מאזדה CX-5 הכה פופולארי בישראל נוחת בישראל לאחר מתיחת פנים. יצאנו לבדוק האם חכמת ההמון תספיק כדי לשמור על מקומו בצמרת טבלת
מאזדה CX-5 היא אחת הדוגמאות הבולטות לצמיחת סגמנט הפנאי שטח על חשבון המשפחתיות הגדולות. הדגם מאזדה CX-5 הוצג בשנת 2012 כמחליפו של מאזדה טריביוט שלא נחל הצלחה מרובה. הדגם החדש הציג שימושיות גבוהה ועיצוב אגרסיבי של רכב פנאי שטח קשוח. התוצאות לא איחרו לבוא ועד החציון הראשון של שנת 2015 ייצרה מאזדה מעל מיליון רכבי CX-5, נתון שהוביל את דגם הפנאי שטח להיות בין החשובים של היצרן אי פעם ובין רכבי הפנאי הנמכרים ביותר בישראל. בשנת 2015 זכה מאזדה CX-5 למתיחת פנים קלה, שדרוג מערכת המולטימדיה ותוספת מרשימה של מערכות בטיחות אקטיביות. הדגם שהתייצב למבחן הדרכים שלנו הגיע ברמת אבזור לוקצ'ורי עם הנעה קדמית שעונד תג מחיר של 179,500 ₪. יצאנו לבדוק האם תג המחיר מוצדק.
מאזדה CX5 2015
עיצוב חיצוני - שרירים, קימורים ונוכחות
מאזדה CX-5 יפה, בזה אין ספק. העיצוב החיצוני נשען על הדגם היוצא ולמעט שינויים קלים בפנסים ובגריל הקדמי הוא נראה זהה לקודמו ורק חדי עין יבחינו בהבדלים בין הדגמים. הכלה המיועדת הגיעה בצבע "אדום עשיר" שלפי מאזדה תוכנן בקפידה ומגיע כאופציה בתוספת 3,000 ₪. הגריל הקדמי של משפחת דגמי מאזדה החדשים מעטר גם את החזית של מאדה CX-5 וגימורי הכרום מוסיפים למראה היוקרתי. במרכזו של הגריל מתייצב הסמל של מאזדה שעבר כמה גלגולים במרוצת השנים, הסמל הנוכחי מעוצב בצורת האות M שכנפיים מחליפות את צלעותיה האמצעיות לרמיזה על רוח מאזדה שפורשת כנפיה אל עבר העתיד. הסמל הישן יותר שעיטר את חרטומם של מכונות הנהיגה מבית מאזדה, סימל את הבעירה הפנימית ברוח מאזדה כמייצגת המנוע הרוטורי הייחודי למאזדה.
מאזדה CX-5 משדר דינמיות ועוצמה, הפנסים הקדמיים משוכים לאחור ובגרסאות הבכירות אף מגיעים עם תאורת LED מלאה מעוצבת כעיני חיית טרף. מכסה המנוע גדול ומראות הצד הזקורות נושאות מערכת איתותים מעוצבת. המראה השרירי ממשיך גם לאחור עם ספויילר גדול ומערכת תאורה אחורית המעוצבת בקווים אופקיים. להשלמת מראה השטח, הותקנו חיפויי פלסטיק שחור המגנים על תחתית המרכב. זוגתנו לדייט שהגיעה ברמת אבזור לוקצ'ורי מציעה חישוקי סגסוגת מעוצבים בקוטר 19 אינץ' וחלון גג חשמלי שנעדרים מגרסת אקזקיוטיב הבסיסית.
מאזדה CX5 2015
עיצוב פנים - כרום, קרבון ואבק שבילים
קצת לפני מבחני התאוצה ובדיקת פעולת המתלים בפניות, נספר קצת על תא הנוסעים המרווח שמציע מאזדה CX-5. נציין לטובה את קורות ה- A המתוכננות בקפידה ע"י מהנדסי מאזדה שאינן מורגשות או מפריעות לשדה הראייה לפנים ולצדדים. שדה הראייה לאחור טוב מאוד והתמרון בחניה נעשה קל יותר עם המצלמה האחורית האיכותית. הישיבה גבוהה ושולטת והמושבים הקדמיים והאחוריים נוחים למדי ומרופדים בבד איכותי. הם קשיחים במידה כדי לספק תמיכה טובה לאורך זמן ומאידך רכים מספיק כדי להעניק נוחות מפנקת. מרווחי הראש והרגליים מכובדים בכל המושבים פרט למושב האמצעי בספסל האחורי שלא מספק נוחות ליושביו עקב היותו קצר וגבוה וכן תעלת הינע גבוהה שתפריע לרגלי הנוסע.
הכניסה והיציאה ממושביו של מאזדה 5-CX נעשית בקלות יתרה הודות למרכב הגבוה ותא הנוסעים המרווח. לאחר שמצאנו תנוחת נהיגה נוחה מתגלים מספר חסרונות מינוריים. משענת היד מקובעת, קשיחה, ולא באמת נוחה אך בעלת תא אחסון עמוק ויעיל. לאורך רוב שעות המבחן משענת היד השתוממה בבדידות. תלונות נוספת נרשמו בגנות חסרונם של פתחי מיזוג לנוסעים מאחור וחלון הגג החשמלי שהיה קטן מאד לעומת גודלו של הרכב. בחלק מהדגמים המתחרים תוכלו לקבל חלון גג גדול ומרשים בהרבה.
העיצוב הפנימי קיבל גם הוא מתיחת פנים קלה בדגמי 2015 שכוללת קונסולה מרכזית מעודכנת בעיצוב יוקרתי יותר ומערכת מולטימדיה חדשה MZD connect הנשלטת בקלות גם ע"י ג'ויסטיק וכפתורים צבועי כרום המותקנים בין המושבים הקדמיים בדומה למערך השליטה ברכבי ב.מ.וו ואאודי. לטובת מאזדה נציין כי כל תא הנהג מוכוון מטרה ליצירת סביבת נהג בטוחה, כזו שלא תפריע לריכוז ולהורדת העיניים מהדרך ולכן אפשרות המגע במסך מנוטרלת בנסיעה והשליטה עליו נותרת ע"י הג'ויסטיק והכפתורים הייעודיים על גלגל ההגה.
מאזדה CX5 2015
החומרים ברובם באיכות גבוהה, פלסטיק איכותי נמצא בחלקו העליון של הדשבורד ופלסטיק פשוט יותר בחלקו התחתון ובדלתות. איכות ההרכבה אינה אחידה ובחלקים הנסתרים לעין ניתן להבחין בדיפונים רופפים. לראייה, נשמעו קרקושים מחלקו האחורי של רכב המבחן. ההגה וידית ההילוכים מחופי עור ומשלבים נגיעות כרום ופלסטיק דמוי קרבון שמשפרים את ההופעה. נוכל לסכם כי הושקעה מחשבה רבה בהנדסת האנוש אך למרות נגיעות הכרום וגימורי הפלסטיק המבריק והקרבון שמשתדלים להקנות כאן מראה יוקרתי, ההרגשה הכללית בתא הנוסעים של CX-5 משעממת למדי ולא משדרת שמדובר ברכב עם תג מחיר של 179,500 ₪.
תא המטען מציע 403 ליטרים של נפח הטענה שבמשיכת ידית קלה הופכים ל- 1,560 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים ולמשטח הטענה שטוח ויעיל. נציין לטובה את הכיסוי הנגלל של תא המטען שברגע פתיחת תא המטען יעלה עם דלת תא המטען ויחשוף פתח הטענה גדול ונוח. הכיסוי אמנם אינו קשיח אך את בובת בוב ספוג או אלזה הוא יחזיק בקלות.
אבזור ובטיחות – קפיצה גדולה קדימה
מאזדה CX-5 מאובזר ברמה גבוהה וכולל בין היתר ארבעה חלונות אוטומטיים, בלם חנייה חשמלי, שקע V12 בתא המטען, לחצן התנעה, מחשב דרך חכם, מערכת בקרת אקלים דו-אזורית, הגה וידית הילוכים מחופי עור, סוככי שמש עם תאורה ותא ייעודי למשקפיים. רשימת ציוד הבטיחות המכובדת כוללת 6 כריות אוויר, עיגוני isofix, מערכת סיוע לזינוק בעלייה וכל מערכות הבלימה האלקטרוניות ביניהן מערכת בקרת יציבות ואחיזה ומערכת סיוע לבלימה בעת חירום. הרשימה ממשיכה עם חיישני לחץ אוויר בצמיגים, תאורת יום מסוג DRL וחיישני תאורה וגשם. בנוסף לאלה הצטרפה לרשימה מערכת הבלימה האוטונומית של מאזדה העונה לשם SCBS ותפקידה למנוע תאונה ע"י בלימת הרכב לעצירה מלאה במהירות 4-30 קמ"ש. תוצאות הבדיקה חזרו תקינות ונראה כי המערכת עובדת ביעילות.
חווית נהיגה - ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד
מאזדה CX-5 החדש מציג את רוח הסקייאקטיב של מאזדה הדוגלת בנצילות גבוהה, חיסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה. מאזדה עושה זאת בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, מרכב קל משקל וחטיבת כוח מצויינת שמסתירה כלתנו האדומה בקרביה. מדובר במנוע 2.0 ליטר המפיק 165 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 21.4 קג"מ המתקבלים ב- 4,000 סל"ד. נתונים אלה מרמזים על כושר שיא בסל"ד בינוני-גבוה אך לשם נגיע עוד מעט. למנוע משודכת תיבת ההילוכים המצויינת של מאזדה, תיבה פלנטרית בת 6 מהירויות עם כפתור ספורט המוצב ליד ידית ההילוכים ומשנה מקצה אל הקצה את חווית הנהיגה במאזדה CX-5 החדש. במצב הרגיל והמנומנם למדי, תמהר תיבת ההילוכים להעלות הילוך לקבלת סל"ד נמוך וצמצום צריכת הדלק. התוצאה היא האצה מנומנמת ונסיעה יומיומית שקטה ורגועה לעבודה, לקניות או לאיסוף הזאטוטים מהגן והזועמים מבית הספר.
מאזדה CX5 2015
בדקות הראשונות של הנסיעה אני מבין למה סגמנט הפנאי שטח תופס תאוצה כל כך מסחררת ובפעם הראשונה אני אוהב את מה שהעדר אוהב. הישיבה גבוהה ושולטת והנסיעה שקטה באופן מפליא. למען האמת ציפיתי לקופצניות וטלטולים לא נעימים בתוך העיר כשהשיבושים הקטנים יהיו עקב האכילס של מאזדה CX-5 החדש אך באופן מפתיע למדי חישוקי ה- 19 אינץ' והצמיגים בעלי החתך הנמוך עמדו בגבורה במבחן הנסיעה העירונית ושיבושי הדרך נבלעו בשקט יחסי. אמנם הריסון אינו מושלם ולעיתים המרכב קופץ באי נעימות על שיבושים גדולים אך לא נרשמו תלונות יוצאות דופן.
במהירות נמוכה ההגה קל ובנסיעה נמרצת הוא מתקשה והופך למדוייק וכבד יותר. הודות להעברה שקטה ובלתי מורגשת של ההילוכים אני מוצא את עצמי משייט בקלילות בהילוך 6 שקט וחסכוני. הדרך צפונה ארוכה וזה הזמן לבחון את מערכת המולטימדיה על 6 רמקוליה שמפיקה איכות שמע טובה מאוד. הסנכרון עם הנייד מתבצע בקלות וקיימים גם שקעי AUX ו- USB ושקע ייעודי לכרטיס SD המשמש כמקור מדיה נוסף או לצורך התקנת תוכנת ניווט.
דיווח על פקק תנועה בהמשך הדרך מוביל אותי לשביל צדדי. מרווח הגחון עומד על 215 מ"מ מכובדים, נתון המאפשר לי לבחון דרכים מאובקות. עם מרחק סרנים ארוך של 2,700 מ"מ, מעבר בין בולדרים והצלבות כנראה שלא אצליח לבצע, אך את שבילי ארץ ישראל היפה תכבוש מאזדה CX-5 בקלות. המתלים מרסנים היטב את שיבושי השביל וקצב הנהיגה הופך להיות מהיר יותר על גבול המהנה. עולה בראשי המחשבה על גרסת ההנעה הכפולה אבל עבור שבילים כבושים ההנעה הקדמית מספקת ועושה עבודה מאוד טובה. בחזרה אל הכביש המהיר והסלול ה- CX-5 מספק נסיעה שקטה ונעימה, ושיכוך שיבושי הכביש המהיר נעשים בקלות. רעשי רוח וכביש מופיעים רק במהירויות תלת ספרתיות, וגם אז לא באופן מטריד.
מאזדה CX5 2015
למרות גובהו של מאזדה CX-5 שעומד על 1,670 מ"מ, רוחות צד לא מפריעות לו לשעוט קדימה. 165 כ"ס מושכים באופן מספק את 1,610 הקילוגרמים של המרכב ובמבחן התאוצה מאפס למאה קמ"ש עמד מאזדה CX-5 בזמן של 9.5 שניות מכובדות, תוצאה דומה נרשמה במבחן תאוצת הביניים החשובה שבין 80 ל- 120 קמ"ש. צריכת הדלק שנרשמה בתנאי המבחן המחמירים עמדה על 10 ק"מ לליטר.
לחיצה קלה על כפתור הספורט מעוררת לחיים את המנוע ומשאירה אותו בדיוק איפה שהוא מרגיש בבית, בין 4,000 ל- 6,000 סל"ד כשהוא בשיא כושרו ונושם בצורה המיטבית. משם ליטוף קל על דוושת הגז ומאזדה CX-5 מסתער קדימה. כפתור הספורט בחלקה האחורי של ידית ההילוכים מחליף את החליפה המעונבת לחליפת דריי-פיט צמודה, מאזדה CX-5 מתעורר לחיים וחווית הנהיגה משתפרת פלאים. לחיצה על כפתור הספורט מורידה ברגע חטוף 2 הילוכים, המנוע שואג ב- 4,000 סל"ד וקצב ההתקדמות נעשה מהיר יותר בזמן שתיבת ההילוכים הנפלאה של מאזדה שומרת על סל"ד גבוה בלי להתנצל. בנהיגה נמרצת המרכב הגדול והגבוה משתף פעולה עם העברות משקל מהירות וזוויות הגלגול לא מאד גדולות בהתחשב שמדובר ברכב פנאי שטח גבוה. דוושת הבלם מדוייקת ולחיצה מתונה מלווה בנשיכה החלטית של הבלמים.
באופן כללי רכבי פנאי שטח אינם רכבי ביצועים אז לא לקחנו את מאזדה CX-5 למחוזות הללו אך נציין לטובה את הביטחון שמשרה מאזדה CX-5 בנהיגה נמרצת, גם ברגע של הפרת האיזון בין האחיזה לכוחות הטבע, המערכות האלקטרוניות עובדות ביעילות ומשלימות את העיקול בקו הנבחר.
סיכום- טובה ומהנה אך יקרה
עצירה לפינג'אן קפה מול הר תבור מובילה לתהייה על קנקנו של מאזדה CX-5 החדש. לאחר ויכוח קל הגענו למסקנה שאפקט העדר מנצח כאן, המשפט מיליארד סינים לא טועים חתם את הדיון. אמנם באופן אישי אני לא מכיר שום סיני, אבל ככל הנראה הסיני הממוצע יבחר ללכת עם מאזדה 5-CX בהינתן לו ההזדמנות. זהו רכב פנאי שטח טוב שרושם הצלחה בכל פרמטר חשוב. העיצוב החיצוני מרשים לטובה, תא הנוסעים שימושי ונוח, נוחות הנסיעה שקטה ונעימה לרוב, צריכת הדלק סבירה והביצועים יספקו את מרבית הלקוחות. אז מה רע בו? האמת שלא מצאנו חסרון משמעותי שיכול להפיל את מאזדה CX-5 אם החלטתם ללכת על רכב פנאי שטח במועדון ה- 180 אלף ₪. אצל חלק מהמתחרים תוכלו לקבל באותו מחיר אבזור עשיר יותר, תא נוסעים מעוצב יותר, הנעה כפולה או שבעה מושבים, אך אלו יגיעו לרוב על חשבון הביצועים, המרווח או התנהגות הכביש. אם להיות קטנוניים, היינו שמחים אילו תא הנוסעים היה משדר יותר שמחת חיים או יוקרה שמתאימה לתג המחיר ולא היינו מתנגדים לחלון גג גדול ורחב יותר שיכניס יותר אור ואווירה.
גרסת האקזקיוטיב הבסיסית שמחירה 166,500 ₪ מציעה לדעתנו תמורה גבוהה יותר, ניתן לחסוך 13,000 ₪ ולוותר על חלון הגג הקטנטן ועל חישוקי 19 אינץ' מגודלים ולהסתפק בחישוקי 17 אינץ' שבהחלט מספקים את הסחורה. מאזדה CX-5 הרוויח ביושר את מיקומו המכובד בטבלת המכירות ומציע חבילה כוללת טובה ומאוזנת מאד, הדגם המעודכן ימשיך לקרוץ ללקוחות המחפשים קצת יותר ממשפחתית גדולה סטנדרטית.
|
מאזדה 2.0לוקצ'ורי אוט' | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 2.0 ליטר |
| הספק מרבי | 165/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 21.4/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,555 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,840 מ"מ |
| גובה כללי | 1,670 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,700 מ"מ |
| מיכל דלק | 56 ליטרים |
| נפח תא מטען | 403/1560 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,610 ק"ג |
| מהירות מרבית | 187 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 9.1 שניות |
| קבוצת זיהום | 8 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבי בטיחות |
| מחיר | 179,500 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.