פיג'ו 2008 ידני במבחן

פיג'ו 2008 הגיע לישראל, בין היתר, עם מנוע 1.2 ליטר צנום, תיבת הילוכים ידנית ותג מחיר שמשאיר עודף ממאה אלף ₪. האם הוא מספק תחרות למלך הקטגוריה היפני?

תגיות: , , ,

בסוף השנה שעברה עוררה לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, סערה לא קטנה בקטגורית רכבי הפנאי העירוניים כשהחלה לשווק את ה- 2008 עם תג מחיר התחלתי של 99,990 ₪.

לפני מספר שבועות השוו סוזוקי וניסאן את מחירי גרסאות הכניסה של הקרוסאובר והג'וק למחירו של הפיג'ו. רכב הפנאי הקטן של פיג'ו עומד בפני אתגר לא פשוט מול מתחרים שכבר הצליחו למצב את עצמם בראש הקטגוריה, בין אם בזכות עיצוב משובב לב או חבילה מצויינת במחיר נמוך מהמתחרים הישירים.

בחוץ

אם את הניסאן ג'וק והרנו קפצ'ור אי אפשר לפספס גם אם הם עוברים בקצה הרחוב ואתם מבחינים בהם רק לשבריר שנייה והסוזוקי קרוסאובר נראה אנמי ביחס למכוניות עמוסות פנסי LED וכרום שמסתובבות בכבישי ארצנו, ה- 2008 פוגע בדיוק בנקודה הנכונה, אם תרצו להבלע בהמון, תזמינו אותו באחד משני גווני לבן או שלושה גווני אפור שמציעה היבואנית ואם תרצו לגרום לאנשים לסובב את הראש אחריכם בכל מקום שבו תהיו, תוכלו להזמין אותו בכחול בוהק או שחור מבריק. לנועזים מביניכם תחל היבואנית להציע בקרוב חבילת מדבקות שמוסיפות למראה עוד יותר פלפל. מחירה של החבילה טרם נקבע אך הסוכן שהפקיד בידיי את מפתחות הרכב ציין כי היא "כנראה תעלה כמה מאות שקלים, לא יותר".

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

כך או כך, ה- 2008 מצליח להותיר רושם מצויין, הוא נראה אתלטי וצעיר אך עם זאת אלגנטי ולא צעקני מדי. בזכות עיצוב מתוחכם ושימוש בפרופורציות נכונות, נראה ה- 2008 גדול בהרבה מההתרשמות מרשימת המימדים במפרט הטכני. אורכו של ה-2008 עומד על 4,159 מ"מ ורוחבו עומד על 1,738 מ"מ - מימדים של סופר מיני ממוצעת. רק הגובה שעומד על 1,556 מ"מ ומרווח גחון של 165 מ"מ מרמזים על שיוכו של ה- 2008 לקטגורית מטפסי המדרכות.

בפנים

הפיג'ו 2008 הגיע אלינו למבחן בגרסת אקטיב, שאמנם עולה 105,990 (תוספת של 6,000 ₪ על גרסת הבסיס) אך מוסיפה אבזור נוחות רב הכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ושקעי USB (שמשום מה סרב לקרוא את קבצי המוזיקה שלי) ו- AUX, גלגלי סגסוגת בקוטר 16 אינץ', חלונות אחוריים כהים ועוד. לדברי אותו נציג, מרבית הלקוחות מוכנים להוסיף את ההפרש הקטן יחסית בין הגרסאות ולקבל אבזור שופע בהרבה.

פיג'ו 2008. תא הנוסעיםפיג'ו 2008. תא הנוסעים

הכניסה לתא הנוסעים בפיג'ו 2008 משכיחה כמעט לחלוטין את העובדה כי מדובר ברכב פנאי, עיצוב הפנים זהה כמעט לחלוטין לזה של הפיג'ו 208 עליה הוא מבוסס החל מההגה הקטן והשמנמן, דרך מסך המגע הגדול במרכז הקונסולה ועד לוח המחוונים שממוקם גבוה על הדשבורד ולעיתים קרובות מדי מוסתר בחלקו התחתון ע"י אותו הגה שמנמן שעוטה עור נעים לאחיזה.

איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה יחסית, במיוחד כשזוכרים את תג המחיר של המכונית. כל משטחי הפלסטיק נעימים למגע, והדלתות מדופנות בבד שמרגיש עמיד ומעוטרות בפלסטיק בצבע חום ורדרד שמוסיף המון לאווירה בתא הנוסעים. איכות ההרכבה טובה גם היא ולא נשמעו קרקושים מכיוון לוח המחוונים.

רק ברגע שמתיישבים במושב הנהג מבינים שה- 2008 גבוה בכמעט 10 ס"מ תמימים לעומת ה-208, המושב ממוקם גבוה יחסית והכניסה אליו נוחה מאוד ולא דרשה ממני על כל 180 הסנטימטרים המאוד ממוצעים שלי להתכופף או להתאמץ לרגע. ברגע שמתיישבים, מרגישים כרית בולטת לתמיכה בגב התחתון שאינה ניתנת לכיוונון ויכולה להעיק לאנשים שאינם מורגלים למושבים מסוג זה ומעדיפים לבטל את תמיכת הגב התחתון.

המושבים האחוריים, עם זאת, הם נקודת אור משמעותית. מרווח הרגליים והראש נדיב מאוד בזכות בסיס גלגלים שנמתח על פני 2,538 מ"מ ותכנון חכם של המושבים. בכל הנוגע לרוחב, על מנת לאכלס מאחור שלושה מבוגרים במושב האחורי של ה- 2008, הם יצטרכו להצטופף מעט. בעיקר בגלל מדרגה גבוהה ברצפת הרכב, היעדר פתחי אוורור מאחור והעובדה כי הרכב צר באופן יחסי.

תא המטען של ה- 2008 הוא עוד חלק מרשימת היתרונות הארוכה שלו. נפחו 350 ליטר וקיפול המושבים האחוריים מגדיל אותו לכדי 1,194 ליטרים. הקיפול נעשה בקלילות דרך מפתח הדלת האחורית או פתח תא המטען עצמו. המושבים מתקפלים באלגנטיות צרפתית - בסיסי המושבים נעים מעט לפנים והמשענות מתקפלות ליצירת משטח הטענה שטוח לחלוטין עם פסי חיכוך לעומקו שימנעו מכם לשרוט את הלבד המצפה את תא המטען. היעדרה המוחלט של שפת הטענה (אותה מדרגה שבין מפתח הדלת האחורית לרצפת תא המטען) תורם לקלות התפעול והופך העמסת חפצים כבדים לעניין של מה בכך.

פיג'ו 2008. תא מטען גדול נוח לשימושפיג'ו 2008. תא מטען גדול נוח לשימוש

אבזור והנדסת אנוש

בואו נהיה כנים, הנדסת אנוש מעולם לא הייתה הצד החזק ביותר של היצרניות הצרפתיות, החל מהמראה החשמלית הבודדת של דגמי סיטרואן מלפני שני עשורים ועד השליטה על מערכת השמע במספר השנים האחרונות. בפיג'ו 2008 המצב אינו שונה, השליטה על מערכת השמע אמנם עברה לפקדים שנמצאים על ההגה עצמו אך בקרת השיוט נשארה על מוט קטן מאחורי ההגה שמוסתר על ידו בחלק גדול מהזמן ומצריך תפעול עיוור.

פיג'ו 2008. מערכת המולטימדיה מגיעה רק ברמת האבזור הבכירהפיג'ו 2008. מערכת המולטימדיה מגיעה רק ברמת האבזור הבכירה

תפעול מערכת המולטימדיה מהפקדים שעל ההגה אינו נוח בלשון המעטה. חסרונו של כפתור "חזור" מורגש מאחר וכל כניסה לתפריט שגוי מצריכה לחיצה על כפתור הממוקם ליד הצג. כמו כן, דיבורית הבלוטות' שהצליחה להתממשק בצורה חלקה עם הטלפון הסלולארי שלי סרבה להוציא שיחות, ואל מערכת הניווט שמותקנת כסטנדרט אפשר להגיע רק לאחר לחיצה ממושכת על כפתור ה "Source" של מערכת השמע.

ברגע שמתגברים ומתרגלים לתפעול של המערכות, מגלים שלא הכל שחור, נהפוך הוא, השהייה בתא הנוסעים של ה- 2008 נעימה מאוד, איכות השמע של מערכת הסטריאו (שניגנה רדיו במהלך כל המבחן) מפתיעה לטובה, המושבים נוחים ברגע שמתרגלים לתמיכת הגב התחתון המוגברת והמזגן המכאני עובד ביעילות ושקט מופתיים.

יחידת הכח

יחידת הכח ברכב המבחן מוכרת לנו מהגרסה הידנית של הפיג'ו 208, מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר עם שלושה צילינדרים. מנוע זה מפיק 82 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 12 קג"מ. על פי נתוני היצרן נתוני הביצועים עומדים על 13.5 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש וצריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעת המבחן נמדדו 16.5 שניות פושרות מאוד במיאוץ מאפס למאה קמ"ש, ותצרוכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר.

פיג'ו 2008. תפעול ידית ההילוכים פחות חלק משהיינו רוציםפיג'ו 2008. תפעול ידית ההילוכים פחות חלק משהיינו רוצים

אם הייתי צריך לציין את החסרון הגדול ביותר של ה- 2008, היתה זו ללא ספק תיבת ההילוכים. פעולתה של ידית ההילוכים כבדה הרבה יותר מהרצוי במכונית שאת מרבית חייה תבלה בזינוקים מהרמזור או בפקקים בעיר, היא אמנם מדוייקת מאוד אך שלוש מדרגות מורגשות במהלך הידית גורמות לא פעם לחשוב שההילוך הנבחר נכנס כשהוא בעצם לא.

דוושת המצמד גם היא לא חפה מפגמים, נקודת ההצמדה נמצאת נמוך מאוד והדוושה ספוגית מאוד ונטולת כל תחושה, דבר הגורם לרעידות מורגשות של המכונית בזמן זינוק. הדרך היחידה להמנע מכך הייתה לצאת מהמקום באגרסיביות או באיטיות ועדינות.

בנוסף משווק ה- 2008 במחוזותינו עם מנוע 1.6 ליטר המפיק 120 כ"ס ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת ארבעה הילוכים. בגרסה זו עומדים הביצועים על פי נתוני היצרן על 11.2 שניות מאפס למאה קמ"ש ותצרוכת הדלק עומדת על 15.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

על הכביש

ביציאה מחניון הסוכנות סך כל החלקים של ה- 2008 השתלבו לשלם גדול יותר משציפיתי, השילוב בין מושבים ובולמי זעזועים רכים יחד עם מתלים קשיחים במעט יוצרים נסיעה נעימה ונינוחה בכל תנאי דרך. ההגה הקטן והזריז מאפשר תמרון קליל בעיר ושדה ראייה מצויין לכל הכיוונים יוצרים רכב שקל מאוד לנהיגה בסביבה עירונית צפופה. בידוד הרעשים מפתיע לטובה ושאון העיר הגדולה מתקשה לחדור לתא הנוסעים.

על הכביש המהיר הפיג'ו 2008 מתמודד מצויין עם כבישים גליים, בעיקר בזכות אותו כיול מתלים מוצלח מאוד. במהירויות גבוהות אמנם נוכח מעט רעש מהמנוע, אך הוא אינו מונע קיום של שיחה שקטה ונינוחה.

בנהיגה דינאמית ההגה שהיה זריז וקל במהירויות עירוניות מתקשה ומצליח להעביר את מה שקורה על הכביש זאת על אף צמיגים בחתך גבוה. יחד עם השלדה המצויינת ובולמי הזעזועים שמצליחים לרסן העברות משקל, משרה הרכב על הנהג בטחון רב בנהיגה מהירה. פיג'ו 2008 נותן לנהג תזכורת נוספת לכך שייצור מכוניות מהנות לנהיגה אינו דבר זר ליצרנית הצרפתיה.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

למרבה הצער ההגה והשלדה הם היחידים שהשתתפו בחגיגה והחוליה החלשה בשרשרת, המנוע הקטן ותיבת ההילוכים שלא משתפת פעולה, ציננו במהרה את ההתלהבות ומנעו מהפיג'ו לצבור מהירות גבוהה בכל כביש שאינו מישורי לחלוטין. ניכר שהשלדה וההגה המצויינים גדולים בכמה מידות על המנוע הצנוע.

סיכום

יחידת הכח ברכב המבחן היא נקודת החולשה העיקרית ולמעשה היחידה שבאמת משמעותית ברכב, אך ברגע שלומדים לתפעל אותה ומתרגלים אליה היא תהיה בת לוויה סבירה לחלוטין, במידה ואתם לא מאלה שנהנים להשליך מכוניות לתוך פניות במהירויות לא שפויות או מקבלים סיפוק ממיאוצי רמזורים.

הפיג'ו 2008 הוא רכב מצוין למשפחות צעירות או רווקים המעוניינים במראה אופנתי, צריכת דלק שפוייה, שימושיות גבוהה, אבזור עשיר, תנוחת ישיבה גבוהה ומרווח פנים מרשים מלפנים, מאחור ובתא המטען. ה-2008 אינו חף מפגמים, אבל כידוע, אף אחד לא מושלם.

אם תחליטו לבחור בגרסה הבסיסית, אחרי שתחתמו על טופס ההזמנה של הפיג'ו 2008 הידני החדש שלכם, תוכלו לצאת מהסוכנות וללכת לאכול חצי מנה פלאפל בעודף שישאר לכם מהמאה אלף שקלים שהבאתם עימכם לסוכנות, ובינינו, מי לא אוהב פלאפל?

פיג'ו 2008 2013 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu