עיצוב ונוחות מאזדה 3
במאזדה 3 ניתן להבחין בחזית הנמוכה, בגריל הרחב ובפנסי החזית הצרים. שטח השמשות הקטן מעצים את הנפח והרושם השרירי. תא הנוסעים זכה לעיצוב ייחודי. הפנל העליון מורכב ממספר שכבות במרקמים שונים אשר חוברות יחד ועוטפות את הנהג והנוסע מלפנים. סגנון העיצוב המינימליסטי מתבטא גם במספר הפקדים המצומצם ובסידורם. סביבת הנהג מופרדת ומודגשת באמצעות פתחי המיזוג בצידי לוח המחוונים שמקפיאים בעיקר את ידי הנהג.
איכות החומרים מהטובות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, ואיכות ההרכבה טובה מאוד. הנדסת האנוש מקורית, ומשדרגת את מערך MZD Connect הנשלט מחוגה ומפקדים ליד ידית ההילוכים. למרות מיעוט הפקדים הפיזיים, קל לתפעל את הרכב ותפקידו של כל מתג מתברר במהירות. היצע תאי האחסון מספק בהחלט.
מושב הנהג נוח למרות שהוא ממוקם נמוך, עם מסעד תחתון המספק תמיכה הולמת לירכיים ולברכיים, ומסעד גב עם תמיכה הולמת לגב התחתון ולפלג הגוף העליון. ההתמצאות בשטח עירוני צפוף לא מסובכת בזכות שדה ראייה טוב החוצה ומראות צד גדולות. המושב האחורי לא מרווח במיוחד, ושני נוסעים יוכלו להתמקם בו ויזכו לפתחי אוורור אך לא לשקעי טעינה. מרווחי הרגליים והכתפיים טובים אך מרווח הראש יאתגר נוסעים שגובהם מעל 1.70 מטרים. המושב המרכזי צר ומוגבה, ומדרגת תעלת ההינע נוכחת ורחבה.
מאזדה 3 סדאן מציעה תא מטען בנפח 444 ליטרים. דלת תא המטען קטנה, המפתח מוגבל, סף ההטענה גבוה ופוגע בנוחות ההטענה, וצירי הדלת המסיביים מצמצמים את חלל האחסון.
מאזדה 3 חמושה במתלים נוקשים העוקבים היטב אחרי תוואי הכביש ומעבירים אותו אל תא הנוסעים לאחר שיכוך מוגבל. מחוץ לעיר, כשהמהירות עולה, נוחות הנסיעה עדיפה אך הרכב עדיין נוקשה מדי.
ביצועים מאזדה 3
המנוע מסוג בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים מפיק 165 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית שלא חוששת להוריד הילוכים ולהעלות את המנוע לסל"ד גבוה. מדדנו תאוצה 0-100 קמ"ש ב- 9.2 שניות וצריכת דלק משולבת של 12.9 ק"מ לליטר.
רמת האחיזה גבוהה והכניסה לפניה מתבצעת היטב גם במהירות גבוהה. בהגברת העומס יורגש תת היגוי קל. ההגה מהיר, חד, ומאפשר לנהג ליצור מינון פניה מדויק. הבלמים הפגינו יכולת טובה ולא התעייפו גם אחרי שני סשנים מפרכים בפיתולים של דרום רמת הגולן.
בטיחות מאזדה 3
במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP קיבלה מאזדה 3 ציון מרבי של 5 כוכבים מתוך 5. מאזדה 3 משווקת בארץ עם אבזור עשיר הכולל 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית עד למהירות של 80 ק"מ וסיוע בבלימה במהירות בינעירונית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטחים מתים, התרעה על עייפות נהג ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר וסיכום מאזדה 3
מאזדה 3 משווקת בישראל ברמת אבזור אחת המכונה ספיריט בגרסת סדאן או האצ'בק. תא הנוסעים איכותי עם אבזור מפנק הכולל חלון בגג, חיישני אור וגשם, תאורת LED מבפנים ומבחוץ, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. רמת הבטיחות גבוהה ואבזור הבטיחות עשיר. צריכת הדלק טובה יחסית.
הבולמים הקשיחים מאפשרים חוויית נהיגה והתנהגות כביש טובות, אך מהמורות עירוניות יורגשו בחלל תא הנוסעים בשל כך. תיבת ההילוכים עושה עבודה טובה ושומרת המנוע בטווח היעיל, אך לעתים היא ממהרת להוריד הילוך מהר מדי. למאזדה 3 אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ואחריות לשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מהשניים. עלויות הטיפולים והחלפים מיישרות קו עם המקובל בקטגורייה.
מאזדה 3 תא מטען
בשורה התחתונה, תא המטען של מאזדה 3 לא הכי נוח. גם לא הכי גדול, וגם הוא נפתח בצורה לא כל כך יעילה.
מאזדה 3 מרשימה
העיצוב של מאזדה 3 מרשים ויפה שבדגם החדש שעומד לצאת שומרים על קווים דומים.
מאזדה 3 מרווחת ופופולרית
מאזדה 3 היא מכונית משפחתית פופולרית כי היא כל כך מרווחת ואפשר לנסוע בה בכיף כל המשפחה.
מאזדה 3 איכותית
הדגם החדש של מאזדה 3 הוא איכותי מאוד, ביצוע מעולה לאיכות מנצחת.
מאזדה 3 נחשבת
אין על מאזדה 3, מכונית מצויינת, עם הרבה מאוד אלמנטים טובים.