העירונית של שברולט היא המכונית העירונית היחידה שעברה את מבחן הריסוק "בחפיפה קטנה" של ארגון הבטיחות האמריקאי. בשאר המבחנים קיבלה את ציון "טוב" המרבי
למכוניות קטנות יש חסרון אינהרנטי בבטיחות פאסיבית - משקלן הנמוך, מכסה המנוע הקצר ותא הנוסעים הקטן אינם מצליחים לפזר היטב את אנרגיית ההתנגשות כמו מכוניות גדולות יותר. בנוסף, לפני כשנתיים הוסיף ארגון IIHS, ארגון הבטיחות האמריקאי שאחראי על ביצוע מבחני ריסוק למכוניות המיועדות לשוק האמריקאי, מבחן שבו הרכב מתנגש חזיתית במכשול כשרק 25% מקדמת הרכב פוגע במכשול. עפ"י הארגון, אחוז לא מבוטל מהתאונות החזיתיות מתרחש בתנאים דומים ולא כפי שחשבו בעבר, כשמחצית הרכב פוגעת במכשול. בתאונות כאלה, עצמת הפגיעה עוקפת את המבנה שאמור לספוג את האנרגיה ועלולה לגרום לעיוות משמעותי של תא הנוסעים. יתרה מזו, בגלל אופי המכה, לעיתים קרובות, בעקבות העובדה כי הרכב נזרק הצידה ראשו של הנהג יכול לפספס לחלוטין את כרית האוויר.
מבחן ריסוק שברולט ספארק
עם כניסת המבחן החדש הוצבו יצרני הרכב בפני מציאות לא פשוטה, מרביתם המוחלט של מכוניות הנוסעים נכשלו במבחן בצורה מחפירה, דבר שהביא את הארגון למסקנה כי היצרנים דאגו להתאים את בטיחות רכביהם לתנאים הסטריליים של המבדקים ולא לעולם האמיתי. בעקבות הממצאים החליט ארגון ה- IIHS להחמיר את הקריטריונים לקבלת תואר Top Safety Pick והוסיף דרישה לעמוד בהצלחה במבחן הריסוק בחפיפה קטנה. על מנת לקבל את התואר, על הרכב לקבל ציון "טוב" המרבי במבחני פגיעה חזיתית, פגיעה צידית, חוזק גג ומשענות ראש ובמקביל לקבל ציון "טוב" או "מתקבל" במבחן הפגיעה החזיתית בחפיפה נמוכה.
מבחן ריסוק שברולט ספארק
כעת מפרסם הארגון סבב נוסף של תוצאות ומציין לטובה את השברולט ספארק שקיבלה את התואר הנכסף והפכה למעשה לרכב העירוני היחיד שקיבל את התואר מידי הארגון האמריקאי. בעקבות מחסור באמצעי מניעת תאונה אקטיביים כגון שמירה על מסלול נסיעה או בלימה אוטומטית נבצר מהספארק לקבל את ציון הבטיחות הגבוה ביותר, +Top Safety Pick. אך אין בכך להוות חסרון מאחר וזהו ציוד שבד"כ אינו קיים במכוניות בקטגוריה של הספארק.
סרטון מבחן ריסוק שברולט ספארק
באותה נשימה יש לציין את הסקודה סיטיגו וסיאט מיי, שתי המכוניות העירוניות היחידות שנמכרות בישראל עם מערכת בלימה אוטומטית, פיאט 500 ולנצ'יה אפסילון שקיבלו כולן ציון מקסימלי של חמישה כוכבים מאת ארגון EuroNCAP. מבין המכוניות הללו, הפיאט 500 היא היחידה שנמכרת בצפון אמריקה ולכן היחידה שנבחנה במבחן הבטיחות של ארגון IIHS אך נכשלה במבחן החפיפה הקטנה. שלושת הדגמים האחרים לא נבחנו.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.