במבחני הריסוק החדשים של Euro NCAP הסינים והטורקים מפתיעים, האירופאים הותיקים מאכזבים
ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק והבטיחות האחרונים שערך ל- 16 דגמים חשמליים חדשים, והתוצאות מסקרנות. רובם קיבלו ציון מרבי של 5 כוכבים, ביניהם רכבים של מותגים חדשים מסין ומטורקיה שהצליחו להפתיע לטובה. מנגד, מותגים ותיקים מאירופה מאכזבים עם ציונים של 4 כוכבים וחלקם כמעט איבדו את הכוכב החמישי.
איון V
במרכז העניינים עומדות שתי יצרניות חדשות ולא מוכרות לרובכם. שני הדגמים החשמליים החדשים של Togg הטורקית - הסדאן T10F ורכב הפנאי T10X, קיבלו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה גבוהים המציבים אותם בין הרכבים הבטיחותיים ביותר שנבדקו על ידי הארגון. גם מותג Firefly החדש אשר השיק מכונית סופר מיני חשמלית ראשונה במחיר נגיש, מציג ביצועים מרשימים עם ציון מרבי של 5 כוכבים וציון של 96% בהגנה על נוסעים מבוגרים, הגבוה ביותר מכל מכונית הנוסעים שנבדקו על ידי Euro NCAP מאז תחילת 2024.
בין המצטיינים נמנים גם אאודי Q4 e-tron, יונדאי איוניק 9, מיני אייסמן, מיני קופר 3 דלתות, וסמארט #5. לצד המותגים האירופאים יש גם רכבים המגיעים ממותגי הרכב הגדולים בסין אשר ממשיכים להפגין בטיחות גבוהה ביניהם איון V אשר הושק ממש לאחרונה בישראל, BYD דולפין סרף, אקסלנטיקס ES ו- IM IM6 אשרהשיגו כולם ציון מרבי והוכיחו שהם עומדים בסטנדרטים האירופאיים.
דגמי Lynk & Co 08 ו- פולקסווגן ID.Buzz אמנם קיבלו 5 כוכבים אך היו קרובים מאוד לאבד את הכוכב החמישי עקב הגנה לקויה על אגן הירכיים של הולכי רגל במקרה של פגיעה.
לא כל המכוניות שנבחנו קיבלו ציון מרבי כאמור. ארבעה דגמים נאלצו להסתפק בדירוג של ארבעה כוכבים בלבד: ב.מ.וו סדרה 1, סיטרואן C5 איירקרוס, סוזוקי e-VITARA והתאום שלו טויוטה אורבן קרוזר. ב.מ.וו סדרה 1 ספגה הורדה בציון עקב הגנה חלשה על חזהו ורגלו השמאלית של הנהג במבחן הריסוק החזיתי. סוזוקי e-VITARA וטויוטה אורבן קרוזר הציגו הגנה חלשה על חזה הנהג והגנה גבולית על ראשו של הנוסע מאחור. סיטרואן C5 איירקרוס איבד נקודות יקרות בסעיפי ההגנה על הולכי רגל ורוכבי אופניים ובתפקוד מערכות הבטיחות האקטיביות.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.