מבחן דרכים - מיני ONE

ההאצ'בק הבריטית מיני הגיעה בגרסה צנועה ומוזלת. יצאנו לבדוק האם המיני החדשה עדיין קוסמת כמו מכוניתו של מיסטר בין

תגיות: , , ,

מיני, אייקון מוטורי בפני עצמו, גרם לבאזז לא קטן אצלנו במערכת, גם אם ההאצ'בק הכי מעניין בארץ היה מגיע עם פדאלים הוא היה מקבל מקום של כבוד בליבנו. לקחנו את הדגם המוזל מבין דגמי מיני למבחן דרכים וגילינו רכב שיקי, רענן, חסכוני, ומהנה לנהיגה. מיני ONE עונד תג המחיר העומד העל 145,000 ₪. האם הוא שווה את המחיר הגבוה? יצאנו לבדוק.

מיני ONEמיני ONE

מבט חיצוני - פגישה מחוייטת

לקראת המפגש עם המיני השתדלתי להתלבש כראוי, קפוצ'ון לא נראה לי כ"כ מתאים אז לבשתי חולצה מכופתרת. המיני ONE הגיעה לפגישה מבריקה והצדודית המוכרת מהסרט המחודש לג'וב האיטלקי ישר קלטה את עיני. הפנסים האובליים, והכנפיים האלמותיות של המיני התייצבו בחזית הרכב בדיוק כפי שציפיתי, הגריל קיבל צבע כרום וכך גם עיטורי הפנסים הקדמיים ומערכת התאורה האחורית. לחובת מיני ONE חייב לציין את כיסויי הגלגלים (טסות בעברית) העשויים פלסטיק שלא ידענו איך לעכל, כ"כ הרבה השקעה ברכב פרימיום וחסכו דווקא בחישוקי סגסוגת קלה.

סף החלונות הכהים עשוי אף הוא מתכת כסופה והסמלים השוברים את הצבע מקנים תחושת יוקרה. תחתית הרכב קיבל חיפוי פלסטיק מושחר בהשראת מכוניות ראלי שמחזירות את המיני לימי הזכיות המדהימות שלה במרוצת השנים. החלון הקדמי צר, ארוך וקמור לפי מסורת המותג, המגבים בעקבות זאת רחוקים האחד מהשני ובהחלט לוקחות את המיני אחורה בזמן. מראות הצד גדולות, עגולות וברורות מאוד, פנסי האיתותים מעוצבים באופן מוקפד ובידיות הדלתות מצאנו תאורה אפקטיבית מאוד בשעות הלילה.

מיני ONEמיני ONE

הצדודית המוכרת של המיני התעגלה במקצת, התנפחה והפכה אווירודינמית יותר, המידות החיצוניות רושמות גדילה מינורית ועומדות כעת על אורך של 3,821 מ"מ, רוחב של 1,727 מ"מ וגובה של 1,414 מ"מ. מתיחת הפנים לא נועדה רק לשיפור האווירודינמיקה ושיפור יעילות המנוע אלא גם לשיפור הבטיחות האקטיבית כגון מכסה המנוע החדש אשר קופץ החוצה בעת תאונה בכדי להקטין את הפגיעה בהולכי הרגל.

מבט פנימי - רכב מהליגה של הגדולים

פתיחת הדלת הארוכה, הכוללת חלון ללא מסגרת, חושפת תא נהג מודרני איכותי וצעיר המזכיר קוקפיט מודרני של מטוס קרב. ההגה נעים למגע, ארגונומי, ומעוצב באופן מרשים. הכיסאות עשויים בד נעים, שני הכיסאות הקדמיים מתכווננים גם לגובה וגם לעומק והישיבה במיני ONE מחבקת, עתידנית ונעימה. חומרי הדיפון במיני החדשה הם איכותיים מאוד, הפלסטיק עדין ורך למגע, חיפויי העור נעימים למגע ולעין ועיטורי הכרום נוכחים בכל מקום אפשרי - על הלחצנים והמתגים, בקשתות כרום מעוצבות בין הכפתורים, ובידית ההילוכים הגדולה והנעימה למגע.

מיני ONEמיני ONE

מערכת המיזוג אפקטיבית וחזקה ומעוצבת באופן בולט במרכז הדשבורד. צג המהירות עבר אל מעל ההגה וכולל מסך דיגיטלי קטן הכולל מספר אפשרויות תצוגה כגון צריכת דלק רגעית ומרחק עד לתדלוק הבא. מצדו הימני מוצבת מערכת תאורה ליניארית המייצגת את כמות הדלק במיכל, ומצידו השמאלי מד הסל"ד מעוצב בצורה תלת מימדית. מיני ONE מגיעה עם זוג חלונות חשמליים שעולים ויורדים בלחיצה, נעילת דלתות אוטומטית ושלט הסוגר את החלונות בעת סגירת הרכב.במבט ראשון נראה תא הנהג עמוס ומסובך, אך הסתגלות קצרה מתירה את כל ספקות לגבי השליטה על מערכות הרכב.

במרכז הדשבורד הגדול והאיכותי נמצאת נקודת החן של מיני ONE - צג עגול וענקי בדיוק כמו הדגם הקודם רק שהפעם את מד המהירות הגדול החליף מסך 6.5 אינצ' הכולל מחשב דרך מפורט ומערכת מולטימדיה מתקדמת. השליטה על המסך המרכזי מתבצעת ע"י גלגל שליטה בין הכיסאות והוא קל מאוד לתפעול, גם מי שלא חובב טכנולוגיה אדוק ימצא עצמו מדפדף בין האופציות הרבות די בקלות. בין האופציות הרבות של מחשב הדרך נמצא גם מסך מכלולי הרכב, הכולל תמונה ברורה של המכונית עם נקודות, אליהן מדפדפים בקלות ומוצאים הסבר כללי על המכלולים ומצבם. בעת תקלה יתריע המחשב וימליץ על פתרון אפשרי. אחת האופציות הנחמדות היא בדיקה עצמית של מפלס הנוזלים ברכב, בלחיצת כפתור בודק הרכב את מצב הנוזלים ומציג את הכמות הקיימת במנוע.

מיני ONEמיני ONE

מסביב למסך המרכזי טבעת לד צבעוני המשנה את צבעה וייעודה לפי בחירה. ייעוד אחד הוא ייצוג מד הסל"ד בתצוגת תאורה לבנה ליניארית עם גבול אדום, ייעוד אחר הוא ייצוג עוצמת המזגן. תאורת הטבעת היא נקודת חן מרכזית במיני הקטנה והיא מאירה בצורה בהירה את תא הנוסעים. חבילת התאורה שעמה מגיעה המכונית היא מאוד רחבה וכוללת תאורת אווירה משתנה ע"פי בחירה הכוללת מספר רב של צבעים בלחיצת כפתור. נורות הלד העדינות פזורות ברחבי תא הנוסעים בצורה נסתרת וחכמה, מצאנו תאורה בידיות הדלתות הפנימיות, מתחת לדשבורד הגדול, וברחבי הקונסולה המרכזית. בחלק העליון של תא הנהג מצאנו ספוטים צבעוניים המאירים בעדינות את תא הנוסעים ומשרים אווירה יוקרתית.

מערכת המולטימדיה המתקדמת שמותקנת במיני ONE כוללת 8 רמקולים איכותיים המפיקים צליל נקי, שניים מהם מוצבים מתחת לכיסאות ומשמשים כסאב וופרים טובים מאוד שהרעידו את חלונות הדלתות כשהגברנו קצת את הווליום. מערכת המולטימדיה המקורית עונה לשם מיני קונקטד MINI Connected ומגיעה עם קישור אינטרנט הדורש אפליקציה ייעודית של מיני ONE לסנכרון הסמארטפון עם המערכת, וכוללת חיבורי AUX ו- USB וקישוריות בלוט'ות לשמע ולטלפון.

החלק האחורי של תא הנוסעים לוקה בחסר וקיימת הרגשה שהמושבים האחוריים מיותרים. הספסל האחורי לא נוח ולא מזמין, התחושה הקלסטרופובית אפפה אותנו ויצאנו משם די מהר. גרסת חמש הדלתות תהיה פרקטית ומזמינה מעט יותר אך עדיין צפופה ולא משפחתית. תא המטען מציע נפח של 211 ליטרים הגדלים לכדי 731 ליטרים עם קיפול המושבים. תא המטען כולל רצפה כפולה ומצאנו את האופציה די שימושית לאחסון ציוד שלא בשימוש יומיומי.

מיני ONEמיני ONE

בתא הנוסעים מצאנו מקומות אחסון רבים - תא כפפות מואר, זוג מחזיקי כוסות מלפנים עם תא קטן לצידם, זוג מחזיקי כוסות מאחור, תאי אחסון בדלתות, רשת אחסון ליד רגלי הנוסע הקדמי, וכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים. כמו כן תא הנפתח בלחיצה בו מצאנו מקום אחסון יעיל לסמרטאפון העונה לצורך אמיתי שבדרך כלל נשכח ע"י היצרניות. מיני ONE מגיעה עם חבילת בטיחות הכוללת 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX, מערכות בקרת יציבות ובלימה חדשות כגון DSC ו- CBS ומערכת שמירה על קו הפנייה. מיני ONE היא מכונית מודרנית ובטוחה ובמבחני הריסוק המחמירים של Euro NCAP גרפה 4 כוכבי בטיחות.

יחידת הכוח ומערכת ההעברה - קטנה וחסכונית

המנוע החדש מבית ב.מ.וו בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהזרקה ישירה עם טכנולוגיית טווין טורבו, בשידוך לתיבה פלנטארית בעלת 6 מהירויות יוצרים חטיבת כוח קטנה, חכמה וחסכונית, 102 כ"ס ב- 4,250 סל"ד ו- 18.3 קג"מ כבר ב- 1,400 סל"ד. המספרים צנועים וחסכוניים כפי שמצופה מרכב בשנת 2015, אבל ברכב פרימיום כזה דרוש יותר.

רעש מנוע מהנה והרגשה נמרצת היו שם תמיד לאורך כל טווח הסל"ד, העקיפות נעשו בזריזות יחסית וגם התאוצה לא הייתה רעה ועליה נדבר מיד, אך ה- X פקטור שמבדיל בין מכונית עממית למכונית עם אופי פשוט לה היה שם, לא משנה כמה עמוקה דריסת הרגל על הדוושה, ההספק הצנוע הוביל לביצועים פושרים. לטובת חטיבת הכוח נאמר שתיבת ההילוכים הפלנטארית מצויינת, העברת ההילוכים מהירה, יעילה וחלקה לאורך כל הדרך, תיבת ההילוכים כוללת מצב ספורט ומצב שליטה ידנית שפועלים בהתאם למצופה עם תגובות מהירות לבקשת הנהג. במבחן צריכת הדלק גילינו שנורת הדלק נדלקה אחרי 440 ק"מ. העובדה שמיכל הדלק מכיל 40 ליטרים מתוכם תדלקנו 34 ליטרים, מביאה את המיני לתוצאה טובה מאוד בהתחשב בתנאי המבחן המאומצים. בחישוב מהיר הגענו לצריכת דלק של 13 ק"מ לליטר שצפויה להשתפר בצורה ניכרת בנהיגה מנהלתית.

חווית הנהיגה - רגשות מעורבים

מיני ONE מגיעה עם שלט קטן ושמנמן, אין לו מקום אחסון מיוחד ברכב אבל אחסנו אותו ביעילות במחזיק הכוסות. ההנעה נעשית ע"י מתג נגיעה קפיצי, הרעש המכאני הקטן של החזרת הקפיץ עוררה לחיים מנוע קטן וגרגרן, מוזיקת המנוע יציבה ללא רעידות או רשרושים מיותרים. ההגה החשמלי מתרכך בתוך העיר ומתקשח מחוצה לה עם המהירות, ידית ההילוכים ארגונומית ספורטיבית ומזמינה, ואופציית הטיפטרוניק קראה לנו להשתמש בה. בתוך העיר מרגישה המיני מצויין. מבטי קנאה וצפצופים, זה משהו שצריך להתרגל אליו כנראה. במיוחד כשאתה יושב באייקון מוטורי. מערכת המתלים טובה בתוך העיר, אמנם המיני קצת קופצנית אך שומרת על איזון יפה בין קשיחות ספורטיבית לריסון נינוח.

מיני ONEמיני ONE

בכביש המהיר נועלת המיני ONE נעלי ריצה ומתחילה לגמוע את הכביש בזריזות, ההגה המדויק זריז ומתקשר, ומעביר את הנעשה בכביש אל הנהג. לחיצה עמוקה על דוושת הגז והנוף משתנה בזריזות, הכביש הגלי מרוסן באופן טוב ורעשי החוץ נשארו בחוץ ברובם. המהירות המרבית המוצהרת עומדת על 195 קמ"ש, אך הביצוע הרלוונטי ביותר הוא תאוצת הביניים לצורך עקיפות. המיני האיצה תוך 10 שניות בין 80 ל- 120 קמ"ש, זמן לא מבריק אך גם לא רע. חסרה לנו נשיכה אמיתית מהמנוע ויחידת הכוח חלשה ביחס למבנה הקשיח. המרכב משדר סיבולת גבוהה בהרבה ממה שיחידת הכוח מספקת, אילו הייתה נותנת את הפאנץ' הנכון היינו מתאהבים בה.

סיכום - תיק נשיאה אופנתי ומגניב

במשך מבחן הדרכים נאבקנו בשאלה מיהו קהל היעד אותו רוצה מיני ONE לכבוש? מסתבר שהרכב לא יקרוץ לנהג הספורטיבי וגם הנהג המשפחתי לא יתעניין בגרסה בעלת שלוש דלתות והחלל האחורי הצפוף, אז למי היא כן תתאים? למי שמחפש את הלוק ואת התכשיט הנכון, זוגות צעירים ללא ילדים, וכאלה שמחפשים רכב פרימיום עם נתוני צריכת דלק טובים. האם גרסת השלוש דלתות פרקטית מספיק בכדי לשרת כרכב שני למשפחה? רק אם יש לכם רכב שלישי פרקטי מספיק.

למיני ONE המון קסם ופיצ'רים שקיימים ברכבי פרימיום, יש לה אופי, היא מעוצבת ומושכת מבטים, אך על מנת לתת חוויה שלמה יותר ותמורה הולמת למחיר, ציפינו לקבל לפחות חישוקי סגסוגת מעוצבים, מערכת בקרת שיוט, ולחצני שליטה מההגה שנעדרים מרשימת האבזור של מיני ONE. בגרסאות הבכירות ניתן למצוא את רשימת האבזור הרחבה יותר שכוללת חבילת תאורה חיצונית מסוג pure led, כיסאות המשלבים עור, הגה ספורטיבי, בקרת אקלים מפוצלת וגימורי צבע עשירים יותר. המנוע זריז וחסכוני בדלק אך חסר כוח, מנוע עוצמתי יותר כמו בגרסאות הבכירות היה סוגר את הגולל על הקושיה בה התחבטנו.

האם תג מחיר של 145,000 ₪ שווה את המאמץ? לחובבי המיני התשובה היא חיובית, אך מי שמחפש רכב פרימיום מאובזר וחזק ימצא את המיני קצת לוקה בחסר. אייקון מוטורי גורם לציפיות גבוהות, ועם כל ההנאה שהציע תא הנוסעים במיני, לנו היה חסר הקיק בין הרמזורים.

מיני ONE אוטומטית
מנוע 1,198 סמ"ק
הספק מרבי 102/4,250 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 18.4/1,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית 6 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,821 מ"מ
רוחב כללי 1,932 מ"מ כולל מראות
גובה כללי 1,414 מ"מ
בסיס גלגלים 2,495 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען 211 ליטרים
משקל עצמי 1,190 ק"ג
מהירות מרבית 195 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.2 שניות
קבוצת זיהום 6
ציון בטיחות ENCAP ארבעה כוכבי בטיחות
מחיר 145,000 ₪

מיני One 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu