טויוטה לנד קרוזר 2025 במבחן דרכים

אייקון השטח האגדי מגיע אלינו בדור חדש לאחר 15 שנים, עם הבטחה לשיפורים רבים ביכולת הכביש ובבטיחות לצד שמירה על יכולת שטח ועבירות גבוהה

תגיות: , , , ,

לטויוטה לנד קרוזר שמור מעמד אייקוני בקרב חובבי השטח. הדגם האגדי מיוצר מזה 40 שנה ומשמר לאורך הדורות את אותם עקרונות בסיסיים המקנים לו יכולת שטח ושרידות אבסולוטיות. טויוטה לנד קרוזר משווק ב- 170 מדינות, נוסע באזורים הנידחים ביותר בעולם, ויצר לעצמו בזכות מוניטין של רכב שטח קשוח. טויוטה לנד קרוזר 250 החדש, מחליף בישראל את טויוטה לנד קרור 150 הפורש, לאחר 15 שנות הובלת הקטגוריה. הדגם משווק בישראל רק בתצורת 7 מושבים עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטרים בהספק 205 כ"ס ותיבת 8 הילוכים פלנטרית, בחמש רמות אבזור. המחיר עומד על החל מ- 409,990 ₪ ומטפס עד 559,990 ₪ לגרסת FIREST EDITION הנבחנת.

טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר 250 FIREST EDITION
יתרונות יכולת שטח, מוניטין אמינות וסחירות, אייקון
חסרונות מחיר, אבזור בגרסאות הבסיס, גרפיקת מולטימדיה מיושנת

עיצוב ונוחות טויוטה לנד קרוזר

העיצוב החיצוני חוזר למקורות ומציג סגנון רטרו עם אלמנטים קלאסיים מדורות העבר בפרשנות מודרנית. המרכב קופסתי עם סרחי עודף קצרים, החזית מציגה עיצוב בסיסי עם מוטיבים מלבניים, וגם מאחור לא תמצאו אלמנטים מיוחדים. טויוטה מציינת כי חלקי המרכב תוכננו כך שיהיה קל להחליפם אם יינזקו. למרות הגישה התכליתית, התוצאה לא רעה, בעיקר בזכות פרופורציות נכונות. גרסת FIREST EDITION הנבחנת נבדלת בגופי תאורה עגולים המהווים הומאז' לעיצוב דגמי ה- 70 הקלאסיים. בנוסף, כוללת גרסה זו אופציה לצמד צבעים ייחודיים לה - חול המדבר (ברכב המבחן) וכחול דינאמי, המגיעים שניהם עם גג בצבע אפור בהיר. בניגוד לדור הקודם אשר שווק גם במרכב קצר, הדור החדש זמין רק במרכב ארוך והמידות גדולות מבעבר. אורכו של טויוטה לנד קרוזר החדש התארך ב- 100 מ"מ לכדי 4,925 מ"מ, רוחבו תפח ב- 95 מ"מ לכדי 1,980 מ"מ, גובהו צמח ב- 20 מ"מ לכדי 1,870 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 60 מ"מ לכדי 2,850 מ"מ.

טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזר

תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לקודמו, עם עיצוב מודרני יותר הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 או 12.3 אינץ' (בהתאם לרמת האבזור) ומסך מגע מרכזי צף בגודל 9 או 12.3 אינץ'. הארכיטקטורה כוללת דשבורד דו מפלסי, כאשר בחלקו העליון נמצא את צמד הצגים ופתחי המיזוג הצידיים, ותחתיו את בקרת האקלים ופתחי המיזוג המרכזיים. טויוטה לא מוותרת על פקדים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים ופונקציות מרכזיות נוספות כדי שניתן יהיה לשלוט בהן גם תוך כדי נהיגה בשטח מאתגר. נוסיף לכך סידור צפוי ותפעול אינטואיטיבי, ונקבל הנדסת אנוש פשוטה וקלות תפעול מבורכת ביחס לטרנד העכשווי הדוחס את כל פונקציות התפעול אל צג מרכזי בודד. ואם בצג עסקינן, אז נהיה חייבים לציין שטויוטה מוכרחה לשדרג את מערכת המולטימדיה הפשוטה והנושנה שאינה ראויה בפני עצמה, לבטח לא בדגמים יקרים כגון לנד קרוזר. חומרי הדיפון רכים ואיכותיים, ואיכות ההרכבה מוצקה וחסונה כמצופה.

טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזר

המושבים בשתי השורות הראשונות נוחים וכורסתיים, כאשר אלו הקדמיים כוללים בגרסה זו כיוונון חשמלי מלא עם זיכרונות, איוורור וחימום. הכניסה דורשת טיפוס קל, מה שעלול להעיק במעט על קצרי קומה, אך לצורך כך ישנן מדרגות צד וידיות טיפוס במשקופים. המרווח נדיב מאוד בכל שבעת המושבים. משענות הגב במושבי השורה השנייה מחולקות ביחס של 60:40 וזוויות המשענות ניתנת לכיוונון. מרווח הברכיים והראש עצומים בשורת המושבים השנייה ויש אזור בקרת אקלים נפרד ומפוצל, פתחי מיזוג, חלונות כהים, תאורה, ושקעי טעינה. קיפול ידני של מושבי השורה השנייה נעשה באמצעות ידיות בציר המושב ויוצר קיפול של משענת הגב וגם הרמת בסיס המושב לפנים. הקיפול הכפול מאפשר מפתח נמוך יחסית ומעבר נוח אל השורה השלישית. צמד המושבים בשורה השלישת דקיקים ומיועדים לילדים כנהוג בכל רכבי 7 מושבים בסגמנט, אך מרווח הברכיים נמצא בקצה העליון ומאפשר נוחות סבירה לצמד נוסעים בגובה 1.70 מטר, אשר ייהנו בנוסף מפתחי מיזוג בתקרה ומגג פנורמי עם וילון הצללה ייעודי לשורה זו.

טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזר

תנוחת הנהיגה גבוהה במיוחד אף ביחס לדגמי פנאי גדולים, ויחד עם קו חלונות נמוך ומראות צד ענקיות, מתקבלת תצפית מעולה על הכביש והסביבה. חרף זאת, לא ניתן להתעלם מהממדים הנדיבים שמאתגרים את כושר התמרון במעברים צרים, הן בעיר והן בשבילי היער, שמאיימים להתחכך בצידי המרכב.

פתרונות האחסון מונים תא כפפות, תא מקורר (עם מנגנון קירור ייעודי עצמאי) מתחת למשענת היד שבין המושבים, כיסי אחסון בדלתות, ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ובמשענת היד בשורה השנייה. פתיחת דלת תא המטען נעשית כלפי מעלה היות והגלגל החלופי אינו מותקן עליו. נפח תא המטען עומד על 130 ליטרים סמליים כאשר כל המושבים בשימוש, אך קיפול חשמלי (בגרסה זו) של מושבי השורה השנייה מכנס את בסיס המושב אל תוך הרצפה ליצירת נפח הטענה בנפח 556 ליטרים עם משטח מפולס. קיפול שתי שורות המושבים יביא לנפח טעינה עצום של 1,875 ליטרים אך הוא אינו מפולס וכולל מרווחים. אופציה מעניינת מאפשרת את פתיחת החלון האחורי מחוץ לרכב בלבד, עבור הכנסת חפצים קטנים במהירות. בתא המטען שקע 12 וולט, תאורה, וטבעות עיגון. גלגל חלופי בגודל מלא נמצא בתחתית המרכב.

טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזר

נוחות הנסיעה משופרת ביחס לדגם הפורש, ונאותה ביחס למצופה מדגם הכולל שלדת סולם וייעוד שטח. נסיעה איטית על פני שברי אספלט מצליחה לטלטל קלות את המרכב האלסטי, ומעבר על פני פסי האטה עדיין מרגיש גמלוני מדי. ההתמודדות עם בורות ומכסי ביוב או כל מפגע הדורש פעולה עמוקה יותר של המתלה, מטופלת טוב, ובכביש המהיר נרשמת נוחות נסיעה טובה לצד יכולת שיוט נעימה ובידוד רעשים טוב, משופר לאין ערוך ביחס לדגם הפורש.

ביצועים טויוטה לנד קרוזר

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטרים עם הספק מרבי של 205 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי ננעל המחלק את המומנט ביחס 50:50 בין הצירים. נתוני הביצועים אינם מפורסמים אך בפועל מתגלים ביצועי הכביש כסבירים ומספקים לייעודו של הדגם. ביחס לעת המודרנית עם שלל דגמים חשמליים בעלי תאוצות זריזות, ביצועיו של טויויטה לנד קרוזר עשויים להרגיש עצלים, אך בפני עצמם אינם מהווים חסרון. המנוע המוכר מהדגם הפורש ומטויוטה היילקס, ניחן בעמידות וקשיחות מפליגות לכת, אך לצידן פעולה שאינה מעודנת המלווה בטרטור דיזל "חקלאי" החודר אל תא הנוסעים. תיבת 8 הילוכים פלנטרית מאפשרת שיוט נינוח בסל"ד נמוך, לצד חיסכון בדלק ושיפור מה בתאוצות הביניים.

טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזר

התנהגות הכביש צפויה ובטוחה לנהיגת סוף שבוע משפחתית, והרכב כמובן לא מיועד לתקיפות מהירות של פיתולים. שלדת סולם אלסטית, משקל רב ומתלים רכים יוצרים זווית גלגול תחת עומס, כך שנעדיף להישאר בטווח העומסים המתון. הבלמים הולמים את המשקל, עם צלחות בלימה בקוטר 340 מ"מ מלפנים ו- 335 מ"מ מאחור, ומציגים כושר תאוטה טוב לצד פעולה לינארית של הדוושה. ההגה סובל מפעולה ארוכה ומעורפלת, אך חרף כל אלו, כישורי הכביש של טויוטה לנד קרוזר החדש שופרו ללא היכר ביחס לדגם הפורש, והן ביחס למתחרים אמריקאים קשוחים.

ביצועי שטח טויוטה לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר החדש 2025 מבוסס על פלטפורמת TNGA-F הכוללת שלדת סולם קשיחה ב- 30% ביחס לדור הקודם. המפרט מונה מתלה קדמי מסוג עצמות עצה כפולות, סרן אחורי חי, הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל אחורי ומרכזי, ובגרסאות הבכירות אנו פוגשים לראשונה בטויוטה מנגנון אלקטרוני לניתוק מוט מייצב קדמי המאפשר מהלך מתלים ארוך ב- 10 מ"מ ביחס לדגם הפורש. זווית הגישה 25 מעלות, זווית הנטישה 22 מעלות ומרווח הגחון עומד על 205-215 מ"מ בהתאם לרמת האבזור. עוד מצויד הדגם בבורר מצבי נהיגה חדש MTS עם שלל תוכניות לשטח סלעי, דיונות, בוץ, כורכר או שלג, בקרת זחילה, ומצלמת "גחון שקוף". שילוב של מכניקה ייעודית לשטח עם סיוע טכנולוגי אלקטרוני מתגלה כמוצלח במיוחד ומאפשר ריסון מיידי של אובדן אחיזה או התחפרות, נעילות מהירות, שמירה טובה של מגע הצמיגים בשטח הודות למהלך ארוך ושלדה אלסטית, ותיעול נכון של הכוח אל הגלגלים האוחזים באמצעות אלקטרוניקה.

טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזר

בנהיגת שטח מאתגרת בסביבת יער בן שמן, צלחתנו עליות ואתגרי הצלבת סרנים במסלול דומה למבחן השטח שערכנו ללנד רובר דיפנדר 130. טויוטה לנד קרוזר הפגין יכולות מרשימות לא פחות, חרף זווית הנטישה שגורעת גם כאן מהיכולת עקב וו הגרירה, האגזוז הנמוך וסרח העודף האחורי לטובת שורת המושבים השלישית. הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מרכזי, מאפשרים מעבר מכשולים וטיפוס עליות חלקלקות גם לנהגים שאינם מנוסים בנהיגת שטח. בסיכומו של מבחן השטח, ניכר כי טויוטה לנד קרוזר החדש אינו נופל מקודמו ביכולת עבירות ומתברג אל הצמרת המצומצמת של רכבי ה- SUV בעלי יכולת שטח אמיתית וקשוחה במצב "סטוק" ללא כל שיפורים חיצוניים.

צריכת דלק טויוטה לנד קרוזר

עם נתוני פתיחה הכוללים משקל עצמי של 2,370 ק"ג, הנעה כפולה ומרכב גבוהה, לא ציפינו לצריכת דלק חסכונית במיוחד, אך בנהיגת המבחן אשר כללה נסיעת כביש ושטח, לרבות שימוש בהילוך כוח, השגנו צריכת דלק טובה של 10 ק"מ לליטר. נתון היצרן העומד על 9.4 ק"מ לליטר אף פסימי מתוצאת המבחן. עם מיכל דלק בנפח 80 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של 800 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה טויוטה לנד קרוזר

טויוטה הובילה את טבלת המסירות בישראל בשנת 2024 ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות טויוטה מביעים שביעות רצון, כאשר טויוטה לנד קרוזר נמנה בין הדגמים האמינים ביותר של החברה ובעל מוניטין שרידות יוצא דופן.

בסקר של ארגון DJ Power שנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה טויוטה למקום ה- 2 מתוך 31 יצרניות, עם 147 תקלות לכל מאה כלי רכב. כמו כן, טויוטה לנד קרוזר נהנה משוק יד 2 עתיר ביקוש, כשהרוב המוחלט של הדגמים נמכר במחיר הגבוה משמעותית ממחיר המחירון.

טויוטה לנד קרוזרטויוטה לנד קרוזר

הדגם משווק עם אחריות למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, אך החברה מציעה אפשרות לרכישת אחריות מורחבת לתקופה של עד 15 שנים או עד 250,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ.

חרף העובדה שטויוטה לנד קרוזר הינו רכב גניב במיוחד, ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם וותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 13,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות טויוטה לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר החדש טרם נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP . הדגם החדש זוכה כאמור לפלטפורמה מודרנית ולהגה בתגבור חשמלי המאפשרים שדרוג משמעותי באבזור הבטיחות שכולל את חבילת Toyota Safety Sense 3.0 המונה בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, ניטור תנועה צולבת בצמתים, מערכת אקטיבית לשמירה על מרכוז בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת רדאר, זיהוי תמרורים והתאמת מהירות הנסיעה בהתאם, אורות גבוהים אוטומטיים, ומערכת לבלימת הרכב במצב חירום כאשר הנהג אינו מגיב. החל מגרסת לקצ'ורי מקבלים גם ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, ומערכת ליציאה בטוחה מהרכב. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 4 מתוך 8 בגרסת הבסיס, ו- 6 מתוך 8 בשאר.

תמורה למחיר טויוטה לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר החדש משווק בישראל עם חמש גרסאות לבחירה. גרסת הכניסה SELECT מוצעת במחיר 409,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 9 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', 6 רמקולים, ריפודי בד, כניסה ללא מפתח, תאורה ראשית רפלקטור לד, מדרגות צד, וחישוקי 18 אינץ'.

גרסת LUXURY מוצעת במחיר 449,990 ₪ ומוסיפה לרשימה מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', 8 רמקולים, ריפודי עור סינתטי, מושב נהג עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור מושבים קדמיים, בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, הגה בציפוי עור עם חימום, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם בלימה אוטומטית, מצלמות היקפיות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית, ספוילר אחורי, מערכת סיוע לירידה במדרון, ובקרת זחילה.

גרסת LIMITED SKY מוצעת במחיר 482,990 ₪ וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', קונסולה אחורית עם קירור, משטח טעינה אלחוטית, כוונון הגה חשמלי, מנגנון ניקוי פנסים, גג שמש נפתח, חלונות כהים מאחור, ומערכות שטח נוספות ביניהן נעילת דיפרנציאל אחורי חשמלית, מערכת ניטור מצבי שטח, ובורר סוגי שטח MTS.

גרסת SAHARA SKY מוצעת במחיר 522,990 ₪ ומוסיפה גג פנורמי, מערכת שמע JBL עם 14 רמקולים, ריפודי עור, כוונון חשמלי במושבים הקדמיים, אוורור מושבים אחוריים, תצוגה עילית, מראה פנימית דיגיטלית, מוט מייצב בעל מנגנון ניתוק, וחישוקי 20 אינץ'.

גרסת FIRST EDITION הנבחנת, מוצעת במחיר 559,900 ₪, והינה מהדורה מוגבלת בהשראת דגמי העבר הקלאסיים עם הפנסים העגולים. גרסה זו אמנם מגיעה עם חישוקי 18 אינץ' אך כוללת בנוסף ריפודי עור בעיצוב ייחודי, גימורים פנימיים ייחודיים, וצביעה דו-גונית (מרכב בצבע כחול או חול מדבר בשילוב גג אפור בהיר).

טויוטה לנד קרוזר החדש רושם שיפור מהותי ביחס לדגם המוחלף, ומגיע אל סגמנט שהתרוקן כמעט ממתחרים ישירים. לנד רובר דיפנדר 110 יקר משמעותית לרכישה ולאחזקה, פורד ברונקו וג'יפ רנגלר אינם מציעים אפשרות לשבעה מושבים ויכולת כביש נינוחה, ו- KGM רקסטון אמנם זול יותר אך אינו מציע יכולות דומות כלל. המחיר התייקר משמעותית ביחס לדגם הפורש, אך בהתאם גם יכולת הכביש, איכות החיים, השימושיות לשבעה נוסעים, ואבזור הבטיחות שודרגו משמעותית. מאחר והיבואנית מתקשה לעמוד בביקוש ואף פתחה רשימת המתנה, ניכר כי מעריצי הדגם מצביעים ברגליים ולא נרתעים מהתייקרות המחיר. בהתחשב בכך שמדובר בדגם מודרני המאזן בין יכולת כביש ליכולת שטח אמיתית, לצד שימושיות ומוניטין אמינות וסחירות מהטובים בשוק, אנו כלל לא מופתעים.

טויוטה לנד קרוזר 250 2.8 ליטרים FIREST EDITION 4X4 אוטומטי
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,755 סמ"ק
הספק מרבי משולב 205/3,000-4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 51.0/1,600-2,800 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,925 מ"מ
רוחב כללי 1,980 מ"מ
גובה כללי 1,925 מ"מ
בסיס גלגלים 2,850 מ"מ
מיכל דלק 80 ליטרים
נפח תא מטען 130/566/1,875 ליטרים
משקל עצמי 2,370 ק"ג
מהירות מרבית לא נתון
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) לא נתון
צריכת דלק משולבת (יצרן) 9.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 559,990 ₪

טויוטה לנד קרוזר 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    לחובבי הג'אנר בכלל ולנד קרוזר בפרט, כאחד שנהג על כל דגמי לנד קרוזר לדורותיהם כולל הנדון שבכתבה, לדעתי לא ניתן לתאר טוב יותר את הלנד קרוזר 250. כתבה ממצה לרכב יפה ואופה.

    • מוש אשל30/05/25

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu