ניחוח צרפתי משובח - סיטרואן DS5 בנסיעת מבחן

יצאנו לבחון את הסיטרואן DS5 שנראית כמו רכב קונספט ועולה כמו רכב יוקרה, וחזרנו עם מסקנות מעניינות

תגיות: , , , , ,

בשנת 1955 הציגה סיטרואן את ה- DS שיהפוך מאוחר יותר לאגדה מוטורית. ה- DS המקורית היוותה פריצת דרך טכנולוגית והציגה בין היתר מתלים הידרואליים שתרמו הן לנוחות הנסיעה והן לריסון המרכב בנסיעה מאומצת, מערכת בלימה מתקדמת ששינתה את תפיסת מרחק הבלימה באותן שנים ואפילו פנסים שפנו יחד עם ההגה והאירו לתוך פניות.

55 שנה אל תוך העתיד, סיטרואן על המסלול המהיר לאבד את המוזרות והיחודיות המלבבת שהבדילה אותה משאר היצרניות, אפילו רכבי המנהלים של המותג כבר משווקים עם מתלים סטנדרטיים ונראים כמו שאר המתחרות. בסיטרואן החליטו לעשות מעשה ולהחיות את השם המיתולוגי DS. ראשונה בתור הייתה ה- DS3, שהייתה מבוססת על ה- C3 הקומפקטית, שנה מאוחר יותר הגיעה ה- DS4 וב- 2012 הוצגה האחות הגדולה - ה- DS5.

מבט ראשון

ברגע שעינינו קולטות את ה- DS5 הן פשוט מסרבות להתנתק, היא לא יפה במיוחד, גם לא נראית מאוד ספורטיבית, היא בכלל מגיעה בתצורת סטיישן, אבל הסיטרואן DS5 מגיעה עמוסה בכל כך הרבה נוכחות, שגם כאשר עמדה לצד רכבים היקרים ממנה פי כמה וכמה, המבטים תמיד נדדו אליה. נראה כי ה- DS5 צבעה את כל העולם בשחור ולבן והיא היחידה שנשארה צבעונית. אפילו בזמן עצירת קפה בתחנת הדלק חזרו אליה עיניי לבחינה כל כמה שניות, כמו גם עיניהם של שאר עוברי הדרך.

סיטרואן DS5

עם גבות כרום שמתחילות מעל הפנסים הקדמיים, נמשכות עד מראות הצד ומטפסות על לאמצע קורות A, גלגלי הסגסוגת המעוצבים, השבכה הקדמית העצומה, הגג שנראה כאילו צף מעל הרכב הודות לקורות B שחורות וקורת C המוסוות ע"י חלון והפנסים האחוריים העוקבים אחר הקימור של הפגוש, נראית ה- DS5 יותר כמו רכב קונספט ולא כמו רכב שאפשר להזמין באולם התצוגה. המדהים בכל המתקפה הוויזואליות הזו, הוא שכל פרטי העיצוב משתלבים זה בזה בצורה הרמונית מוצלחת מאוד.

נכנסים לתא הטייס

"עיצוב תא הנוסעים של הרכב שואב אלמנטים מעולם התעופה", משפט ששמענו עשרות פעמים, מודגש גם כאן ע"י סיטרואן שמבטיחה וגם מקיימת. הקונסולה מרכזית חובקת את רגלי הנוסעים במושבים הקדמיים ובמרכזה כפתורי שליטה למערכת המדיה ומחשב הדרך, לפתיחת וסגירת החלונות ונעילת הדלתות. הקונסולה העליונה חוצה את תא הנוסעים במרכזו מהמראה הקדמית ועד לחלון הגג מעל המושב האחורי ומכילה לא פחות מתשעה כפתורים השולטים על תאורת הקריאה הקדמית, על חלונות הגג הנפרדים לנהג, לנוסע הקדמי ולנוסעים מאחור, ועל כוון זווית ובהירות צג הזכוכית מתחת לעיני הנהג מעל הקונסולה. הישיבה במושב הנהג של ה- DS5 מרגישה באמת כמו ישיבה בתא טייס, לא של סתם מטוס, אלא של אחד מסרט מדע בדיוני. ההגה קטום התחתית תרם גם הוא את חלקו בחשק להמריא.

סיטרואן DS5. תא הנוסעים

כמה דקות לאחר הכניסה לרכב, העיניים מפסיקות לרוץ בין משטחי האלומניום ועשרות המתגים והכפתורים. מציאת תנוחת הנהיגה המתאימה נעשית במהירות ובקלות בזכות כיוון חשמלי של המושבים הקדמיים בגרסה המאובזרת שנבחנה Sport Chic. טווח הזזת המושב, בין הנקודה הקדמית ביותר לזו האחורית ביותר, ענקי. טווח התנועה לגובה מרשים גם כן ומאפשר ישיבה גבוהה ושולטת או נמוכה וספורטיבית. מסעד המושב ניתן להגדלה בחלקו הקידמי, משענת המושב כוללת כרית מתנפחת לתמיכת הגב התחתון ואפשרות מסאז' רך ונעים באיזור המותניים. את כיוון המושב והמראות הקדמיות ניתן בגרסה זו לשמור באחד משלושה זכרונות מתוכנתים מראש, כך שבכניסתכם הבאה לרכב תאלצו ללחוץ על כפתור אחד בלבד כדי להגיע לאותה התנוחה בהנחה שמישהו אחר נהג ברכב. ההגה בעל אפשרות כיוון ידנית לגובה ולעומק למרות שציפינו לאפשרות כיוון חשמלית גם כאן.

ישיבה נמוכה יחד עם הקונסולה הגבוהה, החלונות האחוריים המושחרים, חלונות הצד הקטנים יחסית, החלון האחורי הצר המחולק ע"י ספויילר ומראות הצד הקטנות גורמות לתחושה קלה של קלסטרופוביה וראות לא מספקת. פתיחת שלושת גגות השמש תורמת הרבה אור לתא הנוסעים והופכת את חווית הישיבה ברכב לנעימה יותר, מצלמת הנסיעה לאחור וחיישני החנייה הקדמיים והאחוריים משרים בטחון בתמרוני הרכב.

סיטרואן DS5 משווקת בישראל בשתי רמות אבזור, So Chic המאובזרת בין היתר במראות חשמליות מחוממות המתקפלות אוטומטית, מושבי ספורט בריפוד עור משולב בד עם כיוונון חשמלי לנהג, מערכת מולטימדיה בעלת תשעה רמקולים עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' מקורית, בלם חנייה חשמלי, חיישני חנייה אחוריים, תא אחסון ענקי ומקורר מתחת למשענת היד המרכזית המכיל בנוחות בקבוק ליטר וחצי עם אפשרות לפתיחה מלאה או חלקית למגש קטן בלבד המציע מספיק מקום לטלפון או ארנק, מערכת בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג לנוסעים במושב האחורי, עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים, ביטול כרית האוויר במושב הנוסע, בקרת שיוט, פנסי ערפל עוקבי פנייה, תצוגה עילית של מהירות הנסיעה והנעה ללא מפתח. מחיר גרסת ה- So Chic עומד על 208,489 ₪. למפרט הרכב המלא.

הגרסה הבכירה - Sport Chic אשר התייצבה למבחן, מוסיפה לרשימת האבזור הארוכה גם פנסי קסנון עוקבי פניה עם אפשרות להדלקה אוטומטית, מושב נוסע עם כיוון חשמלי, שלושה זכרונות למצב המושב ומראות הצד ופונקציית עיסוי למושב הנהג, ריפוד עוד מלא לכל המושבים, חיישני חנייה קדמיים ומצלמת נסיעה לאחור, מערכת התרעה על סטייה מנתיב וחלונות מבודדים. מחיר הגרסה הבכירה עומד על 236,990 ₪. למפרט הרכב המלא.

מניעים

את הסיטרואן DS5 מניעים עם המפתח בכיס, לחיצה על כפתור ההנעה מעירה את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר אשר מגיע בשתי רמות האבזור ומפיק 156 כ"ס מירביים ב- 6,000 סל"ד ובעל מומנט מקסימלי של 24.4 קג"מ המושגים כבר ב- 1400 סל"ד. צליל המנוע כמעט ואינו חודר לתא הנוסעים ובעמידה ברמזורים נאלצתי לא פעם להציץ במד הסל"ד הדיגיטלי כדי לוודא שהמנוע עובד.

סיטרואן DS5. תא המנוע

DS5 מצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים. תפעול ידני של תיבת ההילוכים מצריך תשומת לב מיוחדת בתיזמון העברת ההילוכים עקב בידוד רעשי המנוע. בעזיבת דוושת התאוצה מסרבת תיבת ההילוכים להעלות הילוך ובכל פעם שתלחצו על דוושת הגז והתיבה תוריד הילוך או שניים גם בסיום התאוצה תשאר התיבה על הילוך נמוך וסל"ד גבוה. מספר מדידות הראו בין 8 ל- 15 שניות בין רגע עזיבת הדוושה ועד הרגע בו העלתה התיבה הילוך, לדעתנו מצריך עדכון תוכנת גיר ההילוכים.

יוצאים לדרך

ה- DS5 מצליחה להרגיש טוב כמעט בכל תנאי דרך, הודות לתיבת ההילוכים בעלת הפעולה החלקה והילוך אחרון ארוך, השיוט בכביש מהיר הוא נינוח מאוד. יחד עם המנוע השקט ורעשי הרוח המעטים החודרים לתא הנוסעים מאיזור קורות A היא מאפשרת לגמוע מרחקים ארוכים מבלי להתעייף. עם זאת, המושבים היו יכולים להיות מעט יותר רכים לשם השגת המטרה הזו ואפשרות המסאג', למרות היותה גימיק נחמד ושימושי, לא תורמת הרבה לנוחות הנסיעה.

כשמפנים את חרטומה של ה- DS5 לכיוון כבישים מפותלים מתקבלת תחושה מעורבת. המנוע, שנדרשת רגל כבדה על מנת לשמור אותו בטווח סל"ד יעיל, תיבת ההלוכים האוטומטית שגם במצב ידני מחליפה הילוכים כראות עינייה ומערכת בקרת יציבות שאמנם מתנתקת, אך חוזרת לפעולה מלאה במהירויות של מעל 50 קמ"ש אינם מתכון מובן מאליו להנאה מנהיגה או חריכת אספלט. אך מנגד כיול מתלים ספורטיבי, הגה מהיר עם 2.9 סיבובים מנעילה לנעילה ותא נוסעים שכאמור גורם לנהג להרגיש כמו טייס קרב מתגברים על ההיגיון. ידית ההילוכים מועברת למצב ספורט (כי המצב הידני בכל אופן אינו מאפשר שליטה מלאה) והדוושה הימנית נשתלת בשטיח בתנועה חטופה, למרבה הפליאה מחוג הסל"ד מטפס גבוה ומהר וה- DS5 משוגרת אל עבר רצף הפניות בבטחון ויציבות והיא מגיעה למהירויות שלא נראה שסטיישן משפחתית הייתה מרגישה בהן בנוח. לצערנו סיטראון DS5 אינה משרה מספיק בטחון בנהיגה ספורטיבית, ההגה החשמלי האילם יחד עם הטיית המרכב במשקל 1,420 ק"ג יגרמו לנהגים השפויים שביננו להמנע מדרישות דינאמיות גבוהות מהרכב.

לסיכום

סיטרואן DS5 היא מכונית מרשימה ביותר, מפנקת ומהירה, אך כשהחזרנו את המפתחות הרגשנו כולנו כי במכונית הפרימיום הזו חסר אבזור מתבקש כגון מערכת מתלי אויר המוצעת כאופציה כבר בסיטרואן C5, מערכת חניה אוטומטית, תא מטען גדול יותר והנדסת אנוש טובה יותר (מערכת מולטימדיה שלא דורשת הסתגלות ארוכה וקריאת ספר הפעלה, מתגי חלונות בדלתות, ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית). כל אלה גרמו לנו להגיע למסקנה שהסיטרואן DS5 מציגה חבילה המכוונת לסוג מאוד מסויים של קונים פוטנציאליים - אלו המעוניינים בבידול מחבריהם ולמעשה בידול מכל רכב אחר על הכביש. DS5 היא מכונית למי שאינו מפחד לפזול לכיוון מותג שאיננו גרמני על מנת לקבל מכונית פרימיום שתהיה היחידה מסוגה בכל ברמזור. למרות שהאיכויות הדינאמיות שלה לוקות בחסר ואפילו שיכלה סיטרואן לאבזר אותה מעט יותר, אין ספק שיש לה מקום על כבישי ישראל.

סיטרואן DS5 2013 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu