זיקר 7X מתחרה בקטגוריה הרוויה ביותר בשוק המקומי וניחן ביתרונות סיניים מסורתיים שכיחים, אך ביצוע מרשים בפועל ובשלות טכנולוגית והנדסית הופכים אותו לאחד מהטובים ביותר בסגמנט
זיקר 7X הינו הדגם השלישי של המותג המשווק בישראל ומתברג אל סגמנט D-SUV הגדוש ביותר בשוק המקומי, המונה למעלה מעשרים מתחרים, רובם מתוצרת סין. זיקר 7X ניחן בממדים נדיבים במיוחד, מבוסס על פלטפורמת SAE במתח 800 וולט המאפשרת טעינה אולטרה מהירה, ומוצע בשלוש גרסאות לבחירה במחיר של החל מ- 233,990 ₪. למבחן התייצבה גרסת קריפטון הבכירה עם צמד מנועים בהספק 646 כ"ס וסוללה בקיבולת 100 קוט"ש המוצעת במחיר 289,990 ₪.
| זיקר 7X AWD קריפטון | |
|---|---|
| יתרונות | תא נוסעים, מרווח פנימי, אבזור, ביצועים, סוללה |
| חסרונות | מתלי אוויר והנדסת אנוש בינוניים |
זיקר 7X
עיצוב ונוחות זיקר 7X
זיקר 7X אינו ניחן בעיצוב בולט ודינמי כשל אחיו ומציג מראה מינימליסטי וסולידי, עם פרופורציות המעניקות לרכב מראה מוצק ושרירי. בחזית יחידות תאורת לד דקיקות ופאנל מושחר דמוי משקף אשר מהווה בשוק הסיני מסך עם תצוגות אינטרקטיביות המסוגל להציג גם אנימציות וטקסטים, אך פיצ'ר זה לא מגיע לאירופה ולישראל. מהצד ניתן לזהות ידיות דלתות נסתרות, קו חלונות מחודד מאחור וחישוקים נאים. מאחור פס תאורה דקיק המשלב כיתוב של שם המותג. העיצוב הנקי מתגלה גם כיעיל ורושם מקדם גרר של 0.247 cd. המידות נדיבות ביחס לסגמנט. אורכו הכולל של זיקר 7X עומד על 4,787 מ"מ, רוחבו 1,930 מ"מ, גובהו 1,650 ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,900 מ"מ.
זיקר 7X
תא הנוסעים אינו ניחן בעיצוב ייחודי ומציג ארכיטקטורה דומה לשלל מתחריו, אך מצליח לשדר איכות עודפת בזכות חומרי דיפון וגימורים מוקפדים. איכות החומרים מהטובות בסגמנט, עם מרקמים נעימים למגע, גם במקומות הנמוכים ומאחור. סביבת הנהג כוללת דשבורד עם מסך מרכזי ענק ואיכותי בגודל 16 אינץ' עם מעבד Qualcomm 8295, תמיכה אלחוטית באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 13 אינץ'. הקונסולה המרכזית בסידור מוכר ושכיח כוללת צמד משטחי טעינה אלחוטיים מקוררים וצמד מחזיקי כוסות. לרשות הנהג פקדים פיזיים הניתנים להגדרה לפי העדפותיו האישיות. חרף תחושת העושר וצבעו הלבן של תא הנוסעים (תוספת של 2,000 ₪) חסרה כאן תקרת המיקרופייבר היוקרתית המוצעת בגרסאות הקריפטון של זיקר 001 וזיקר X ומשלימה תחושת פרימיום אמיתית, אך לזכות נזכיר את הגג הפנורמי המוצע עם וילון חשמלי. לחובה נעיר על ריבוי השכבות בממשק הצג המרכזי עם צג בית בסידור הדומה למוכר מטסלה, אליו נוסף עוד תריס גלילה עליון לחלק מהפונקציות.
זיקר 7X
בסעיף טרוניות הנדסת האנוש נציין כיוונון מראות, הגה ופתחי מיזוג דרך הצג המרכזי, השתלטות מוחלטת של ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו על הצג מהסוג הגובר על הסרגל העליון המציג את אחוזי הסוללה הנותרים, פקדי חלונות סיניים הפוכים, ופעולה לא בשלה בעליל של פנסי המטריקס לד המרצדים בכל שינוי תאורה בדרך. לזכותו יאמר, שזיקר 7X רושם שיפור בגזרת הנדסת האנוש ביחס לשני אחיו המשווקים כאן, ואף ביחס לרוב מתחריו מבית.
הכניסה והיציאה נוחות בדומה לרוב הדגמים בסגמנט הודות למרכב מוגבה. כאן מקבלים גם אופציה להזחת מושב הנהג לאחור ולפנים בעת כיבוי והדלקה. תנוחת הנהיגה היא קרוסאוברית טיפוסית. שדה הראיה טוב אך מוגבל לאחור, וחלון קדמי משולש ומראה תלויה מאפשרים שדה ראיה אלכסוני טוב לטובת מעברי חציה וכיכרות. מערך מצלמות 360 מעלות משובח מקל מאוד על תמרוני חניה.
זיקר 7X
על אף שאינם ניחנים במראה מונו מושך המאפיין דגמים סיניים רבים, המושבים נוחים למדי וכוללים כיוונון חשמלי עם זיכרונות, חימום, אוורור, ועיסוי מפנק החל מגרסת הביניים. הנוסעים מאחור ייהנו ממרווח רגליים מהטובים בסגמנט, הטייה חשמלית למשענת הגב ביחס 60:40 (בגרסת קריפטון), פתחי מיזוג בקורות B ומתחת למושבים הקדמיים, אך באופן תמוהה ללא איזור אקלים שלישי, חלונות צד כהים, וילונות צד חשמליים, משענת יד מרכזית עם צמד מחזיקי כוסות ותא מדופן לסמארטפון עם שקעי טעינה, תאורה אישית, ידיות אחיזה, וגג פנורמי ענק עם וילון חשמלי אטום.
פתרונות האחסון מונים תא מרכזי עמוק ומדופן מתחת למשענת היד המרכזית, תא כפפות מדופן נטול תאורה, חלל ענק פתוח מתחת לקונסולה המרכזית, תאים מדופנים במשענות היד של הדלתות הקדמיות, מגירות אחסון פלסטיות מתחת למושבים האחוריים, ותאי אחסון רחבים בדלתות. תא המטען אינו חוטא בממדים סיניים אופייניים ומקנה 616 ליטרים שימושיים עם מפתח רחב ונוח. בגרסת קריפטון הנבחנת בעלת מתלי האוויר, אפשרות להנמכת סף ההטענה באמצעות פקדים. מתחת לרצפת תא המטען קיימים צמד תאים נוספים לכבל טעינה ולערכת ניפוח, ובדפנותיו תאורה ושקע 12 וולט. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 בתצורה קלאסית יוצר משטח טעינה כמעט מפולס. בנוסף, נמצא בקדמת המרכב תא מטען קדמי צנוע בנפח 44 ליטרים בגרסה זו הכוללת גם מנוע קדמי, או 62 ליטרים בגרסאות ההנעה האחורית.
זיקר 7X
קרבה לרכב עם המפתח תביא לפתיחתו לרבות שליפת ידיות הפתיחה. הדלקה מתבצעת כראוי ברכב חשמלי בעת לחיצה על הבלם, ללא צורך בפקד הדלקה/כיבוי וללא קודן. אפליקציה ייעודית מאפשרת את הפעלת המיזוג בטרם הכניסה לרכב בנוסף לשלל פונקציות מוכרות מאפליקציות דומות. מוט ההילוכים ממוקם כדבעי מאחורי גלגל ההגה ומתופעל בפשטות מבורכת. תחילת תנועה בעיר מפיגה חשש לצליל אזהרה חיצוני מעיק. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מציגה פעולה בשלה וצפויה ביחס לצמד הדגמים הוותיקים של המותג. בניגוד לדגמים סיניים רבים, זיקר מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, אך עצימות בלימה חלשה מהרצוי מצריכה תכנון מוקפד כדי להימנע משימוש בבלמים.
זיקר 7X
מערך המתלים כולל מתלה אחורי רב חיבורי ומתלים קדמים מסוג עצמות עצה כפולת, המשתדרגים בגרסת קריפטון בבולמי אוויר אדפטיביים המאפשרים הגבהה של הרכב ב- 45 מ"מ ליצירת מרווח גחון מרבי של 230 מ"מ. בחירה במצב נוחות מקנה נוחות נסיעה רכה ומרוסנת למדי, אך לא ברמה המוכרת ממערך מתלי אוויר של יצרניות פרימיום אירופאיות. לא מתקבלת תחושת ריחוף ובידוד, אלא רכות נעימה ומרוסנת המתמודדת טוב עם רוב תחלואות האספלט. מחוץ לעיר, מומלץ להעביר למצב ספורט, היות ומצב נוחות וסטנדרט רכים מדי ואינם מרסנים כיאות גלי אספלט. מצב ספורט מאפשר ריסון טוב בכביש המהיר, החובר לבידוד רעשים מצוין חרף היעדר זיגוג כפול לשמשות.
ביצועים זיקר 7X
זיקר 7X מוצע בגרסאות הנעה אחורית RWD בהספק גבוה מאוד למנוע יחיד העומד על 422 כ"ס, כאשר גרסת קריפטון הנבחנת הינה החזקה ביותר וחמושה בצמד מנועים חשמליים בהספק מרבי משולב של 646 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 71 קג"מ, המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. מדובר בנתונים המצליחים להתבלט גם ביחס לדגמים דו מנועיים בעלי עדר סוסים חשמליים מוגזם. אמנם תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 3.8 הינו נתון מעולה הקיים גם בגרסאות הקריפטון של זיקר X וזיקר 001, ואפילו ב- MG4 X POWER הזולה, אך היות ומדובר ברכב פנאי שמשקלו חוצה את רף 2.5 הטונות, הנתון מצליח להרשים גם את מי שנהג בלא מעט חשמליות סופר חזקות. כצפוי, התאוצה מהמקום היא מהסוג שגורם לסחרחורת קלילה עקב אי ספיקת חמצן למוח בשל כוחות ה- G. המטרים הראשונים מעט מהוססים ולא נקבל כאן את אותה בעיטה בגב של שיא המומנט החשמלי המונגש מאפס, אך מיד לאחר מכן מתקבלת תאוצה סופר חזקה, שעל פי מקורות זרים ממשיכה לדחוף ללא בעיה עד למהירות המרבית.
זיקר 7X
היכולת הדינמית בגרסת קריפטון בעלת מתלי האוויר מרשימה מאוד בעת הנמכת המרכב ובחירת כיול ספורטיבי. מערך מתלים הכולל מתלה רב חיבורי מאחור ועצמות עצה כפולות מלפנים, יחד עם הנמכת המרכב, מאפשרים אלחוש המסה הכבירה באמצעות הנמכת מרכז הכובד ומיתון זוויות הגלגול, ומציעים התנהגות משרת ביטחון שכה נדירה בסגמנט השופע דגמים גמלוניים בעלי התנהגות פושרת, גם ממותגים אירופאים מיוחסים. נבהיר, כי לא מדובר בהתנהגות ספורטיבית טהורה, אך ביחס לסטנדרט המתפשר באספקט זה, הנכון לרובם המוחלט של המתחרים, שמחנו לגלות דגם המציע התנהגות בשלה ובטוחה. נסייג ונזכיר, כי מתלי האוויר שאפשרו את הנמכת המרכב, כלולים רק בגרסת קריפטון הנבחנת.
זיקר 7X
אחיזת הכביש נוסכת תחושת ביטחון ומשלימה יכולת דינמית מהטובות בסגמנט. צמיגי המישלין פיילוט ספורט ברוחב 265 מ"מ מאפשרים אחיזה דביקה באספלט וראויים למשקל ולהספק הכבירים. גם כאן נסייג ונזכיר, כי גרסאות ההנעה האחורית אינן נועלות צמיגים שכאלו. להשלמת החוויה, מערכת הבלימה בעלת קליפרים מבית Akebono מאפשרים נשיכה חזקה ומתמודדים היטב עם העומסים, וכאמור מגובים בבלימה רגנרטיבית טובה המאפשרת הימנעות כמעט מוחלטת משימוש בבלמים בנהיגה מנהלתית, לצד חיסכון בשחיקת רפידות וטעינת סוללה.
טווח נסיעה זיקר 7X
זיקר 7X מבוסס על פלטפורמת SEA עם ארכיטקטורת 800V מתקדמת המאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 450 קילוואט שמשמעותה טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך 13-16 דקות בלבד, אך עמדות טעינה כאלו עדיין לא זמינות בישראל. טעינה ביתית אפשרית בהספק 22 קילוואט, הגבוה ביותר בשוק נכון להיום. בנוסף תומך הרכב ביכולת V2L (Vehicle to Load) להפעלת מכשירים חשמליים ביתיים בהספק של עד 3.3 קילוואט. בנסיעת המבחן אשר כללה לא מעט תאוצות במצב ספורט נרשם טווח נסיעה של 380 ק"מ בלבד. בקטעי שיוט ונהיגה שגרתית, נרשמה צריכת חשמל של 4.3 ק"מ לקוט"ש המצביעה על טווח ריאלי של 430 ק"מ מסוללה בקיבולת 100 קוט"ש. מכסה הטעינה ממוקם במיקומו הקלאסי של פתח תדלוק, וכולל פתיחה וסגירה חשמליים, אך אינו מציע תאורה. טעינה בעמדה תלת פאזית ביתית במהירות 11 קוט"ש, מילאה את מחצית הסוללה בשלוש וחצי שעות. אפליקציה ייעודית מאפשרת מעקב אחר קצב הטעינה דרך הסמארטפון. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה זיקר 7X
זיקר הינו מותג רכב צעיר בן שנים ספורות, אשר טרם גיבש מוניטין אמינות כזה או אחר בשוק המקומי או האירופאי. בדומה לכלל הרכבים החשמליים, ניתן לצפות לאמינות משופרת הודות לפשטות המכנית שאינה מצריכה מנוע מורכב, תיבת הילוכים ומכלולים שחיקים רבים.
זיקר 7X
זיקר 7X משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 5 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה ורכיבי המתח הגבוה אחריות למשך 8 שנים או עד 200,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 11,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות זיקר 7X
זיקר 7X נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2025 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה מעולים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו- 83% על תפקוד מערכות הבטיחות.
זיקר 7X
מערכות הבטיחות מגיעות מחברת Mobileye הישראלית ומבוססות על 12 מצלמות ומערכת רדאר. הרשימה כוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות למעבר נתיב עצמאית, סיוע בחניה אוטונומית, מערכת ניטור ערנות נהג לרבות התרעה על שינוי נתיב וזיהוי רמזורים, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי מבוססת חיישנים ומצלמה פנימית המאפשרת להורים לפקח על הילדים בזמן הנסיעה דרך המסך המרכזי. בדומה לשלל דגמים מודרניים, גם כאן נקבל התראות ללא הרף בדבר חציית המהירות המותרת ועייפות הנהג, אך גלילת התריס העליון מנגישה יכולת כיבוי 3 הבקרות המטרידות בשלוש לחיצות פלוס גלילה, כך שבארבע הקשות ניתן גם לזכות בשקט עד לנסיעה הבאה. מדובר בפתרון המהווה שיפור מהותי ביותר ביחס לדגמי זיקר האחרים. רמת האבזור הבטיחותי הינה 8 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר זיקר 7X
זיקר 7X משווק בישראל בשלוש תצורות הנעה. גרסת הכניסה אסנס (Essence) מוצעת במחיר 233,990 ₪ וכוללת הנעה אחורית עם הספק מרבי של 422 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת 75 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 476 ק"מ לפי תקן WLTP האירופאי. רשימת האבזור בגרסת אסנס כוללת בין היתר מושבים קדמיים חשמליים עם זיכרון וחימום, מערכת שמע עם 10 רמקולים, בקרת אקלים תלת אזורית, גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, מצלמות היקפיות, תאורת Matrix LED קדמית, וחישוקי 19 אינץ'.
גרסת הביניים לונג ריינג' (Long Range) מוצעת במחיר 262,990 ₪ ומצוידת באותו מנוע בהספק 422 כ"ס אך עם סוללת NMC בקיבולת 100 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 610 ק"מ לפי תקן WLTP. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת בנוסף תצוגה עילית המתאימה עצמה אוטומטית לזווית מבטו של הנהג, מערכת שמע עם 21 רמקולים, עיסוי ואוורור למושבים הקדמיים, וכיוונון חשמלי להגה. בנוסף ניתן לבחור בצבע חיצוני Shadow Blue הייחודי לגרסה זו, עם ריפוד בצבעים סגול ולבן.
גרסת קריפטון (Krypton) הבכירה הנבחנת, מוצעת במחיר 289,990 ₪ עם הנעה כפולה בהספק 646 כ"ס וסוללת NMC בקיבולת 100 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 544 ק"מ לפי תקן WLTP או 380 ק"מ בתנאי המבחן שלנו. רשימת האבזור בגרסה זו מוסיפה מתלי אוויר אדפטיביים, מושבים אחוריים חשמליים עם יכולת הטיה, ריפודי עור נאפה, וילונות הצללה חשמליים לחלונות האחוריים, חישוקי 20 אינץ', צמיגי מישלין פיילוט ספורט, וקליפרים קדמיים מבית Akebono.
כל צבע שאינו לבן דורש תוספת מחיר של 4,000 ₪, ותא נוסעים בצבעי אפור-לבן כמו ברכב המבחן מצריך 2,000 ₪ נוספים.
זיקר 7X מתומחר במנעד מחירים סביר ביחס לסגמנט, אך מציע ממדים, נתונים ואבזור מהגבוהים בו, וניכר כי סימן את הונגצ'י EHS7 כמתחרה ישיר. לכאורה ניתן לטעות כי זיקר 7X הוא "עוד מאותו דבר" בשל היותו קרוסאובר סיני חשמלי מסגמנט D-SUV שופע אבזור, כוחות סוס וממדים, אך בפועל מדובר באחד מהדגמים הטובים ביותר בקטגוריה בזכות ביצוע מרשים, בשלות טכנולוגית, והנדסת אנוש טובה, הן ביחס לדגמי זיקר האחרים והן ביחס למתחריו.
| זיקר 7X AWD קריפטון | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי | 646 כ"ס |
| מומנט מרבי | 71 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,787 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,930 מ"מ |
| גובה כללי | 1,650 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,900 מ"מ |
| נפח תא מטען | 616 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,535 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 3.8שניות |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 544 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 380 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 17.9 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 29.1 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2025) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 289,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.