יונדאי לא נשארת מאחור ומציגה קונספט של איוניק עם יכולת נסיעה אוטונומית מתקדמת
יונדאי הציגה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס את האיוניק החדשה בגרסת קונספט אוטונומית לחלוטין. יונדאי מתגאה בכך שהצליחה להתקין את מערכת ה- LiDAR (סורק תלת מימד למיפוי השטח) בפגוש הקדמי ולא על הגג, מה שתורם לאיוניק להיטמע בכביש באלגנטיות ולא גורם לה להיראות כמו "פרוייקט שיעור מדעים של תלמידי תיכון" בלשון יונדאי.
יונדאי איוניק אוטונומית קונספט
בפיתוח יונדאי איוניק האוטונומית, הקפידה החברה לשמור על פשטות טכנולוגית ככל הניתן על מנת לא לייקר את המערכת האוטונומית לצרכן. דגם הקונספט עושה שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית ובמצלמות הצד של יונדאי איוניק הסדרתית שהושקה השבוע בישראל. לאלו מצטרפת מערכת LiDAR מתקדמת. גם את מערכת ההפעלה מפתחת יונדאי בעצמה על מנת להוזיל עלויות.
יונדאי איוניק האוטונומית מסוגלת למפות בדיוק רב את סביבתה ולזהות עצמים מסוגים שונים. הרדאר הקדמי מזהה את המיקום היחסי והמהירות של האובייקטים בקדמת הרכב כדי לסייע בתכנון מסלול הנסיעה. מערך של שלוש מצלמות מזהות קרבה להולכי רגל, סימוני נתיבים ותמרורים. אנטנת GPS קובעת את המיקום המדוייק של כל רכב בסביבתה. רדאר לניטור שטחים מתים מוודא כי שינוי נתיבים יתבצעו בבטחה.
מערכת המיפוי של יונדאי מספקת לאיוניק מידע אודות מיקומה, רוחב הכביש, גליות הכביש ועוד. בעזרת מערכות אלו יודעת יונדאי איוניק האוטונומית להתמודד עם הולכי רגל, רמזורים, תמרורים, אזורים של בתי ספר, עבודות בכביש, פסי האטה, כלבים ללא רצועה, ילדים משחקים, מרכזי קניות, וצמתים ללא תמרורים. את יכולתיה בשטח תציג יונדאי בתערוכת CES בינואר 2017.

תפריט נגישות








אבל לא תגיע לארץ לפני 2020