מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

תגיות: , ,

במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי בין AMG למרצדס והסדנה הפכה לאחראית על אגף הספורט המוטורי במרצדס. בשנת 1999 נרכשו חלק ממניות הסדנה על ידי מרצדס וב- 2005 עברה לבעלות מלאה של היצרן.

מרצדס C63 AMG קופה
יתרונות יחידת הנעה, ביצועים, איכות, טירוף
חסרונות תפעול מערכת הבידור והשליטה

מרצדס C63 AMG קופה - טעימה מהטירוף

כיום עוסקים בחטיבת AMG בייצור מכוניות מרוץ, מכוניות ספורט לכביש כגון SLS ו- AMG GT, וגרסאות קצה ספורטיביות לכל ליין הדגמים של מרצדס. הדגם הראשון שהוצג במסגרת שיתוף הפעולה הרשמי הוא מרצדס C36 AMG שנחשפה בשנת 1995. ממשיכת דרכה, מרצדס C63 AMG, הפכה בדור הקודם לאחת המכוניות המצליחות והמבוקשות ביותר של חטיבת AMG ובכדי להשתתף בחגיגות היובל לסדנה, לקחנו את הדור הנוכחי של מרצדס C63 AMG במרכב קופה לנסיעת מבחן מהירה, קולנית ונוטפת אדרנלין.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

זאב בגווני כבש

הבסיס למרצדס C63 AMG הוא הדור האחרון של מרצדס C קלאס, ואת הבסיס הנאה הפכו ב- AMG לקצת יותר קשוח וקרבי. בחזית צמד פנסי LED מעוצבים, שבכות הגריל עמוקות וקרביות עם רשת שחורה, הפגוש רחב ונמוך, ועל מכסה המנוע צמד בליטות כוח שמבהירות כי תחתיו מסתתר יצור פראי. הכנפיים הורחבו כדי להכיל חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים שמנים ברוחב 255 מ"מ מלפנים ו- 285 מ"מ מאחור, וביניהם חצאיות צד בולטות. הגג משתפל לאחור עם שמשה אחורית משופעת ואת דלת תא המטען מעטר ספוילר עדין. מאחור פגוש רחב עם דיפיוזר המכיל 4 יציאות מפלט עבות. חובבי הגה יזהו מיד שמדובר בגרסת העל של מרצדס C, אולם הצבע הלבן של רכב המבחן גרם לה להיטמע בין יתר המכוניות בכביש.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

תא הנוסעים נאה במיוחד וכולל דשבורד גבוה המחופה עור שעוטף את הנהג והנוסעים, פאנלים מאלומיניום מלוטש, ועץ שחור יפייפה בגימור מט המעטר את הקונסולה המרכזית. לאן שלא תביטו או תשלחו את היד תפגשו בחומרים איכותיים מהמעלה הראשונה ובירידה לפרטים ההופכת את השהייה בתא הנוסעים לחוויה בפני עצמה. הישיבה ב- C63 AMG נמוכה ומושבי הספורט עוטפים ואוחזים היטב. הם נוחים גם בנסיעות ארוכות ותנוחת הישיבה לא מעייפת. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית לאן שרק תרצו כולל הארכה של בסיס המושב, ובכדי להגיע לתנוחת הנהיגה המושלמת השליטה על כוונון ההגה חשמלית אף היא.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

השליטה במערכת המולטימדיה של מרצדס מתבצעת דרך מספר לחצני ניווט וחוגה שבראשה משטח מגע. אנו מודים שלא הצלחנו להתוודע לכל פונקציות המערכת אך תפעולה לא אינטואיטיבי במיוחד. המושב האחורי מיועד בעיקר לילדים, או לנוסעים שאתם פחות מחבבים. מרווח הרגליים קטן, והגג המשתפל סוגר על הנוסעים ולא משאיר הרבה חופש תנועה לכתפיים או לראש.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

מכונת נהיגה מושלמת

בדור החדש של מרצדס C63 AMG חלו שינויים משמעותיים מתחת למכסה המנוע. במרצדס הוציאו לגמלאות את מנוע ה- V8 האטמוספרי של הדור הקודם ושתלו במקומו מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים אשר בשינויים קלים משרת גם את AMG-GT העומדת בראש פירמידת דגמי הספורט של החברה. ההספק עומד על 476 כ"ס החל מ- 5,500 סל"ד ומומנט של 66.2 קג"מ זמין החל מ- 1750 סל"ד. נתוני הביצועים הרשמיים מדווחים על תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.0 שניות ומהירות מרבית המוגבלת ל- 250 קמ"ש. למהירות המרבית לא העזנו להתקרב אך השגנו נתון תאוצה קרוב מאוד ל- 4 שניות.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

לחיצה על כפתור ההתנעה תבהיר מיד עם מי יש לכם עסק. הסאונד עוצמתי ונשמע למרחקים, וההתנעה בחניון תת קרקעי רק מחזקת את האפקט הדרמטי. שילוב להילוך D דרך ידית ההילוכים הצמודה אל ההגה ואנחנו יוצאים לדרך. הוויברציות הקטנות ואופן העברת הכוח מבהירים מיד שכוח אדיר אצור בין דוושת המצערת לגלגלים האחוריים וכבר ברמזור הראשון ובלחיצה מתונה משחררים הגלגלים את האחיזה באספלט ושלל התראות מהבהבות בלוח המחוונים.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

על כבישי העיר צועקת מרצדס C63 AMG "אני לא מרגישה בבית". היא נוקשה ולפעמים גם חובטת וניכר כי מהלך המתלים קצר במיוחד. גם החתך הנמוך של הצמיגים לא מסייע בספיגת השיבושים. על כבישים חלקלקים, בעיקר בקרבת צמתים וכיכרות, כדאי להיזהר עם דוושת המצערת שכן בקרת היציבות מאפשרת לזנב לברוח לכמה רגעים לפני שהיא מרסנת את הכוח שנע אל הגלגלים, משעשע אך עלול להיות מעט מסוכן בעת תנועה ערה של רכבים מסביב.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

יוצאים מהעיר והמרצדס משחררת נהמת רווחה. אני נעמד ראשון ברמזור וכשהוא מתחלף לירוק אני מצמיד את דוושת התאוצה לרצפה והגב נדבק בחוזקה למושב. התאוצה חייתית, מיידית, ולא מאפשרת חופש תנועה עד שהרגל לא משחררת את הדוושה. גם מבלי להפעיל את בקרת השיגור ההופכת את התאוצה לאלימה במיוחד, הותירה המפלצת ביציאה מהרמזור שני סימנים שחורים וארוכים על הכביש. העברות ההילוכים מהירות במיוחד ומשחררות צליל אימתני כנהמה של חיית טרף.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

בכבישים הנכונים

את ההגה הבשרני של מרצדס C63 AMG הפניתי צפונה, אל אזורים בהם התנועה דלילה והכבישים פחות ישרים. שלושה מצבי נהיגה עומדים לבחירת הנהג: קומפורט, ספורט, וספורט פלוס, המשפיעים על כיול ההגה, תיבת ההילוכים, שלל הבקרות האלקטרוניות וכיול המתלים. בנוסף מאפשרת המרצדס התאמה אישית לכל אחד מהמאפיינים ליצירת מצב נהיגה אינדיוידואלי. בקטע הראשון אני במצב קומפורט, מדפדף בין ההילוכים דרך הפקדים שמאחורי גלגל ההגה ותוהה איך אפשר לקבל מהמכונה טוב יותר מזה. התגובות חדות, התגובה להפניית ההגה מיידית ועם לחץ מתון על הדוושה הצמיגים האחוריים משמיעים את קולם ומוציאים את הזנב לריקוד קטן.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

בקטע הבא הסקרנות גברה ועברנו אחר כבוד למצב ספורט. נדמה כאילו הכל קורה קצת יותר מהר, הזנב משוחרר ופשוט יותר לייצר איתו דרמה חורקת צמיגים. ההבדלים קלים אך מורגשים. לאחר מכן הוסט הבורר למצב ספורט פלוס וכאן קיבלנו דרמה אמיתית. התיבה מושכת את ההילוכים ללא בושה, הסאונד מתגבר והופך לאוסף של נהמות קולניות, ההגה חד כתער ותנועה של מילימטר מייצרת תגובה מורגשת. ומה עם הזנב? בקרת היציבות ליברלית ומאפשרת למכונית לכשכש בו כמו כלבלב שמח במיוחד, ולהקפיץ את רמות האדרנלין של הנהג אל השיא. רציתם אקשן? ה- C הביצועיסטית דורשת מכם להזיע מעט בשביל לקבל אותו. בקרות היציבות והאחיזה ניתנות לביטול מלא ומאפשרות שריפת צמיגים פוטוגנית ופראית אך נדרשת רמה גבוהה של דיוק וריכוז. נמליץ בחום שלא לנסות זאת על כבישים ציבוריים משום שלא פשוט ליצור מינון מדויק של הכוח העצום ללא סיוע של הבקרות. הבלמים אם שאלתם פשוט מצויינים. נושכים חזק ומגיבים בצורה לינארית למהלך הדוושה. לא נרשמה דעיכה גם לאחר הסשן המתואר.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

ביום שאחרי

735,000 ₪ ידרשו מכם בסוכנות מרצדס בכדי להניח בכיסכם מפתחות ל- C63 AMG קופה, סכום לא נמוך לכל הדעות, וכמובן גם עלויות אחזקה גבוהות בהתאמה. הרבה מכוניות טובות אפשר לקנות בסכום זה, אפילו מצויינות, אבל מעט מאוד כאלה שיכולות להעניק את אותה תחושת פראות וחוליגניות שמספקת מרצדס C63 AMG. היא יכולה להתנהג כמו חיית קרקס מאולפת ביום יום ואולי קצת תשרוט אם תתגרו בה, אבל אם תאפשרו לה להסיר את הרסן ולהשתולל היא תראה לכם ממה היא עשויה באמת.

מרצדס C63 AMG קופהמרצדס C63 AMG קופה

מרצדס C63 AMG קופה
מנוע V8 טווין טורבו 4.0 ליטרים
הספק מרבי משולב 476/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 66.3/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,750 מ"מ
רוחב כללי 1,877 מ"מ
גובה כללי 1,400 מ"מ
בסיס גלגלים 2,840 מ"מ
מיכל דלק 66 ליטרים
נפח תא מטען

370 ליטרים

משקל עצמי 1,785 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2014)
מחיר

735,000 ₪

מרצדס C63 AMG קופה גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    אם להחליט, אז רק BMW.

    • אנ15/06/17

    יש לי גם מזה וגם מזה. מרצדס עוד לא שם...הם קרובים מאי פעם, אבל לא שם!

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu