אאודי A6 - מבחן דרכים

אאודי מבית צ'מפיון מוטורס קראה לנו לבחון את דגם הסלון המחודש שלה - אאודי A6, הציפיות היו גבוהות וכך גם המחיר

תגיות: , , ,

אאודי A6 מכונית הסלון של היצרן הגרמני, גורמת במבט אחד לגעגוע למורשת ההיסטורית של הדגם המיוחד שהציב סטנדרט גבוה של נוחות ויוקרה לשאר מכוניות הסלון במשך השנים. מנקודה אישית תמיד אהבתי את המכונית הזו שהזכירה לי עיצוב של רכב אגרסיבי עם חווית נסיעה של ספינת פאר. מכונית הסלון אותה יצאנו לבחון היא גרסתה ה"זולה" של אאודי A6 שמחירה עומד על 392,300 ₪. הדגם הנבחן זכה לתוספת אבזור לקצ'ורי ששווייה עומד על 35,900 ₪, ובחישוב מהיר מחירה של האאודי שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו עומד על 428,200 ₪, נשמע קצת הרבה? גם אנחנו חושבים כך אך מתחרותיה לסגמנט, מרצדס E200 וב.מ.וו סדרה 5 עונדות תג מחיר דומה.

אאודי A6אאודי A6

אאודי מעוניינת להנגיש את רכב הסלון גם למי שמעוניין ברכב מפואר מפנק אך לא יקר כמו הדגמים המאובזרים באמת, הדגם הבכיר ביותר של אאודי A6 המציע מנוע 3.0 ליטרים מסדרת TFSI ומגיע עם מערכת הנעה כפולה קוואטרו, מתחיל במחיר 529,100 ₪. הדגם המוזל אותו יצאנו לבחון כולל חטיבת כוח חדשה לגמרי הכוללת מנוע 1.8 ליטרים עם מגדש טורבו עוצמתי המפיק 190 כ"ס ו- 32.6 קג"מ, השולח את הכוח דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים לגלגלים הקדמיים. זה הרגע בו חובבי המותג היוקרתי ישאלו מדוע מנוע כל כך צנוע ואיפה מערכת הקוואטרו? ובכן, אחרי נסיעת המבחן ודיונים לא קצרים החלטנו שאלו פשוט לא נחוצים, אז לפני הרמת הגבה נאמר שאת הכל נסביר.

אאודי A6 החדשה זכתה לשינוי מקיף לחלוטין, החל משלדה חדשה, אבזור פנימי משודרג, וסדרת חטיבות כוח חדשות ועוצמתיות. המוטו המוכר של אאודי הוא קידמה באמצעות טכנולוגיה, וזה בדיוק מה שקיבלנו באאודי המחודשת, אבזור ורמת איכות חומרים שמשאירים חיוך רחב ומדושן.

מראה חיצוני

הגריל העוצמתי והכוחני, חתך החלונות האובליים והחישוקים הגדולים של האאודי השחורה והמבריקה מעידים כי מדובר באאודי. מבחינה חיצונית שומרת אאודי על הקו המסורתי בעזרתו יוכל כל ילד בן חמש לזהות את קווי הדימיון של המותג, אותם פנים עם שינויים קוסמטיים, ניתוח פלסטי ניתן לומר. הפנסים המחודשים זוכים למערכת תאורה מסוג קסנון עוצמתי המשלב נורות לד מעוצבות בעיצוב קרבי ומשוך לאחור. הגלגלים הגדולים, המגיעים כחלק מחבילת הלקצ'ורי, כוללים חישוקי 18 אינץ' מעוצבים וצמיגים במידה 45/245. חלונות הצד קיבלו, ולא מפתיע, את פסי הכרום במסורת אאודי. גג המכונית כולל חלון שמש חשמלי נפתח אך הוא קטן וצר מדי, היינו מצפים לחלון שמש פנוראמי לפחות בחלקו הקדמי של הגג.

אאודי A6אאודי A6

מראה פנימי

שנים של השקעה בתכנון וייצור מסתכמים לרגע אחד, הישיבה בתא הנהג. התמקמות נינוחה חושפת אותנו לטכנולוגיה נדירה ושמורה לבעלי כיסים עמוקים בלבד, מערכת multimedia interface) MMI). המערכת כוללת מסך מגע נשלף ונסגר בלחיצת כפתור, משטח מגע לדפדוף מהיר בין האפשרויות הרבות, חיבור בלוטות' לסמארטפון ואפילו שליטה עליו בפקודות קוליות, 10 רמקולים איכותיים עם סאב וופר בעל צליל נקי המוצב על הדרגש האחורי, נגן CD חיבורי USB ,AUX וכרטיסי זיכרון נייד Micro SD. איכות השמע מצוינת, בשילוב עם יכולת בידוד הרעשים הנדירה שאאודי מציעה הרמנו לעצמנו רף חדש ומאוד גבוה. מערכת הפקודות הקוליות פעלה באופן יוצא מן הכלל בפקודות פשוטות, אך בפקודות קצת יותר מורכבות נאלצנו לשייף את האנגלית שלנו ולדבר במבטא בריטי. לאחר מספר חיוגים לא רצוניים לווטרינר, לשכן, ולחבר מהמילואים, השתלטנו באופן מלא על מערכת הפקודות הקוליות של אאודי. מסקנתנו הסופית לגבי מערכת זו היא שמדובר בגאדג'ט נחמד שיזנח במהירות ויישב מיותם.

אאודי A6אאודי A6

המושבים עשויים עור איכותי, רחבים ותומכים עם כוון קשיחות באזור בגב התחתון אך נוטים לקשיחות, ציפינו ליותר רכות, אחיזה ונינוחות. למושבים כיוון חשמלי עם 2 זיכרונות אוטומטיים הכוללים גם את כיוון מראות הצד. חסרה לנו אפשרות הארכת הכיסא, אופציה שקיימת בדגמים אחרים של אאודי, דוגמת ה- אאודי RS Q3, ומצאנו את המושבים בסופו של יום קצת מתישים ולא נוחים כפי שציפינו. הדגמים הבכירים של אאודי A6, מציעים מושבים טובים ואיכותיים יותר. משענת היד, מחופת עור אף היא, ניתנת לשינוי הגובה ומסתירה תחתיה, תא אחסון נוח לסמארטפון, וכולל זוג כניסות USB, כניסת AUX ואפילו מקום לאחסון חכם של מטבעות, למניעת רשרושים מיותרים. בידוד הרעשים החיצוניים והפנימיים, מגיעים לרמת דיוק כזו, שבתאי האחסון בדפנות הדלתות, ישנם מעין שטיחי גומי איכותי למניעת רעשים ורשרושים.

אאודי A6 מגיעה עם חבילת תאורה פנימית עשירה, פס לד עדין ומוסתר בדלתות מאיר את פנים הרכב בעמעום, ותאורת אווירה בדמות ספוטים עליונים מאירים את לוח הבקרה המרכזי. תאורת המפות יעילה ומדויקת וסוככי השמש כוללים מראה ותאורה ייעודית. איכות החומרים והדיפונים, מהם עשוי תא הנוסעים הם מהגבוהים ביותר, עץ מלוטש ותרכובות פלסטיות רכות ונעימות למגע, לחצני כרום מתכתיים וחיפויי עור יוקרתי על גלגל ההגה וידית ההילוכים, ואפילו דיפוני עור בדלתות.

לוח המחוונים מודרני ומעודכן, וכולל מסך TFT גדול בין שני מחוונים אנלוגיים גדולים ומעוצבים. לחצני השליטה מגלגל ההגה כוללים מתגי החלפת הילוכים ומתגים לשליטה מלאה על מחשב הדרך ומערכת הבידור. מחשב הדרך מוצג בלוח המחוונים או על מסך המגע הנשלף וכולל אינפורמציה מגוונת הכוללת בין היתר מידע מהסמארטפון, צריכת דלק ונתוני נסיעה נוספים כגון מצב לחץ האוויר בצמיגים ומצב פתיחת הדלתות. מצאנו גם נורית חיווי להורדת והעלאת הילוך במצב טיפטרוניק ידני, זיכרון נסיעה קצר וארוך, צריכת דלק רגעית ומשולבת, ומרחק לתדלוק הבא.

אאודי A6 מגיעה עם חיישני תאורה וגשם, חיישני קירבה מלפנים ומאחור, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת ל- 4 אזורים הכוללים עוצמת רוח משתנה לכל אזור, מערכת היגוי אלקטרו-מכאנית המשתנה בהתאם לתנאי הנהיגה, גג חשמלי נפתח, מצלמה אחורית, הגה מעוצב המתכוונן חשמלית לגובה ולעומק, וילון חשמלי לחלון האחורי וזוג וילונות לנוסעים מאחור, חלונות חשמליים אוטומטיים מלאים, שמשות מבודדות חום, מראות צד מתקפלות, מחוממות ומתכהות באופן אוטומטי וכוללות איתותים, שלט חכם הפותח וסוגר את החלונות באופן אוטומטי, מנטרל את האימבולייזר באופן אוטומטי, ופותח וסוגר את תא המטען. על סף דלת תא המטען הפנימית ישנו כפתור סגירה, לחיצה עליו תוודא שתא המטען ייסגר באופן אוטומטי עד נעילה מלאה.

חבילת הבטיחות של אאודי A6 כוללת 6 כריות אוויר, אפשרות ביטול כרית נוסע, משענות ראש פירוטכניות, עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים, מתג בלם יד חשמלי עם אפשרות AUTO למניעת זחילה לא רצונית בפקקי תנועה, פנסי קסנון עם כיוון טווח אוטומטי למניעת סינוור רכבים ממול, תאורת "לווה אותי הביתה" ושלל מערכות בלימה מהשורה הראשונה הכוללות ABS למניעת נעילת הגלגלים, ESC לבקרת יציבות, BAS לתגבור בלימה חשמלי, XDS ו- EDL לנעילת דיפרנציאל חכמה בעת מצוקה.

אאודי A6אאודי A6

המרחב הפנימי הוא גדול, הישיבה הנוחה משתפרת אף יותר בספסל האחורי. המושב האחורי נוח יותר ממקבילו הקדמי, הוא מעוצב ותומך ובעל שליטה מלאה על מיזוג האוויר ועוצמתו. הקונסולה המרכזית בספסל האחורי כוללת גם יציאת 12V ומצית. ידית מרכזית נשלפת בספסל האחורי וכוללת מחזיקי כוסות יעילים ותא אחסון. לחובת המושב האחורי נציין כי נוסע חמישי יאבק עם מדרגת תעלת ההינע הגבוהה שנמצאת בשימוש רק בדגמים הבכירים של הדגם. תא המטען מציע נפח הטענה גדול של 530 ליטרים וכולל תא תחתון המסתיר את הגלגל הרזרבי הקטן. בתוך תא המטען מצאנו תאי אחסון חכמים הכוללים תא עם רשת אלסטית, תא נסתר נוסף, ווי תליה ועיגונים נוספים.

יחידת כוח - מוצלחת ברמה כזו שאין צורך באחרת

הגענו לחלק בו אאודי ידועה כשרירית ועוצמתית, רכבי העבר של אאודי A6 הציעו מנועים רווי ליטרים ועם עוצמה משמעותית, ישנם דגמים שהגיעו עם ההנעה הכפולה של היצרן הגרמני, הקוואטרו הזכורה לטוב, או האלדקס בשמה החדש. בגרסה הבסיסית בה נהגנו כוללת חטיבת הכוח מנוע בנזין 1.8 ליטר TFSI החמוש במערכת עצור וסע. המנוע מוגדש ובעל הזרקה ישירה, ומפיק 190 כ"ס ב- 4,200 סל"ד וכ- 32.6 קג"מ המתקבלים כבר ב- 1,400 סל"ד. הרכב מציג מידות גדולות במשקל נמוך, משקל האאודי A6 עומד על 1,645 ק"ג בלבד, נתון מרשים לרכב באורך 4,933 מ"מ רוחב של 1,874 מ"מ וגובה של 1,478 מ"מ.

האאודי מאיצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש תוך 7.5 שניות זריזות תודות לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים. האצת הביניים נעשתה ללא מאמץ מיותר והזמן שלקח לאאודי להשלים האצה בין 80 ל- 120 קמ"ש עמד על קרוב ל- 5 שניות. כוח לא חסר לאאודי המוזלת והיא מציגה נתוני ביצועים טובים, לדעתנו תוספת של 143 כ"ס בעלות 100,000 ₪ נוספים כדאית רק הינכם נהגים ספורטיביים ולא מתוך חשש שמה המכונית חלשה מדי.

אאודי A6אאודי A6

אאודי A6 אוחזת בכביש בעיקשות, המתלים אמנם אינם מגנטיים אך עושים עבודה מצוינת. השיכוך בתוך העיר נעשה ללא מאמץ ואף משתפר מחוצה לה. הנעה כפולה? לא ראינו צורך ממשי במערכת יקרה וכבדה זו. צריכת הדלק הממוצעת, שככל הנראה תהיה טובה יותר מאחותה השרירית, עמדה בסופו של יום על ליטר אחד לכל 9.5 ק"מ. האאודי הניצבת מולנו עושה את כל מה שצריך בדיוק רב ובחדות מרשימה. כפתורי הכיול, דינמיק קומפורט או אוטומטי, משפיעים בלחיצה בודדת על כיול המנוע, תיבת ההילוכים, וחדות תגובת ההגה, אנו דחפנו את האאודי בכיול דינמי קרבי ומדויק. גם במצב אוטומטי ההנאה מנהיגה מובטחת באאודי השקטה.

חווית נהיגה - בידוד מעולה ומוזיקה טובה

הישיבה במכונית מלווה בהרגשת שליטה והראייה לכל הכיוונים ברורה ללא חסימות מיותרות של קורות הבטיחות. חומרי הדיפון רכים ונעימים ודיפוני העץ המלוטש הזכירו לנו את רכבי היוקרה הישנים שהיום נחשבים לפרטי אספנות יקרי ערך. קצת משחק עם כפתורי הכיסא החשמלי, כפתורי ההגה החשמלי והתמקמנו בנינוחות. יחידת השליטה המרכזית היא מסדרת MMI הידועה של אאודי, המעבר בין האופציות הרבות מתבצע בעזרת גלגל שליטה קל לתפעול שבפאנל ידית ההילוכים. עוד בפאנל לחצני אלומיניום גדולים ומעוצבים, משטח מגע, לחצן בלם היד, ולחצן התנעה. ההגה כולל לחצני שליטה עם כפתור חכם הניתן לתכנות דרך מחשב הרכב. למרות עומס המתגים הנדסת האנוש טובה וההסתגלות הייתה קלה ואינטואיטיבית. לאחר כמה ניסיונות ומשחקים הצלחנו להשתלט על המערכת אך אם נאמר את האמת, כמות אפשרויות הכוונון ועומס הלחצנים נראים לנו מיותרים ומצאנו אותם עומדים שוממים ברוב שעות הנסיעה ובמשטח המגע נגענו רק במפגש ההיכרות הראשוני.

בידוד הרעשים המצוין מתחיל ברגע סגירת הדלת, לחיצה קלה על לחצן ההתנעה והאורות והמחוגים מתעוררים לחיים לבדיקת תקינות, המחוגים נוגעים בסוף הסקאלה וחוזרים בזריזות, את המפתח אחסנו במאפרה כי לא מצאנו לו מקום ייעודי. התנעת הרכב יכולה להתבצע רק אם השלט בסביבתו אך בניגוד לציפיות הרכב לא ידומם או יזהיר אם המפתח כבר לא בסביבתו לאחר ההנעה אלא ימשיך בנסיעתו ללא מפריע ויציג הערה בלבד בניסיון ההנעה הבא. העברת ידית ההילוכים למצב D שקטה וחלקה, גם חדי האבחנה יתקשו להבחין כי תיבת הילוכים רובוטית שוכנת בקרבי מכונית הסלון המפוארת, העברת ההילוכים נעשית בצורה חלקה וללא מאמץ מיותר גם בנסיעה איטית, בשונה מתיבות רובוטיות מגרגרות ומקרקשות אחרות שאנו מכירים. לכפתור בלם היד נוסף מצב AUTO, שימנע גלגול מיותר בפקקים.

אאודי A6אאודי A6

כיוון מצב הנהיגה קומפורט במתגי הכיול מיתן את חווית הנהיגה וההגה הפך רך וקל, לחיצה קטנה על דוושת הגז ומצאנו עצמנו משייטים ברוגע בדרך לכביש המהיר, המוזיקה השתלטה בנעימות. בידוד הרעשים מצוין גם עם עליית מחוג הספידומטר, גם במהירויות תלת ספרתיות נשארו רעשי הרוח, הצמיגים והמנוע בחוץ. גיהוץ הכבישים נעשה באופן נפלא, המכונית הרחבה יושבת על הכביש ואוחזת בביטחון, ההגה החשמלי מתקשר טוב ומעביר את תחושות הכביש ואת היציבה של הרכב. למרות מידת האורך הנושקת לחמישה מטרים, אאודי A6 מרגישה קטנה וזריזה, האחיזה בסיבובים לא סלחניים עיקשת ונראה כי בסיס הגלגלים הנדיב של אאודי A6, שעומד על 2.921 מ"מ, מאפשר לשחק קצת יותר עם המרכב הגדול בהשחזת הסיבובים. אאודי A6 הוכיחה עצמה כיציבה ושולטת גם בנהיגה נמרצת.

הישיבה מאחור נוחה בכמה מונים מזו הקדמית, המושבים רכים ומחבקים יותר והתחושה היא שאאודי A6 נועדה למנהלים עם נהג צמוד. בעוד תא הנהג עמוס טכנולוגיה וגדוש עזרים אלקטרונים מכל טוב, השקט האמיתי והנינוחות המדוברת של אאודי מתבטאים במושב האחורי. אאודי A6 אינה מכונית מנהלים רגילה, היא קרוזרית אמיתית, מכונית סלון שנועדה לשייט בנינוחות על כבישי האוטובאן הארוכים, או על כביש 6, הגרסה הישראלית הצנועה. מצאנו עצמנו נהנים מאוד בשיוט רגוע, נהנים מהשקט ומהניתוק מהעולם החיצוני הלחוץ והנמהר. הגענו לכבישי הצפון, השיבושים נעלמו כלא היו ועקלקלות הדרך לא האיטה את השיוט הנינוח. עצרנו להתרעננות ודיסקסנו על קהל היעד, ראינו את דמות המנהל שלא מעוניין במפלצת מוטורית אלא ברכב שנראה מצויין, בעל שם יוקרתי וסמל מעמד.

סיכום - טובה ויקרה

אז למי מיועדת מכונית הסלון הגרמנית? לכל מי שרק יכול לשים את ידו עליה. כנראה שחובבי הנהיגה ובעלי הממון יעדיפו את הגרסה הבכירה שמציעה מערכת הנעה כפולה ו- 333 כ"ס, אך המנהל הממוצע ימצא את אאודי A6 בגרסתה הבסיסית מתאימה בדיוק בשבילו. אאודי A6 החדשה מהווה תחרות אמיתית למתחרותיה הישירות - ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. מותג היוקרה אאודי הוותיק נותן תשובות ישירות למתחרות ובלי התנצלות למובילות הסגמנט. תג המחיר של האאודי A6 הנבחנת גבוה, היא מתברגת מעט מתחת למרצדס E200, העונדת תג מחיר של 409,900 ₪ ומעל ב.מ.וו 520i שעולה 385,000 ₪. עם תג מחיר העומד על 392,900 ₪ החיפוש אחר תמורה למחיר הוא מיותר, זוהי מכונית סלון פרימיום, מפנקת וטכנולוגית שמקבלת ציון טוב מאוד במבחן איכות הנסיעה, היא שקטה וחזקה ועם סמל מעמד גבוה. למעט המחיר הגבוה החסרונות היחידים שמצאנו היו המושבים הקשיחים ונוחות הנסיעה שאינם מתאימים למכונית סלון שנועדה לשיוט נינוח, ועומס מתגים ומערכות שליטה שנותרו מיותמים בנסיעת המבחן.

אאודי A6 1.8 לוקצ'ורי
מנוע 1,798 סמ"ק טורבו הזרקה ישירה
הספק מרבי 190/4,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 32.6/1,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,933 מ"מ
רוחב כללי 1,874 מ"מ ללא מראות
גובה כללי 1,478 מ"מ
בסיס גלגלים 2,921 מ"מ
מיכל דלק 65 ליטרים
נפח תא מטען 530 ליטרים
משקל עצמי 1,645 ק"ג
מהירות מרבית 233 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 7.5 שניות
קבוצת זיהום 5
ציון בטיחות ENCAP חמישה כוכבי בטיחות
מחיר 428,200 ₪

אאודי A6 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    נראה רכב טוב

    • יוני16/04/15

    מעניין אם כבר הגיעו לרמת של במוו ומרצדס או שזו עדיין מרגישה כמו פולקסווגן מאובזרת

  • 2

    פנסי לד מלאים + מושבי קומפורט והרכב מושלם

    • ג'וני16/04/15

    וכמובן באותו מחיר

  • 1

    לעשירים ומשעממים בלבד

    • יריב16/04/15

    400 אלף שקל? אני קונה זוג פאסאט חדשות במחיר הזה. אם כבר עדיף במוו סדרה 5

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu