נסיעת מבחן בטויוטה אוריס הייבריד

טויוטה אוריס הייבריד במירוץ מול שעון הדלק

תגיות: , , ,

טויוטה אוריס דור שני היא מכונית יפה ומגובשת, לא עוד גרסת ההאצ'בק של הטויוטה קורולה המוצלחת כי אם דגם בפני עצמו שאף נוגס הן במכירות הקורולה והן במכירות הטויוטה פריוס היקרה ממנה על אף ששתיהן מציעות את אותה מערכת ההנעה ההיברידית המוצלחת בשינויים המתחייבים. בארץ משווקת האוריס בשתי גרסאות בלבד ברמת גימור אחת, אוריס עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ותיבת הילוכים רציפה ואוריס עם מנוע בנזין היברידי בנפח 1.8 ליטר ותיבת הילוכים רציפה אלקטרונית. מחיר הגרסאות עומד על 129,900 ₪ ו- 139,900 ₪ בהתאמה. יצאנו לבדוק את הגרסה ההיברידית.

טויוטה אוריס הייבריד

התרשמות חיצונית

טויוטה אוריס הייבריד החדשה ארוכה ונמוכה מקודמתה. המכונית מעוצבת יותר ובעלת הופעה ספורטיבית יותר. שפת העיצוב החדשה של טויוטה מיושמת בדגם זה כשם שהיא מיושמת בטויוטה ראב 4 החדש. קווי העיצוב חדים ומודגשים. הפגוש הקדמי גדול ובעל טרפז גדול בתחתית לזרימת אוויר משופרת והוא מעוטר בפס כרום לרוחבו. הסבכה מעל צרה בצורת V ובמרכזה פס כרום הנמשך אל תוך יחידות התאורה הקדמיות הכוללות תאורת יום מסוג LED. פנסי הערפל מודגשים במסגרת כרום עגולה בתוך מעין כונס משולש ושחור ומשלימים את המראה הדינאמי.

פרופיל המכונית נאה, תורמים לכך קו החלונות הצר, קורת C אחורית משולשת ורחבה, ספויילר אחורי ויחידות תאורה אחוריות החודרות לכנף האחורית בזוית חדה ומעניינת. מאחור חלון צר, יחידות תאורה ארוכות ומעוצבות ופגוש אחורי עם מחזירי אור אנכיים וטרפז גדול תחתון בצבע אפור כהה מטלי ומעוטר בניקל. טויוטה אוריס הייבריד מעוצבת בפרופורציות נאות ומשדרת נוכחות מכל זווית ואת מבחן הרושם החיצוני היא צולחת בקלות.

פנים הרכב

עיצוב הפנים מיוחד ושונה מרוב המכוניות המשפחתיות החדשות. הקונסולה הקדמית בנויה בצורה אנכית ופרקטית, מבנה המזכיר עיצוב קונסולות קדמיות בעבר, אולם התחושה המתקבלת היא של צפיפות קלה. בתא הנוסעים נעשה שימוש בחומרים איכותיים במרקמים שונים - החלק העליון בקונסולה הקדמית ובדלתות עשוי חומר רך ונעים למגע, מתחתיו בקונסולה הקדמית פלסטיק בגימור אלומיניום מוברש ומתחתיו בדלתות בד מרופד. מתחת כל אלו כבר תמצאו פלסטיק קשיח אך איכותי.

עיצוב הקונסולה הקדמית נאה ויוקרתי, פתחי האיוורור בצדדים עגולים ואלו במרכז מאורכים וצרים. את מקומו של מד הסל"ד בלוח המחוונים תופס מד צריכת דלק בעל שלושה טווחים Charge / Eco / Power. במרכז הקונסולה מסך מגע צבעוני רב תיפקודי בגודל 6.1 אינץ' עליו נרחיב בהמשך. מתחתיו יחידת הפיקוד של מערכת בקרת האקלים ומתחתיה בפאנל אלכסוני כפתורים לשינוי מצבי הנהיגה EV / Eco / Power, שקע 12V, ידית הילוכים קצרה ומעוצבת וכפתור נפרד לשילוב הילוך חניה P. פאנל ידית ההילוכים מואר בחושך בתאורת לד קטנה מתקרת המכונית.

גלגל ההגה עטור עור ועליו כפתורים לשליטה על פונקציות המסך המרכזי. מימין לגלגל ההגה כפתור עגול להנעה וכיבוי המכונית. עוד בקונסולה המרכזית פאנל מצב כריות האויר וחגורות הבטיחות, שעון זמן עם תצוגה ועיצוב מיושנים, ותא כפפות גדול ומואר בעוצמה חלשה במיוחד.

סוככי השמש כוללים מראות ותאורה אך בשל היותם קצרים היה רצוי כי יצויידו במשלימי כיסוי. תאורת תקרה קיימת מלפנים ומאחור וגם תא המטען מואר. תא הכפפות גדול אך התאורה בו חלשה ואין בו פתח מיזוג. פרט למתג חלון הנהג, מתגי החלונות אינם מוארים. חלון הנהג הוא גם היחיד שנפתח ונסגר אוטומטית בלחיצה אחת.

מושבי הרכב מרופדים בבד שחור ופשוט. המושבים הקדמיים נוחים עם תמיכה צידית טובה ואפשרות כיוונון גובה. מבנה הספסל האחורי שטוח וניתן לאכלס בו 3 מושבי ילדים. סוללת ההנעה ההיברדית שוכנת מתחת לספסל האחורי שאינו ניתן לקיפול או הסרה. התקרה מאחור מעט נמוכה אך מרווח הרגליים, הכניסה והיציאה מהרכב נוחים. ריצפת הרכב בשורת המושבים האחורית שטוחה כמעט לחלוטין למעט מדרגה במרכז בגובה 3 ס"מ אשר כמעט ואינה מורגשת. שטיחי הרכב עשויים מגומי בשילוב בד והם ננעלים עם קליפסים מלפנים.

נפח תא המטען עומד על 360 ליטר וזהה לאוריס נטולת הסוללה, נתון נמוך מהממוצע בקטגוריה וקרוב יותר לנתוני רכבי סופר מיני. רוחב תא המטען עומד על 98 ס"מ, עומקו הממוצע עומד על 75 ס"מ וגובהו 48 ס"מ עד למדף הנשלף. רוחב פתח תא המטען עומד על 95 ס"מ בחלקו התחתון ו- 105 ס"מ בחלקו העליון. משענות המושבים האחוריים בספסל האחורי מתקפלות ויוצרות משטח אחיד ונוח להטענה עם רצפת תא המטען. הגלגל הרזרבי הקטן שוכן מתחת לרצפת תא המטען .

מאפיינים ואבזור

אבזור האוריס הייבריד עשיר וכולל בין היתר: 7 כריות אוויר, חישוקי סגסוגת קלה, מערכת TOYOTA TOUCH עליה נפרט בהמשך, 3 שקעי מתח 12V, גלגל הגה בחיפוי עור מתכוונן לעומק ולגובה, פנסי ערפל קדמיים ואחוריים, תאורת יום מסוג LED, מראות צד חשמליות עם פנסי איתות, שני שלטים עם מערכת התנעה חכמה (keyless) להתנעת הרכב ללא מפתח ובקרת אקלים דיגיטלית.

מערכת TOYOTA TOUCH כוללת מסך מגע צבעוני בגודל 6.1 אינץ' ואפשרות שליטה מההגה, מצלמה אחורית צבעונית, חיבוריות בלוטות' הכוללת דיבורית והזרמת שמע, נגן CD תומך MP3, שקעי AUX ו- USB, ארבעה רמקולים וזוג טוויטרים. המסך משמש גם לתצוגת נתוני מחשב הדרך ומציג בין היתר: מהירות נסיעה ממוצעת, טווח נסיעה צפוי עד להתרוקנות מיכל הדלק, זמן נסיעה נוכחית והיסטוריית צריכת דלק המוצגת בתצוגה גרפית. במעבר המערכת למצב הזרמת שמע בחיבוריות בלוטות' (BT Audio) מופעל אוטומטית נגן השמע בסמארטפון וניתן לשליטה מכפתורי השליטה של המערכת ברכב, כולל שליטה מההגה, מאוד נוח ובטיחותי. איכות השמע טובה בהשמעת מוסיקה ובמצב דיבורית. מערכת השמע אינה תומכת בפורמט DVD ולא מותקנת ברכב תוכנת ניווט.

בטויוטה אוריס הייבריד ניתן למצוא מספר תאי אחסון בגדלים שונים במקומות שונים ברכב, ביניהם: תא למשקפיים, תא אחסון גדול במשענת היד (ללא מיזוג). מקום איחסון לבקבוק קטן (500-700 סמ"ק) בכל דלתות הרכב, כיסים בגב המושבים הקדמיים, ותא כפפות גדול ללא מיזוג.

יחידת הנעה

טויוטה אוריס הייבריד משווקת בישראל עם מנוע בנזין טורי בעל 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטרים בשילוב מנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 136 כ"ס המושגים ב- 5,200 סל"ד והמומנט המרבי עומד על 14.5 קג"מ המושג בתחום של 2,800-4,400 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים רציפה.

על פי נתוני היצרן, תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 10.9 שניות (מהירה מגרסת הבנזין הרגילה ב- 0.2 שניות) וצריכת הדלק עומדת על 26.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (לעומת 17.5 בגרסת הבנזין הרגילה). במבחן שערכנו התקבלו תוצאות תאוצה טובות יותר, בתאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש במצב PWR מדדנו 9.5 שניות, בתאוצה מ- 80 ל- 120 קמ"ש נמדדו 5.6 שניות.

צריכת הדלק המשולבת בתנאי המבחן (אשר נימדדה בתחנת הדלק) עמדה על 14.4 ק"מ לליטר, כאשר בתצוגת מחשב הדרך הוצגה תוצאה אופטימית יותר של 17.4 ק"מ לליטר. בימי המבחן נסענו כ- 70% בכבישים בין עירוניים, השאר בדרכים עירוניות, מיזוג האוויר פעל לאורך כל המבחן. אנו בטוחים כי בחיי היום יום תשיג המכונית נתוני צריכה טובים יותר.

על הכביש

תנוחת הישיבה נוחה, תורמים לכך אפשרויות הכיוונון מעלה-מטה וקדימה-אחורה הן של המושב והן של גלגל ההגה. טווח הראיה מלפנים מעט מוגבל בשל חלון קדמי צר ונמוך מדי. גם טווח הראיה לאחור מצומצם עקב קורות C רחבות וחלון אחורי קטן וצר, מחפה על כך המצלמה האחורית המגלה לנו את הנסתר מטווח הראיה הנשקף מן החלון האחורי ומראות הצד. אפרופו מראות הצד, אלו גדולות דיו ומכסות היטב את שדה הראיה לצדדים.

הנעת הרכב חרישית ומנוע הבנזין לא נכנס לפעולה כל עוד לא נדרש לכך. כאשר המכונית עומדת במקום מסוגלת הסוללה לתמוך בפעולת המזגן עד 10 דקות בעזרת המנוע החשמלי בלבד (כאשר הסוללה טעונה במלואה) יעיל מאוד בעמידה בפקקים וחוסך לא מעט דלק ללא התפשרות על רכב ממוזג ונעים. המיזוג ברכב חזק ושקט ותחילת הנסיעה שקטה וחלקה אף היא. במצב EV נוסעת המכונית בעזרת המנוע החשמלי בלבד.

כאמור, המכונית זריזה מאוד, הן התאוצה מעמידה והן תאוצות הביניים מהירות ושקטות. בידוד רעשי המנוע טוב מאוד, בידוד רעשי הכביש ורעשי הסביבה טובים גם הם. הגיר הרציף פועל בצורה חלקה ונעימה, אין אפשרות להעברה הילוכים ידנית אך למען האמת לא הרגשנו צורך מיוחד בכך. המתלים מעולים והם מגהצים ללא קושי מהמורות וכבישים גליים, חתך מידות הצמיגים גבוה ותורם אף הוא לנוחות הנסיעה. גם בנהיגה מאומצת והעברות משקל מצד לצד מטפלים המתלים בצורה טובה ונטיית המרכב מינימאלית.

ההגה החשמלי אינו מצטיין בתקשורת עם הגלגלים הקדמיים וחסרה מעט התנגדות, אך המכונית קלה ונוחה לשליטה בכל מצב למרות מערכת ההיגוי החשמלית. גם הסתה חדה ומהירה של גלגל ההגה הצידה לא הפריעה את שלוות המכונית לזמן רב ומערכות ההיגוי והמתלים טיפלו במצב זה במהירות וביעילות.

בלימת הרכב חזקה ושקטה, מערכת הבלמים ברכב כוללת בלמי דיסק מאווררים מלפנים ובלמי דיסק מאחור. בלימת חירום מטופלת באופן יעיל ומהיר ומערכות ה- ABS וה- EBD עובדות בצורה טובה ומעודנת ללא ויברציות בתא הנוסעים. לא נרשמה העברת משקל מוחשית לפנים בבלימת החירום.

סיכום

טויוטה אוריס דור שני היא מכונית יפה ומעוצבת, והיא טובה מקודמתה בכל פרמטר. גרסת ההייבריד חסכונית בדלק ומאובזרת בצורה נדיבה. הביצועים הדינמיים טובים והתאוצות שמדדנו טובות משל רוב המכוניות המשפחתיות. האוריס הייבריד נוחה ונעימה לנהיגה ולנסיעה, בטוחה וסלחנית. מחיר המכונית עומד כאמור על 139,900 ₪, יקר רק ב- 10,000 ₪ מגרסת הבנזין של הטויוטה אוריס ויקר בהפרש דומה משאר המשפחתיות הסטנדרטיות, אך עם זאת מדובר במחיר אטרקטיבי והוגן. המכונית מגיעה ברמת אבזור גבוהה ולא סטנדרטית ומציעה חסכון משמעותי בהוצאות הדלק, לכן לדעתנו מדובר במכונית מעולה ומשתלמת.

טויוטה אוריס הייבריד גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu