יצאנו לבחון את טויוטה יאריס שלאחר מתיחת הפנים ולבדוק האם המוניטין והשם הטוב מספיקים כדי לשמר את המקום בצמרת הסגמנט
עם השקת הדור השלישי של טויוטה יאריס זנחה טויוטה, ובצורה מושכלת, את תיבת ההילוכים הרובוטית של הדור השני ועברה לתיבת הילוכים רציפה שאהודה יותר בישראל. מתיחת הפנים של הדור השלישי הוצגה לקראת סוף שנת 2014 וכעת כשנה וחצי לאחר השקת הדגם המעודכן, יצאנו לבדוק האם טויוטה יאריס מצליחה לשמור על מעמדה בשוק מכוניות הסופר מיני לנוכח המתחרות החזקות והחדשות שצצות מכל עבר.
טויוטה יאריס משווקת עם מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר וארבע גרסאות לבחירה. בתחתית ההיצע ניצבת גרסת סול עם תיבת הילוכים ידנית ולה חלק מזערי בנתח המכירות של היאריס. מעליה ניצבות שלוש גרסאות עם תיבת הילוכים אוטומטית - סול, סטייל וסקיי הבכירה המשווקת במחיר 106,900 ₪ והיא זו שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו. נכון לכתיבת שורות אלו מוצעת טויוטה יאריס במהדורת BlackTop מוגבלת המציעה שילובי צבעים ועיצוב צעיר ורענן. בנוסף משווקת טויוטה יאריס גם בגרסה היברידית מאובזרת עם מנוע בנפח 1.5 ליטר במחיר 113,900 ₪.
טויוטה יאריס - מתיחת הפנים הושקה בשנת 2014
עיצוב חיצוני – השקעה בחזית אחת
מתיחת הפנים של טויוטה יאריס החדשה בישרה רבות בעיקר בחזית הרכב. המידות החיצוניות נשארו זהות אך החזית החדשה נותנת ליאריס תחושה כבדה וחסרת פרופורציות בין החזית לזנב. ה-X המוכר של טויוטה אייגו הקטנה הגיע גם למתיחת הפנים של טויוטה יאריס, יחד עם יחידות תאורה דומיננטיות, תאורת LED ליום, פנסי ערפל, ושבכת קירור גדולה בצבע שחור. ה- X מודגש בפסי כרום בוהקים וכך גם בתי פנסי הערפל. במבט מהצד המראה הכללי של הרכב די זהה למראה של הדגם המוחלף אך רמת האבזור סקיי המצויידת בחישוקי סגסוגת קלה וחלונות כהים מאחור, נאה יותר משאר גרסאות הדגם. מבט מאחור חושף יחידות תאורה כמעט זהות לאלו של של הדור המוחלף וחוסר השקעה מסויים בעיצוב חלקו האחורי של הרכב לעומת עיצוב חלקו הקדמי. על התוצאה הסופית ניתן להתווכח, לטעמנו טויוטה יאריס אינה מלהיבה או מרגשת אך בהחלט נעימה למראה.
תא נוסעים ואבזור
עיצוב הפנים של טויוטה יאריס נאה. מרבית חלקי הפלסטיקה שחורים ודי ומשעממים אך חלקו האפור של הדשבורד ומספר עיטורי פלסטיק בצבע כסוף, במיוחד סביב פתחי המיזוג ובגלגל ההגה, מספקים ניגודיות מעניינת בתא הנוסעים. איכות החומרים אינה מצטיינת אך מספקת. איכות ההרכבה לעומת זאת,מצויינת וכך גם הנדסת האנוש. הרכב פשוט וצפוי לתפעול, למעט פקדי ניתוק בקרת האחיזה והפעלת מצב הספורט שחבויים מתחת לבלם היד. לוח המחוונים בנוי משעון מהירות מרכזי כאשר מצידיו מד סל"ד ומד דלק. במרכז ניצב צג מחשב הדרך שאיפוסו נעשה בצורה די פרימיטיבית אך כל השעונים קריאים וברורים. מוטיב ה- X של טויוטה חוזר גם בתא הנוסעים במספר מקומות, מעל לוח המחוונים ומתחת לבקרת האקלים.
טויוטה יאריס - עיצוב פנים נאה והנדסת אנוש מצויינת
במרכז הדשבורד ניצבת מערכת מולטימדיה טויוטה טאץ' 2 עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. המערכת פשוטה לתפעול אך התצוגה לא ברורה תחת אור שמש ישיר. לצדה ממוקמים כפתור איתות החירום וחיווי מצב חגורות הבטיחות. בחלקו התחתון של הדשבורד ניתן למצוא בקרת אקלים מכנית ותחתיה תא אחסון, מחזיק כוסות כפול, שקע מתח 12V ושקעי USB ו- AUX. גלגל ההגה של טויוטה יאריס קטום בתחתית ומחופה עור, מידותיו טובות והוא נעים לאחיזה. על ההגה ניתן למצוא פקדי שליטה על מערכת השמע והדיבורית.
הדובדבן שבקצפת ברמת האבזור הבכירה סקיי הוא הגג הפנורמי. גג הזכוכית הפנורמי נמתח לכל אורכו של הגג ואיננו נפתח. תחת אור שמש ישיר ניתן להסתנוור למרות הזכוכית הכהה בגג ולשם כך קיימים שני וילונות בד פנימיים, אחד לחלקו הקדמי של הגג ואחד לחלקו האחורי. הוילונות נפתחים בלחיצה פשוטה ולא תלויים אחד בשני.
מרווח הפנים בטויוטה יאריס הוא מהטובים בסגמנט. מלפנים המרווח נדיב, המושבים נוחים והתחושה אוורירית ונעימה. מאחור יוכלו לשבת שני מבוגרים בנוחות הודות למרווחי ראש ורגליים טובים ותעלת הינע כמעט שטוחה. מאחור ספי החלונות גבוהים ובשילוב הצבעים השחורים נוצרת ליושבים מאחור תחושה מעט קלסטרופובית, אך בגרסת סקיי פתיחת כיסוי וילון הגג פותרת את העניין. תא המטען אינו מהגדולים בסגמנט ונפחו עומד על 286 ליטרים בלבד, עקב הימצאותו של גלגל חלופי מלא, אך הוא נגיש ונוח הודות למפתח רחב. במקרה הצורך ניתן לקפל את המושבים האחוריים ביחס של 40/60 וליצור רצפה כמעט שטוחה להטענה.
טויוטה יאריס - זריזה וקלה לתמרון בעיר
מחירה של טויוטה יאריס סקיי עומד על 106,900 ₪, תמורתם תקבלו חבילת אבזור נדיבה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה טויוטה טאץ' 2 עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, גג זכוכית פנורמי מלא, חיבורי USB ו- AUX, ארבע חלונות חשמל, חלונות כהים מאחור, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ'. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר ובקרת יציבות על כל נגזרותיה אך אינו כולל מערכות בטיחות אקטיביות חדישות. את מבחני הריסוק של ארגון ENCAP צלחה טויוטה יאריס בשנת 2011 עם ציון מרבי של 5 כוכבים.
חווית נהיגה ויחידת הנעה
טויוטה יאריס מצויידת במנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר המפיק 99 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 12.7 קג"מ ב- 4,000 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. ביצועיו של המנוע טובים אך בהתאם לאופיה של תיבת ההילוכים הרציפה, פעולתו מונוטונית ודי רועשת. בשיוט בין עירוני התיבה שומרת על סל"ד נמוך אך בולטים רעשי הרוח והכביש, בייחוד בהאצות לצורך עקיפה. בנהיגה עירונית ניתן להבין שהיאריס נמצאת במקומה הטבעי, היא מרגישה זריזה וקלה לתמרון. ההגה קל מדי לטעמנו וחסר פידבק מהגלגלים. הכנסת הסופר מיני היפנית למקומות חניה צפופים היא משימה פשוטה למדי בזכות הראות הנהדרת החוצה ומצלמת הנסיעה לאחור. פעולתה של תיבת ההילוכים חלקה ונעימה. התיבה מכויילת לחסכון בדלק ויודעת לבחור את יחסי ההעברה בצורה מדוייקת.
טויוטה יאריס - נהנת ממוניטין אמינות ושמירת ערך מצויינים
התנהגות הכביש של היאריס אינה מפתיעה. המתלים די נוקשים ורוב המהמורות בכביש מורגשות. נוחות הנסיעה אינה מצטיינת אך מצד שני טויוטה יאריס היא מכונית צפוייה ובטיחותית לנהיגה. חובבי ההגה יתאכזבו לגלות שהיאריס אינה מספקת חווית נהיגה מהנה או ספורטיבית אך הלקוחות המסורתיים של היאריס יצליחו להתחבר אליה בקלות וליהנות מהאופי הנינוח. תנוחת הנהיגה טובה, אפילו מעט גבוהה ביחס למכוניות סופר מיני אחרות, וזו ככל הנראה תנוחת הנהיגה המועדפת על רוב לקוחותיה של היאריס. מיאוץ מעמידה למאה קמ"ש ארך 12.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עמדה על 13.9 קילומטר לליטר בתנאי מבחן קשים. צריכת דלק טובה וחסכונית בהחלט.
סיכום
טויוטה יאריס עושה את תפקידה נאמנה. היא תיקח אתכם מנקודה א' לנקודה ב' בפשטות ובזריזות אך ללא ריגושים מיותרים. טויוטה יאריס נהנית ממוניטין אמינות מהטובים שיש בשוק הרכב בעולם ולכן היא גם נחשבת למשומשת מבוקשת ביותר עם שמירת ערך גבוהה. טויוטה יאריס מזדקנת בכבוד ומתיחת הפנים מוכיחה שהיא רלוונטית גם כיום אל מול מתחרות טובות כגון מאזדה 2 והונדה ג'אז.
בסגמנט הסופר מיני טויוטה יאריס היא אחת מהמכוניות הבולטות והנמכרות שקיימות היום בשוק. רק בשנת 2015 נמסרו בישראל 4,115 מכוניות טויוטה יאריס וכל עוד טויוטה תשמור על המתכון המוצלח, תמשיך היאריס לככב בטבלת המסירות. בשורה התחתונה, טויוטה יאריס היא בחירה הגיונית ומושכלת, מדובר במכונית שימושית וחסכונית עם תמורה טובה למחיר.
| טויוטה יאריס 1.3 סקיי גיר רציף | |
|---|---|
| מנוע | 1.3 ליטר בנזין |
| הספק מרבי | 99.3/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 12.7/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה 7 מהירויות |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,950 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,695 מ"מ |
| גובה כללי | 1,510 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,510 מ"מ |
| מיכל דלק | 42 ליטרים |
| נפח תא מטען | 286 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,050 ק"ג |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 12.3 שניות |
| קבוצת זיהום | 3 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים |
| מחיר |
106,900 ₪ |

תפריט נגישות








פשוט עגלה...
אין על האמינות של טויוטה
היאריס מכונית טובה..
היאריס מכונית טובה אבל יקרה מידי, אפשר בהרבה פחות להביא איביזה חדשה שתעשה את אותה עבודה