טסלה מודל Y החדש 2025 במבחן דרכים

טסלה מודל Y עבר מקצה שיפורים וכעת הגיע לישראל. יצאנו לנסיעה מחשמלת ובדקנו האם יש לו את הכלים כדי להוביל את הסגמנט

תגיות: , , , , , , רכב חשמלי

כולנו מכירים את טסלה מודל Y, ה- SUV של המותג שכבש את ליבם וכיסם של עם ישראל בסערה עם עלייתו לארץ. ממש לאחרונה שדרגה טסלה את רכב הפנאי הנמכר ביותר בעולם וכעת הוא כאן.

טסלה מודל Y
יתרונות איכות חומרים, מרווח, טווח נסיעה, אחזקה זולה
חסרונות נוחות נסיעה בתוך העיר, מחיר

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

עיצוב ונוחות טסלה מודל Y

מאחר ומדובר במתיחת פנים, המרכב שומר על הסגנון המוכר וכך גם על המידות. בחזית הותקן פס תאורה רוחבי צר המעניק לדגם מראה נקי, ומאחור פס תאורה חדש וייחודי המאיר שטף אור נאה המשתקף על פאנל ייעודי בדלת תא המטען. עוד ניתן לזהות חישוקים ופגושים שונים לצד מבחר צבעים חדשים. העיצוב העדכני מפחית את מקדם הגרר מ- 0.23 ל- 0.22 לטובת טווח נסיעה גדול מעט יותר. בשילוב זכוכית אקוסטית בכל החלונות, מתקבלת הפחתה של כ- 20% מהרעשים ביחס לדגם היוצא. עוד מדווחת טסלה כי גג הזכוכית חוסם פי 7 יותר קרינת שמש ביחס לדגם הקודם - עניין חשוב בקיץ הישראלי.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

בתא הנוסעים נעשה שימוש בחומרים איכותיים יותר וגם איכות ההרכבה שופרה מאחר ולא הייתה מוצלחת במיוחד בדגם הקודם. בטסלה מודל Y החדש 2025 דשבורד מחומרים רכים, וריפודים איכותיים המגיעים בצבע לבן או שחור. אל אלו מצטרפים תאורת אווירה עוטפת בשלל צבעים לבחירה, ומושבים קדמיים מאווררים ומחוממים המסונכרנים עם בקרת האקלים.

המסך המרכזי בגודל 15.4 אינץ' שופר ונהנה מבהירות גבוהה יותר לצד תגובה משופרת למגע. מסך חדש בגודל 8 אינץ' הותקן לטובת הנוסעים מאחור לשליטה בבקרת האקלים ולצפייה בנטפליקס, יוטיוב ותכני בידור אחרים. בחירת ההילוכים מתבצעת מעתה דרך המסך המרכזי ולא בעזרת מנוף פיזי, אך הפעלת האיתות עדיין מתבצעת בעזרת מנוף פיזי מסורתי ולא בעזרת לחצני מגע על ההגה אשר קיבלו ביקורת שלילית בדגמים אחרים של החברה. מערכת השמע בגרסאות Long Range כוללת 16 רמקולים וסאב-וופר כפול, עם מיקרופונים נוספים המספקים איכות שיחה משופרת ותמיכה מובנית בספוטיפיי ובאפל מיוזיק להזרמת מוזיקה.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

הכניסה למושבים הקדמיים נוחה וקלה בזכות המרכב הגבוה, ואלו מספקים תמיכה טובה לגב ולרגליים, לצד מרווח טוב לראש ולכתפיים. מושב הנהג חשמלי וניתן לכוונו לשלל תנוחות לטובת תנוחת נהיגה נוחה גם בזכות ההגה הקטן יחסית שנעים מאוד למגע ומתכוונן בטווח רחב. שדה הראיה ממושב הנהג טוב מאוד ומוסיף לקלות הכללית של הנהיגה בטסלה מודל Y. בין שני המושבים הקדמיים תא אחסון גדול ועמוק מאוד.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

המושבים האחוריים נהדרים. הם נוחים ויש מרווח טוב לראש ולברכיים הודות לבסיס גלגלים באורך 2,890 מ"מ. את המושבים ניתן להטות חשמלית, ובדומה למושבים הקדמיים גם הם מחוממים ומאווררים בסינכרון עם מערכת בקרת האקלים. לטובת הנוסעים מאחור הותקן כאמור מסך בגודל 8 אינץ' בעזרתו ניתן לשלוט באוורור המושבים האחוריים, בכיוון משענת הגב, במערכת השמע, ואפילו לשחק משחקים. כמו כן, ניתן לחבר למסך זה 2 התקני בלוטות' שונים. עוד מאחור פתחי אוורור כמובן ושקעי USB-C.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

תא המטען גדול ונוח. נפחו עומד על 854 ליטרים עם מקום אחסון נוסף מתחת לרצפת תא המטען. אם זה לא מספיק, קיפול חשמלי של הספסל האחורי יגדיל את תא המטען לנפח של 2,158 ליטרים. תא המטען נוח וקל להעמסה הודות לדלת האחורית הגדולה והחשמלית. בתא המטען אין גלגל רזרבי ואותו מחליפה ערכת ניפוח צמיגים בדומה לרכבים רבים אחרים. פתרון אחסון נוסף הוא תא מטען Frunk משני וקטן הנמצא בקדמת טסלה מודל Y. תא מטען זה הנמצא מתחת ל"מכסה המנוע", אמנם לא גדול אך פרקטי ונוח לשימוש עם פקק קטן בתחתית להקלה על הניקיון וניקוז המים.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

נקודת החולשה של טסלה מודל Y היא נוחות הנסיעה בתוך העיר במהירויות נמוכות. בשונה מהשיוט הנוח בכבישים בין עירוניים ובמהירות תלת ספרתית, בתוך העיר העמוסה בכבישים משובשים ופסי האטה, מרגישה טסלה מודל Y קופצנית מעט. בנסיעה בין עירונית נשמעים מעט רעשי רוח אך לא בצורה חריגה או יוצאת דופן. בסופו של יום וברוב התרחישים מתגלה טסלה מודל Y כרכב מאוד נוח. נקודה נוספת ראויה לציון היא קלות הנסיעה בתוך העיר ובמקומות צפופים עם שלל מצלמות במקומות שונים ברכב שהופכים כל תמרון או חניה למשימה קלה ופשוטה.

ביצועים טסלה מודל Y

טסלה מודל Y החדשה בגרסאת המבחן AWD Long Range מצוידת במערכת הנעה כפולה עם צמד מנועים חשמליים המספקים כ- 514 כ"ס ומומנט מירבי של 50.3 קג"מ. בגרסה זו תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 4.8 שניות ותטוס עד למהירות מקסימלית של 201 קמ"ש. נתון לא רע לרכב ששוקל כ- 2 טון.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

כמצופה מרכב חשמלי עם 514 כ"ס, ביצועי המנוע והכוח הזמין לכל בקשה פשוט יוצאים מן הכלל. מסתכלים לאן רוצים להגיע וטסלה מודל Y פשוט משגרת את עצמה לשם. גם תאוצות הביניים טובות כך שיציאה לעקיפה מתבצעת בקלות רבה. ההגה נוח לאחיזה אך ההיגוי קצת עמום וסובל מחוסר פידבק. התנהגות הכביש טובה. טסלה מודל Y יציבה על הכביש וגם בפניות חדות האחיזה טובה בזכות הצמיגים, כיול המתלים, וגם ההנעה הכפולה היודעת להעביר את הכוח לגלגלים בהתאם לתנאי הדרך ורצון הנהג.

טווח נסיעה טסלה מודל Y

למבחן התייצב טסלה מודל Y בגרסאת AWD Long Range עם סוללה בקיבולת 75 קוט"ש נטו וטווח נסיעה מוצהר של 586 ק"מ. במבחן שערכנו הגענו לטווח נסיעה אמיתי קרוב ל- 500 ק"מ וזהו נתון טוב מאוד. בדומה לרכבים חשמליים אחרים, ניתן לשלוט בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית, אך גם במלוא העוצמה, התוספת שלה לטווח הנסיעה לא דרמטי. את רכבי טסלה אפשר כידוע להטעין בעמדות הסופרצ'ארג' המהירות של טסלה, כך שגם אם 500 קילומטרים ברצף לא מספיקים, תוכלו להוסיף עוד בטעינה מהירה שלא תארוך זמן רב מדי. דרגת זיהום האוויר של טסלה מודל Y היא 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה טסלה מודל Y

טסלה הא יצרנית רכב המנסה לעשות דברים אחרת, ולצד הצלחות משמעותיות וחידושים שחלחלו גם אל יצרניות הרכב המסורתיות, היא סבלה מבקרת איכות מרושלת בתחילת הדרך. לאחר גל התייקרות דגמיה, ביצעה החברה בשנים האחרונות שינויי מחירים תכופים במסגרתם נחתכו מחירים באופן שפגע ברוכשים הקודמים. סקרי אמינות מעידים על רמת אמינות בינונית. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2023 הגיעה טסלה למקום ה- 14 מתוך 30 יצרניות.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

ברכבי טסלה אין טיפולים תקופתיים וזהו יתרון משמעותי ביחס למתחרים. היצרנית ממליצה לבדוק את נוזל הבלמים ולהחליף את פילטר המזגן אחת לשנתיים, ולהחליף את החומר המייבש במזגן לאחר 6 שנים. רכבי טסלה משווקים עם אחריות יצרן מלאה ל- 4 שנים או עד 80,000 ק"מ. האחריות המורחבת לסוללה משתנה בהתאם לדגם ולגרסה הספציפית, ובמקרה של טסלה מודל Y לונג ריינג' האחריות הינה ל- 8 שנים או עד 192,000 ק"מ והיא תמומש במקרים שבהם קיבולת הסוללה יורדת מ- 70%.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 6,400 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,900 ₪. עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,806 ₪.

בטיחות טסלה מודל Y

טסלה מודל Y החדש טרם עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP אבל בשנת 2022 נבחן הדגם היוצא, ומעבר לציון מרבי של 5 כוכבים, קיבל הדגם ציונים מעולים בקטגוריות השונות - 97% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל, ו- 98% על תפקוד מערכות הבטיחות.

טסלה מודל Yטסלה מודל Y

אבזור הבטיחות בטסלה מודל Y החדש כולל בין היתר 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מניעת תאוצה בלתי רצויה בעת זיהוי מכשולים בקרבת הרכב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת עזר בעת החלפת נתיב, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות שזוהתה בתמרור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת לניטור עירנות הנהג המבוססת על מצלמה המותקנת בתא הנוסעים. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר טסלה מודל Y

גרסת הכניסה טסלה מודל RWD Y המוצעת במחיר 244,000 ₪, כוללת מערכת הנעה אחורית עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות וטווח נסיעה של 500 ק"מ. חדשה בהיצע הינה גרסת RWD Long Range שמחירה 268,800 ₪ וכוללת מערכת הנעה אחורית המאפשרת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות וטווח נסיעה של 622 ק"מ. רכב המבחן בגרסת AWD Long Range מוצע במחיר 287,300 ₪ וכולל מערכת הנעה כפולה עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות וטווח נסיעה של 586 ק"מ (כ- 500 ק"מ במבחן שערכנו).

האבזור בכל הגרסאות כולל בין היתר מסך מרכזי בגודל 15.4 אינץ', מסך אחורי בגודל 8 אינץ', ריפוד דמוי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, מושבים אחוריים עם חימום, חימום לגלגל ההגה, אפליקציית מפתח דיגיטלי לטלפון החכם, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מערכת מצלמות עם אפשרות לצפייה מרחוק באמצעות האפליקציה, שני משטחי טעינה אלחוטיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 19 או 20 אינץ'.

טסלה מודל Y החדש מגיע אלינו לאחר עדכון משמעותי שלקח את הטוב ועשה אותו טוב יותר בתחומי איכות החומרים, איכות הנסיעה, והעיצוב. טסלה מודל Y החדש מרגיש בשל ומלוטש, ועושה את מרבית הדברים נכון. מבחינת נוחות ובטיחות היינו מעדיפים שבטסלה יפסיקו להתעקש על היעדר לוח מחוונים לנהג, אך כיום טסלה מודל Y הינו אחד מהרכבים החשמליים הטובים ביותר שיש בשוק וניכר שהמתחרים מסין מסתכלים על הרכב כאמת המידה אליה הם מנסים לכוון ולהגיע. חלקם אולי מצליחים, מרביתם פחות, וזו הנקודה החזקה של טסלה מודל Y.

טסלה מודל Y לונג ריינג' AWD
מנוע חשמלי כפול
הספק מרבי 514 כ"ס
מומנט מרבי 50.3 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,790 מ"מ
רוחב כללי 1,982 מ"מ
גובה כללי 1,624 מ"מ
בסיס גלגלים 2,890 מ"מ
נפח תא מטען 854 ליטרים
משקל עצמי 1,997 ק"ג
מהירות מרבית 201 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 4.8 שניות
קיבולת סוללה 75 קוט"ש
טווח נסיעה מירבי משולב (יצרן) 586 ק"מ
טווח נסיעה מירבי משולב (מבחן) 500 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 287,300 ₪

טסלה מודל Y 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

5 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 5

    3 אתה כותב מלל של שטויות שום דבר ממה שכתבת לא נכון

    • ניר06/10/25

    מאחד שיש לו את הרכב מודל y 2025 awd

  • 4

    ל 3 אתה עומד מצוין מומלץ לסמל

    • Bwd07/06/25

  • 3

    תיקון טעויות בכתבה

    • אמיר31/05/25

    כיוון רגנרציה- בדגמי טסלה לרבות המודל y אין אפשרות לכיוון דרגות רגנרציה. ישנה רק דרגת רגנרציה אחת - הגבוהה ביותר one pedal. זה חסרון גדול שכן לא כולם אוהבים לנהוג ככה. נפח תא המטען- 854 ליטר הוא בתקן אמריקאי במדידה עד גובה הגג. בתקן אירופאי במדידה עד גובה המדף הנפח הוא כ- 450 ליטר ועוד כ- 100 מטר בתא מתחת לריצפה. לא ציינת חסרון גדול שאין אפשרות להפעיל waze במסך דבר בסיסי לחלוטין ואין אנדרואיד אוטו ואפל קאר. אין חיישני חניה שזה גם דבר בסיסי. פלטפורמת 400v מיושנת לעומת פלטפורמת 800v בחלק מהרכבים המתחרים וטעינה מהירה יותר. העדר v2l. הנדסת אנוש גרועה שהכל מתופעל מהמסך או 2 כפתורים בהגה. אפילו בחירת הילוכים דרך סלייד במסך. רכב וותיק ויקר. רכב פסול בעיני, לא מוביל את הקטגורייה אלא נשרך מאחור.

  • 2

    רכישת טסלה מודל RWD

    • מנשה שוחט31/05/25

    בעוד 9 חודשים צריך להחליף רכב לחדש. הומלץ לי לרכוש את טסלה. אני מעונין לעשות נסיעת מבחן. כיום יש לי חשמלית אחרת באותו מחיר של טסלה רןצה להזמין היום את מודל 2026 אם אפשר. נא להתקשר לטלפון 0503489390 בכבוד רב מנשה שוחט

  • 1

    מעדיף אוטו אמיתי

    • יוני נ30/05/25

    זה לא אוטו זה אפליקציה

כתבות נוספות בנושא רכב חשמלי 

המס על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 2026 ...

בהתאם להחלטות שפרסמה רשות המיסים, מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות ב- 7% החל מינואר 2026, מ- 45...

בוריס רוזנר13 נובמבר 2025

מותג IM Motors מושק בישראל

קבוצת לובינסקי משיקה בישראל את מותג IM Motors מבית SAIC הסיני ומתחילה את דרכה בשוק המקומי עם מכונית ...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

הכירו את טויוטה היילקס 2026 החדש...

טנדר העבודה האייקוני טויוטה היילקס מוצג היום בדורו התשיעי עם שינויים משמעותיים בפלטפורמה, עיצוב קשוח...

בוריס רוזנר10 נובמבר 2025

רנו טווינגו חוזרת, הפעם רק חשמלית...

אחרי נסיון מוצלח עם רנו 5 שחזרה אלינו בדור חדש עם הנעה חשמלית ועיצוב נוסטלגי, נחשפת אחותה הקטנה רנו ...

בוריס רוזנר9 נובמבר 2025

גרסת כניסה מוזלת לאורה 03 החשמלית...

כלמוביל, יבואנית אורה (ORA) לישראל, משיקה את אורה 03 ברמת אבזור קלאסיק חדשה עם אבזור מופחת ותג מחיר ...

בוריס רוזנר2 נובמבר 2025

השקת קאדילק ויסטיק בישראל וירידת מחירים ...

קבוצת UMI, יבואנית קאדילק לישראל, משלימה את ליין הדגמים החשמלי של המותג האמריקאי עם השקת קאדילק ויסט...

בוריס רוזנר30 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu