי מצחיק ומשפיל ששילמתי על המותג הזה מאות אלפי שקלים ,שיעור לחיים .