מאזדה CX-90 במבחן דרכים

מאזדה CX-90 זכה להוזלה משמעותית ההופכת אותו לאופציה מעניינת לרכב המיועד לשמונה נוסעים

תגיות: , , , ,

מאזדה CX-90 אשר הושק בשנת 2023 והגיע אלינו בחודש יולי של אותה שנה, נשא תג מחיר יקר ומתיימר אשר הקשה על שיווקו כרכב פנאי גדול בישראל. ביוני 2025 עודכנה פעימה שנייה של הפחתת מחיר והושקו רמות אבזור במחירים נגישים יותר אשר הפכו את מאזדה CX-90 לעסקה מעניינת בהיצע המצומצם שנותר בסגמנט רכבי 8 מושבים. מאזדה CX-90 משווק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 3.3 ליטרים, הנעה כפולה ושתי רמות אבזור, בתצורת 8 או 7 מושבים. המחיר עומד על 290,000 ₪ לגרסת הכניסה ו- 310,000 ₪ לגרסה הבכירה הנבחנת.

מאזדה CX-90 3.3 ליטרים טורבו Preferred אוטומט
יתרונות מנוע, יכולת דינמית, נוחות נסיעה, אופציה לשמונה מושבים
חסרונות צריכת דלק, מולטימדיה ללא מסך מגע, כושר תמרון בעיר

מאזדה CX-90מאזדה CX-90

עיצוב ונוחות מאזדה CX-90

מאזדה CX-90 מציג את החזית המעודכנת של מאזדה עם מסגרת כרום עבה סביב הגריל, הגולשת אל עבר פנסי חזית קטנים. הפגוש משלב כונסי אוויר צרים וסף עם עיטור כרום עבה נוסף. הפרופיל נאה ודינמי עם סרח עודף קדמי קצר ומכסה מנוע ארוך שנועד להכיל את מנוע 6 הצילינדרים הטורי. רמת גימור Preferred הנבחנת מוסיפה גימורי כרום למסגרות סביב החלונות וספי הדלתות. הזנב נקי ואלגנטי עם צמד פנסים צרים ופגוש חלק עם עיטור כרום בתחתית בדומה לפגוש הקדמי. חישוקים בקוטר 21 אינץ' משלימים עיצוב חוץ נאה. התוצאה הסופית מזוהה מכל זווית עם משפחת רכבי המותג. מרחוק ניתן לטעות כי מדובר במאזדה CX-5, אך מי שיתקרב יגלה ממדי ענק שלא יותירו ספק כי מדובר בדגם מקטגוריה גבוהה יותר. אורכו של מאזדה CX-90 עומד על 5,100 מ"מ, רוחבו 1,994 מ"מ, גובהו 1,748 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 3,120 מ"מ.

מאזדה CX-90מאזדה CX-90

תא הנוסעים של מאזדה CX-90 מציג עיצוב שמרני למדי אך נראה ומרגיש איכותי עם חומרי דיפון רכים במפלסים העליונים ואיכות הרכבה כדבעי. המסך המרכזי בגודל 12.3 אינץ' אינו מסך מגע כמקובל, אלא נשלט באמצעות חוגה ופקדים הממוקמים בקונסולה המרכזית, ואלו מהווים עקב אכילס של הדגם. תפעול התפריטים באמצעות החוגה אינו נוח ואינטואיטיבי כמו בצג מגע, אבל תפעול ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ובפרט אפליקציות ווייז וספוטיפיי הופכות להיות מטרד מסורבל ומסוכן. פרט לכך, התפיסה הנושנה והטובה מביאה עימה הנדסת אנוש מעולה עם מערכות בקרת אקלים ושמע הנשלטות על ידי פקדים פיזיים, גלגל הגה עגול עם פקדים נטולי התחכמויות, וארכיטקטורה שמרנית ויעילה. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מציג גרפיקה המדמה לוח מחוונים אנלוגי, וכולל חופה מסורתית בטעם של פעם.

מאזדה CX-90מאזדה CX-90

הכניסה והיציאה מצמד השורות הראשונות נוחות הודות למפתח דלתות נדיב וגובה מושב אידיאלי. המושבים רחבים ותומכים, בהתאם לחיבת הקהל האמריקאי. קל למצוא תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת בזכות טווח נרחב של כיוונונים למושב הנהג ולהגה, אך מושב הנוסע אינו מתכוון לגובה. שדה הראיה טוב הודות לקו חלונות בגובה אידיאלי, מראות תלויות ומצלמות 360 מעלות. כושר התמרון סביר בלבד עקב ממדי ענק וקוטר סיבוב של 11.8 מטרים.

שורת המושבים השנייה ניתנת להזחה ביחס 40:60, ומעניקה מרווח טוב לשני נוסעים בוגרים בתוספת אפשרות לכיוונון זווית משענת הגב. הנוסעים ייהנו גם מפתחי מיזוג עם בקרת אקלים נפרדת, שקעי USB, חימום בגרסה הנבחנת, חלונות כהים עם וילונות גלילה, משענת יד, תאורה, ידיות אחיזה, כיסי אחסון, וגג פנורמי נפתח ומוצלל. מדרגת ההינע בולטת בגודלה ופוגמת משמעותית בנוחות השימוש במושב האמצעי, אך הרוחב הנדיב מאפשר אכלוס שלושה בוגרים במושב.

מאזדה CX-90מאזדה CX-90

שורת המושבים השלישית, כוללת שלישיית מושבים מתקפלים ידנית המתאימים למתבגרים, ומציעה מרווח ברכיים סביר בהחלט אך רצפה גבוהה עם מרווח כפות רגליים מצומצם. הכניסה אליה מתבצעת באמצעות קיפול ידני של מושבי השורה השנייה ומצריכה טיפוס פנימה. לטובת הנוסעים בשורה השלישית ישנם פתחי מיזוג ושקעי טעינה.

פתרונות האחסון מונים תא אחסון בינוני בגודלו מתחת למשענת היד הקדמית ובו צמד שקעי USB, תא כפפות בינוני מדופן, כיסי אחסון בדלתות, ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ובמשענת היד האחורית. תא המטען מציע על הנייר נפח של 608 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, אך מדובר בנתון מדידה אמריקאי המודד את נפחו עד הגג, ולא עד קו משענות הראש כמקובל בתקן האירופאי, אשר לפיו סביר כי נקבל מחצית מהנפח המוצהר. קיפול שורת המושבים השלישית אל תוך הרצפה חושף נפח טעינה נדיב מאוד, וקיפול שורת המושבים השנייה יסדר נפח עצום במבנה מפולס ושטוח אך מחורץ. מפתח תא המטען רחב ונוח להעמסה, אך דלת תא מטען החשמלית לא נפתחת לגובה מספק. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני.

מאזדה CX-90מאזדה CX-90

נוחות הנסיעה במאזדה CX-90 מעולה. מערך המתלים המושקע מכויל היטב ומתמודד בכבוד עם רוב מפגעי האספלט, בעיר ומחוצה לה, ומציג כושר שיכוך מצוין. גרסת הבסיס בעלת צמיגים במידות צנועות יותר בחתך 55 צפויה אף לשפר את יכולת ההתמודדות עם שברים. אל היכולת הזו חובר בידוד רעשים ראוי, זיגוג כפול בחלונות הצד הקדמיים, ורמות NVH נמוכות, כך שמתקבלת איכות נסיעה טובה בהחלט המתאימה לנסיעות ארוכות כיאה לייעודו כמוביל רב נוסעים.

מאזדה CX-90מאזדה CX-90

ירידה מהאספלט עם מאזדה CX-90 חושפת יכולת שבילים טובה מהממוצע בזכות מרווח גחון של 203 מ"מ והנעה כפולה, אך בסיס גלגלים באורך 312 מ"מ היוצר זווית בטן מאתגרת, וצמיגי 21 אינץ' בחתך 45, מחייבים זהירות משנה בגינה העדפתי לשוב לאספלט הבטוח במהרה.

ביצועים מאזדה CX-90

מאזדה CX-90 מצויד במנוע הסדרתי החזק ביותר של המותג אי פעם. מדובר במנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי בנפח 3,120 סמ"ק עם הספק מרבי של 345 כ"ס (284 כ"ס בגרסת הכניסה) ומומנט מרבי של 51.0 קג"מ (46 קג"מ בגרסת הכניסה) הכולל גם מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 196 קמ"ש.

מאזדה CX-90מאזדה CX-90

הביצועים, שאולי לא מרשימים על הנייר בעידן החשמלי, מעוררים את הנהג בזכות אופי ספורטיבי עם צליל משכר וטיפוס חלק ומהיר אל תוך הקו האדום במד הסל"ד. המנוע הזה ראוי למכונית קופה דינמית, וניכר כי מצא את דרכו בטעות אל מתחת למכסה המנוע של רכב פנאי משפחתי בעל שמונה מקומות. תיבת ההילוכים הפלנטרית יודעת למצות ממנו את המיטב, אך חוטאת במעבר לא חלק בין הילוך ראשון לשני בשל ויתור על ממיר מומנט לטובת מצמדים. זהו פיספוס שיורגש בעיקר בנסיעות בפקקים ובעיר.

מאזדה CX-90מאזדה CX-90

מאזדה CX-90 מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית עם הנעה כפולה ותצורת מתלים דינמית הכוללת מתלה אחורי רב חיבורי ומתלה קדמי מסוג עצמות עצה כפולות. אלו מביאים יכולת דינמית מרשימה למרות הממדים והמשקל, עם שליטה מעולה בתנודות המרכב בעת העברות משקל, וזוויות גלגול מדודות. הממדים אינם מאפשרים נהיגה דינמית בכבישים טכניים, וממילא פרופיל הנהג הטיפוסי של דגמי פנאי למשפחות מרובות ילדים אינם חפצים בתקיפת פיתולים, אך היכולת נאותה ומעל המצופה. הבלמים מציגים מהלך ליניארי, לצד כושר בלימה מעולה ונשיכה חזקה כשצריך.

צריכת דלק מאזדה CX-90

יחידת ההנעה החזקה מסתייעת במערכת היברידית קלה במתח 48V שאמונה גם על מערך ה- Start&Stop. עם משקל יבש של 2.2 טונות, הנעה כפולה ומנוע ביצועיסט ומפתה, עמדה צריכת הדלק בנסיעת המבחן שלא חסה על דוושת הגז, על 8 ק"מ לליטר. נתון היצרן שנמדד על פי התקינה האמריקאית, אשר ידועה בהצגת נתונים ריאליים ביחס לאירופאית ולסינית, עומד על 10.6 ק"מ לליטר אליו בהחלט ניתן להגיע בנהיגה מתונה. עם מיכל דלק בנפח 74 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של כ-  550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה מאזדה CX-90

אמינות רכבי מאזדה נחשבת טובה. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2024 הגיעה מאזדה למקום ה- 7 מתוך 33 יצרניות, עם 185 תקלות לכל מאה כלי רכב. מאזדה CX-90 משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 15,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪

בטיחות מאזדה CX-90

מאזדה CX-90 לא נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בין היתר 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למרכוז הרכב בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור תנועה צולבת מאחור ומלפנים, ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות נהג, תאורה אדפטיבית עוקבת פניה, ומצלמות היקפיות 360 מעלות. התקינה האמריקאית אינה מאלצת דריכה מחודשת של הבקרות בכל התנעה, ובכך מאפשרת נטרול בשיטת "כבה ושכח". מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה מרגישה בשלה ומכוילת כיאות. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 5 מתוך 8.

תמורה למחיר מאזדה CX-90

מאזדה CX-90 משווק בישראל בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה Touring מוצעת במחיר 289,000 ₪ וכוללת בין היתר 8 מושבים בסידור 2+3+3, ריפודי דמוי עור, מושבים קדמיים חשמליים, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת אקלים עם 3 אזורים, חיישני אורות וגשם, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, מסך מרכזי בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', תצוגה עילית, משטח טעינה אלחוטי, תאורת לד מלאה, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן זיהוי, וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת Preferred מוצעת במחיר 310,000 ₪ ומציעה 7 או 8 מושבים. רשימת האבזור כוללת בנוסף ריפודי עור בצבע שחור או בז', מושבים קדמיים עם חימום, גלגל הגה מחומם, גימורי עץ או אלומיניום, וילונות צד, חלון גג פנורמי, תאורה עוקבת פניה, גימורי כרום חיצוניים, וחישוקי 21 אינץ'.

מאזדה CX-90 הינו רכב שמונת המושבים הזול ביותר בישראל (שאינו חשמלי). כשלעצמו, מדובר ברכב פנאי משפחתי המתבלט בתכונות שאינן בראש רשימת ההעדפות הטיפוסית למובילי נוסעים - מנוע ספורטיבי ויכולת דינמית מרשימה. לחובתו עומדים פרמטרים חשובים לדגם מסוג זה, כגון צריכת הדלק ומערכת מולטימדיה שאינה מתופעלת באמצעות מגע. אך בין מעלותיו וחסרונותיו, מציע מאזדה CX-90 גם מרווח פרקטי לשמונה נוסעים, איכות נסיעה טובה ונתמך במוניטין אמינות וסחירות מעולים. בתימחורו החדש מצליח מאזדה CX-90 להתבלט לטובה בסגמנט המצומצם של דגמי 8 מושבים.

מאזדה CX-90 3.3 ליטרים טורבו Preferred 4X4 אוטומט
מנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי 3,120 סמ"ק
הספק מרבי משולב 345/5,000-6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 51/2,000-4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,100 מ"מ
רוחב כללי 1,994 מ"מ
גובה כללי 1,748 מ"מ
בסיס גלגלים 3,120 מ"מ
מרווח גחון 203 מ"מ
מיכל דלק 74 ליטרים
נפח תא מטען 608 ליטרים (עפ"י תקינה אמריקאית)
משקל עצמי 2,212 ק"ג
מהירות מרבית 196 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר 310,000 ₪

מאזדה CX-90 2025 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

ג'אקו 5 חשמלי במבחן דרכים

ג'אקו 5 ממשיך את קו העיצוב המוכר של המותג, ובמבט ראשון נראה כי מדובר בגרסה מוקטנת של אחיו ג'אקו 7, א...

אלעד לרך9 דצמבר 2025

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu