קיה ספורטאז' הייבריד חזר לישראל בתמחור תחרותי יותר במטרה למשוך קהל חדש בסגמנט שהפך לתחרותי מתמיד. יצאנו לבדוק האם גרסת ההייבריד עדיפה על גרסת 1.6 טורבו בנזין
קיה ספורטאז' הפופולרי מתחרה בסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים, ואם בעבר היו לו חיים קלים מול דגמים יפנים ואירופאים, המצב כעת שונה לאחר שדגמים סינים נכנסו לתמונה ומציעים מפרט משכנע במחיר מפתה. על מנת לספק מענה הולם לשינויים בסגמנט, חוזר אלינו קיה ספורטאז' הייבריד במחיר תחרותי משמעותית מבעבר. למבחן התייצב קיה ספורטאז' הייבריד ברמת אבזור פרימיום הבכירה המוצע במחיר 206,900 ₪.
| פיג'ו 3008 אקטיב דיזל | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, בידוד רעשים, צריכת דלק |
| חסרונות | איכות חומרים |
קיה ספורטאז' הייבריד
עיצוב ונוחות קיה ספורטאז' הייבריד
עיצובו של קיה ספורטאז' הייבריד זהה לגרסאות הטורבו בנזין ומציג סגנון דינמי המסייע לו להסוות מידות חיצוניות נדיבות. הגריל הקדמי משתרע לרוחב החזית, מעליו עיטור כסוף, ובפינות הוא פוגש את יחידות התאורה בעיצוב מורכב עם חותמת תאורת יום בצורת בומרנג. הדופן מעניקה רושם דינמי בזכות קו מותניים בולט בדלתות, חיפוי שחור לבתי הגלגלים, ועיטורים כסופים בספי הדלתות ובקורות האחוריות. החישוקים הקלים בקוטר 18 אינץ' בגרסה הנבחנת זוכים לצביעה דו גונית ועיצוב נאה. הזנב מציג עיצוב אלגנטי בזכות פנסים המחוברים באמצעות פס מושחר ושלל אלמנטים כסופים.
קיה ספורטאז' הייבריד
תא הנוסעים נותר גם הוא ללא שינוי ומציג מראה מרשים, מקורי וממוקד בנהג. לוח המחוונים הדיגיטלי והמסך המרכזי שוכנים יחד על משטח מעוקל הפונה אל עבר הנהג, ויחד והם נראים מעולה. מתחת למסך המרכזי משטח מגע עם פקדים מתחלפים ושנויים במחלוקת המיועדים לשליטה במערכת בקרת האקלים או במערכת השמע כפי שראינו לצערנו גם דגמים אחרים של המותג. הקונסולה בין המושבים הקדמיים זוכה לעיצוב נאה ומאכלסת פקדים לשליטה בפונקציות מרכזיות, פקדים לשליטה בחימום מושבים והגה, וחוגת בורר הילוכים. ההקפדה על עיצוב המושבים, דיפוני הדלתות ופתחי המיזוג מעניקה אווירה נעימה ברכב.
איכות החומרים אינה מצטיינת והיינו רוצים שתהיה טובה יותר. מאידך, איכות ההרכבה מצוינת וחיפשנו לשווא אחר דיפונים רופפים או חוסר התאמה בחיבורי הדיפונים. כל מרכיבי תא הנוסעים מעוגנים היטב למקומם והנסיעה חפה מרשרושי פלסטיקה. תא הנוסעים מציע מערך תאי אחסון שימושי. בתחתית הקונסולה תא עם מכסה המחליק לאחור וחושף משטח טעינה וחיבורי מדיה. בין המושבים הקדמיים תא פתוח המכיל צמד מתקני כוסות נשלפים. תא האחסון מתחת למשענת היד עמוק ושימושי אך אינו מכיל שקעי טעינה. תא הכפפות מרווח ומציע מפתח רחב אך הוא פשוט ונטול דיפון. התאים בדלתות הקדמיות אינם גדולים אך כוללים מגרעת לאחסון בקבוק שתיה.
קיה ספורטאז' הייבריד
הנדסת האנוש מקבלת ציון כללי טוב. התפעול נוח, וקל לזהות במהירות על איזו פונקציה אחראי כל פקד. כאמור, משטח המגע האחראי על השליטה בבקרת האקלים ובמערכת השמע, פוגם בנוחות התפעול. שינוי הטמפרטורה מתבצע באמצעות צמד גלגלות נוחות לשימוש, אולם השליטה בעוצמת המיזוג וביתר הפונקציות דורשת שימוש במשטח המגע ומצריכה הסטה של המבט מהכביש. בלחיצת כפתור מתחלפת פונקציונליות המתגים לטובת שליטה במערכת השמע, וגם כאן שינוי עוצמת השמע באמצעות הגלגלת נוח, אך השימוש ביתר הפקדים פחות אינטואיטיבי. לשימוש בחוגות בורר ההילוכים ניתן להתרגל במהירות, והפקדים הקטנים על גבי גלגל ההגה מוכרים מדגמי קיה אחרים. מיקום פקד בלם החניה משמאל לגלגל ההגה אינו מרגיש טבעי. לא ברור מדוע פתיחה וסגירה של חלונות הצד בלחיצת כפתור קצרה לא מוצעת בגרסאות הכניסה, וברמות האבזור הבכירות מוצעת בחלונות הקדמיים בלבד.
קיה ספורטאז' הייבריד
הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה. הדלתות גדולות, המפתח רחב והמפתן אינו גבוה במיוחד. המושבים הקדמיים רכים ונעימים אולם מצליחים גם לספק תמיכה טובה. חלקו העליון של מסעד הגב מעט צר ועלול ליצור תחושת אי נוחות עבור בעלי כתפיים רחבות. המרווח מלפנים מצוין, למעט עבור ברך ימין של הנהג. משענות הראש מעולות ומספקות תמיכה לעורף ולצוואר בנסיעות ארוכות. ברכב המבחן המאובזר, המושבים הקדמיים חשמליים ומחוממים עם טווח כוונון רחב המסייע במציאת תנוחת ישיבה נוחה.
הראות לפנים טובה אם כי קורות A מעט עבות, ובתנאים מסוימים הרגשתי צורך להעיף מבט נוסף לפני ניסיון השתלבות בתנועה. מראות הצד ממוקמות היטב ומספקות שדה ראייה מעולה. הראות לאחור נפגעת מעט עקב קורות אחוריות עבות, אולם השמשה האחורית גדולה מהמקובל. המגב האחורי מסתתר מתחת לספוילר ובכך תורם למראה הרכב ומוגן מפני חשיפה לשמש הישראלית הגורמת להתייבשות מהירה. תצוגת מצלמת הרוורס כוללת פסי הכוונה דינמיים אך איכות המצלמה לא מרשימה.
קיה ספורטאז' הייבריד
הדלתות האחוריות הגדולות פוערות מפתח רחב שמאפשר נוחות טובה ברתימת פעוטות למושב הבטיחות, וכן כניסה ויציאה נוחות גם למבוגרים. המרווח מאחור נדיב בכל המימדים על אף שגג השמש גוזל מעט ממרווח הראש אך מאפשר לנוסעים מאחור ליהנות ממבט לשמיים. המושב האחורי יוכל לאכלס שלושה נוסעים בוגרים בנוחות סבירה בזכות רצפה שטוחה ומושב מרכזי נוח יחסית שאינו מוגבה באופן מוגזם. האווירה מאחור מעט חשוכה עקב קו החלונות הגבוה. הנוסעים מאחור זוכים לפתחי מיזוג, שקעי טעינה מסוג USB-C, שמשות אחוריות כהות, ומשענת יד עם צמד מתקני כוסות.
לקיה ספורטאז' הייבריד תא מטען גדול בנפח 587 ליטרים עם מפתח רחב ושימושי. קיפול המושב האחורי ביחס של 40:20:40 מאפשר גמישות בין הובלת מטען להסעת נוסעים. המושבים האחוריים מתקפלים באמצעות משיכת מנוף בתא המטען, ולאחר הקיפול מתקבלת רצפה שטוחה וחלל הטענה גדול בנפח 1,776 ליטרים. המדף האחורי הנגלל נוח לשימוש ואין חובה להסירו בכל פעם שמובילים מטען גדול. בתא המטען אמצעי עיגון שימושיים ושקע טעינה 12V, ומתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני. בגרסת פרימיום הנבחנת קיימת פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען גם מרחוק באמצעות השלט.
קיה ספורטאז' הייבריד
כיול המתלים מנסה לאזן בין רכות לריסון מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה. פני הכביש מורגשים בתא הנוסעים אך לא באופן מעיק. בורות גדולים וחדי שפה או רצף של שיבושים יגרמו לרעשי מתלים בולטים ולנדנודי מרכב. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה מאוד, עם ריסון מוצלח של תנודות המרכב ותגובה טובה במפגש עם שיבושים. בידוד הרעשים טוב מאוד כל עוד פני הכביש חלקים ואיכותיים, אך כבישים משובשים יגרמו לשאון צמיגים בולט. בידוד רעשי המנוע והרוח מעולה.
ביצועים קיה ספורטאז' הייבריד
לקיה ספורטאז' הייבריד מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 160 כ"ס, מנוע חשמלי בהספק מרבי של 60 כ"ס, סוללה בקיבולת 1.49 קוט"ש, תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה קדמית. ההספק המרבי המשולב עומד על 210 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות והגעה למהירות מקסימלית של 186 קמ"ש.
קיה ספורטאז' הייבריד
קיה ספורטאז' הייבריד אמנם אינו ספורטיבי ולא מדרבן את הנהג ללחוץ על דוושת התאוצה, אך מדובר ברכב זריז המאפשר הגעה למהירויות גבוהות מעבר למהירות המותרת מהר מאוד בלי שתשימו לב. התנהגות הכביש טובה, והרכב מצליח לשמור על יציבות גם בפניות חדות ופתאומיות ועושה זאת טוב במרבית המקרים. מעבר למצב ספורט מרגיש מיותר ברכב כזה, ולמען האמת, מעבר לשמירה על הילוך נמוך יותר לטובת זמינות כח וצביעת לוח השעונים באדום, לא ממש הורגש שינוי נוסף במתלים או בהיגוי.
צריכת דלק קיה ספורטאז' הייבריד
קיה ספורטאז' הייבריד הגיע במטרה לשפר את נתון צריכת הדלק. בגרסת 1.6 טורבו המוכרת, צריכת הדלק במבחן הדרכים שלנו עמדה על 10.9 ק"מ לליטר. קיה ספורטאז' הייבריד בהחלט שיפר נתון זה ורושם במבחן שלנו צריכת דלק של 14.7 ק"מ לליטר. נתון היצרן עומד על 17.5 ק"מ לליטר וציפינו להיות קרובים יותר לנתון זה במהלך המבחן. לקיה ספורטאז' הייבריד מיכל דלק בנפח 52 ליטרים, ובחישוב קל תבקרו בתחנת הדלק אחת ל- 650-700 ק"מ בהנחה שלא תגיעו אליה על אדי הדלק האחרונים. דרגת זיהום האויר הינה 10 מתוך 15.
אמינות ועליות אחזקה קיה ספורטאז' הייבריד
קיה נהנית ממוניטין חיובי בישראל והיא שומרת ומבצרת את כוחה עם המיקומים המובילים בקטגוריות השונות בטבלת המסירות השנתית. סקרי אמינות מעידים על תמונה דומה ברחבי העולם. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2024 הגיעה קיה למקום השמיני מתוך 29 יצרניות. גם בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2023 זכתה קיה לציונים דומים והגיעה למקום ה- 10 מתוך 30 יצרניות.
קיה ספורטאז' הייבריד
קיה ספורטאז' הייבריד משווק בישראל עם אחריות יצרן לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחיר אגרת הרישוי לרכב המבחן ברמת פרימיום הינו 2,722 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,000 ₪ ועלות ביטוח החובה כ- 2,100 ₪.
בטיחות קיה ספורטאז' הייבריד
קיה ספורטאז' עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וזכה לציון מקסימלי של 5 כוכבים, עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 72% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי כולל בלימה בעת פניה שמאלה בצומת, מערכות אקטיביות למניעת סטיה מנתיב הנסיעה ושמירת מרכוז בנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים, בקרת שיוט אדפטיבית, ובקרת מהירות חכמה. בגרסת פרימיום תקבלו גם מערכת לניטור רכבים בשטח מת כולל מניעת מעבר לנתיב לא פנוי, מערכת לניטור תנועה חוצה מאחור כולל בלימה עד מהירות 8 קמ"ש, והתרעה על פתיחת דלת. קיה ספורטאז' הייבריד פרימיום זוכה לציון בטיחות 6 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי בעוד שרמת הגימור הבסיסית אורבן מקבלת ציון 3 מתוך 8 בלבד.
תמורה למחיר קיה ספורטאז' הייבריד
קיה ספורטאז' הייבריד משווק בשתי רמות אבזור לבחירה. רמת אורבן מוצעת במחיר 194,900 ₪ וכוללת בין היתר מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', קישוריות לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ', בורר הילוכים בצורת חוגה, משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת כולל יציאות מיזוג לנוסעים מאחור, ריפוד בד בשילוב עור, שקעי טעינה USB-C בדופן המושבים הקדמיים, בלם חניה חשמלי עם Auto Hold, מפתח חכם עם אפשרות התנעה מרחוק, תאורה קדמית לד, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית, וחישוקי 17 אינץ'.
רכב המבחן ברמת פרימיום מוצע במחיר 206,900 ₪ ומוסיף כוונון חשמלי למושבים קדמיים, זיכרון למושב נהג, חימום מושבים קדמיים והגה, תאורה פנימית לד, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית כולל פתיחה ללא מגע, חלון גג פנורמי נפתח, וחישוקי 18 אינץ'.
לפני קצת יותר מעשור נמכר קיה ספורטאז' במחיר של מכונית משפחתית והצליח להפוך לדגם הנמכר ביותר בישראל, אך כיום מחירו של קיה ספורטאז' הייבריד נמצא כבר בספירה אחרת, ומול ארסנל מתחרים שחלקם מאובזרים, חזקים, מעוצבים או מרווחים יותר, הוא צריך להתאמץ יותר. עם זאת, לקיה ספורטאז' מוניטין חיובי וזה שווה המון לנהג הישראלי. קיה ספורטאז' הייבריד מוסיף למוניטין הזה גם מערכת שהופכת אותו לחסכוני יותר בדלק בתוספת מחיר לא גדולה של 3,000 ₪ בגרסת פרימיום עד 10,000 ₪ בגרסת אורבן, ביחס לקיה ספורטז' טורבו. מי שנוסע כ- 20,000 ק"מ בשנה יכול להחזיר עלות זו תוך שנה עד שלוש שנים, ולכן לנו נראה שזוהי גרסת ההנעה הנבחרת לקיה ספורטאז' בישראל, לבטח ברמת הגימור פרימיום הנבחנת.
| קיה ספורטאז' הייבריד פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,598 סמ"ק ומנוע חשמלי |
| הספק מרבי | 210/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 35.7/3,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,515 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,865 מ"מ |
| גובה כללי | 1,770 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,680 מ"מ |
| מיכל דלק | 52 ליטרים |
| נפח תא מטען | 587 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,649 ק"ג |
| מהירות מרבית | 186 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 8.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 206,900 ₪ |

תפריט נגישות








דוגמא קלאסית למכונית עדר
העדר הישראלי הסומא שועט בהמוניו אבל קשה לבוא אליו בטענות משום שיחסית לשיטפון הגועש של האשפה המוטורית מסין קיה נחשבת כמותג לגיטימי. אישית איני רוכש לעולם מכוניות מהמזרח הרחוק אבל את העדר הישראלי השועט בהמוניו העקר לחסוך עוד כמה שקלים, לא משנה מה.
רמת אבזור נמוכה דגם שהוחלף
אין איוורור למושבים קדמיים אין בקרת שיוט אדפטיבית למה לקנות רכב מיושן כשהחדש כבר משווק ואגב, צריכת. הדלק במבחן לא עבגה את. ה 13.5-14 בכל המבחנים בעולם
תיבת הילוכים
פלנטרית או כפולת מצמדים ? אם כפולת מצמדים,לברוח !
אחריות
לדעתי אחריות שקיה נותנת הוא עד 3 שנים או/ו עד 100,000 ק"מ
קיה ספורטאז
כל המנועים של קיה יונדאי אוכלים שמן והטורבו נדפק אחרי 100000 קילומטר
קניה
מחיר 150000שח קונה עכשיו
קיה ספורטאז'
אני נוהג ברכב כזה כבר כמעט שנה ועשיתי כשלושים אלף קילומטר וצריכת הדלק הממוצעת היא 17 קילומטר לליטר בנהיגה מאוד דינמית,בנהיגה יותר מתונה גם עברתי את ה18 קילומטר לליטר