פיג'ו 2008 הינו קרוסאובר מעוצב ושימושי. האם יש לו את כל הדרוש כדי להתחרות בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים? יצאנו לבדוק
עולם הרכב עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות עם ביקוש הולך וגובר למכוניות מעוצבות עם נוכחות ושימושיות טובה, במחיר נגיש. היצרניות מצאו לכך פתרון העונה לשם קרוסאובר עירוני או ג'יפון כפי שנהוג לכנותו בישראל. בדרך כלל מדובר ברכב על בסיס מכונית סופר מיני שזכה למרווח גחון מוגדל וכמה תוספות קוסמטיות למראה המסוקס שאותו כל כך אוהבים. היצרנית הצרפתית פיג'ו לא נשארת מאחור ורוצה לנגוס בעוגת שוק הקרוסאוברים עם פיג'ו 2008 שעבר מתיחת פנים. למבחן הדרכים שלנו התייצב פיג'ו 2008 בגרסת אקטיב עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר שהצטרף להיצע עם מתיחת הפנים. מחירו עומד על 114,900 ₪.
סרטון מבחן דרכים 2008 החדש
עיצוב חיצוני
בפיג'ו עמלו רבות על המראה החיצוני של ה- 2008 ולהבדיל מהדגם היוצא שנראה כמו מכונית סטיישן מוגבהת, הדגם החדש נראה כמו קרוסאובר אמיתי. העיצוב החיצוני הפך מעגלגל וחמוד לאגרסיבי וספורטיבי הודות לגריל קדמי גדול ומעוצב הכולל סמל גדול של המותג, פגושים מעודכנים, ופנסי חזית חתוליים המשלימים את המראה. צמיגי שטח רך ומדרגות צד עם כיתוב 2008 תורמים למראה השטח הנחשק. גם החלק האחורי של פיג'ו 2008 נראה טוב וכולל פנסים מעוצבים בחתימת טפר האריה המזוהה עם המותג. גרסת המבחן מצויידת גם בחישוקי סגסוגת נאים בקוטר 16 אינץ'.
פיג'ו 2008
תא הנוסעים
העיצוב הפנימי של פיג'ו 2008 לא השתנה במתיחת הפנים אך איננו מאכזב. איכות החומרים טובה אם כי פשוטה בחלק מהמקומות, ואיכות ההרכבה סבירה. גימורי הפלסטיק הבוהקים ומסך המגע הבולט בחלק העליון של הקונסולה המרכזית, יוצרים מראה אלגנטי ונעים לעין. לוח המחוונים וגלגל ההגה הקטן יוצרים יחד תחושה של ישיבה ברכב ספורטיבי. פיג'ו השקיעו מחשבה בתכנון סביבת נהג שימושית וציידו את ה- 2008 בלא מעט תאי אחסון, ביניהם תא כפפות גדול ונגיש המאפשר אחסון חפצים גדולים ותאים גדולים בכל הדלתות. התאכזבנו לגלות כי מחזיקי הכוסות לא שימושיים במיוחד בגלל מיקום לא נוח מתחת לקונסולה המרכזית. הם מכוסים חלקית ומקשים על הכנסת והוצאת כוסות.
פיג'ו 2008
רשימת האבזור בגרסת אקטיב אותה בחנו כוללת בין היתר מסך מגע איכותי בגודל 7 אינץ' עם מערכת הפעלה הייחודית לפיג'ו, קישוריות בלוטות' לניגון מוזיקה ולדיבורית, הצגת ספר טלפונים בעברית על גבי המסך, וחיבורי USB ו- AUX. על המערכת ניתן לנצח בעזרת פקדי גלגלת על גלגל ההגה. עוד ניתן למצוא בפיג'ו 2008 ארבע חלונת חשמל אוטומטיים, מראות צד מתקפלות חשמלית ונעילת דלתות אוטומטית בתחילת נסיעה. בנוסף קיימת בקרת שיוט עם מגביל מהירות אשר פקדיה ממוקמים בחלקו התחתון של ההגה ומקשים מעט על תפעולה. פיג'ו מעוניינת להציע פתרון למי שמבקש יכולת שטח וציידה את הדגם במערכת גריפ קונטרול. מדובר בבורר מצבי נהיגה הכולל מצב שלג, מצב חול, ומצב שטח המנסה לדמות נהיגה ברכב 4x4. מיותר לציין שללא מערכת הנעה כפולה עם מרווח גחון של 160 מ"מ לא ניתן לקבל יכולת שטח אמיתית אך בהחלט ניתן לטייל עם פיג'ו 2008 בשבילים לא סלולים.
פיג'ו 2008
שימושיות והנדסת אנוש
מעבר לעיצוב הנאה מציג פיג'ו 2008 שימושיות גבוהה. הכניסה והיציאה מהדלתות הקדמיות והאחוריות נוחה אם כי אנשים גבוהים יחסית יתקלו בקושי מסויים בכניסה ויציאה מהמושב האחורי. המכוניות הצרפתיות ידועות כמכוניות נוחות, גם בזכות המושבים. בהתאם למסורת המושבים בפיג'ו 2008 נפלאים. המושבים הקדמיים נוחים, רכים, תומכים, וקל מאוד למצוא בהם תנוחת נהיגה טובה. המושבים האחוריים גם הם טובים ונוחים בעיקר בזכות ספסל שטוח ומשענות גב תומכות. מרווח הרגליים טוב למדי מאחור ומרווח הראש מצויין, אך מרווח הכתפיים מוגבל ולכן שלושה מבוגרים ירגישו צפוף. שלושה כסאות תינוק לא יכנסו במושב האחורי. תא מטען בנפח 350 ליטרים מספק עבור משפחה ממוצעת ויכול לאחסן בתוכו שלל ציוד יומיומי. מי שמעוניין בנפח הטענה נוסף יוכל לקפל את המושבים האחוריים ויקבל משטח הטענה כמעט שטוח. חבל שסף ההטענה של תא המטען גבוה ומקשה מעט על הכנסת ציוד.
מנוע וביצועים
במסגרת מתיחת הפנים זכתה לשדרוג גם מערכת ההנעה. מעתה ניתן לקבל את פיג'ו 2008 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 110 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ. המנוע מסדרת פיורטק החדשה המשרתת את הקונצרן הצרפתי, מחליף את מנוע ה- 1.6 ליטר הותיק. תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 6 יחסי העברה מבית אייסין היפנית מחליפה את תיבת ה- 4 הילוכים המיושנת של הדגם המוחלף. שילוב המנוע ותיבת ההילוכים פועל בצורה חלקה ואפילו מהנה לנהיגה. מערכת ההנעה מספקת כוח זמין גם בסל"ד נמוך והנסיעה מרגישה חלקה וזריזה. צריכת הדלק הממוצעת שנמדדה במהלך ימי המבחן עמדה על 13.5 ק"מ לליטר, נתון יפה לכל הדעות.
פיג'ו 2008
בנסיעה עירונית קל לתמרן עם פיג'ו 2008 הודות להגה הקטן והקל. המתלים הרכים סופגים את מהמורות הכביש ופסי ההאטה בצורה נעימה מבלי להתרסק. בנסיעה בין עירונית נשמעים בתא הנוסעים רעשי המנוע והכביש, בעיקר בגלל הצמיגים, והמתלים מרסנים היטב את המרכב ושומרים על יציבות ותחושת בטחון גם בפניות מהירות. רק במצבי קיצון אליהם לא יגיע הנהג הממוצע, מאבד פיג'ו 2008 את שלוותו. דוושת הבלם הרגישה מגיבה לכל לחיצה והבלמים מבצעים את עבודתם נאמנה גם במהירות גבוהה. כאמור, יכולת השטח של פיג'ו 2008 עם מערכת הגריפ קונטרול, טובה מספיק עבור שבילים לא סלולים אם כי לא יכולה להשתוות להנעה כפולה אמיתית. מרווח הגחון ומהלך המתלים, בשילוב צמיגי שטח קלים, מאפשרים להנות גם בשטח רך. כעת לפיג'ו יחידת הנעה מודרנית ומוצלחת המתאימה לנהיגה בעיר, מחוץ לעיר ולטיולים משפחתיים בשבילי ישראל.
סיכום
לפיג'ו 2008 יש בהחלט מה להציע בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. הוא עונה לדרישות העיצוב, האיכות, הנוחות, והביצועים, ומהווה בחירה הגיונית ונבונה. גרסת המבחן נמכרת במחיר אטרקטיבי של 114,900 ₪ ומציעה תמורה טובה עבור לקוחות המחפשים קרוסאובר קומפקטי ושימושי עם עיצוב מושך עין ויחידת הנעה מודרנית וחסכונית.
| פיג'ו 2008 אקטיב 1.2 טורבו אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | 1,199 סמ"ק טורבו בנזין |
| הספק מרבי | 110/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 20.9/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,159 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,739 מ"מ |
| גובה כללי | 1,556 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,537 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
350 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,140 ק"ג |
| מהירות מרבית | 188 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2013) |
| מחיר |
114,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.