פולקסווגן פולו GTI קיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק כמה מהירה היא בין הרמזורים ובדרך גילינו את משבר גיל 30
פולקסווגן פולו GTI, האחות הקטנה של המותג האייקוני גולף GTI, מגיעה לישראל מתוחת פנים, מהודקת יותר, איכותית יותר, וחזקה יותר. חטיבת הכח החדשה כוללת מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.8 ליטר בהספק 192 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת 7 מהירויות מסוג DSG, ובניגוד לדגם היוצא היא משווקת גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית. יצאנו לבדוק את הסופר מיני הביצועיסטית של פולקסווגן וניסינו להבין האם תהיה שימושית ביומיום או שמדובר ברכב לסוף שבוע המיועד לסשנים של השחזת פניות וחריכת כבישים.

התרשמות חיצונית - הצבעים, החישוקים, נגיעות הכרום וסמלי GTI
אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים וכשמדובר בגרסה קרבית לרכב שנראה לא רע גם ללא איפור כבד, המשפט נכון כפליים. היא חיכתה לנו בחניון צ'מפיון מוטורס, שחורה, מדוגמת, חישוקי ענק וסמלי GTI בצבע כרום, אין ספק שהיא מהוקצעת עד לפרטים הקטנים. פולקסווגן מייצרת רכבים ספורטיביים לא מאתמול ועיצוב הוא חלק מאוד חשוב במותג כמו GTI. החצאיות, החישוקים הגדולים, הקאליפרים האדומים, פסי העיטור האדומים במערכת התאורה הראשית וכמובן סמלי ה- GTI לא משאירים מקום לספק, יש לנו רכב שהוא חגיגה לעיניים.
פולקסווגן פולו GTI משתמשת באותו מרכב של הפולו הסטנדרטית ומגיעה בגרסת 3 דלתות וגרסת 5 דלתות שתתאים לארבעה מבוגרים. אורכה הכללי של פולקסווגן פולו GTI עומד על 3,980 מ"מ, רוחבה 1,680 מ"מ, גובהה 1,450 מ"מ, ובסיס גלגליה נמתח על פני 2,470 מ"מ.
עיצוב פנימי ואבזור - מקטורן טוויד משובץ, תפירה אדומה, ואיכות חומרים גבוהה
פתיחת הדלתות חושפת תא נהג עשיר ומזמין. ההגה קטום בתחתית ומחופה עור בתפירה אדומה כמו בידית ההילוכים ובלם היד. ההרגשה ספורטיבית בעיקר בזכות המושבים המחבקים וההגה הרב תפקודי שמעוצב בצורה נכונה עם מנופי העברת הילוכים מאחוריו. לוח המחוונים מעוצב בקפידה כשבמרכזו צג דיגיטלי ברור וקריא עם מספר רב של אפשרויות תצוגה. מסך מגע מרכזי בגודל 6.5 אינץ' שולט על פונקציות שונות ביניהן מערכת שמע הכוללת 6 רמקולים איכותיים, קורא כרטיסי זיכרון מסוג SD, כניסות USB ו- AUX, וקישוריות בלוטות'.
דגמי פולקסווגן קבעו סטנדרט גבוה בתחום איכות החומרים וההרכבה ואכן פולקסווגן פולו GTI החדשה בהחלט נמצאת בין מובילות הקטגוריה בתחום זה. פולקסווגן פולו GTI חשפה בפנינו תא נוסעים שימושי ונוח עם תא כפפות מקורר, מחזיקי בקבוקים וכוסות, משענת יד מתכווננת עם תא אחסון, וסוככי שמש עם מראות ותאורה. המושבים הקדמיים מספקים נוחות סבירה והאחוריים יאכלסו 2 מבוגרים בנוחות יחסית עם מרחב טוב לראש ולברכיים. אמנם תא המטען צנוע בנפחו ועומד על 204 ליטרים בלבד, אך הינו מואר ופרקטי עם שפת הטענה נוחה. בתחתיתו מסתתר גלגל חלופי זמני שייקח אתכם עד לפנצ'ריה וגם יחסוך מקום בתא המטען המצומצם.
פולקסווגן פולו GTI - איכות חומרים גבוהה
כמות הכפתורים בתא הנוסעים לא קטנה, קיימים כפתורים על גלגל ההגה ומאחוריו, סביב מסך מערכת המולטימדיה ובסביבת הנהג המיידית. הכפתורים גדולים וברורים וגם ממוקמים היטב תוך מחשבה עמוקה על הנדסת האנוש. המושבים הקדמיים ניתנים לכוונון והנוף הנשקף מכיסא הנהג ברור לצדדים וגם לאחור. למרות תנוחת הישיבה הנמוכה וסף החלונות שנוטה לצד הגבוה, קורות הבטיחות אינן מפריעות לשדה הראיה באופן חריג והמראות מכסות היטב את השטחים מאחור.
האבזור הסטנדרטי בפולקסווגן פולו GTI כולל בין היתר בקרת שיוט, חלון גג פנורמי, דוושות אלומיניום מחוררות ומעוצבות, שטיחי בד איכותיים, ומערכת בקרת אקלים דו-אזורית הכוללת צג דיגיטלי ברור שמתחתיו תאורת אווירה אדומה. בתוספת תשלום ניתן להזמין את הדגם עם מתלים אדפטיביים, פנסי LED, פנסי קסנון, מצלמה אחורית, חיישני חניה מלפנים ומאחור, ושמשות אחוריות כהות.
לפני שנעבור לחלק החוויתי של המבחן נספר קצת על הצד החשוב לא פחות - אבזור הבטיחות. פולקסווגן פולו GTI החדשה מצויידת בכל מערכות הבלימה האלקטרוניות המקובלות: ABS, ESP, TCS, ו- EBD. מנגנון ה- XDS בולם את הגלגל הפנימי לפנייה לפי הצורך ובהחלט משרה אווירת בטחון אצל הנהג. כמו כן, ניתן למצוא 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX למושב תינוק, תאורת יום קבועה DRL, חיישן גשם, ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים.
חטיבת כוח - השינוי מתחיל כאן
אז מה זה GTI בכלל? ובכן האותיות GTI הן ראשי התיבות של Grand Touring Injection. גרסאות GTI הראשונות זנחו את הקרבורטור ועברו למערכות הזרקת הדלק הראשונות. האותיות GTI הוצמדו לראשונה בדגם ספורטיבי של מזראטי האיטלקית, מזראטי 3500 GT. חברת פולקסווגן הגרמנית וחברת פיג'ו-סיטרואן הצרפתית ניכסו גם הן בהמשך את שילוש האותיות הספורטיבי במספר גרסאות קצה, כשהמפורסמות ביניהן הן פולקסווגן גולף GTI, פיג'ו 205 GTi וסיטרואן BX GTi.
בפולקסווגן החליטו לשדרג את חטיבת הכח של פולו GTI, ומנוע ה- 1.4 ליטר TSI הוחלף במנוע 1.8 ליטר TSI המפיק 192 כ"ס ב- 4,200 סל"ד ומומנט מרבי של 25.4 קג"מ המתקבלים כבר ב- 1,250 סל"ד. הנתונים הטובים של המנוע בשילוב תיבת ההילוכים כפולת המצמדים מאיצים את פולקסווגן פולו GTI החדשה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6.5 שניות. את מיאוץ הביניים מ- 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש המדמה עקיפה, צולחת פולקסווגן פולו GTI תוך 7 שניות. למנוע החדש שודכה מערכת עצור-וסע שעובדת ביעילות, וצריכת הדלק הממוצעת שנמדדה לאחר מבחן מאומץ עמדה על 10 ק"מ לליטר, נתון טוב שישתפר עוד יותר בנסיעה מנהלתית.
מי שיבחן לעומק את המפרט הטכני יגלה הבדל ברור בנתון המומנט המרבי בין הגרסה האוטומטית-רובוטית לגרסה הידנית למרות שמדובר באותו מנוע. הסיבה להבדל של 7.2 קג"מ לטובת הגרסה הידנית נעוצה בעובדה שתיבת ההילוכים הרובוטית מוגבלת בעומס שניתן להפעיל עליה לעומת תיבת ההילוכים הידנית, אך פעולתה המהירה של תיבת ה- DSG מפצה על ההבדל במומנט ומציגה ביצועים דומים.
פולקסווגן פולו GTI - אפס למאה ב- 6.5 שניות
חווית נהיגה - העברות משקל, מעברים קצרים בין הילוכים, וחזרה לגיל 20
התנעה ראשונית מפעילה בחרישות את הממברנה של האגזוז, תיפופים מכאניים עמוקים בוקעים מהחלק האחורי והמוזיקה שפולקסווגן פולו GTI החדשה מפיקה הוא קונצרט נעים לאוזן. לחיצה על דוושת הגז מטיסה את מחוג הסל"ד מעלה תוך שחרור לחץ מסעפת היניקה אל תוך האגזוז בצליל מכאני מתוזמן. ידית הילוכים למצב ידני, נגיעה קלה על מנוף הפלוס שמאחורי ההגה ומזנקים קדימה. מחוג המהירות כמעט לא נופל במהירותו ממחוג הסל"ד במרוצתם מעלה, נגיעה נוספת על מנוף בורר ההילוכים מזרימה תערובת דלק-אוויר נוספת לתא הבעירה וברגע החלפת ההילוכים מתבצעת פעולת גז ביניים אוטומטית לגדישת הטורבו ושמירה על כח זמין. הפעולה נשמעת ומרגישה מצוין והפולו GTI שועטת קדימה.
לחיצה קלה על מנוף המינוס מאחורי גלגל ההגה מקפיצה את מחוג הסל"ד מעלה בשאון מכאני מהנה לצד צלילי צמיגים צווחניים. מספר עקיפות זריזות ומצאנו עצמנו מחוץ למרחב העירוני הצפוף נטמעים בתנועה הסואנת בכביש המהיר. בידוד הרעשים טוב מאוד ביחס למכונית סופר מיני ולא נרשמו תלונות בתחום זה. ההגה עמוס הכפתורים אמנם חשמלי ומעט מנותק, אך מרגיש חד ומדוייק כשמחוג המהירות מטפס מעלה. האחיזה בהגה נוחה מאוד ומשרה תחושת ביטחון גם בעיקולים החדים והמהירים.
המתלים של פולקסווגן פולו GTI החדשה קשוחים, אולי קשוחים מדי בשביל מי שעבר את גיל 30. בתוך העיר ההרגשה קופצנית למדי ורק שיבושים קטנים נבלעו היטב. נסיעה בכביש המהיר לא עזרה לטיל הבליסטי להרגיע את הקופצניות על גבי האספלט וכבישים גליים היו קצת יותר מדי בשביל ה- GTI. קשיחות המתלים באה לידי ביטוי ברמות אחיזה גבוהות בכביש ההררי והמפותל והוסיפה לאדרנלין שרק רצה לסחוט עוד קצת מחיית המסלול השחורה שמצידה נתנה את הכול והסבה תענוג מוטורי אמיתי שהעלה חיוך רחב על פנינו.
לא עבר זמן רב עד שאי הנוחות הפכה לנושא השיחה. גם הבוחנים הצעירים במערכת שכוחם עוד איתן, התלוננו לא מעט וכאן עלה ויכוח קל שהתמקד בשאלה האם תוספת תשלום של 4,000 ₪ למתלים אדפטיביים תהיה בחירה נכונה. מתלים אדפטיביים מורכבים ממערך מתלה סטנדרטי הכולל קפיץ ובוכנה אך השוני נעוץ בשמן ההידראולי של הבוכנה. בשמן טבולים חלקיקי מתכת זעירים ובלחיצת כפתור מופעל מגנוט אלקטרוני המשנה את האופן והמהירות של זרימת השמן ובכך את אופי המתלה. במקרה של פולו GTI נמליץ לרכוש את הדגם עם מתלים אדפטיביים שיעניקו נוחות נסיעה משופרת ביומיום וקשיחות גבוהה כשתרצו לצאת לכביש המפותל, הם שווים כל שקל.
פולקסווגן פולו GTI - מציעה חבילה משתלמת למחפשי הריגוש
סיכום - חיית כביש לצעירים
הגוף מלא אדרנלין, החושים מחודדים והרגשת הכיף מציפה את הריאות בסיומו של סשן נהיגה תובעני. פולקסווגן פולו GTI מציעה יחידת כח מבריקה, התנהגות כביש חדה, תא נוסעים איכותי, ואפשרות בחירה של תיבת הילוכים וסוג מרכב המתאים עבורכם, בניגוד למתחרות. עם זאת, תא המטען בפולקסווגן פולו GTI קטן ושימושי פחות מסופר מיני ממוצעת, וכיול המתלים קשיח מדי ונוקשה עבור המשפחה.
פולקסווגן פולו GTI מציעה חבילה משתלמת תמורת מחיר התחלתי של 143,600 ₪ לגרסה הידנית ו- 153,500 ₪ לגרסת ה- DSG7 הנבחנת, לדעתנו הזדמנות טובה לכניסה לסגמנט הספורטיבי. האם ניקח אותה אלינו הביתה? כרכב ספורטיבי לסופי השבוע, ללא היסוס. אבל כרכב משפחתי יום יומי למי שעבר את גיל 30, נעדיף לוותר. כי משבר גיל 30 מסתבר, גורם לך להתרפק על העבר בו היית חזק מספיק בשביל לחיות עם פולו GTI קרבית וזה אומר שהזדקנת.
|
פולקסווגן פולו GTI 2015 | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.8 ליטר |
| הספק מרבי | 192/4,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 24.5/1,250 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית DSG כפולת מצמדים 7 מהירויות |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,983 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,682 מ"מ |
| גובה כללי | 1,450 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,468 מ"מ |
| מיכל דלק | 45 ליטרים |
| נפח תא מטען | 204 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,280 ק"ג |
| מהירות מרבית | 236 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 6.5 שניות |
| קבוצת זיהום | 6 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבי בטיחות |
| מחיר | 153,500 ₪ |

תפריט נגישות








חיה רעה אבל האיביזה קופרה תהיה שווה יותר...