יצאנו לבדוק האם לג'ילי EX5 יש את מה שצריך בשביל להמשיך את דרכו המוצלחת של ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי הפכה להצלחה גדולה בישראל בטווח זמן קצר מאוד של פחות מחמש שנים, עם דגם אחד בלבד - ג'ילי גיאומטרי C, שהציף את כבישי ישראל ועמד במשך תקופה בחלקה העליון של טבלת המכירות עד להגעתו של BYD אטו 3 אשר השתלט על השוק. לאחרונה הושק בישראל ג'ילי EX5 - קרוסאובר חשמלי משפחתי מסגמנט C-SUV אשר יוכל לתת מענה אמיתי ומעודכן יותר בסגמנט רכבי הפנאי החשמליים מול דגמים כגון BYD אטו 3 וצ'רי FX EV. ג'ילי EX5 תוכנן אחרת ומבטיח הרבה הבטחות שאת קיומן יצאנו לבדוק. למבחן התייצב ג'ילי EX5 בגרסת TECH הבכירה המוצע במחיר 167,990 ₪.
| ג'ילי EX5 | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות, אבזור, מחיר |
| חסרונות | טווח נסיעה |
ג'ילי EX5
עיצוב ונוחות ג'ילי EX5
ג'ילי EX5 מבוסס על פלטפורמת GEA חשמלית ייעודית אשר תוכל לנצל את יתרונות מערכת ההנעה החשמלית. מידותיו נדיבות ביחס לסגמנט, ויחד עם רצפה שטוחה מתקבל תא נוסעים מרווח ונוח. אורכו 4,615 מ"מ, רוחבו 1,901 מ"מ, גובהו 1,670 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,750 מ"מ. העיצוב הכללי של ג'ילי EX5 יפה וסולידי לטעמנו.
בחזית יחידות תאורה גדולות בצורת משולש ופס לד התוחם את קצה הפגוש מכל צד. פרופיל הרכב מרשים יחסית, במיוחד ברמת גימור TECH עם חישוקים בקוטר 19 אינץ' המוסיפים למראה הכללי. הידיות הנשלפות עובדות נפלא, קופצות החוצה בכל פעם שמתקרבים לרכב ונסגרות אוטומטית כאשר מתחילים בנסיעה או מתרחקים מהרכב. בחלקו האחורי יחידת תאורה אחת Coast to Coast כפי שראינו באין ספור רכבים אחרים וספוילר ספורטיבי בחלקו העליון של החלון כמוהו ראינו בעבר אבל כאן הוא נראה טוב יותר.
ג'ילי EX5
ג'ילי EX5 מציג סביבת נהג מודרנית עם מערכת הפעלה Flyme Auto מבית Meizu המוכרת מתחום הסמארטפונים ונרכשה על ידי קונצרן Geely. המערכת פותחה במיוחד לרכב חשמלי ומבוססת על ממשק דמוי סמארטפון עם תמיכה בעברית שעדיין לא מושלמת. במרכז הקונסולה מסך מגע ענק בגודל 15.4 אינץ׳ המשמש לשליטה בכלל מערכות הרכב, ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינץ׳. בגרסת TECH גם תצוגה עילית צבעונית המוקרנת על השמשה הקדמית. בנוסף כולל הדגם שליטה קולית באמצעות הפקודה "Hi Geely" עבור הפעלת מיזוג אוויר, ניווט, מדיה, פתיחה וסגירה של הגג הפנורמי, החלונות, תא המטען ועוד. אפליקציה ייעודית מאפשרת בדיקת מצב הסוללה, פתיחה ונעילה של הדלתות, הפעלת מערכת המיזוג, תזמון טעינה, והתראות תחזוקה. תמיכה באפל קארפליי תוצע בחודשים הקרובים.
ג'ילי EX5
באופן כללי, סביבת הנהג של ג'ילי EX5 היא מקום שנעים מאוד להיות בו, ואיכות החומרים טובה ביחס לרכב שמחירו מתחת ל- 170 אלף ₪. הכניסה למושבים הקדמיים קלה, ובזכות כיוונון חשמלי של כיסא הנהג וההגה מתקבלת תנוחת נהיגה נוחה מאוד. שדה הראיה טוב מאוד הודות לחלונות הגדולים. רמת האבזור TECH הנבחנת כוללת חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ובונוס נהדר נוסף - עיסוי במושבים הקדמיים עם שש תוכניות עיסוי שונות.
הישיבה בספסל האחורי נוחה הודות למבנה המספק תמיכה טובה לגב ולברכיים, ובסיס גלגלים מכובד של 2,750 מ"מ המאפשר מרווח ברכיים נדיב. הספסל גם רחב מספיק עבור 3 מבוגרים שיוכלו לשבת בנוחות ללא מדרגת הינע תודות לפלטפורמה החשמלית המאפשרת רצפה שטוחה. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מפתח מיזוג, שקע USB ושקע USB-C.
ג'ילי EX5
בג'ילי EX5 לא חסר תאי אחסון, ביניהם תא אחסון גדול ופתוח מתחת לקונסולה המרכזית, תא סגור במשענת היד שבין המושבים הקדמיים, מחזיקי כוסות מלפנים ומאחור, שני משטחים להנחת סמארטפונים, תא כפפות קומפקטי, תאי אחסון בדלתות, ומגירת אחסון נסתרת תחת המושבים האחוריים. תא המטען בנפח 461 ליטרים או 1,877 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. מתחת לרצפת תא המטען קיים תא אחסון נוסף היכן שהיה צריך להיות הגלגל הרזרבי שהפך לערכת ניפוח.
ג'ילי EX5 הוא רכב נוח הודות לכיול מתלים רך יחסית. בעיר ובכבישים משובשים עשו המתלים עבודה טובה מאוד, וגם בכבישים בין עירוניים קיבלנו חוויית שיוט רכה ונעימה בשילוב מושבים תומכים. בידוד הרעשים גם הוא טוב עד 120-130 קמ"ש ולמעלה מזה תשמעו מעט רעשי רוח וכביש בתא הנוסעים.
ביצועים ג'ילי EX5
ג'ילי EX5 מצויד במנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 214 כ״ס ומומנט מרבי של 32.6 קג״מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ״ש תוך 6.9 שניות. מערכת ההנעה המשולבת כוללת את רכיבי ההנעה, הבקרה והקירור במארז קומפקטי המבטיח תחזוקה פשוטה לאורך זמן. סוללת LFP Short Blade Battery המשולבת בשלדה מאפשרת מרכז כובד נמוך וקשיחות מבנית גבוהה יותר.
ג'ילי EX5
אמנם 214 כ"ס כבר לא נשמע לנו הרבה, אבל ביצועי המנוע והכוח הזמין בג'ילי EX5 בהחלט טובים. הרכב יודע להיות מהיר כשצריך והכוח מגיע מיד, כך שתאוצות הביניים טובות ביציאה לעקיפה. לא מדובר כאן במטוס קרב אבל ג'ילי EX5 מגלה דינמיות טובה כשנדרשת התנהלות זריזה ויציבות טובה בפניות חדות. ההגה מרגיש קצת עמום וצורתו מלבנית אך זה לא באמת גורע מחוויית הנסיעה הטובה באופן כללי.
טווח נסיעה ג'ילי EX5
ג'ילי EX5 מגיע עם סוללה בקיבולת 60.2 קוט״ש המספקת טווח נסיעה של עד 430 ק"מ לפי תקן WLTP בגרסת הכניסה PRO או 410 ק״מ בגרסת TECH הבכירה עקב חישוקים גדולים יותר. רכב המבחן הגיע לטווח נסיעה אמיתי של כ- 330 ק"מ עם צריכת חשמל ממוצעת של 16.8 קוט"ש ל- 100 קילומטרים. אנחנו כמובן היינו רוצים טווח נסיעה גדול יותר. על פי דיווחים מסין, ג'ילי תציג בקרוב גרסת טווח ארוך עם סוללה בקיבולת 68.4 קוט"ש אשר תמקם את ג'ילי EX5 במקום טוב יותר.
ג'ילי EX5
הרכב תומך בטעינה מהירה DC בהספק של 100 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 30% ל- 80% בקיבולת הסוללה תוך כ- 20 דקות בתנאים אופטימליים, ובטעינה ביתית AC תלת-פאזית בהספק של 11 קילוואט המאפשרת טעינה מלאה תוך כ- 7 שעות. בפועל, זמן הטעינה מ- 40% ל- %100 בעמדת טעינה DC בהספק 120 קילוואט ארך 45 דקות. בנוסף תומכת הסוללה בטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים ובעתיד גם ב- V2V לטעינת כלי רכב אחרים. כמצופה, דרגת זיהום האויר של ג'ילי EX5 הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה ג'ילי EX5
בדומה למרבית המותגים הסיניים העושים עליה לארץ, המותג ג'ילי החל את פעילותו לפני כמה שנים בודדות וטרם גיבש חוות דעת ציבורית כזו או אחרת בכל הנוגע לאמינותו. לכל הידוע, הדגם לא הפגין מחלות או תחלואות קריטיות עד כה, וניכר כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג. ג'ילי EX5 משווק עם אחריות יצרן מלאה ל- 6 שנים או עד 150,000 ק"מ, ואחריות של 8 שנים או עד 150,000 ק"מ לסוללה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 7,200 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 2,400 ₪.
בטיחות ג'ילי EX5
ג'ילי EX5 זכה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הבטיחות של Euro NCAP בתחילת השנה עם ציוני משנה של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, ו- 83% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בשמירה על נתיב הנסיעה, זיהוי שטחים מתים, התרעה לפתיחת דלת מסוכנת, התרעה בעת היסח דעת וזיהוי עייפות נהג, מצלמות היקפיות 360 מעלות, זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ומערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 8 מתוך 8.
תמורה למחיר ג'ילי EX5
ג'ילי EX5 מגיע עם רשימת אבזור מכובדת כבר בגרסת הכניסה PRO שמחירה 161,990 ₪, הכוללת בין היתר מושבים קדמיים עם חימום ואוורור, בקרת אקלים דיגיטלית עם מסנן N95, טעינה אלחוטית לסמארטפונים, שקעי USB מלפנים ומאחור, 6 רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, וחישוקי 18 אינץ'.
גרסת TECH הנבחנת מוצעת במחיר 167,990 ₪ וכוללת גם פונקציות נהדרות של עיסוי במושבים הקדמיים, הטיה חשמלית והדום מובנה למושב הנוסע, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תאורת אווירה צבעונית עם 256 גוונים, גג פנורמי נפתח, מערכת שמע עם סאבוופר ו- 16 רמקולים כולל במשענות הראש, וחישוקי 19 אינץ'.
ג'ילי EX5 בא לכבוש את הפסגה בטבלת המכירות, חד וחלק. מעבר לתמחור תחרותי, ג'ילי EX5 מצטיין בנוחות, מרווח, ביצועים ואבזור. באופן כללי מדובר ברכב טוב שפשוט נעים לשהות ולנהוג בו. ג'ילי EX5 הוא כאמור גם רכב בטיחותי שזכה לציון מרבי של 5 כוכבים. החיסרון הבולט הוא טווח הנסיעה, ואם ג'ילי EX5 רוצה באמת לכבוש את טבלת המכירות, זה יכול לקרות רק עם גרסת הטווח הארוך בתנאי שהמתחרים לא יציגו רכב טוב יותר עד אז. נכון להיום אפשר לסכם שג'ילי EX5 הוא רכב נהדר במחיר נגיש שדורש טעינות לעיתים קרובות יותר ביחס למתחרים. אבל בזמן שהרכב נטען, אתם יכולים לקחת הפסקה מהיום, לשמוע מוזיקה ב- 16 רמקולים וליהנות מעיסוי מפנק בגב, וזה דווקא נשמע די טוב.
| ג'ילי EX5 TECH | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי |
| הספק מרבי | 214 כ"ס |
| מומנט מרבי | 32.6 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,615 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,901 מ"מ |
| גובה כללי | 1,670 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,750 מ"מ |
| נפח תא מטען | 461 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,765 ק"ג |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 6.95 שניות |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 410 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 330 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 16 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 16.8 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2025) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 167,900 ₪ |

תפריט נגישות








תמיכה באנדואיד אוטו ובקאר פליי
לכל מי שמאמין שבעוד מספר חודשים תהיה תמיכה בקישוריות לטלפון כמובטח, רק רוצה לספר לכם שכשרכשתי את הגיאומטרי C לפני שנתיים, זה בדיק מה שהבטיחו לי. כחו את זה בחשבון אם הקישוריות לטלפון חשובה לכם.
ל—אני, מה הבעיה בסיני?
ג'ילי EX5 במבחן דרכים
זה רכב חשמלי, לא ולא. אנחנו משתמשים בבנזין בלבד
גילי זה סיני
בסך הכל לא רע אם באותו מחיר תגיע עם סוללה מוגדלת
מותק של רכב, אבל לא חף מחסרונות