החל שיווק פיג'ו 208 GTI בישראל במחיר של 159,990 ₪
שילוש האותיות GTI מעורר בקרב כל חובב רכב רגשות וזיכרונות. ישנם שני יצרנים העושים בשילוש האותיות האמור שימוש חוזר מזה עשרות שנים: פולקסווגן ופיג'ו. בשני המקרים מדובר על הצלחות מסחררות, לפחות בחלק מהדורות. כיוון שעסקינן בהשקת הפיג'ו GTI 208 נתמקד בהיסטוריה של דגמי ה- GTI של פיג'ו לסופר מיני. תחילת השושלת מתחילה עם ה- GTI 205 שהפכה למכונית נערת אף שהיו מכוניות חזקות ממנה. ייחודה של ה- GTI 205 היה בשלדה, היגוי וכיול שמזמינים את הנהג לאתגר את הרכב ואת יכולותיו. ה- GTI 205 הפכה לאייקון מוטורי המוזכר בכל שיחה נוסטלגית על היגוי ושילדה שפעם יידעו לייצר והיום כבר כמעט ולא נתקלים בהם אם בגלל דרישות הבטיחות המחמירות ואם בשל המעבר להגאים חשמליים. מאז ה- GTI 205 ניסתה פיג'ו לשחזר את ההצלחה עם ה- GTI 206 וה- GTI 207 אולם רכבים אלו לא הצליחו לספק את אותה הנאה וריגוש שסיפקה ה- GTI 205. כעת מנסה פיג'ו לשחזר את ההצלחה עם ה- GTI 208. האם אכן עלה בידי פיג'ו לעשות זאת? על פי הצהרותיה של פיג'ו התשובה חיובית, אנו נמתין למבחן דרכים של הרכב שיאשש או יפריך הצהרות אלו.
פיג'ו GTI 205 לצד GTI 208
פיג'ו GTI 208 מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 200 כ"ס ב- 5,800 סל"ד ומומנט של 28 קג"מ ב- 1,700 סל"ד, תיבת ההילוכים ידנית עם שישה הילוכים. ביצועי הרכב עומדים על 6.8 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש והמהירות המרבית עומדת על 216 קמ"ש. תצרוכת הדלק עומדת על 8.2 ליטר למאה ק"מ בנסיעה עירונית ו- 4.7 ליטר למאה 100 ק"מ בנסיעה בינעירונית.
פיג'ו GTI 208
אבזור ה- GTI 208 כולל בין היתר, מסך מגע מרכזי גדול עם שליטה על מערכת השמע, חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים הקדמיים, מערכת השהיית אורות לאחר ניתוק המנוע (FOLLOW ME HOME), בקרת שיוט ומגביל מהירות נסיעה, חיישני עזר לחניה עם התראה קולית בנסיעה לאחור, הדלקה אוטומטית של אורות מעבר בהתאם לעוצמת האור, בקרת אקלים דו-אזורית, שקעי AUX ו- USB, מערכת שמע נשלטת מההגה, חישוקי סגסוגת, יציאת צינור מפלט כפולה מצופה בכרום, דוושות וסף דלתות בגימור אלומיניום, ידית הילוכים ספורטיבית, מושבים קדמיים ספורטיביים, ריפוד מושבים בשילוב עור ובד, מראות צד בגימור כרום, גימור בלוח מחוונים וידיות פנימיות בצבע אדום.
פיג'ו GTI 208
אבזור הבטיחות כולל בין היתר, מערכת אלקטרונית לבקרת יציבות (ESP), מערכת לבקרת משיכה (ASR), מערכת אלקטרונית לחלוקת בלימה (EBD), נעילה אוטומטית של כל הדלתות בנסיעה מעל 10 קמ"ש ופתיחה אוטומטית בזמן תאונה, הדלקה אוטומטית של אורות אזהרה בזמן בלימת חירום, 6 כריות אוויר, אפשרות לנטרול כרית אוויר נוסע להסעת תינוק במושב הקדמי ועגינת ISOFIX עם 3 נקודות לסגירה בטיחותית של כסא תינוק.
פיג'ו GTI 208, תא הנוסעים
ה- GTI 208 נכנסת לתוך קטגוריה רוויה במתחרות בהן: אופל קורסה OPC, סיאט איביזה קופרה, פולקסווגן פולו GTI, אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק, אבארט פונטו איבו, מיני קופר S והעולה החדשה רנו קליאו RS. מעניין יהיה לראות כיצד תתמודד ה- GTI 208 מול המתחרות. אם לשפוט לפי הצהרות פיג'ו הרי של- GTI 208 לא צפויה להיות בעיה מיוחדת להתברג בצמרת הקטגוריה.
סרטון פיג'ו 208 GTI רשמי

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.