רכב הפנאי ג'אקו 7 הינו הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת השנה. אחריו יונדאי אלנטרה וטויוטה קורולה קרוס
הציבור בישראל כבר לא רודף אחרי רכבים חשמליים כמו בעבר, גם אם היבואנים עורכים מבצעים ללא הרף. כעת השוק מעדיף מכוניות היברידיות והיברידיות נטענות (PHEV) ואת זה ניתן לראות היטב בטבלת המסירות. הרכב הנמכר ביותר מתחילת השנה הינו ג'אקו 7 - בעיקר בגרסת PHEV, ואחריו יונדאי קונה הייבריד, טויוטה קורולה קרוס הייבריד ויונדאי אלנטרה הייבריד. שימו לב כי נתון מסירות מסויים לא מעיד בהכרח על הביקוש בשוק הפרטי, מאחר ולא ציינו למי נמסרו הרכבים ובאילו תנאים. לעיתים מדובר במסירת כמות גדולה לחברות ליסינג שרכשו במחיר נמוך משמעותית מהמחירון המוצג לצרכן.
ג'אקו 7 - הרכב הנמכר ביותר בישראל
להלן הדגמים הנמכרים ביותר ברבעון הראשון של שנת 2025 בחלוקה לפי קטגוריות:
מכוניות קטנות
קיה פיקנטו מובילה את הקטגוריה בפער משמעותי עם 4,328 מסירות ומהווה למעשה מעין ברירת מחדל לרכב מיני. אל המקום השני עולה טויוטה יאריס וצמודה אליה MG 3 החדשה שמצליחה לתפוס נתח שוק מכובד במהירות. במקומות הרביעי והחמישי ניצבות האחיות הוותיקות סיאט איביזה וסקודה פאביה.
| מקום | דגם | מסירות |
|---|---|---|
| 1 | קיה פיקנטו | 4,328 |
| 2 | טויוטה יאריס | 1,715 |
| 3 | MG 3 | 1,712 |
| 4 | סיאט איביזה | 1,487 |
| 5 | סקודה פאביה | 1,357 |
מכוניות משפחתיות
יונדאי אלנטרה מובילה את הסגמנט עם 4,178 מסירות. במקום השני סקודה אוקטביה עם 3,826 מסירות. הרחק מהן במקום השלישי ניצבת MG 4 החשמלית אשר מצליחה להתברג במיקום גבוה בסגמנט למרות מאפיינים לא מסורתיים. צ'רי אריזו 8 עם השקה מוצלחת ניצבת במקום החמישי המכובד.
| מקום | דגם | מסירות |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי אלנטרה | 4,178 |
| 2 | סקודה אוקטביה | 3,826 |
| 3 | MG 4 | 1,694 |
| 4 | סקודה סקאלה | 1,463 |
| 5 | צ'רי אריזו 8 | 1,289 |
רכבי פנאי עירוניים
סגמנט רכבי הפנאי העירוניים לא חווה שינויים כבר תקופה ארוכה אך הדבר צפוי להשתנות עם הגעת רכבים חשמליים והיברידיים זולים בקרוב. טויוטה יאריס קרוס במקום הראשון עם 4,390 מסירות. הרחק מאחוריו יונדאי וניו עם 3,370 מסירות. ניסאן ג'וק במקום השלישי. סקודה קאמיק וסיאט ארונה מקבוצת פולקסווגן חותמים את החמישיה הראשונה בסגמנט זה.
| מקום | דגם | מסירות |
|---|---|---|
| 1 | טויוטה יאריס קרוס | 4,390 |
| 2 | יונדאי וניו | 3,370 |
| 3 | ניסאן ג'וק | 2,316 |
| 4 | סקודה קאמיק | 2,168 |
| 5 | סיאט ארונה | 2,124 |
רכבי פנאי קומפקטיים
קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים דווקא תנודתית למדי וכעת שולט בה יונדאי קונה עם נתון מרשים של 7,512 מסירות. המחסור בטויוטה קורולה סדאן פינה את הדרך לטויוטה קורולה קרוס אשר ניצב במקום השני עם 4,525 מסירות. במקום השלישי נמצא BYD אטו 3 החשמלי וצמודים אליו קיה נירו וצ'רי FX.
| מקום | דגם | מסירות |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי קונה | 7,512 |
| 2 | טויוטה קורולה קרוס | 4,525 |
| 3 | BYD אטו 3 | 3,009 |
| 4 | קיה נירו | 2,974 |
| 5 | צ'רי FX | 2,443 |
רכבי פנאי משפחתיים
סגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים תחרותי במיוחד ואותו מוביל כעת ג'אקו 7 הסיני הודות לגרסת ה- PHEV הפופולרית. הרחק מאד מאחורי נמצא טויוטה ראב 4 הוותיק והיקר עם 3,967 מסירות. במקום השלישי אקספנג G6 שהינו גם הרכב החשמלי הנמכר ביותר. קיה ספורטאז' שהיה חביב הקהל מסתפק במקום חמישי ואחיו יונדאי טוסון כבר לא ברשימת הטופ 5 אך שניהם זכו לאחרונה לגרסה היברידית שימושית הצפויה לשפר את מעמדם.
| מקום | דגם | מסירות |
|---|---|---|
| 1 | ג'אקו 7 | 8,458 |
| 2 | טויוטה ראב 4 | 3,967 |
| 3 | אקספנג G6 | 3,164 |
| 4 | מאזדה CX-5 | 2,755 |
| 5 | קיה ספורטאז' | 2,330 |
רכבי פנאי 7 מושבים
צ'רי טיגו 8 פרו מזנק אל המקום הראשון ומדיח את מיצובישי אאוטלנדר אל המקום השני. סקודה קודיאק הרחק מאחור במקום השלישי. KGM רקסטון אמנם נכנס לרשימה אך רושם נתונים צנועים.
| מקום | דגם | מסירות |
|---|---|---|
| 1 | צ'רי טיגו 8 פרו | 3,815 |
| 2 | מיצובישי אאוטלנדר | 2,779 |
| 3 | סקודה קודיאק | 1,136 |
| 4 | KGM רקסטון | 652 |

תפריט נגישות








כמות ואיכות
טיוטה שולטת
משתפים פעולה עם הבלוף
הכותרת "אני אוהב אותך". התוכן "שכחתי לכתוב שלא"... מה שווים כל המספרים והטבלאות, כשחלק גדול מאד "מהמכירות" הן לחברת בת של היבואן ??? אתם צריכים לספק מידע בעל ערך : 1. כמה נמכרו מכל דגם ללקוחות, וכמה לעובד החברה/חברת הבת. 2. כמה זמן בילו המכוניות בחניוני היבואן
הפרסום של מספר הרכבים שנמכרו אינו משקף את המציאות.
נתוני משרד התחבורה חושפים כי יבואנים ביצעו מעל 10% של רישומי רכב עצמיים, אך המספר האמיתי גבוה יותר. הנתונים של משרד התחבורה הם נתונים יחסית שמרניים, זאת מכיוון שנתוני משרד התחבורה אינם מסוגלים לעקוב אחר תופעה אחרת בה נקטו יבואני הרכב השנה באופן מאסיבי: רישום של מכוניות על שם עובדי היבואן, חלקם בכירים. לפי הערכות, השנה נרשמו כמה אלפי מכוניות על שם עובדי היבואן, כלומר בפועל מספר המכוניות שיבואני הרכב לא הצליחו למכור לציבור הרחב ולכן נאלצו למכור בפועל לעצמם.