וידאו: רנו טווינגו 2017 במבחן דרכים - קוקטייל אורבני מרענן

רנו טווינגו היא מכונית מיני צעירה שמצליחה להפתיע ברוחה ובהתנהגותה

תגיות: , , ,

רנו ישראל השיקה לאחרונה את מכונית המיני החיננית רנו טווינגו שהוצגה לראשונה בתחילת שנות ה- 90. הדור הנוכחי והשלישי במספר שהוצג בשנת 2014 מציג מכונית מיני מעוצבת שכיף להסתכל עליה. מנוע אחורי מוגדש טורבו והנעה אחורית נראים כמו מתכון בדוק להנאה מנהיגה. האם היא אכן עומדת בציפיות? יצאנו למבחן דרכים ארוך עם גרסת האינטנס האוטומטית וחזרנו עם מסקנות.

סרטון רנו טווינגו במבחן דרכים

רנו טווינגו
יתרונות   מעוצבת, מהנה לנהיגה
חסרונות   נוחות מושבים

עיצוב ונוחות - רטרו שיק

רנו טווינגו היא מכונית שכיף להתבונן בה, בפרט בגרסת המבחן שהגיעה לבושה בצהוב זוהר עם קיט הדבקה טוויסטי. המעצבים הצטיידו במנה גדושה של השראת רטרו והתוצאה לא פחות ממקסימה. רנו טווינגו משדרת רעננות ושיקיות, ורוב האלמנטים העיצוביים עגלגלים וחייכניים. המרכב קטן אך פרופורציונלי להפליא. החזית מציגה מראה קליל עם יחידות תאורה שגרתיות ופנסי LED לתאורת יום. מהצד היא נראית גבוהה. עם חישוקי האלומיניום הנאים והספוילר האחורי היא מצליחה להראות מגובשת ומעט ספורטיבית. חלקה האחורי של רנו טווינגו מציג עיצוב בנאלי אך נעים לעין עם יחידות תאורה שגרתיות וחלון אחורי שמהווה גם דלת לתא המטען.

רנו טווינגורנו טווינגו

כשנכנסים פנימה, מגלים שהחגיגה נמשכת. רנו טווינגו לא מותירה רגע משעמם וכל פינה זכתה לתשומת לב. המעצבים קיבלו משימה ליצור מכונית עירונית שלא מפסיקה לדבר, ואפשר לומר שהם הצליחו בגדול. שילוב בין צבע שחור לגוונים צבעוניים המשתנים בהתאם לגוון המרכב, יוצר תוצאה נעימה לעין. ההגה מחופה עור ונעים לאחיזה, ואת הקונסולה המרכזית מחבקת מעטפת פלסטיק לבנה וחיננית המחפה גם את לוח המחוונים. מעל לדשבורד ממוקמים פתחי מיזוג מלוכסנים, לצד מתג אורות החירום וכפתור נעילת הדלתות. איכות החומרים ממוצעת ביחס לסגמנט המיני ולא נתקלנו בפלסטיקה נבובה מדי. איכות ההרכבה מעולה והכל מרגיש נכון.

גם בעיצוב הפנים, מילת המפתח היא פונקציונליות וניצול חכם של המרחב. תא הכפפות למשל, גרם לנו לחייך. הוא נשלף לחלוטין ובעזרת רצועה יכול לשמש גם כתיק. מעל לצמד מחזיקי הכוסות מורכב תא נוסף שגם הוא נשלף ויכול לשמש כצידנית קטנה לדרך. בשתי רמות הגימור הגבוהות תמצאו מתחת למושבים האחוריים חלל לאחסון חפצים שאינו שימושי במיוחד, וברמת הגימור הבכירה תמצאו גם תא עילי למשקפיים.

רנו טווינגורנו טווינגו

בסעיף נוחות המושבים נאלצת רנו טווינגו להסתפק בציון נמוך. המושבים עצמם גבוהים יחסית אך אינם תומכים וקשה למצוא תנוחת ישיבה סבירה. מדרך רגל שמאל קרוב מאוד לנהג, מה שמאלץ את הנהג להחליף תנוחה לעיתים תכופות. המושבים האחוריים גם הם לא נוחים, ומרווח הברכיים והכתפיים יתאימו בעיקר לילדים. כמו בחלק מהרכבים בקטגוריה, גם כאן תמצאו ארבעה מושבים בסך הכל.

המנוע ברנו טווינגו נמצא מאחור, מתחת לרצפת תא המטען. פתיחתו דורשת הרמת כיסוי הבידוד, ופתיחת 6 יחידות הברגה. אם תהיתם מה יקרה כשתרצו לבדוק שמן או להוסיף נוזל שמשות כשתא המטען יהיה מלא, הרי שתופתעו לגלות שבקדמת המכונית קיים תא מיוחד או "יחידת נוזלים" המאפשרת גישה למכלי הנוזלים השונים. פתיחתה מעט מסורבלת ודורשת למידה. תחילה יש לשלוף שני כיסויי פלסטיק ליד הפנסים הקדמיים, לאחר מכן יש להסיט את שתי הידיות שנחשפו, ואז "מכסה המנוע" העשוי פלסטיק יזנק ממקומו ויאפשר גישה מעט מסורבלת למיכלי הנוזלים. זה מרגיש מוזר אך לאחר הסתגלות קצרה הופך למשעשע וניתן לסלוח לה על כך.

בגלל מיקומו האחורי של המנוע, תא המטען גבוה ולא נוח במיוחד להטענה. נפחו 188 ליטרים בלבד אך מבנהו שטוח והמפתח רחב יחסית. כדי לקבל 30 ליטרים נוספים, ניתן להסיט לפנים את גב המושבים האחוריים, מה שיאלץ את היושבים מאחור לשבת בצורה זקופה לחלוטין. קיפול המושבים האחוריים יספק נפח הטענה של 980 ליטרים.

רנו טווינגורנו טווינגו

רנו טווינגו מצויידת במערכת מולטימדיה עם מסך בגודל הסמארטפון שלכם. הבעיה היא, שאם תשכחו את המכשיר הסלולרי שלכם, תישארו ללא מערכת מולטימדיה כי הטלפון שלכם משמש למעשה כצג המולטימדיה. הרעיון פשוט בגאונותו. כולנו מצויידים בסמארטפון ואף עוגנים ובמעמד ייעודי ברכב כדי להשתמש בו כצג לאפליקציית ניווט והצגת שיחות. רנו לקחו את המובן מאליו וניכסו את המכשיר שלכם לחלק אינטגרלי במערכת. בעזרת קליפס ייעודי הכולל שקע טעינה, תוכלו להצמיד את המכשיר שלכם למרכז הקונסולה ולהשתמש באפליקציה שהשיקה רנו. היא מרכזת את כל האפליקציות השימושיות לרכב כגון תוכנת ניווט, חייגן לשיחות טלפון, אפליקציות מוסיקה ורדיו אינטרנטי, מידע על מערכות הרכב השונות, ואפילו פיצ'ר להצגת מד סל"ד בזמן אמת. כמה פשוט, ככה חכם. האפליקציה דורשת הסתגלות, וברוב הזמן עובדת בצורה חלקה ונעימה.

ביצועים

רנו טווינגו מצויידת במנוע אחורי ובהנעה אחורית. בטווח המחירים שבו היא משחקת, היא היחידה שמציעה זאת. טווינגו חולקת שלדה ומכלולים עם סמארט פורפור (Forfour), ומקבלת ממנה את יחידת ההנעה המספקת הנאה מנהיגה. רנו טווינגו מוצעת בישראל עם שני מנועי בנזין. הראשון בנפח 1.0 ליטר מפיק 70 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית. השני מוגדש טורבו בנפח 0.9 ליטר המפיק 90 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. המיאוץ מעמידה למאה קמ"ש בגרסה הרובוטית אורך 10.8 שניות, והמהירות המקסימלית עומדת על 165 קמ"ש.

רנו טווינגורנו טווינגו

היציאה מהמקום מחוספסת ובהאצה מתקבל צליל אופייני למנועי 3 צילינדרים. המנוע שש לטפס במעלה הסל"ד והתחושה היא שמדובר ברכב קל בהרבה מ- 1,068 ק"ג. בזכות מומנט של 13.8 קג"מ החל מ- 2,500 סל"ד, המנוע מרגיש חי ומספק כוח זמין רוב הזמן. המעבר מהילוך ראשון לשני מלווה בטלטול לא נעים בתחילת נסיעה. כשהמהירות עולה ובתנאים לא מאומצים פועלת התיבה כמצופה ולא מציגה חסרון משמעותי ביחס לתיבות הילוכים אחרות בסגמנט.

כמכונית מיני עירונית, מצליחה רנו טווינגו לשלב בין נוחות ורכות יחסית לבין ריסון מדויק. היא מצליחה לשכך את רוב המהמורות בעיר, וגם אלה שמצליחים לחדור לתא הנוסעים, לא מוציאים את הנוסעים משלוותם. הנסיעה והתמרון בעיר הופכים להרבה יותר נוחים בזכות ההגה הקל ושדה ראייה מעולה מלפנים ומאחור. רנו טווינגו תוכננה לסביבה אורבנית וגודלה מאפשר לה לנצל כל סנטימטר פנוי לחניה. בתוך העיר מרגישה רנו טווינגו בבית ומכירה כל סמטה. בזכות ההנעה האחורית מתאפשר רדיוס סיבוב קטן במיוחד והיא מצליחה להפתיע בכל סיבוב פרסה.

אם רנו טווינגו היא המסיבה הכי טובה בעיר, הרי שהאפטר-פארטי האמיתית היא מחוץ לעיר. לאחר שמיצינו את יכולותיה האורבניות הנפלאות, לומדים להעריך את עבודת ההנדסה שלה. מחוץ לעיר מתגלה רנו טווינגו כמכונית בוגרת מכפי שחשבנו ומציעה ריסון מרכב מוצלח. יכולת אחיזת הכביש שלה מעולה והיא מרגישה הרבה יותר גדולה ממה שהיא באמת. מלבד רעשי רוח בולטים, אין דבר שמונע ממנה לעבור את ה- 100 קמ"ש וצפונה.

רנו טווינגורנו טווינגו

צריכת דלק

לפי נתוני היצרן, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר. במהלך ימי המבחן שכללו גם תנאים מאומצים, עמדה צריכת הדלק על 14 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעה מתונה, צריכת הדלק צפויה להשתפר. מיכל דלק בנפח 35 ליטרים אמור לספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ.

בטיחות

בשנת 2014 התייצבה רנו טווינגו למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וקיבלה ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. הטווינגו קיבלה ציון של 78% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 56% עבור מערכות עזר לבטיחות. רנו טווינגו משווקת עם אבזור בטיחות הכולל בין היתר 4 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, חיישני ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת המתריעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ומגביל מהירות.

רנו טווינגורנו טווינגו

תמורה למחיר

רנו טווינגו היא מכונית עירונית מלאת חן, המספקת אחיזת כביש גבוהה ומרוסנת ואפילו קורטוב של הנאה מנהיגה. הגרסה האוטומטית ברמת הגימור אינטנס מציגה רשימת אבזור הכוללת בין היתר גג קנבס חשמלי, שמשות אחוריות כהות, מערכת שמע עם קישוריות בלוטות', חיבורי AUX ו- USB, בקרת שיוט, וחיישני רוורס.

תג המחיר של רנו טווינגו בגרסת המבחן עומד על 87,000 ₪ והיא יקרה בהשוואה למכוניות מיני קלאסיות כגון קיה פיקנטו או סוזוקי סלריו, אך מתחרותיה האמיתיות הן פיאט 500 ואופל אדם, המציעות עיצוב אופנתי ומיוחד כערך מוסף על פני רכבי המיני הפופולריים. בסגמנט המיני האופנתיות מציעה רנו טווינגו אבזור נדיב יותר, מנוע נמרץ וביצועים טובים בהרבה. היינו שמחים לקבל מושבים נוחים יותר עם תנוחת נהיגה עדיפה, אך בשורה התחתונה הטווינגו היא מכונית ססגונית ונמרצת המציעה תמורה טובה למחיר.

רנו טווינגו 0.9 טורבו אינטנס רובוטית
מנוע טורבו בנזין 0.9 ליטר
הספק מרבי משולב 90/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 13.8/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 3,595 מ"מ
רוחב כללי 1,646 מ"מ
גובה כללי 1,554 מ"מ
בסיס גלגלים 2,942 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

188 ליטרים

משקל עצמי 1,068 ק"ג
מהירות מרבית 165 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2014)
מחיר

87,000 ₪

רנו טווינגו 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu