אופל פרונטרה מציע אופציה ייחודית בסגמנט B-SUV לשבעה מושבים במחיר הזול בישראל אך מתפשר על רמת האבזור והמרווח בשורה השלישית
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 מושבים במחיר הזול בישראל אך עם מרווח מצומם בשורה השלישית ובתא המטען. אם שם הדגם מצלצל לכם מוכר, זה מכיוון שהוא שחזור של דגם פנאי משנת 1991 אך הקשר בינו לבין הדגם הנוכחי מסתיים בהיותו אח מקביל לדגם של יצרן אחר, אז איסוזו רודיאו, וכעת סיטרואן C3 איירקרוס. אופל פרונטרה משווק בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים בעל סיוע היברידי מתון ברמת אבזור GS יחידה ובמחיר התחלתי של 144,990 ₪ לגרסת חמישה המושבים או 156,990 ₪ לגרסת שבעה מושבים הנבחנת.
| אופל פרונטרה 1.2 ליטר טורבו 7 מושבים | |
|---|---|
| יתרונות | אחריות יצרן, הנדסת אנוש, מחיר |
| חסרונות | תא נוסעים פשוט, אבזור דל, יחידת הנעה לא חלקה, מרווח בשורה השלישית |
אופל פרונטרה
עיצוב ונוחות אופל פרונטרה
העיצוב החיצוני שואב השראה מאופל מוקה הנאה ומציג מרכב רבוע המאפשרת התקנת שורת מושבים שלישית. החזית כוללת פגוש בולט, פנסי לד בעיצוב נקי ומשטח שחור מבריק המחבר ביניהם. מהצד ניתן לזהות קו חלונות מעוגל בדומה לסיטרואן C3 איירקרוס החדש עליו מבוסס אופל פרונטרה, חישוקי 17 אינץ', גג שחור המוסיף עניין, ושישה צבעי מרכב לבחירה. מאחור יחידות תאורה מפוצלות ופגוש מושחר עם עיטור אפור בתחתית. אופל פרונטרה הוא מחליפו של אופל קרוסלנד כמתחרה בסגמנט B-SUV וכולל ממדים נדיבים פלוס ביחס לסגמנט. אורכו הכולל של אופל פרונטרה עומד על 4,385 מ"מ, רוחבו 1,795 מ"מ, גובהו 1,655 מ"מ ובסיס הגלגלים באורך 2,670 מ"מ.
אופל פרונטרה
תא הנוסעים מציג עיצוב בסגנון המוכר משאר דגמי המותג וכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ' לצד מסך מגע בגודל זהה עם חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו. עוד ניתן לזהות מספר פקדים פיזיים לשליטה בבקרת האקלים ונטרול מערכות בטיחות. הנדסת האנוש יוצאת נשכרת מהפשטות הבסיסית והארכיטקטורה הגרמנית השמרנית נמצאה כעדיפה על הצרפתית המתחכמת בסיטרואן C3 איירקרוס, פרט למיקום פתחי המיזוג הצידיים, שנמוכים כאן ומקפיאים את כף היד.
הקונסולה המרכזית נמוכה וכוללת את פקד ההילוכים המוכר מיתר דגמי קונצרן סטלנטיס, בלם חניה אלקטרוני שאינו כולל פונקציית AutoHold כמו בכל דגמי הקונצרן, וצמד רצועות גומי רחבות התוחמות את צידיה ומאפשרות עיגון חפצים קלים. איכות החומרים קשיחה מכל עבר כנהוג בסגמנט, אך תחושת החיסכון מועצמת בשל דלות האבזור. ההנעה מתבצעת באמצעות הכנסת וסיבוב מפתח, והחלונות החשמליים עם פתיחה אוטומטית בלחיצה אחת אך סגירתן דורשת לחיצה רציפה. לא תמצאו כאן תאורה בסוככי השמש, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, כיוונון לגובה חגורות הבטיחות, או אפשרות לנטרול מערכת ה- Start&Stop. צבעו השחור של הדיפון שולט ומוסיף לתחושת הפשטות.
אופל פרונטרה
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מרכב מוגבה. המושבים סטנדרטים ביחס לסגמנט, ועוטים ריפוד איכותי ביחס לאחות מבית סיטרואן, אך סובלים מבסיס מושב קצר מדי שיותיר נהגים גבוהים ללא תמיכת ירכיים מספקת ותנוחת נהיגה פושרת עקב כיוונון הגה בטווח מוגבל. מכל מקום, תנוחת הנהיגה גבוהה ביחס לסגמנט B-SUV עם קו חלונות נמוך ושדה ראיה טוב. הראות לאחור מוגבלת ומצלמת הרוורס מציגה רזולוציה נמוכה. קוטר סיבוב של 10.9 מטרים מאפשר כושר תמרון עירוני טוב.
אופל פרונטרה
בסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ מקנה מרווח ברכיים טוב ביחס לסגמנט לצמד מבוגרים בשורה השנייה, ונוסע שלישי ייצור צפיפות עקב רוחב מוגבל ומדרגת הינע בולטת. כניסה לשורת המושבים השלישית נעשית באמצעות קיפול ידני של השורה השנייה בחלוקת 40:60, כאשר החלק הימני, אשר יהווה ברוב הפעמים את החלק המתקפל לטובת הכניסה, הינו החלק הרחב יותר לטובת השתחלות קלה יותר לשורת המושבים השלישית, המציעה מרווח רגליים אפסי עם רצפה גבוהה, ותתאים לצמד זאטוטים בעלי כפות רגליים קטנות. הסידור מרגיש כמעט מאולץ ואינו פרקטי לשמש כרכב שבעה מושבים עיקרי כדבעי למשפחה מרובת ילדים.
אופל פרונטרה
מעבר לכך התנאים לנוסעים מאחור אינם עשירים. נוסעי השורה השנייה יסתפקו בשקעי טעינה מסוג USB-C, שקע 12V, חלונות כהים, ידיות אחיזה בתקרה (הנעדרים בסיטרואן C3 איירקרוס) ותאי אחסון. המפרט אינו כולל פתחי מיזוג שאינם נפוצים בסגמנט אך נחוצים כדי להזרים אוויר קר עד לשורת המושבים השלישית.
פתרונות האחסון מונים תא כפפות נטול דיפון, תאורה או פתיחה רכה, תא קטן מתחת למשענת היד המרכזית, משטח טעינה אלחוטית בקדמת הקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען כמעט ואינו קיים כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש. קיפולה יביא לנפח צנוע של 330 ליטרים, ללא כל פתרונות עיגון. קיפול השורה השנייה בחלוקה של 40:60 תסדר נפח הטענה של 1,470 ליטרים מפולסים אך מחורצים. בתחתית המרכב נמצא גלגל חלופי זמני.
אופל פרונטרה
נוחות הנסיעה העירונית סבירה ביחס לסגמנט. הפער ביחס לאחות המקבילה מבית סיטרואן מורגש רק בשל הצטיינותה היתרה, אך ביחס ליתר הקטגוריה ישנו יישור קו. הכיול מעט מוצק ומעביר מעט חבטות בעת שילוב של נהיגה איטית ואספלט מצולק. מהירות גבוהה יותר ופעולה עמוקה יותר של הבולמים תשפר את כושר הריסון ואת נוחות הנסיעה. בכביש המהיר נשמרת יציבות כיוונית טובה, אך ישנה רגישות מסוימת לרוחות צד. בידוד הרעשים אינו מתעלה ורעשי רוח חודרים כבר במהירות 90 קמ"ש. מרווח גחון של 200 מ"מ וצמיגים בחתך 60 מאפשרים ירידה לשבילים, ועבירות טובה במעט מרכב משפחתי ממוצע.
ביצועים אופל פרונטרה
אופל פרונטרה מקבל את מערכת ה- MHEV המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ, ומנוע חשמלי במתח 48V עם הספק של 22 כ"ס ומומנט של 5.2 קג"מ. ההספק המרבי המשולב עומד על 145 כ"ס. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולהנעה קדמית, ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9 שניות, ומהירות מרבית של 198 קמ"ש.
אופל פרונטרה
הביצועים טובים ביחס לסגמנט ולכל שימוש משפחתי, אך הפעולה ההיברידית אינה חלקה. שילוב מנוע הבנזין התלת צילינדרי מורגש, ונהיגה עירונית או בפקקים, הכוללת עצירות וגלישות מרובות, גורמות להדממת המנוע והתנעתו המטרטרת ללא הרף וללא כל אפשרות לניתוק מערכת ה- Start&Stop. תופעה זו מצליחה מדי פעם לבלבל את תיבת ההילוכים הרובוטית, המשלבת להילוך ראשון בצורה פחות חלקה. מעבר לכך לא נמצא כאן בורר מצבי נהיגה או מנופי העברת הילוכים, פרט למצב LOW מיותר למדי. יש מערכת בלימה רגנרטיבית חלושה, שאינה ניתנת לכיוונון או לניתוק, והתערבותה אינה מסייעת לנסיעה עירונית חלקה בסביבה המאלצת עצירות וגלישות.
אופל פרונטרה
כיול המתלים הגרמני המוצק מסדר התנהגות כביש בטוחה בעלת זוויות גלגול מרוסנות ביחס לאחות הצרפתייה הנימוחה. מתלה אחורי מסוג קורת מתח פשוטה כמקובל בסגמנט אינו מעודד נהיגה דינמית, אך מאפשר כניסה בטוחה וזריזה לפניות, עם משקל הגה נכון, גם אם חסר תקשורת. הבלמים טובים ומכיוון שלא ניצבים בפניהם אתגרי הספק מנוע או משקל גבוהים, אין פלא שהם עושים עבודתם נאמנה.
צריכת דלק אופל פרונטרה
יחידת ההנעה הכוללת מערכת סיוע היברידית מתונה MHEV במתח 48V לשיפור נתוני צריכת הדלק, אמנם אינה ניחנת בפעולה חלקה, אך צריכת הדלק נשכרת מכך. בימי המבחן רשם אופל פרונטרה 1.2 צריכת דלק ממוצעת של 13.0 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה נהיגה נינוחה ברובה, עם מזגן פועל. נתון היצרן מצהיר על 18.5 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק נדיב בנפח 44 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.
אמינות עלויות אחזקה אופל פרונטרה
תדמיתה של אופל בישראל נמצאת במגמת שיפור. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנים האחרונות, התברגה אופל במקום העשירי מתוך 23 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. אופל פרונטרה משווק עם אחריות ארוכה מהמקובל אצל מותגים אירופאיים, למשך 4 שנים או עד 120,000 ק"מ. לסוללה אחריות של 8 שנים או עד 160,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 6,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪
בטיחות אופל פרונטרה
אופל פרונטרה החדש טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בסיסי וכולל 6 כריות אוויר, התרעת עירנות נהג, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת ניטור מרחק מלפנים, זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי בבקרת השיוט שאינה אדפטיבית, מערכת למניעת סנוור, התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות, ובלימת חירום אקטיבית. צמד פקדים פיזיים מול ברך שמאל מאפשר ניתוק מהיר של מערכת התראת המהירות ומערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה. לאור התערבותן הבלתי סבירה, מצאתי לנכון לנטרלן בכל תחילת נסיעה. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 2 מתוך 8.
תמורה למחיר אופל פרונטרה
אופל פרונטרה משווק ברמת אבזור GS במחיר 144,990 ₪ לגרסת חמישה מושבים או 156,990 ₪ לגרסת שבעה מושבים הנבחנת. אבזור הנוחות כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי בגודל 10.25 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, בקרת אקלים ללא פתחי מיזוג אחוריים, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, חיישני גשם ותאורה, מצלמת חניה אחורית, חיישני חניה קדמים ואחוריים, שמשות אחוריות כהות, צביעה דו-גונית, חישוקי 17 אינץ', ופנסי לד. תוספת חימום להגה ולמושבים הקדמיים כרוכה בעלות נוספת של 790 ₪. מפתח חכם נעדר מן המפרט כך שתצטרכו להתניע עם מפתח רגיל כמו פעם.
אופל פרונטרה בגרסת שבעת המושבים הינו דגם שבעת המושבים הזול ביותר הנמכר בישראל, יחד עם אחיו המקביל סיטרואן C3 איירקרוס, וככזה מציע פשרה קריטית בכל הנוגע לשימושיות בשורת המושבים השלישית המצומצמת בכל קנה מידה, ותא המטען שלמעשה כמעט ולא קיים בעת שימושה. במבט בוחן כקרוסאובר B-SUV, אופל פרונטרה מתאפיין כדגם נדיב מידות, עם יחידת הנעה זריזה, אך רשימת אבזור נוחות ובטיחות חסרים ופעולה מטרטרת של יחידת ההנעה. לכן הבשורה אותה מביא אופל פרונטרה הינה אפשרות פשרנית להתחדש בדגם 7 מושבים הגון, במחיר הנמוך ממשפחתית קומפקטית.
| אופל פרונטרה GS1.2 ליטרים טורבו אוטומט שבעה מושבים | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,199 סמ"ק MHEV |
| הספק מרבי משולב | 145 כ"ס |
| מומנט מרבי | 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדיים 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,385 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,795 מ"מ |
| גובה כללי | 1,655 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מרווח גחון | 200 מ"מ |
| מיכל דלק | 44 ליטרים |
| נפח תא מטען | 40/330/1,470 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,375 ק"ג |
| מהירות מרבית | 198 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 8 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 2 (מתוך 8) |
| מחיר | 156,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.