פיג'ו 5008 עבר מתיחת פנים של אמצע החיים והוא חוזר לשוק המיניוואנים הקומפקטיים עם כוחות מחודשים. בתפריט עיצוב חיצוני מעודכן ושיפור איכות החומרים. יצאנו לבדוק מה יכול המיניוואן של פיג'ו יכול להציע למשפחות הרחבות
פיג'ו 5008 הגיע לארץ בשנת 2010 והיווה את טבילת האש הראשונה של היצרנית בסגמנט המיניוואנים הקומפקטיים. באותה תקופה היה מדובר בסגמנט מצומצם שנשלט בעיקר על ידי תוצרת המזרח הרחוק ומלכת הקטגוריה דאז הייתה מאזדה 5. המתחרות לא איחרו לבוא, ופיג'ו, שנמנעה עד אז מלהכנס לתחרות מול סיטרואן C4 גרנד פיקאסו (אחיו הלא זהה של פיג'ו 5008) השיקה מיניוואן חדש וחיזקה את הנוכחות הצרפתית בשוק המיניוואנים הישראלי.
התרשמות חיצונית
פיג'ו 5008 מציג עיצוב בוגר וסולידי אך עם זאת גם רענן, זאת בעיקר בזכות מתיחת הפנים שעבר. חזית הרכב מרשימה ומתהדרת בצמד פנסים ראשיים חטובים עם נגיעות היי-טקיות בדמות פסי LED המשמשים לתאורת יום. יחידות התאורה הראשיות נמתחות לאחור לאורך הכנפיים הקדמיות ומגיעות כמעט עד לקורות A הגדולות. הגריל הגדול זוכה למסגרת כרום וכולל כעת גם את שם היצרנית בהתאם לשפת העיצוב הנוכחית של פיג'ו. בפגוש הקדמי מצאו את מקומם פנסי ערפל עם מסגרות כרום חלקיות שמוסיפים למראה היוקרתי והבטיחות.
פיג'ו 5008 2014
במבט חטוף מהצד לא מצליח פיג'ו 5008 למשוך תשומת לב יוצאת דופן והמבנה המרובע המקובל בקטגוריה די סתמי ואינו פורץ גבולות. רק גלגלי הסגסוגת הנאים, להם קוטר של 16 אינץ' ופנסי החזית שחודרים לצדודית הרכב, מצליחים להציל אותו משעמום מוחלט. מאחור המצב משתפר - סמל האריה השואג משתלב יפה לתוך השמשה האחורית, והפנסים האחוריים הקטנים מספקים תבנית תאורה יפה ויחודית.
תא הנוסעים
כבר בשניות הראשונות אחרי ההתמקמות במושב הנהג הרחב רואים את הקונסולה המרכזית המרשימה הנמתחת לאחור. הקונסולה המרכזית, מבודדת את מושב הנהג מהנוסע שלצידו ויוצרת תחושת מרחב פרטי של ממש. סביבת הנהג המתקבלת דומה יותר לתא הטייס של חללית מאשר לתא נהג של מיניוואן משפחתי, טאץ' מרענן התורם לתחושה הייחודית בפנים הרכב. עם זאת, האפקט העיצובי המרשים מציג גם חסרון בולט, חציה העליון של הקונסולה המרכזית מרוחק מאוד ונהג בגובה ממוצע ומטה יתקשה להגיע לפקדים העליונים תוך כדי נסיעה.
איכות החומרים בתא הנוסעים מצויינת ורוב המשטחים נעימים למגע, אם כי ניכר השימוש במכלולים שפגשנו במספר דגמים ותיקים של קונצרן פיג'ו. כך לדוגמא, ההגה מחופה העור, יחידת השליטה של מחשב הדרך והמסך זהים לאלה הנמצאים בפיג'ו 207 הותיקה. איכות ההרכבה ובידוד הרעשים מרשימים מאוד וגם בכבישים משובשים במיוחד לא נשמעו קרקושים או רעשים מיותרים מכיוון הקונסולה. עם זאת, במעבר איטי על שיבושים ארוכים או טיפוס על מדרכות, נשמעו חריקות לא נעימות מכיוון הדלתות האחוריות.
פיג'ו 5008 2014. תא הנוסעים
עם הכניסה לרכב אי אפשר שלא לשים לב למרחב האדיר שנפרש בפני הנוסעים מלפנים. קורות A המשתפלות לפנים וזווית הצבת השמשה הקדמית תורמים לתחושת המרחב הפנימי הגדול של הרכב. מאחור המצב דומה והמושבים בשורה האמצעית נפרדים וזזים כל אחד על מסילה משלו. אלה גם מציעים אפשרות להטיית גב המושב לאחור לטובת תנוחת ישיבה נינוחה יותר. מרווח הראש נדיב מאוד וגם לברכיים יש שפע מקום. הרצפה השטוחה תורמת לנוחות הנוסע היושב במושב האמצעי ומשאירה מקום נכבד לכפות הרגליים. שלושה מבוגרים בגודל ממוצע ירגישו בנוח בשורת המושבים האמצעית.
קיפול המושבים בשורה האמצעית והגישה למושבים בשורה השלישית מתבצע בפעולה אחת קלה ונוחה יחסית שאינה דורשת מאמץ רב. ישיבת מבוגרים במושבים בשורה השלישית אפשרית אך מוגבלת לנסיעות קצרות ורק כאשר אין ברירה אחרת. לאחר הכניסה וההתמקמות המעט מסורבלת במושבים בשורה השלישית, מוצאים מרווח ראש סביר ומרווח ברכיים מצומצם. מכאן שהשורה השלישית מיועדת בעיקר להושבת ילדים קטנים. הם, בניגוד למבוגרים, ירגישו בה מאוד בנוח בזכות חלונות צד גדולים יחסית ושקע 12V שבעזרתו הם ישמחו להטעין את הצעצועים האלקטרוניים שלהם.
המושבים הקדמיים המרופדים בבד נוחים ומפנקים ואף מציעים תמיכה צידית מכובדת לנהג ולנוסע. מושב הנהג כולל כיוון תמיכת גב תחתון ומתהדר בטווח כיוון רחב מאוד לגובה ולמרחק. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק וקל מאוד למצוא תנוחת ישיבה מספקת. הכניסה והיציאה מהרכב נוחה מאוד הודות לספי הדלתות הנמוכים והגובה הכללי העומד על 1,632 מ"מ. המושבים בשורה האמצעית כוללים עיגוני ISOFIX והושבת הילדים במושבי הבטיחות נוחה ומתבצעת בלי כל מאמץ.
שדה הראיה במושבים הקדמיים מצויין לכל הכיוונים והוא מתקבל בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה, חלון אחורי רחב ומראות צד גדולות. נגיעה נוספת שמקלה על החיים בפיג'ו 5008 היא מראה פנורמית קטנה ושימושית הממוקמת מעל למראה המרכזית, זו מספקת מידע על המתרחש במושבים האחוריים מבלי להסיט את המבט מהכביש.
נקודת התורפה של תא הנוסעים וסביבת הנהג בפרט הינה מספרם המועט ומיקומם המוזר של תאי האחסון. כך למשל, לא הצלחנו למצוא מקום להניח את הטלפון הנייד או את הארנק והם מצאו עצמם מושלכים לאחר כבוד לתא האחסון המרכזי הגדול. תא הכפפות המואר קטן ואינו שימושי. ברכב קיים תא אחסון נוסף מתחת לגלגל ההגה, אך גם הוא קטן מידות.
פיג'ו 5008 2014. תא כפפות קטן מאוד
בין המושבים הקדמיים ומאחורי תא האחסון המרכזי קיימת גומחת אחסון קטנה. בכיסים שבדיפוני כל ארבעת הדלתות יש לא מעט מקום אחסון מקום וישנו אפילו תא נפתח קטן מתחת למושב הנהג. עם זאת, מיקומם הלקוי של תאי האחסון פוגע בשימושיות הכל כך חשובה בכל רכב ועל אחת כמה וכמה ברכב שכל ייעודו הוא לשנע משפחות.
גרסת הפרימיום הבסיסית שנבחנה כוללת מזגן מכני סטנדרטי לעומת גרסת PK הבכירה המצוידת בבקרת אקלים דו אזורית. המזגן ברכב המבחן הציג ביצועים בינוניים, ובצהריים החמים של יום המבחן נדרש לו זמן רב על מנת לקרר היטב את תא הנוסעים. עם הגברת העוצמה נוספו גם רעשי לוואי חזקים שהתגברו אף יותר עם הפעלת הסירקולציה הפנימית. עוצמת הרעש הייתה גבוה כדי הרגשת אי נוחות מסויימת בנסיעות ארוכות. לרווחת נוסעי שורת המושבים האמצעית הותקנו על קורות B פתחי אוורור נוספים להם שליטה נפרדת על עוצמת האוורור והכיוון. עוצמת האוויר הנפלט מפתחים אלה אומנם חזקה אך האוויר המגיע מהם לא קר מספיק ודומה יותר לאוורור.
נפח תא המטען כאשר כל שבעת המושבים בשימוש צנוע ועומד על 210 ליטר. במצב זה מתקבלים מתחת למושבים האחוריים תאי אחסון שימושיים ונסתרים. כאשר המושבים האחוריים מקופלים, נפח תא המטען גדל לכדי 823 ליטרים ועד 2,506 ליטר עם קיפול המושבים בשורה השניה. המבנה המודולרי מאפשר קיפול של כל מושבי הרכב יחד, או כל אחד בנפרד, מלבד מושב הנהג. כך נוצר מרווח פנים אדיר ונוח להעמסה המאפשר הובלה של חפצים באורך של עד 2.76 מטר. כמו כן, את בסיסי המושבים בשורה האמצעית ניתן לקפל מעלה על מנת להוביל חפצים גבוהים.
פיג'ו 5008 2014. תא המטען גדול ונוח והאפשרויות לסידור המושבים כמעט בלתי מוגבלות
רכב המבחן בגרסת פרימיום הבסיסית שמחירה 164,990 ₪ מציע רשימת אבזור צנועה הכוללת בין היתר 6 כריות אוויר, מראות חשמליות, 4 חלונות חשמל היורדים ועולים בלחיצת כפתור, מגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, נעילה מרכזית, שקע AUX, שלושה שקעי 12v (אחד בכל שורת מושבים) ובלם חניה חשמלי.
פער המחירים הקטן בין מחיר הגרסה הבסיסית לבין גרסת פרימיום PK שעולה 169,991 ₪ והאבזור הנוסף שמציעה גרסה זאת (גג פנורמי, חיישני נסיעה לאחור, בקרת אקלים דו אזורית, וילונות מובנים בדלתות האחוריות וכן בחלונות הצד האחוריים, תצוגה עילית של מהירות הנסיעה, חיישני גשם ואורות ובקרת שיוט) הופך את הגרסה הבסיסית ללא רלוונטית עבור לקוחות פרטיים.
תפעול מערכות הרכב קל ואינטואיטיבי. מסך המידע המרכזי הממוקם במרכז הקונסולה אינו קריא בשמש ישירה והופתענו לגלות שהוא אינו קריא לחלוטין דרך משקפי שמש בעלי עדשות מקוטבות (Polarized). לוח המחוונים הנאה והמעוטר ניקל כולל מד מהירות, מד סל"ד, מד טמפ' נוזל קירור מנוע, מד דלק ומחשב דרך. מערכת השמע המקורית הנשלטת בין היתר באמצעות פקדים שעל מנוף מאחורי גלגל ההגה כוללת 6 רמקולים ורדיו דיסק התומך בקבצי MP3.
על הכביש
פיג'ו 5008 משווק בישראל עם מנוע אחד בלבד, 4 צילינדרים טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 156 כ"ס ב- 5800 סל"ד ומומנט מרבי של 24.4 קג"מ המושגים ב- 1,400 סל"ד. הודות לתיבת ההילוכים החכמה, שמאופיינת בפעולה שמתאימה את עצמה לאופי הנהיגה, מספק פיג'ו 5008 ביצועים טובים. כל זאת למרות המשקל העצמי הגבוה יחסית שעומד על 1,565 ק"ג.
כך למשל, בלחיצה בריאה על דוושת התאוצה, תוריד תיבת ההילוכים הילוך או שניים אך לא תמהר להעלות אותם בחזרה, שכן היא "צופה" שהנהג ידרוש תאוצה חזקה לאורך זמן והיא תמנע מהחלפת הילוכים תכופה בשל כך. בנהיגה מתונה העברת ההילוכים חלקה מאוד וכמעט שאינה מורגשת.
פיג'ו 5008 2014. תא המנוע
בנהיגה עם רגל כבדה על דוושת התאוצה הרכב הציג קצב התקדמות מרשים עם דחיפה מורגשת מיד עם כניסת פעולתו של מגדש הטורבו והזינוק מהמקום חד ומהיר. הטענה היחידה מופנית לתגובת המנוע בזמן נסיעה איטית בסל"ד נמוך, אז קיימת השהייה מורגשת בין הלחיצה על דוושת התאוצה לבין תחילת התאוצה בפועל. עם העברת תיבת ההילוכים למצב ספורט, השהייה זו התקצרה משמעותית וסיפקה תגובה מהירה בהרבה. תאוצות הביניים מרשימות ומאפשרות עקיפה קלה ובטוחה ולא נרשם מחסור בכוח במסגרת המהירות החוקית. במהלך המבחן נרשמו 9.0 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש וזמן זהה בתאוצה מ- 80 ל- 120 קמ"ש.
פיג'ו 5008 מפגין יכולות מרשימות בכל הנוגע לבידוד הרעשים. בסל"ד נמוך רעשי המנוע מבודדים היטב, ורק במקרים של "רגל כבדה" על דוושת הגז נשמעו קולות המנוע המלווים בבאס מורגש החודרים לתא הנוסעים. רעשי רוח לא נשמעים בתנאים הרגילים ורק במעבר על שיבושים חדים נשמעו צלילי פעולת המתלים. דוושת הבלם נוחה ולינארית, הבלמים צפוים ומדוייקים ולא נרשמה דעיכה בשימוש אינטנסיבי בתנאי המבחן. יכולות הבלימה הפתיעו לטובה והרכב הציג מרחקי בלימת חירום קצרים במיוחד תוך הפעלה של אורות החירום על אף משקלו הגבוה.
המתלים מכוילים על הצד הרך ומספקים נוחות מעוררת פליאה כמעט בכל תנאי הדרך האפשריים. כך לדוגמה, גם בנסיעה על שבילי קק"ל לא סלולים הופתענו מהיכולת המרשימה של הרכב לבודד את תא הנוסעים כמעט לחלוטין מהעולם החיצון. לצד המושבים התומכים והנוחים שהוזכרו, פיג'ו 5008 מתהדר בנוחות נסיעה יוצאת דופן וראויה לשבח.
למרות כיול המתלים הרך יחסית, ומימדיו הגדולים של הרכב, הופתענו מהאחיזה המעולה והתנהגות הכביש הצפויה והבטוחה. גם בכבישים טכניים מפותלים, על אף זויות הגלגול המורגשות, הצלחנו לשמור על קצב מהיר מאוד בביטחון מלא ללא התערבות מוגזמת מצד הבקרות האלקטרוניות.
ההגה המתוגבר חשמלית נוח לאחיזה ובעל משקל משתנה בהתאם למהירות, הוא מצליח להעביר מידע על המתרחש תחת הגלגלים ואינו מרגיש מלאכותי. במהירות בינונית ובכביש הנכון אפשר אפילו, רחמנא ליצלן, ליהנות מהנהיגה, מה שמפתיע לטובה בהתחשב ביעוד הכה הגיוני של הפיג'ו 5008 והסגמנט אליו הוא שייך.
סיכום
פיג'ו 5008 הוא מיניוואן קומפקטי בשל שהצטרף לשוק רווי מתחרים עם כוחות מחודשים. הוא לא חף מחסרונות, שעיקרם הנדסת אנוש לקויה ומחסור בתאי אחסון שימושיים. אולם יתרונותיו הרבים מצליחים להאפיל על חסרונות אלו. מחירו של הפיג'ו 5008 בגרסת פרימיום הנבחנת עומד על 164,990 ש"ח, אבזור דל יחסית ומחיר לא רחוק מספיק מגרסת הפרימיום PK המאובזרת בנדיבות, הופכים את הגרסה הנבחנת ללא אטרקטיבית, ואת הגרסה הבכירה, לבחירה הנכונה.
פיג'ו 5008 2014
לצד המנוע החזק והביצועים הטובים, מתגאה פיג'ו 5008 בנוחות נסיעה שמזכירה פיג'ו של פעם. איכות הסלילה של כבישי ישראל היא, בלשון המעטה, פחות ממצויינת, ונראה שלפיג'ו 5008 לא סיפרו על כך. בידוד הרעשים המעולה ומרווח הפנים הגדול מאפשרים לו לגמוע מרחקים עם כל המשפחה בנוחות וביטחון ולהפוך כל נסיעה באשר תהא לקצרה, נעימה ומהנה.

תפריט נגישות








פיגו 5008
רכב נוסע יפה נוח ומלא תקלות בלי סוף חבל😢😢😢