מבחן דרכים יונדאי i20 החדשה

הדור השני של יונדאי i20 עשה עלייה ואנו יצאנו לבדוק כיצד הוא משתלב בכבישי ארצנו

תגיות: , , ,

יונדאי i20 זכתה לדור שני כשש שנים לאחר שהדור הראשון, שהוצג בתערוכת פריז 2008, בישר על תום עידן היונדאי גטס ותחילת עידן ה- i20. מאז הוצג הדור הראשון של ה- i20 הציגו המתחרות מתמודדות עדכניות וראויות בקטגורית הסופרמיני בעוד יונדאי נשארה מאחור עם רכב בסיסי ואמין אך מיושן. באוגוסט 2014 הציגה יונדאי את הדור השני בהודו שהיא אחד מהשווקים החשובים של הרכב. אז מה השתנה והאם הדגם החדש עומד בסטנדרטים החדשים? על כך בהמשך.

עיצוב חיצוני

יונדאי i20 החדשה מציגה עיצוב מתקדם אם לא שובר מוסכמות. בחזית הרכב ניתן למצוא גריל קדמי בתצורת טרפז הפוך בדומה לדגמי יונדאי האחרים. פנסי החזית המשוכים לאחור מעניקים לרכב מראה דינמי של תנועה. במבט מהצד אין שום דבר מרגש והרכב נראה סטנדרטי למדי למעט קורת C המושחרת. חלקה האחורי של היונדאי i20 הוא לדעתי החלק היותר מעוצב והיותר מושקע ברכב. חובבי אלפא בוודאי יזהו מיד את הדמיון של אחורי יונדאי i20 לאחורי אלפא 145 מנוחתה עדן, בעיקר בשל הפנסים האחוריים שחדרו גם לדלת תא המטען. לסיכום סעיף העיצוב החיצוני ניתן לומר כי יונדאי i20 החדשה זוכה לעיצוב רענן אם כי היינו מצפים ושמחים לראות עיצוב נועז וזורם יותר כפי שהציגו מספר יצרניות בדגמי הסופר מיני החדשות ודי אם נזכיר את פיג'ו 208 ומאזדה 2 החדשה.

יונדאי i20 2015יונדאי i20

עיצוב פנימי

העיצוב הפנימי של יונדאי i20 עבר שדרוג אם כי עדיין לא מדובר בעיצוב פורץ דרך או מעורר התפעלות. העיצוב של לוח השעונים פרקטי, אלגנטי ושימושי מאוד. הפקדים השונים נמצאים בדיוק היכן שמצפים למצוא אותם והפעלתם קלה ואינטואיטיבית. איכות ההרכבה טובה וניתן לשער שגם בעוד שנים רבות ימשיכו הפקדים לתפקד ויישארו במקומם. איכות החומרים אינה מהטובות והיינו שמחים למצוא שימוש בחומרים רכים יותר בלוח המחוונים. ברכב המבחן פגשנו שילוב צבעים מעניין של שחור, אפור וכחול בלוח המחוונים, בדלתות ובריפוד המושבים מה שתרם להפגת תחושת השעמום והקדירות בתא הנוסעים.

אבזור

יונדאי i20 החדשה משווקת בישראל בשלוש גרסאות. הגרסה הזולה בהיצע היא גרסת ה- 1.2 ליטר עם תיבת הילוכים ידנית ברמת אבזור אינסייט (Insight), הבאה אחריה היא גרסת ה- 1.4 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית ברמת אבזור אינספייר (Inspire), והגרסה הבכירה עם מערכת הנעה זהה ברמת אבזור פרימיום (Premium). האבזור בגרסת האינספייר בה נהגנו כולל בין היתר - גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, ידיות פנימיות בצבע כרום, ידיות חיצוניות בצבע הרכב, מושב נהג עם כיוון גובה, מושב אחורי מתקפל (60:40), מערכת שמע מקורית MP3 עם כניסות AUX, USB ואייפוד, 4 רמקולים וטוויטרים, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, תא כפפות מקורר עם תאורה, מראות צד עם מאותתי LED, מערכת אזעקה מקורית עם שלט. אם תהיו מוכנים להיפרד מ- 5,400 ש"ח נוספים תוכלו להשתדרג לרמת האבזור העשירה פרימיום שמציעה שלל אביזרים מעבר לאבזור של גרסת האינספייר וכוללת בין היתר - חישוקי סגסוגת, מערכת בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת יום DRL מסוג LED, חיפוי עור לגלגל ההגה וידית ההילוכים, וקיפול חשמלי למראות החיצוניות.

יונדאי i20 2015יונדאי i20

אבזור הבטיחות ביונדאי i20 החדשה כולל בין היתר - 6 כריות אוויר, מערכת איתות בלימת חירום ESS, מערכת לסיוע בעליות HAC, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת משיכה TCS, חגורות בטיחות קדמיות עם קדם מותחנים, התראה על אי חגירת חגורות בטיחות בכל המושבים, נקודות עיגון למושב תינוקות בתקן ISOFIX, אפשרות לניתוק כרית אוויר במושב הנוסע, ניטרול אוטומטי של הנעילה המרכזית בזמן תאונה, ומערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים TPMS.

בחנייה

הכניסה למושב הנהג ביונדאי i20 נוחה בזכות דלת רחבה דיה, ותנוחת הנהיגה נוחה. ישיבה מאחורי ההגה חושפת לעינינו את קפיצת המדרגה שהציגה יונדאי במעבר ל- i20 החדשה. לוח המחוונים עוצב מחדש ומתקבלת הרגשה טובה ונעימה במושב הנהג. איכות ההרכבה טובה ולא נשמעו בנסיעה קרקושים כלשהם. מרחב הפנים ביונדאי i20 הוא בין הטובים בקטגוריית הסופרמיני וזאת בזכות מרחק סרנים נדיב העומד על 2,570 מ"מ, נתון שהיה שייך עד לפני כעשור לרכבים משפחתיים קומפקטיים. המרווח ליושבים מאחור יספק שני מבוגרים וילד במושב האמצעי. רצפת הרכב מאחור כמעט שטוחה ותורמת גם היא לנוחות הנוסעים מאחור. הכניסה והיציאה מהרכב נוחה הן במושבים הקדמיים והן במושבים האחוריים.

מושב הנהג אינו מצויד באפשרות לכיוונון גובה המושב, אבזור חובה המתבקש כדי לשרת נהגים גבוהים ונמוכים כאחד. רק בזכות גלגל הגה הניתן לכוונון לגובה ולעומק מתקבלת תנוחת ישיבה טובה עם יכולת שליטה בשלל מערכות הרכב. המושבים הקדמיים מעניקים תמיכת צד טובה לגוף וריפוד המושבים נעים למגע. שטיחי הרכב עשויים בד וגומי והשטיח מתחת לרגליו של הנהג ננעל עם קליפס למניעת תזוזה והפרעה אפשרית בתפעול דוושות הרכב. שדה הראייה מלפנים טוב בזכות רף חלונות נמוך באופן יחסי, בעיקר בחלונות הצד מלפנים. קורה C רחבה וחלון אחורי צר פוגעים בשדה הראייה לאחור.

יונדאי i20 2015יונדאי i20

תאורת הפנים ברכב סבירה בלבד שכן מעבר לפנס תאורה פנימי בקדמת הגג הרכב, אין תאורה מרכזית או תאורה מעל לדלתות האחוריות. סוככי השמש המותקנים ברכב הם בגודל הנכון אך אינם מצוידים בתאורה. על גלגל ההגה ניתן למצוא פקדי תפעול נוחים וזמינים השולטים על מערכת השמע. מיזוג האוויר ביונדאי i20 ברמת גימור אינספייר כולל פיקוד מכני חד אזורי, כלומר אין אפשרות לקבוע טמפרטורה שונה בצד הנהג ובצד הנוסע מלפנים. עוצמת המיזוג טובה ופתחי המיזוג אינם ניתנים לסגירה מלאה. לא הותקנו ברכב פתחי מיזוג לטובת היושבים מאחור.

נפח תא הכפפות המואר והמקורר מצומצם באופן יחסי אך ניתן למצוא בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון נוספים בדלתות ובלוח המחוונים. תא המטען ביונדאי i20 מרווח ונפחו עומד על 301 ליטרים מכובדים, נתון נדיב בקטגוריה. קיפול גב המושבים נוח ועם קיפולם מתקבל תא אחסון גדול בנפח 1017 ליטרים. גב המושב האחורי אינו מתקפל לרצפת הרכב ועל כן לא מתקבל תא מטען עם רצפה ישרה הנחוצה להובלת מטענים גדולים. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל רזרבי חלופי קטן.

יוצאים לדרך

רגע לפני שנצא לדרך נספר לכם שיונדאי i20 אותה בחנו מגיעה עם מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר עם הספק של 100 כ"ס ב- 6,000 סל"ד גבוהים והמומנט המירבי עומד על 13.7 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד. התחלת הנסיעה מעט מהוססת ואיטית, חסרה למנוע ה- 1.4 של של יונדאי אותה נמרצות שניתן למצוא ברכבים אחרים בקטגוריה. שילוב המנוע, חובב הסל"ד הגבוה, עם תיבת ההילוכים המיושנת שכוללת רק ארבעה הילוכים מייצר ביצועים בינוניים בלבד ומורגש כי חסר לרכב המחץ שיזניק אותו בכל מצב. בעליה במחלף שורש, כשברכב שלושה מבוגרים ורגל ימין מוצמדת לרצפת הרכב, לא הצלחנו להאיץ למהירות של מעל 110 קמ"ש. כפי שבוודאי יכולתם לדמיין, שילוב המנוע ותיבת ההילוכים יוצר רעש לא נעים החודר לחלל הרכב בכל נסיון תאוצה. העברות ההילוכים בתיבה האוטומטית של היונדאי i20 מתבצעות בצורה חלקה, וחבל שתיבת הילוכים לא משווקת עם עוד הילוך אחד או שניים שהיו משפרים את חווית הנהיגה, מפלס הרעש ותצרוכת הדלק.

ניסיון להאיץ את היונדאי i20 מעמידה למהירות של 100 קמ"ש אורך 14 שניות ארוכות. מיאוץ בין 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש אורך אף הוא זמן לא מועט ועומד על 10.9 שניות. תצרוכת הדלק הממוצעת בנסיעת המבחן, שהייתה ברובה בכביש המהיר, עמדה על 11.9 ק"מ לליטר.

נוחות הנסיעה ביונדאי i20 טובה בסך הכל. המתלים, ביחד עם הבולמים והצמיגים שהותקנו ברכב עם החתך הגבוה (185/65/R15), מספקים נוחות טובה בעיר ומחוצה לה אם כי ניתן לומר שנוחות הנסיעה טובה יותר על כבישים מהירים. ההגה המותקן ביונדאי i20 איננו מתקשר, אך בינינו, כמה מהנהגים כבר ירגישו בכך? אחיזת הכביש של ה- i20 טובה כל עוד לא מנסים לדחוק אותה לנסיעה מאתגרת. אם תחליטו לנסות ולאתגר את ה- i20 בסיבובים יבקש זנב הרכב לצאת לעצמאות שתזכיר לכם שלרכב אין יומרות לספק חווית נהיגה.

יונדאי i20 2015יונדאי i20 2015

סיכום

יונדאי i20 החדשה מציגה את כברת הדרך אותה עברה יונדאי בשנים האחרונות. החברה הפכה לאחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם ומצליחה להגדיל את קהל לקוחותיה ע"י ייצור רכבים הפונים למכנה המשותף הרחב ביותר בציבור. כמו כן, בשנים האחרונות השתפרו מאוד סעיפי העיצוב והאיכות בדגמי יונדאי, אולם עדיין קיים מקום לשיפור בסעיפים אלו ובסעיפים נוספים. יונדאי i20 החדשה מציגה שיפור ניכר לעומת הדגם הקודם בעיצוב הרכב, במרווח הפנימי, ובאיכות החומרים, אם כי לא מספיק בכדי להציב את ה- i20 בצמרת הקטגוריה. הנושא הבוער ביותר ביונדאי i20 הוא שיפור יחידת ההנעה, ראוי כי רכב חדש השואף לעמוד בקדמת הקטגוריה יצוייד ביחידת הנעה זריזה וחסכונית עם תמסורת הילוכים ראויה. מחירה של יונדאי i20 אותה בחנו עומד על 104,500 ש"ח, ובסכום דומה ניתן למצוא מתחרות ראויות עם מערכות הנעה מתקדמות, מהירות וחסכוניות יותר.

יונדאי i20 אינספייר 1.4 אוטומט
מנוע בנזין 1.4 ליטר
הספק מרבי 100/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 13.7/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלטרית 4 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,035 מ"מ
רוחב כללי 1,734 מ"מ
גובה כללי 1,474 מ"מ
בסיס גלגלים 2,570 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 301 ליטרים
משקל עצמי 1,154 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 13.2 שניות
קבוצת זיהום 5
ציון בטיחות ENCAP לא בוצע
מחיר 104,500 ₪

יונדאי i20 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu