יונדאי i30
יונדאי i30 היא המכונית המשפחתית של היצרנית הקוריאנית ומכונית ההאצ'בק חמש דלתות הראשונה של היצרנית. המכונית פותחה בגרמניה עבור השוק האירופאי על מנת להתחרות במובילות הקטגוריה כגון פולקסווגן גולף ופורד פוקוס והיא עושה זאת בהצלחה רבה. יונדאי i30 מיוצרת במפעל יונדאי בצ'כיה ומשווקת במגוון סוגי מרכב ועם מבחר מנועי בנזין ודיזל.
יונדאי i30 - דור שני: משנת 2012 ועד היום
הדור הראשון של יונדאי i30 היווה קפיצת מדרגה משמעותית עבור היצרנית. הדור השני כבר פורץ דרך ממש ועומד בגאווה מול מובילות קטגורית המכוניות המשפחתיות הצפופה והתחרותית. הדור שני נחשף בתערוכת פרנקפורט בשנת 2011 והושק בישראל שנה מאוחר יותר.
הדור השני עוצב על פי שפת העיצוב "פיסול נוזלי" ומציג קווים זורמים וחזות אגרסיבית ומרשימה. אין ספק כי מדובר בשדרוג משמעותי ביחס לדור הראשון. השדרוג לא מסתכם רק בעיצוב אלא גם בהתנהגות הכביש, איכות החומרים והמנועים. כמו הדור הראשון, גם הדור השני של יונדאי i30 זוכה להצלחה רבה בשוק הפרטי ובעיקר בשוק ציי הרכב.
יונדאי i30 CW נחשפה בתערוכת ג'נבה בשנת 2012. מדובר בגרסת הסטיישן של יונדאי i30 המציעה עיצוב נאה לצד תא מטען גדול יותר ומרווח משופר לנוסעים במושב האחורי. כל זאת בתוספת מחיר זניחה ביחס לגרסת ההאצ'בק.
כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, בחרה להתמקד בשיווק הגרסאות המבוקשות ביותר בשוק הישראלי עם מנועי בנזין בנפח 1.4 ליטר ו- 1.6 ליטר וללא מנועי דיזל או מנוע 2.0 ליטר חזק כפי שהיה בדור הראשון של יונדאי i30. החל משנת 2013 כל הגרסאות משווקות עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית כסטנדרט.
במבחני הריסוק של Euro NCAP שבוצעו בשנת 2012, זכתה יונדאי i30 בחמישה כוכבי בטיחות.
יונדאי i30 - דור ראשון: משנת 2008 ועד שנת 2012
יונדאי i30 נחשפה בשנת 2007 והושקה בשנת 2008. מדובר למעשה במכונית המשפחתית הראשונה של היצרנית ששווקה במרכב האצ'בק ויועדה להתחרות בסיגמנט הכי חם באירופה. על מנת להוות תחרות אמיתית למתחרות הטבעיות בקטגוריה, הייתה צריכה יונדאי לספק חבילה טובה ותחרותית. יונדאי הצליחה במשימתה והדגם זכה להצלחה בשוק הפרטי ובעיקר בשוק ציי הרכב, ושיפר בצורה ניכרת את תדמיתה של יונדאי שהייתה ידועה כיצרנית של רכבים זולים באיכות נמוכה יחסית.
יונדאי i30 CW היא גרסת הסטיישן של הדגם המציעה תא מטען גדול בנפח 544 ליטר. בסיס הגלגלים בגרסה זו ארוך ב- 5 ס"מ לעומת גרסת ההאצ'בק והדבר תורם לשיפור המרווח הפנימי.
יונדאי i30 זכתה במספר פרסים ביניהם מכונית השנה בספרד בשנת 2008 והמכונית המספקת ביותר בבריטניה בשנת 2010, פרס שהעניק לה מגזין הרכב Auto Express לאחר שביצע סקר בין 23,000 נהגים.
מתיחת פנים בשנת 2010
מתיחת פנים לדגם הוצגה בשנת 2010 והציגה חזית ספורטיבית יותר עם פגושים חדשים וכן שינויים בשבכה הקדמית וביחידות התאורה. לאחר מתיחת הפנים כל הגרסאות זכו לפנסי ערפל ומחשב דרך כסטנדרט. כמו כן, בשנת 2011 הצטרפה לראשונה להיצע גרסה מוזלת וחסכונית עם מערכת Start & Stop לחסכון בצריכת הדלק ומנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר המשודך לתיבת הילוכים ידנית. שיווקו של מנוע הדיזל שהוצע לפני מתיחת הפנים, הופסק.
במבחני הריסוק של Euro NCAP שבוצעו בשנת 2008, זכתה יונדאי i30 בחמישה כוכבי בטיחות.
מרווח של יונדאי i30 \
יונדאי i30 נותנת תחושת מרווח, גם בתא המטען וגם בתא הנוסעים.
יונדאי i30 צריכת דלק
הבנתי שצריכת הדלק של יונדאי i30 לא משהו ביחס לקטגוריה.
יונדאי i30 אוטומטית
הגירסה האוטומטית של יונדאי i30 היא המוצלחת ביותר לדעתי.
יונדאי i30 בהכרח עדיפה
יונדאי i30 עדיפה בעיני בהרבה על כל מכונית אחרת. בכל המדדים. פשוט מעולה.
יונדאי i30 מתוכננת חכם
מי שתכנן את יונדאי i30 ידע מה הוא עושה. השילוב בין נוחות ומרווח לביצועים, הוא הסוד המנצח.