שברולט מאליבו החדשה משנה גישה. האם היא משנה גם את כללי המשחק בשוק המשפחתיות הגדולות?
כאשר אתם שומעים את השם שברולט, לחלקכם עולות מחשבות על מכוניות אמריקאיות ספינתיות עם מנועים גדולים ולחלקכם עולות מחשבות על מכוניות קוריאניות זולות עם סמל אמריקאי. במקרה של שברולט מאליבו החדשה, הסיפור הוא אחר לגמרי. היא כבר לא כל כך אמריקאית אבל היא בכלל לא קוריאנית. שברולט מאליבו בדור העשירי הופכת למכונית עם ניחוח אירופאי אך שומרת על המימדים האמריקאים הנדיבים. בשברולט זנחו את הפלטפורמה הישנה של המאליבו והחליטו ליצור מכונית חדשה לחלוטין עם גישה שונה מדגמי מאליבו הקודמים. למבחן הדרכים שלנו התייצבה שברולט מאליבו LT הבכירה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו שמחירה עומד על 165,900 ₪.
סרטון מבחן דרכים שברולט מאליבו
עיצוב חיצוני
כאשר מביטים על שברולט מאליבו החדשה, רואים שהיא משמרת את מימדיה האמריקאים המכובדים ולמרות שממדיה גדלו היא קלה מהמאליבו המוחלפת בכ- 200 ק"ג. אין ספק שהמעצבים עשו עבודה טובה מאוד. המאליבו מושכת מבטים מכל כיוון ובעלת נוכחות גבוהה על הכביש. הגריל הקדמי הרחב עם עיטורי הכרום, הסמל המוזהב והפנסים הצרים, יוצרים יחד מראה קרבי ומושך. צללית הצד המפוסלת ומסגרת הכרום סביב החלונות מקנים לרכב מראה אתלטי וחטוב. הגג המשתפל משתלב בדלת תא המטען והופך את שברולט מאליבו למכונית דמויית קופה כמעט. גם החלק האחורי נאה וספורטיבי ומזכיר את שברולט אימפלה הגדולה יותר. את עיצובה של המשפחתית האמריקאית משלימים חישוקי 17 אינץ' ותאורת לד קדמית.
שברולט מאליבו
עיצוב פנימי
כאשר מתיישבים בשברולט מאליבו מרגישים קצת שונה מהמקובל במכונית אמריקאית. העיצוב מינימליסטי ופחות עמוס מהדור הקודם. מסך המגע המותקן בקונסולה המרכזית נראה כאילו נשלף וניתן למצוא דיפוני בד במקומות בהם בדרך כלל מקובל למצוא פלסטיק. עוד ניתן למצוא תאורת לד בדלתות ובידיות הפתיחה, ונגיעות כרום בפתחי האוורור מלפנים ומאחור. לוח המחוונים מואר ונעים למראה ומחשב הדרך הממוקם במרכזו מרגיש מעט עמוס אם כי מאוד מפורט בנוגע לכל המתרחש ברכב. שברולט מאליבו אמנם מעוצבת בטוב טעם אך היינו שמחים למצוא בתא הנוסעים חומרים מעט איכותיים יותר כיאה לרכב בקטגוריה זו.
שברולט מאליבו
אבזור, הנדסת אנוש ובטיחות
רשימת האבזור בשברולט מאליבו ארוכה למדי ובדגם הנבחן בגרסת LT הבכירה ניתן למצוא בין היתר מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מושב נהג חשמלי, הגה וידית הילוכים בחיפוי עור נעים למגע, ומערכת בקרת שיוט הניתנת לתפעול מההגה בצורה קלה. מערכת המיזוג הינה מכנית ולא כוללת בקרת אקלים כפי שמצופה ממכונית בסגמנט, אך ישנם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור.
בקונסולה המרכזית ממוקמת מערכת מולטימדיה מצויינת עם מסך מגע רגיש בגודל 8 אינץ' המריצה את מערכת ההפעלה MyLink ולה ממשק ידידותי ונוח הדורש הסתגלות קצרה. המערכת תומכת בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto המאפשרים את סנכרון הסמארטפון עם המערכת. עוד ניתן למצוא קישוריות בלוטות', חיבור AUX, זוג חיבורי USB מלפנים וזוג מאחור, שקע מתח 120V ומשטח טעינה אלחוטית לסמארטפונים תומכים. קיימת מערכת שליטה קולית עבור חיוג לאנשי קשר והחלפת תחנות רדיו התומכת בשפה האנגלית בלבד. מערכת השמע נשלטת בעזרת לחצנים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה. מצד ימין שליטה על עוצמת השמע ומצד שמאל שליטה על העברת שירים ותחנות רדיו. לחצנים אלו נוחים לתפעול אך מיקומם מוסתר ואין סימון על קיומם ומהותם.
שברולט מאליבו
שברולט מאליבו החדשה היא מכונית נוחה ושימושית. קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה טובה הודות לכיוונון המושבים וההגה המתכוונן לעומק ולגובה. מלפנים המרווח טוב והמושבים נעימים. קיימת תמיכת גב תחתון במושב הנהג אך חסרה תמיכת צד. הישיבה מאחור טובה למדי. התנוחה מעט זקופה והמרחב לא מהנדיבים בסגמנט, אך שני מבוגרים יסתדרו שם מצויין וירגישו בנוח. במשענת הגב האחורית קיימת משענת יד עם מחזיקי כוסות לנוסעים. הכניסה והיציאה מהרכב נוחה מלפנים ומאחור.
שברולט מאליבו
תאי אחסון במאליבו לא חסר, ישנם תאים בינוניים בדלתות, תא כפפות קטן יחסית, תא פתוח ליד ידית ההילוכים ושני מחזיקי כוסות במקביל לידית ההילוכים. משענת היד האמצעית נוחה וכוללת תא אחסון גדול למדי. תא המטען של שברולט מאליבו מציע 447 ליטרים אך סף ההטענה גבוה יחסית ופתח ההטענה מעט צר. ניתן להגדיל את תא המטען באמצעות קיפול המושבים האחוריים הנעשה בעזרת ידיות הממוקמות בשני צידי תא המטען. ברכב אין גלגל חלופי בגודל מלא ובמקרה של תקר נצטרך להגביל את מהירות הנסיעה ולחפש פנצ'ריה קרובה. כנהוג במכוניות אמריקאיות נמצא בלם החניה ליד דוושת הבלם בצד שמאל והוא מופעל בעזרת הרגל. חבל שאין כאן בלם חניה חשמלי המצוי במכוניות רבות בסגמנט.
שברולט מאליבו
שברולט מאליבו מצויידת ב- 10 כריות אוויר אך חסרות לה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות המוצעות אצל חלק מהמתחרות. מנגד מציעה שברולט את מערכת Teen Driver המאפשרת לבקר ולהגביל את אופן הנהיגה של נהגים חדשים וצעירים.
ביצועים והתנהגות כביש
בשברולט החליטו ליישר קו עם המתחרות האירופאיות שכבר שנים עושות שימוש במנועים קטנים ומוגדשים. במאליבו החדשה מותקן מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר המפיק 160 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. נשמע קצת מצחיק שמכונית באורך של כמעט 5 מטרים מצויידת במנוע קטן עם הספק כזה, אך חשוב לזכור שהמאליבו רזתה בכמעט 200 ק"ג והמנוע הקטן מאיץ את המכונית מאפס למאה קמ"ש תוך 9.5 שניות, נתון מספק למרבית הנהגים. תיבת ההילוכים לא רעה אך מעט עצלה ולא מאפשרת להשתמש במלוא כוחו של המנוע הקטן והעוצמתי. בידוד הרעשים ברכב מצויין וחוץ מצלילי הטורבו בתחילת הנסיעה, לא מבחינים ברעשים נוספים. צריכת הדלק היא גולת הכותרת. במהלך נסיעת המבחן מדדנו צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, נתון מרשים לרכב בגודל הזה המציב אותה כאחת מהמשפחתיות הגדולות החסכוניות ביותר. יש לציין כי מערכת העצור וסע לא ניתנת לביטול וסוללת 12V בתא המטען משמשת להפעלת המערכות החשמליות בין ההתנעות.
שברולט מאליבו
שברולט מאליבו הינה מכונית גדולה בעלת אופי נינוח המתאימה לנהגים אשר מחפשים את חווית הנהיגה השקטה והרגועה. המתלים מכויילים על הצד הרך ומציגים ספיגת מהמורות טובה אך מעט קופצניים לעיתים. בכבישים עירוניים היא מאוד נעימה וקלה לתמרון הודות להגה שמשקלו טוב. מחוץ לעיר שומרת המאליבו על שליטה ויציבות אך בפניות חדות אובדת מעט תחושת הבטחון. שברולט מאליבו החדשה מציעה שיוט רגוע ומפנק ולא תשתף פעולה בנסיעה מאתגרת או ספורטיבית.
סיכום
שברולט עשו מאמצים רבים והשקיעו לא מעט זמן ומשאבים כדי ליצור רכב חדש לחלוטין, מהפלטפורמה ועד המנוע, מהעיצוב ועד הנוחות. שברולט מאליבו החדשה מתחרה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ומציעה עיצוב נוכח בעל אפקט הגעה מרשים, רשימת אבזור נדיבה, מנוע חסכוני, ותג מחיר תחרותי של החל מ- 159,900 ₪ לגרסת LS הבסיסית או 165,900 ₪ לגרסת LT המאובזרת שבחנו כאן. לחובתה נרשמו העדר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ואיכות חומרים הנופלת ממתחרותיה האירופאיות.
| שברולט מאליבו 1.5 טורבו LT אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | 1,490 סמ"ק טורבו בנזין |
| הספק מרבי | 160/5,600 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 25.5/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,923 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,854 מ"מ |
| גובה כללי | 1,463 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,830 מ"מ |
| מיכל דלק | 49 ליטרים |
| נפח תא מטען |
447 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,436 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.5 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 5 |
| ציון בטיחות ENCAP | לא בוצע מבחן ריסוק |
| מחיר |
165,900 ₪ |

תפריט נגישות








כתבה יפה וממצה. סרטון הוידאו אחד מהמקצועים