יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מתחילה בשיווק הקאמרי החדשה ובהיצע הדגמים לראשונה בישראל בייבוא סדיר מגיעה גרסת ההיברייד
טויוטה קאמרי (כתר ביפנית) הוצגה לראשונה בשנת 1983. מאז הוצגה הקאמרי ועד היום נמכרו בעולם למעלה מ- 15 מיליון רכבים מדגמי הקאמרי. טויוטה קאמרי מחזיקה בתואר הרכב המשפחתי (במושגים אמריקאים) הנמכר ביותר בארה"ב במשך 15 מתוך 16 השנים האחרונות. טויוטה קאמרי החדשה, שהיא הדור השביעי לקאמרי, הוצגה לפני כשנתיים אולם רק כעת היא מגיעה לישראל היישר ממפעלי טויוטה בקנטאקי שבארה"ב והיא הדגם הראשון בתקינה אמריקאית של יצרן שאינו אמריקאי המגיע לישראל, זאת בזכות עדכון תקנות משרד התחבורה משנת 2011. יוניון מוטורס אינה לבד ויבואנים נוספים בודקים מזה תקופה ביצוע מהלך דומה, כך לדוגמה שוקלת חברת קרסו יבואנית רנו, ניסאן ואינפיניטי לייבא את דגמי הניסאן מקסימה וניסאן אלטימה בתקינה אמריקאית ממפעלי היצרנית בארה"ב.
טויוטה קאמרי הנוכחית הגיעה לישראל בשנת 2007 והייתה מבין הרכבים המשפחתיים הגדולים היקרים יותר וזכתה להצלחה מוגבלת. בשנת 2010 הגיעה לישראל הקאמרי לאחר מתיחת פנים אך גם זו לא תרמה רבות למכירות.
העיצוב החיצוני של הקאמרי החדשה מזכיר במקצת את הדגם היוצא, עם זאת ניתן לציין מספר שינויים בהם מנח רכב רחב ונמוך יותר בהשוואה למודלים קודמים. פנים הרכב עבר אף הוא שינוי לעומת הדורות הקודמים לטובת שדרוג תחושת הנוחות של הנהג והנוסעים כאחד. כך לדוגמא נוחות המושבים זכתה לתשומת לב נרחבת במסגרתה נבנו מסעדי גב גבוהים יותר וכריות מושב ארוכות יותר התורמים יחדיו לשיפור תחושת הנוחות של הנהג ושל הנוסע במושב הקדמי. כמו כן, חימום מושבים מוצע כסטנדרט ומאפשר ויסות לטמפרטורות שונות. תשומת לב מיוחדת ניתנה גם ליושבים מאחור, על-ידי תכנון מרווח ישיבה מפנק המתאפשר באמצעות עיצוב ייחודי של משענות הגב במושבים הקדמיים והרצפה השטוחה שלרגלי הנוסעים במושב האחורי. המושב האחורי האמצעי זכה לתוספת מקום לרגליים של כ- 5 ס"מ. כמו כן, טווח ההטיה של גלגל ההגה הטלסקופי גדל ב- 33% ביחס לדור הקודם. איכות וגימור החומרים שופרו אף הם וניתן למצוא ברכב דיפוני עץ וכרום מהודרים בקונסולה המרכזית ובדלתות, ריפודי עור איכותיים ותפירה אקסקלוסיבית המחזקים את המיצוב הגבוה שבחרה יוניון מוטורס להעניק לרכב.
טויוטה קאמרי הייבריד
תשומת לב ניתנה גם לסעיף הבטיחות, הקאמרי החדשה מצוידת בשלל מערכות בטיחות חשובות, בהן: 10 כריות אוויר בהן כריות אוויר לברכי הנהג והנוסע במושב הקדמי, מערכת לחלוקת עומס בלימה באופן אלקטרוני (EBD), מערכת עזר לבלימה (BAS), מערכת עצירה חכמה (SST), מערכת לבקרת אחיזת כביש (TRC) ומערכת בקרת יציבות (VSC). מרכב הקאמרי עוצב כך שיסייע לספיגת עוצמת הפגיעה בעת התנגשות. מסגרות המושב עוצבו כדי לעזור בספיגת עומס בעת התנגשויות צידיות ותשומת לב ניתנה גם לצמצום עוצמת הפגיעה בהולכי רגל על ידי עיצוב מכסה המנוע ומבנה הקצה הקדמי של הרכב בצורה אופטימלית. הקאמרי החדשה השיגה דירוג מרבי של 5 כוכבים, במבחני הריסוק של ה- NHTSA (תקן הבטיחות האמריקאי).
הקאמרי החדשה תשווק בישראל בשתי גרסאות:
גרסת בנזין 2.5 ליטר – המנוע בגרסה זו מספק 178 כ"ס ומומנט מרבי של כ- 23.6 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים רציפה עם שישה הילוכים יחסי העברה מתוכנתים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. תצרוכת הדלק בגרסה זו על פי נתוני היצרן עומדת על 12.2 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 17.9 ק"מ לליטר בנסיעה בינערונית ו- 14.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. נתונים אלו, יחד עם פליטת מזהמים משולבת של 135 גרם לק"מ, מציבים את דגם הבנזין בקבוצת זיהום 6 (מתוך 15).
רמת האבזור הסטנדרטית עימה מגיעה גרסה זו עשירה באבזור וכוללת בין היתר מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית בצבע הרכב עם הפשרה ופנסי איתות מובנים, פנסי תאורה קדמיים עם נורות Xenon, מצלמה אחורית, מערכת כניסה חכמה בדלתות קדמיות ודלת תא מטען (Smart Entry), חלון שמש חשמלי, תא אחסון עם שקע 12Vושקעי USB ו- AUX בקונסולה המרכזית, מערכת מולטימדיה FLY Audio (חליפי) בהתקנה מקומית הכוללת: מערכת ניווט iGO, מסך מגע 8 אינץ', נגן CD ו- DVD הקורא קבצי MP3, דיבורית Bluetooth עם חיבורי USB ,AUX ו- iPod, בקרת שיוט, מערכת מיזוג אוויר מקורית עם בקרת אקלים נפרדת לנהג ולנוסע ופתחי מיזוג אחוריים, מושב נהג ומושב נוסע קדמי מתכווננים חשמלית וריפודי עור איכותיים.
מחיר גרסת ה-2.5 ליטר בנזין עומד על החל מ-219,900 ₪.
טויוטה קאמרי הייבריד
גרסת בנזין 2.5 ליטר עם הנעה היברדית - מערכת ההנעה ההיברידית מסתייעת בתיבת הילוכים אחורית ייחודית ומשלבת בין מנוע בנזין לבין מנוע חשמלי המפיק מומנט גבוה. שילוב זה מאפשר למערכת להפיק 200 כ"ס ולחלק את ההספק בהתאם לצורך: ממנוע הבנזין בלבד, ממנוע החשמלי בלבד או משני המנועים גם יחד. במערכת ההיברידית קיימת אופציה ייחודית של מצב נהיגת EV המאפשר לנהג לתפעל את הקאמרי ההיברידית תוך שימוש במנוע החשמלי בלבד בנסיעה בטווח של עד 2.5 ק"מ במהירויות נמוכות של עד 40 קמ"ש. בנוסף קיים מצב נהיגת ECO המתאים לנסיעה יומיומית רגילה בדגש על חסכון בדלק.
ביצועי הגרסה ההיברידית עומדים על 8.6 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. תצרוכת הדלק בגרסה על פי נתוני היצרן עומדת על 21.3 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה בינערונית ותצרוכת הדלק המשולבת עומדת על 20.4 ק"מ לליטר. הקאמרי הייבריד מציגה את נתוני תצרוכת הדלק מהטובים בקטגוריה. נתונים אלו, יחד עם פליטת מזהמים משולבת של 99 גרם לק"מ, מציבים אותה בקבוצת זיהום 3 (מתוך 15).
רמת האבזור הסטנדרטית עימה מגיעה גרסה זו עשירה באבזור בדומה לגרסת הבנזין הרגילה וישנם שני הבדלים בולטים: בגרסה ההיברדית לא קיימת אפשרות של קיפול המושב האחורי וריפוד המושבים משולב עור ובד בעוד בגרסה הרגילה ריפוד המושבים הינו מעור. הבדל בולט נוסף נמצא בסעיף נפח תא המטען המצומצם באופן יחסי הן בגרסת הבנזין הרגילה (436 ליטר) ואף יותר בגרסה ההיברדית (370 ליטר).
מחיר גרסת הבנזין 2.5 הייבריד עומד על החל מ- 239,900 ₪.
טויוטה קאמרי הייבריד. תא הנוסעים
רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס מסר, כי: "אנו גאים להשיק בישראל את גרסאות הקאמרי אשר זוכות להצלחה גדולה ועקבית בארה"ב, ולהרחיב בכך את היצע הדגמים ההיברידיים שלנו. בשנתיים האחרונות פעלנו באופן אינטנסיבי להתאמת הרכב לדרישות השוק והתקינה המקומית, והקמנו תשתיות תפעוליות ושירותיות לקליטת רכבים ממקור הייבוא החדש. הקאמרי נהנית גם בישראל ממוניטין רב שנים כרכב מנהלים יוקרתי, איכותי ואמין, ואני צופה כי בתוך שנה נמסור למעלה מ- 500 רכבי קאמרי".

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.