מאזדה 3 במבחן דרכים

מאזדה 3 המשפחתית הפופולרית מציעה אפשרויות אבזור ברמה אחת מעל כולם. האם זה מספיק כדי לגבור על המתחרות?

תגיות: , , , , , ,

מאזדה 3 החדשה - חוזרת להוביל?

דורה השלישי והחדש של מאזדה 3, המשפחתית הפופולרית המככבת בחברות הליסינג, נחשף באופן מתוקשר מאוד בשנת 2013. הדור החדש מציג שלדה והיצע מנועים חדשים ברוח הסקייאקטיב, פילוסופיית הקיימות מבית מאזדה הדוגלת בין היתר בהפחתת מזהמים וניצול אנרגטי גבוה. מאזדה מעלה את הרף בדגם המשפחתי החדש ומציעה עיצוב ורמת אבזור שלא נראו בקטגורייה עד כה. שפת העיצוב החדשה מוסיפה קצת חריף בסגמנט המשפחתיות והתוצאה הנאה לפניכם. למבחן הדרכים שלנו התייצבה מאזדה 3 החדשה ברמת אבזור קומפורט העונדת תג מחיר של 132,000 ₪. יצאנו לבדוק מה השתנה במכונית המשפחתית הפופולרית.

סרטון מבחן דרכים מאזדה 3

עיצוב חיצוני - קימורים, חיטובים וחישוקי ענק

שפת העיצוב החדשה של מאזדה לא נראתה כה מוגמרת כמו שהיא נראית על המרכב החדש של מאזדה 3 וחשיפתה האיטית עשתה את שלה בלבבות המעריצים. הלוט הוסר לאחר אינספור טיזרים וקדימונים וברגע האמת מאזדה בהחלט עמדה בציפיות. מאזדה 3 החדשה פשוט יפה, הפרופורציות נכונות, הגימורים מחמיאים וחישוקי ה- 18 אינץ' בתוך בתי הגלגלים הגדולים מקנים מראה דינמי וחד.

פנסי החזית מתוחים לאחור ובגרסאות המאובזרות מגיעים עם תאורת LED מעוצבת. מכסה המנוע נראה גדול ונדמה כי מאזדה 3 מסתירה מתחתיו מפלצת גרגרנית וחבל שלא כך הדבר, אך על זה בהמשך. מראות הצד גדולות, מעוצבות ונושאות פנסי איתות אינטגרליים. חלקה האחורי של מאזדה 3 החדשה ממשיך את חגיגת העיצוב עם יחידות תאורה צרות וסף תא מטען גבוה לזרימה של קו העיצוב. נגיעות הכרום סביב המרכב משלימים את המראה היוקרתי שלא משאיר מקום לספק, מאזדה 3 היא מכונית מעוצבת ברמה אחת מעל מרבית מתחרותיה המנומנמות.

מאזדה 3 2015מאזדה 3 2015

עיצוב פנים - אפרורי עם נגיעות של אור

המכוניות המשפחתיות, בעיקר אלה שציי הליסינג אוהבים לסחור בהם, בד"כ אפרוריות ומשעממות. במקרה של מאזדה 3 מצאנו את עיצוב הפנים נאה מאוד ובהחלט מעניין בהשוואה למתחרות. הכניסה לתא הנהג חושפת חומרים ברמה גבוהה, פלסטיק דמויי קרבון ודיפונים רכים ונעימים למגע. נגיעות כרום צובעות את פנים הרכב ומקנים ניחוח יוקרתי במעט. מעל לוח המחוונים המעוצב מתייצב צג עילי יעיל וברור, עליו מוקרנת תצוגה דיגיטלית של מד המהירות וחיצי ניווט עבור הפנייה הבאה במסלול. ההגה מחופה עור בתפירה אדומה ובעל מספר רב של כפתורים ומתגים לשליטה על בקרת השיוט, מערכת הבידור והדיבורית.

מערכת הבידור בעלת מסך מגע בגודל 7 אינץ' הנשלט גם ע"י ג'ויסטיק וכפתורים גדולים ונוחים לתפעול הממוקמים בין המושבים הקדמיים. משחק של כמה דקות והגישה אל מערכות הרכב נעשית אינטואיטיבית וללא מאמץ. נציין לטובה את מיקום כפתור השליטה על עוצמת השמע, לא עוד גישוש לפנים אל מערכת השמע אלא כפתור אינטואיטיבי בסביבת הנהג המיידית ליד ידית ההילוכים, זאת בנוסף לכפתורי השליטה על גלגל ההגה. ממשק המולטימדיה החדש מבית מאזדה כולל תפריטים ברורים בשפה העברית, 6 רמקולים באיכות טובה מאוד, קישוריות בלוטות' להזרמת מידע חי מהסלולרי אל מסך המולטימדיה וחיבורי AUX ו- USB.

מאזדה 3 2015מאזדה 3 2015

המושבים הקדמיים מרופדים בבד נעים ואיכותי ומספקים תמיכה ונוחות ברמה טובה מאוד, לא נרשמו תלונות משאר הבוחנים והוחלט פה אחד כי מאזדה 3 החדשה היא מכונית שנעים לשהות במחיצתה גם לאורך זמן. ההגה ומושב הנהג מתכווננים לגובה ולעומק וניתן להגיע לתנוחת נהיגה נוחה בקלות. משענת היד המרכזית כוללת תא עמוק לאחסון עם מקום ייעודי לסמארטפון, לחובת משענת היד נציין שהיא קבועה, קשיחה ואינה מתכווננת לגובה כך שברוב הנסיעה היא נשארה מיותמת. קורות ה- A אינן מפריעות לשדה הראייה לפנים ולצדדים אך שדה הראייה לאחור מוגבל, על כך מפצה מצלמת נסיעה איכותית לאחור. סף החלונות גבוה במושבים הקדמיים והופך גבוה עוד יותר במושב האחורי.

המושבים מאחור תומכים ונוחים עבור שני מבוגרים גם בנסיעה ארוכה אך מרווח הרגליים והראש סבירים בלבד. גרסת הסדאן של מאזדה 3 החדשה מציעה תא מטען בנפח של 414 ליטרים, לא בין הנדיבים בסגמנט אך נפחו מספק לרוב. חסרונו הבולט של תא המטען נרשם עקב שפת הטענה גבוהה ופתח הטענה צר שמקשה על הטענת חפצים גדולים. בתחתית תא המטען נמצא גלגל רזרבי זמני שייקח אתכם עד לפנצ'רייה הקרובה בעת צרה. מאזדה 3 החדשה מתגלה כמכונית משפחתית פרקטית למדי עם תאי אחסון לבקבוקים, מחזיקי כוסות, ותאי אחסון נוספים ויעילים ברחבי תא הנוסעים.

האבזור בגרסת קומפורט נדיב מאד. אמנם פתיחת חלון בלחיצה נמצאת רק בחלון הנהג אך המצב משתפר כשמסתכלים על רשימת האבזור הארוכה הכוללת בין היתר מערכת בידור מתקדמת, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, מנופי החלפת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מצלמה אחורית באיכות גבוהה, ותא אחסון ייעודי למשקפיים בין סוככי השמש הכוללים מראות מוארות. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, עיגוני isofix, מערכת בקרת יציבות ומערכות עזר לבלימה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים מסוג TPMS, ומערכת בלימה אוטונומית עד 30 קמ"ש שעובדת ביעילות מול אובייקטים גדולים.

חווית נהיגה - יש לילד פוטנציאל...

מאזדה 3 סיפקה תמיד חווית נהיגה ברמה גבוהה, המרכב ומערכת ההיגוי של מאזדה 3 הלכו יד ביד לאורך השנים ולא מעט חובבי מאזדה התאהבו בה בגלל תכונה זו בלבד. מאזדה 3 החדשה לא מאכזבת מהבחינה הזו ואם נקפוץ קדימה עמוק לחלק החוויתי של מבחן הדרכים נוכל לומר שמאזדה 3 החדשה יכולה להיות חדה, מדוייקת ואגרסיבית, אך לשם נגיע עוד מעט.

הנעה ראשונית במרכז דלק מוטורס לא עוררה הרבה דרמה. מנוע סקייאקטיב בנפח 1.5 ליטר עם מערכת עצור וסע מוצב בקרבי מאזדה 3 החדשה ומפיק 120 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 15.3 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. הנתונים הפושרים מרמזים על מיצוי כושרו של המנוע בסל"ד בינוני עד גבוה וכשמציבים אותו על מרכב במשקל 1,376 ק"ג, ביצועים חורכי צמיגים כנראה שלא יהיו.

נקודת חוזק בחטיבת הכוח החדשה היא תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של מאזדה. מדובר בתיבת הילוכים פלנטרית מתקדמת וחסכונית בת 6 מהירויות. פעולתה שקטה, חלקה ומהירה בכל זמן נתון והיא מצליחה לסחוט מהמנוע את המיטב. הסיבה שקוראים לתיבה האוטומטית תיבה פלנטרית היא מעצם היותה מורכבת משלושה מכלולים עיקריים הנקראים של שם עצמים בפלנטה. גלגל שיניים מרכזי הנקרא "שמש", סט גלגלי שיניים קטנים יותר הנקראים "כוכבים" וסבבת גדולה הנקראת "נושא כוכבים", מכאן השם פלנטרית. תיבת ההילוכים החדשה של מאזדה איננה פורצת דרך, היא מודרנית וחכמה אך הטכנולוגיה המיושמת בה קיימת כבר עשורים ברכבים אירופאים מתקדמים.

הנסיעה בתוך העיר שקטה יחסית אך מעט קופצנית והמתלים מתקשים להעלים את תחלואי הכביש. עם עליית המהירות המצב משתפר בצורה משמעותית, המתלים מרסנים את המרכב היטב ורק שאון הצמיגים חודר לתא הנוסעים. בידוד רעשים טוב יותר היה מקל על החלטתנו לגבי איכות הנסיעה במאזדה 3 החדשה.

המרכב מסוגל לעמוד בהרבה יותר ממה שהמנוע הקטן מסוגל להציע והצפנו עד חיפה בכדי לבחון תאוריה זו ולבדוק את התנהגות הכביש המדוברת של מאזדה 3 שהוכיחה את טענתה לכתר עוד בדורות הקודמים. ידית ההילוכים עוברת למצב ידני ודוושת הדלק ברצפה, ההתקדמות נעשית בקלילות והספרה 100 הופיעה על הצג העילי לאחר 11 שניות די רועשות אם נאמר את האמת. המנוע מפיק את מירב כוחו בסל"ד גבוה, כך שאת מיאוץ הביניים שבין 80 ל- 120 צלחה מאזדה תוך 10.3 שניות סבירות.

מאזדה 3 2015מאזדה 3 2015

מאזדה 3 נראית קרבית אך עם מנוע ללא נשיכה אמיתית היא לא תפיק את מירב הביצועים. עליות בית אורן הקשו על המנוע הקטן ונעיצת הדוושה ברצפה גרמה בעיקר לרעשים ותלונות מצידו. תיבת ההילוכים מכויילת על הצד החסכוני ותשתדל להעלות את ההילוכים כמה שיותר מהר בכדי להגיע לסל"ד נמוך ולחסוך בדלק. בשונה מאחיותיה למותג, תיבת ההילוכים מגיעה ללא מצב הספורט היעיל שחסר כאן מאד.

העליות הסתיימו והאופק חזר אל הנוף, מאזדה 3 החדשה קיבלה אור שונה לחלוטין כשהגענו לירידות ולעיקולים, שם כלתנו התגלתה במלא תפארתה. סיבובים מהירים והשחזת פניות לא גרמו למאזדה להתרגש. מאזדה 3 תוקפת פניות ויוצאת מהן בנונשלנטיות חרישית. ההגה מדוייק מאד ובעל משקל מצויין והשלדה משתפת פעולה עם העברות משקל מהירות ויציבות גבוהה מאד, מה שעשה חיים קלים למערכת בקרת היציבות שנכנסה לפעולה רק לעיתים רחוקות. תגבור ההיגוי מופחת בנסיעה תובענית ומתגבר בנסיעה משפחתית ורגועה, דבר שיקל עליכם בחניון של הסופר.

עצירה וויכוח קל אל מול נופי בית אורן מגלים את החוליה החלשה של מאזדה 3 החדשה והיא חטיבת הכוח. מנוע ה- 1.5 ליטר לא שם כשצריך אותו, מאזדה 3 החדשה בגרסת המבחן אינה מרגישה חזקה או זריזה דיה כשדוחפים אותה לפינות. מנוע ה- 2.0 ליטר של מאזדה ייכנס לנעלי מאזדה 3 החדשה בצורה הרבה יותר שלמה. בסופו של יום בתחנת הדלק העמדנו את הכלה במבחן החשוב באמת, הנתונים הראו צריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר, נתון מספק בהתחשב בתנאי המבחן והמאמץ הנוסף אותו דרשנו מהמנוע, אך לא מהטובים ביותר בסגמנט. בנסיעה מנהלתית הצריכה ללא ספק תשתפר.

מאזדה 3 2015מאזדה 3 2015

סיכום - כשהגיון פוגש את הרגש

מאזדה 3 החדשה נראית מצויין וגרסת הקומפורט עם מנוע ה- 1.5 ליטר מציעה אבזור רב ותחושת עושר ביחס למתחרות. היא לא מצטיינת בתחום הנוחות והשימושיות עקב תא מטען לא אידיאלי, שיכוך בינוני של כבישים משובשים ומרווח סביר בלבד לנוסעים מאחור. היינו שמחים לקבל באותו מחיר, מנוע חזק יותר שיפצה על החסרונות אך מנוע ה- 1.5 ליטר מספק ביצועים פושרים בלבד וצריכת דלק ממוצעת ביחס למתחרות.

מאזדה 3 החדשה עונדת תג מחיר של החל מ- 128,000 ₪ לגרסת אקטיב הבסיסית עם מנוע 1.5 ליטר המיועדת בעיקר לציי רכב, תוספת של 4,000 ₪ לגרסת קומפורט תשדרג מאד את רשימת האבזור והיא מומלצת בחום עבור הלקוחות הפרטיים המסתפקים בביצועי מנוע ה- 1.5 ליטר ואינם עושים שימוש נרחב בתא המטען ובמושבים האחוריים.

עבור אותם הלקוחות שמחפשים משפחתית שגם יודעת ללחוץ על בלוטות החשק, נמליץ בחום לבחון את הדגם עם מנוע 2.0 ליטר בהספק 165 כ"ס שמתאים יותר לאופייה של מאזדה 3 כמשפחתית עבור חובבי הגה שמוכנים לוותר מעט על הנוחות והשימושיות תמורת הרבה פאן מנקודה א' לנקודה ב'. מחירה של מאזדה 3 עם מנוע 2.0 ליטר עומד על 133,000 ₪ עבור גרסת אקטיב הבסיסית ו- 142,000 ₪ עבור גרסת ספיריט המאובזרת לעייפה.

מאזדה 3 סדאן אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר
הספק מרבי 120/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 15.9/4000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,585 מ"מ
רוחב כללי 1,795 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 51 ליטרים
נפח תא מטען 414 ליטרים
משקל עצמי 1,376 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 11.0 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 5
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבי בטיחות
מחיר 132,000 ₪

מאזדה 3 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu