הונדה סיוויק 5 דלתות במבחן דרכים

יצאנו לבדוק האם הונדה סיוויק האצ'בק לאחר מתיחת הפנים טובה יותר והאם היא מיישרת קו אל מול מתחרותיה

תגיות: , , ,

הסיוויק המשפחתית של הונדה משווקת בארץ בשלוש תצורות מרכב - האצ'בק, סדאן וסטיישן. תג המחיר האטרקטיבי ביותר מבין השלושה משודך להונדה סיוויק האצ'בק, בדיוק ההיפך ממדיניות השיווק של חברת מאיר בהשקת הדור השמיני של הונדה סיוויק בשנת 2006, וזו ככל הנראה הסיבה שתראו הכי הרבה הונדה סיוויק האצ'בק חדשות על הכביש מבין אחיותיה.

הדור התשיעי של הונדה סיוויק הוצג בשנת 2011 . בכדי להישאר צעירה ורעננה, ובכדי שתוכל לעמוד בכבוד מול חברותיה החדשות והמתחדשות, קיבלה הונדה סיוויק זריקת בוטוקס בתחילת השנה. שיווק הונדה סיוויק החדשה החל בישראל ברבעון השני של 2015 ואנחנו חשבנו שזו הזמנות מצוינת לבחון אותה.

הונדה סיוויק האצ'בקהונדה סיוויק האצ'בק

עיצוב חיצוני

ביום חמישי הגעתי לסוכנות הונדה, ושם חיכתה לי בחנייה בת לוויתי לסוף השבוע לבושה לבן ונקיה ממש כמו בסיפור חנהל'ה ושמלת השבת. קשה להישאר אדיש למראה של ההונדה סיוויק החדשה, אפשר לאהוב אותה ואפשר שלא, אבל אי אפשר להישאר אדיש אליה. אני אישית מאוד מחבב את המראה של הסיוויק למרות חוסר הפרופורציה בין הדלת הקדמית לאחורית. לסיוויק מראה ייחודי המעניק לה מראה ספורטיבי שמצדיק את הסלוגן של הונדה משנות התשעים "הונדה מציתה את הדמיון".

אם יחנו לאורך המדרכה את הסיוויק לפני מתיחת הפנים ואת זו שאחרי מתיחת הפנים יהיה קשה לזהות מי זו מי. עיקר השינויים החיצונים שהתבצעו רוכזו מלפנים ומאחור. מלפנים קיבלה הסיוויק פגוש מחודש, גריל מחודש, ויחידות תאורה חדשות עם תאורת יום מסוג לד ממש כמו חברותיה לספסל הלימודים. מאחור עודכנו יחידות התאורה, ופס התאורה בדלת האחורית הפך לספויילר מודגש. גם הפגוש האחורי עוצב מחדש ובתחתית הדלתות הוספו פסי הגנה מעוצבים. אני אישית חושב שמתיחת הפנים שידרגה את המראה של הסיוויק במיוחד הפנסים הקדמיים והספויילר האחורי.

עיצוב פנימי

כשפותחים את הדלת רואים כי העיצוב הייחודי נמשך גם כאן. לוח המחוונים מחולק לשניים, החלק העליון כולל את מד המהירות הדיגיטלי ומחשב הדרך בעל מספר תצוגות. בחלק התחתון יושבים שלושה שעונים - השעון המרכזי הוא מד הסל"ד, מצד ימין מד הדלק ומצד שמאל מד הטמפרטורה. אופציה חביבה בהחלט היא בחירת הצבע בלוח המחוונים.

המושבים קיבלו ריפוד חדש ותפירה ייחודית למשענות הראש, הדלתות קיבלו גם הן חיפוי חדש עם ידיות כרום. איכות החומרים בתא הנוסעים טובה מאוד ומרגישה איכותית ונעימה. תנוחת הישיבה בסיוויק נמוכה ולא בטוח שלכולם יהיה קל להיכנס ולצאת ממנה. נוחות הישיבה והמרווח במושבים האחוריים אינם מצטיינים מול מתחרותיה המשפחתיות והספסל האחורי אינו יכול להכיל שלושה מבוגרים.

כמו אחותה בתצורת הסטיישן גם בסיוויק האצ'בק מושבים "קסם" אחוריים המתקפלים כלפי מעלה ויוצרים חלל הטענה גבוה מהרצפה ועד לתקרה, וגם מתקפלים בקלות לרצפת הרכב ומאפשרים משטח הטענה שטוח לחלוטין. תא המטען בנפח 407 ליטר ללא קיפול מושבים, וכולל גם תא אחסון מרופד מתחת לרצפת תא המטען מסביב לגלגל הרזרבי.

הונדה סיוויק האצ'בקהונדה סיוויק האצ'בק

אבזור נוחות

אנחנו קיבלנו למבחן את גרסת הקומפורט הבסיסית כך שברכב היתה מצוייה מערכת שמע רגילה, אומנם עם שליטה מגלל ההגה, בלוטות' ומצלמה לנסיעה לאחור, אך ללא מסך מרכזי צבעוני וללא מערכת GPS. גלגל ההגה אינו מחופה עור כנהוג בקטגוריה ומאובזר בפקדים לשליטה במערכת השמע ובבקרת השיוט. מאחורי גלגל ההגה שני מתגים להעלאה והורדה ידנית של ההילוכים.

ברגע שמתחברים לבלוטות' מענה וניתוק השיחה מתבצעים מגלגל ההגה ועושים את החיים נוחים ובטוחים יותר במהלך נהיגה. בין המושבים הקדמיים ממוקמת משענת יד ומתחתיה תא אחסון עם כניסות USB ו-AUX. בדלתות הרכב וליד תיבת ההילוכים תוכלו למצוא מספיק תאים לאחסון בקבוקים.

מצלמת הרוורס עושה את עבודתה נאמנה ובהחלט מקלה על העניינים, בייחוד עם שדה הראייה המוגבל שנוצר בשל החלון האחורי המפוצל. אישית אהבתי יותר את הראות במצלמה בשעות הלילה, התמונה אז הייתה חדה וברורה.

הרכב אומנם מגיע עם בקרת אקלים רגילה, בניגוד לגרסאות הבכירות יותר המגיעות עם בקרת אקלים דו אזורית, אך היא עושה את עבודתה בצורה נאמנה. תא הנוסעים של הסיוויק הוא מיוחד וייחודי, ופשוט כייף להיות בו, עם קצת יותר אבזור פשוט אי אפשר היה להיפרד ממנו.

אבזור בטיחות

הונדה סיוויק האצ'בק זכתה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של Euro NCAP ומשווקת עם אבזור בטיחות רב ומגוון. מערכת הבטיחות החדשה ביותר שהצטרפה היא מערכת בלימה עירונית CTBA, זוהי מערכת שתוכננה לסייע במניעת תאונות בתוך העיר במהירויות נמוכות ע"י בלימת הרכב באופן עצמאי בזיהוי מכשול. כמו כן מצוידת הונדה סיוויק האצ'בק החדשה במספר לא מבוטל של מערכות בטיחות כגון מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת ESS לתאורת חירום בבלימה פתאומית, בקרת יציבות ESP, מערכת EBD לחלוקת כוחות בלימה אלקטרונית, מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה, מערכת עזר לזינוק בעלייה, 6 כריות אוויר, אפשרות ביטול כרית נוסע קדמי לצורך חגירת מושב תינוק, עיגוני ISOFIX, משענות ראש קדמיות אקטיביות, וקדם מותחני חגורות.

הונדה סיוויק האצ'בקהונדה סיוויק האצ'בק

יחידת הכוח וצריכת דלק

בניגוד למגמה של היצרניות האירופיות לעבור למנועים קטנים ומוגדשים, הונדה נשארת בינתיים עם יחידת הכוח המוכרת והוותיקה. להונדה סיוויק האצ'בק החדשה מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.8 ליטר שמפיק 142 כ"ס ב- 6,500 ו- 17.7 קג"מ ב- 4,300 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 5 מהירויות עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית ע"י ידית ההילוכים או המנופים מאחורי ההגה.

המנוע בהחלט מספק את הסחורה, הכוח מגיע בסל"ד גבוה אך המנוע שקט במיוחד. בלחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה נשמע רעש מנוע נעים לאוזן ומד הסל"ד עובר במהירות ימינה. תאוצה מאפס למאה קמ"ש ארכה 9.8 שניות, המהירות המרבית לפי נתוני היצרן עומדת על 210 קמ"ש. צריכת הדלק בנסיעה בינעירונית עמדה על 14.9 ק"מ לליטר ואילו בנסיעה עירונית עמדה על 10.3 ק"מ לליטר. צריכת דלק משולבת של 12.6 ק"מ לליטר בתנאי המבחן היא נתון מכובד למנוע עתיר סמ"ק והספק זה. נסיעה במצב נהיגה חסכונית ECON תשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים, אך לא מתאימה לפקק ארוך בחום יולי-אוגוסט שכן גם עוצמת המזגן נפגעת במצב נהיגה חסכוני זה.

רשמים מנסיעה

הכניסה להונדה סיוויק האצ'בק החדשה לוותה בתחושה שבתא הנוסעים הושקעו מחשבה ויצירתיות. הדשבורד מעוצב בצורה יוצאת דופן ועם זאת הנדסת האנוש גבוהה וכל המתגים ברורים ונוחים לשימוש. ברגע שמתניעים את הרכב והוא מתעורר לחיים לוח השעונים המגרה עם התאורה המיוחדת עושה חשק ללחוץ על דוושת הגז ולהתחיל בנסיעה.

תנוחת הישיבה בסיוויק טובה ונוחה אך נמוכה ומקשה על הכניסה והיציאה מהרכב. המושבים הקדמיים תומכים, במושב האחורי יש מעט הרגשה צפופה, וכן אנשים גבוהים עלולים לסבול קצת בשל תקרה נמוכה מאחור. הסיוויק הייתה שקטה באופן מפתיע לטובה ובמהלך הנסיעה כמעט ולא שמענו את המנוע. יש תחושה קלה שיכלו לפנק קצת יותר מבחינת האבזור אך שום אבזור נחוץ לא חסר.

המנוע והגיר עובדים בסנרגיה טובה, למנוע יש כוח והוא מספק אותו בסל"ד גבוה. העברת ההילוכים ע"י המנופים מאחורי ההגה עלולה להיות ממכרת, אך ההגה מעט מאכזב. ברכב של מותג ספורטיבי כגון הונדה היינו מצפים להגה קשיח ומדוייק יותר, לכן ויתרנו על קטע מבחן דינאמי תובעני.

הונדה סיוויק האצ'בקהונדה סיוויק האצ'בק

סיכום

הדור הנוכחי של ההונדה סיוויק היה טוב, ועכשיו לאחר מתיחת הפנים הוא אף טוב יותר. העיצוב מיוחד אך לא מתאים לכל אחד, אבל הסיוויק איכותית, אמינה, חזקה וחסכונית. מחיר גרסת הבסיס הנבחנת קומפורט עומד 134,900 ₪ והיא מעט יקרה מהמתחרות ומאובזרת פחות. עם תמחור אטרקטיבי יותר יכלה הונדה סיוויק להמכר בכמויות גדולות הרבה יותר בשוק הפרטי כי בכל זאת יש לה משהו שאין לאף מכונית אחרת - סמל הונדה וחוויה ומוניטין הנלווים אליו.

הונדה סיוויק האצ'בק קומפורט אוט'

מנוע בנזין 1.8 ליטר
הספק מרבי 142/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 17.7/4,300 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלטרית 5 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,300 מ"מ
רוחב כללי 1,770 מ"מ
גובה כללי 1,440 מ"מ
בסיס גלגלים 2,595 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 407 ליטרים
משקל עצמי 1,275 ק"ג
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.9 שניות
קבוצת זיהום 6
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבי בטיחות
מחיר 134,900 ₪

הונדה סיוויק 5 דלתות 2015 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    אחלה כתבה וגלריה. תודה

    • ליאור25/04/18

  • 1

    ומי קבע שההונדה החדשה אמינה????

    • יענקלה14/08/15

    פרסומת סמויה ו...גלויה לח... מכונית!!!!

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu