קאדילק CT6 במבחן דרכים

קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

תגיות: , , ,

בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שינוי גישה מקיף וכעת משיקה רכבי סלון ויוקרה בייצור סדרתי, בתקווה להוות תחרות הולמת לרכבי היוקרה הגרמניים.

קאדילק CT6
יתרונות   טכנולוגיה, בטיחות, עיצוב, הנדסת אנוש, מחיר
חסרונות   צריכת דלק, רמת אבזור אחת בישראל, תמרון בעיר

קדילאק CT6קדילאק CT6

עיצוב ונוחות

קאדילק CT6 רוצה להשאיר רושם הנשאר לאורך זמן, זה היה ברור מהרגע הראשון שנפגשנו. אורכה עומד על 5,184 מ"מ, קצר רק במעט מהגרסה הארוכה של מרצדס S קלאס. חרטומה הקרבי מעורר צורך עז לדעת עוד עליה ועל בעליה.

קדילאק CT6קדילאק CT6

פנסי החזית מתוחים מעלה כלפי מכסה המנוע ובנוסף גולשים מטה כפס LED דק לכיוון חלקו התחתון של הרכב. גלגלי ה- 19 אינץ' עשויים סגסוגת אלומיניום משובחת ומשלבים גימור כרום נוצץ. חלקו האחורי של הרכב גבוה אך משאיר שדה ראיה מספק דרך השמשה האחורית. ארבעת המפלטים מוסיפים למראה הספורטיבי, ומציעים נחמה לנהגים הנעקפים על ידי אחד ממוצרי הדגל של תעשיית הרכב האמריקאי. במבט צד נחשף אורכו המרשים, שכן הדלת האחורית ארוכה יותר מהקדמית, כיאה לרכב פאר בו הבעלים יושב דווקא מאחור.

קדילאק CT6קדילאק CT6

כבר בכניסה הראשונה לתא הנהג ניכר כי קאדילק לא חסכו בנוחות ובפינוקים, למרות שדאגו להשאיר את המחיר תחרותי מאוד. קאדילק 6CT משווקת בישראל בגרסה אחת בלבד שמחירה עומד על 549,900 ₪. תא הנוסעים מאובזר בטכנולוגיה חדשנית ומרעננת. ההגה מתכוונן חשמלית, מחופה עור, בשרני, וכולל שלל מתגי שליטה על המערכות השונות. לוח המחוונים משלב צגים דיגיטליים ואנלוגיים ובעל מסך התראות נוח ושימושי. קונסולת השליטה המרכזית ממוקמת בגובה המתאים ומאפשרת צפייה נוחה וגישה נוחה לתפעול. באמצעות מסך המגע המרכזי ומשטח מגע נוסף הממוקם מאחורי ידית ההילוכים, ניתן לנטר ולשלוט על מערכות רבות ביניהן בקרת האקלים המפוצלת, מערכת ניווט לווייני, מערכת סאונד משובחת מבית BOSE, מצלמת נסיעה לאחור ולחץ האוויר בצמיגים.

קדילאק CT6קדילאק CT6

הדשבורד בגימור עור ומשטחי סיבי פחמן (קרבון) אמיתיים ונעימים למגע. המושבים הקדמיים מאפשרים כיוונונים חשמליים בכל הכיוונים, ומוסטים לאחור באופן אוטומטי על מנת לאפשר לנוסעים המפונקים כניסה ויציאה נוחה ומהירה מהרכב. מראות הצד החשמליות יפות ומעוצבות אך קטנות מדי. הן כוללות עמעום אוטומטי, אורות איתות, מצלמות ותאורת ליווי בעת כניסה ויציאה מהרכב.

קדילאק CT6קדילאק CT6

כיוון מושב הנהג, ההגה ומראות הצד כולל זכרון לשני מצבים. גם כוון מושב הנוסע הקדמי כולל זכרון מצבים כפול. משענת הראש המפנקת ניתנת לכיוון ידני הן בציר האנכי והן באופקי. איכויות החומרים וההרכבה בקאדילק CT6 לא נופלות מאלו של מכוניות היוקרה הגרמניות המשובחות. על אף שמכסה המנוע ארוך וגבוה, לא הרגשנו שום הסתרה לשדה הראיה לאדם בגובה ממוצע. נמוכים יותר יוכלו להרים את המושב גבוה או לשכור נהג שיבצע את העבודה.

נראה שמהנדסי החברה ניסו לייצר נגישות מרבית לשלל הפקדים בקונסולה המרכזית, אך לא מצאו היכן למקם את פתחי המיזוג המרכזיים והתפשרו על מיקום נמוך ולא פרקטי. משענת היד האמצעית כוללת תא אחסון ואף מאפשרת טעינה אלחוטית למכשיר סלולרי.

קדילאק CT6קדילאק CT6

אהבנו את מוטיב עיצוב ה- V הכסוף והמוכר של מותג קאדילק, המופיע שוב ושוב בחלקי המרכב השונים ובאלמנטים רבים בתא הנוסעים. ריפודי העור ברכב המבחן בצבע חום קינמון עושה חסד עם אופיה היוקרתי של המכונית. ניתן להזמין ריפודי עור בשני צבעים נוספים: שחור מט ואפור פלטינום. שהייה ממושכת בתא הנוסעים של קאדילק CT6 מאפשרת ניתוק מהעולם שבחוץ, שכן בידוד הרעשים ברכב יוצא מן הכלל ומערכת המיזוג המפוצלת יודעת לענות על דרישותיהם של כלל הנוסעים ברכב.

קדילאק CT6קדילאק CT6

רכב בסגמנט היוקרה לא נועד להסיע נוסע אמצעי בספסל האחורי. מדרגת מנהרת ההינע ממוקמת גבוה ביחס לרצפת הרכב בשל אכלוס גל ההינע האחראי על הנעת הגלגלים האחוריים. לנוסע אמצעי מאחור יהיה קשה למקם את רגליו בתנוחה נוחה. לעומת זאת, שני הנוסעים האחרים במושב האחורי יהנו ממרחב גדול ומפנק.

קדילאק CT6קדילאק CT6

ביצועים

מתחת למכסה המנוע של קאדילק CT6 מתחבא מנוע V6 עוצמתי בנפח 3.6 ליטרים המוזן בהזרקה ישירה. הספקו המרבי 335 כ''ס ב- 6,800 סל''ד והמומנט המרבי עומד על 39.1 קג''מ ב- 5,300 סל''ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה כפולה, ומספק כוח זמין המוגש בצורה ליניארית ונעימה.

קדילאק CT6קדילאק CT6

מרכב קאדילק CT6 בנוי מ- 64% אלומיניום ו- 36% פלדה. הדלתות, מכסה המנוע ומכסה תא המטען בנויים אף הם מאלומיניום. כל אלו מאפשרים הצגת רכב גדול, מפנק ומהיר במשקל 1,797 ק"ג בלבד. נסיעה מהירה בכביש רעוע ומשובש מתבצעת בקלות יתרה. ה- CT6 יודעת לגהץ בנונשלנטיות אמריקאית כל צלקת ובור בכביש. קאדילק CT6מסוגלת גם להאיץ בזריזות, מאפס למאה קמ"ש ב- 5.9 שניות. יציאה לכביש הפתוח והצמדת דוושת המצערת לרצפה תוכיח לאחרוני המקטרגים שה- CT6 יודעת גם לבעוט חזק כשצריך. צליל המנוע עמוק וגרוני כיאה לרכב אמריקאי בעל שש בוכנות.

לקאדילק CT6 מערכת מתלים מתקדמת. לא מדובר במתלי אוויר אלא בנוזלי בולמים המשנים את צמיגותם בהשפעת מגנט אלקטרוני. מחשב הבקרה של הרכב דוגם את נתוני הנסיעה אלף פעמים בשנייה ומשנה את קשיחות הבולמים כדי להעניק נסיעה חלקה ואחיזה גבוהה מאוד. הגלגלים הגדולים בגודל 19 אינץ' נועלים צמיגי Good Year-Eagle רחבים בחתך נמוך במידות 245/45 בעלי אחיזה גבוהה גם בכביש רטוב. ארבעת הבלמים מסוג דיסק מאוורר מתוצרת ברמבו מציגים יכולות בלימה מעוררות השתאות.

קדילאק CT6קדילאק CT6

 

בנסיעת המבחן ניסינו להוציא את מכונית הפאר משלוותה על ידי כניסה במהירות גבוהה לפניות. מערכות חלוקת הכוח דרוכות וערניות במהלך הנסיעה ומבטיחות שכל גלגל יקבל מינון מדויק של כוח תאוצה וכוח בלימה. קאדילק CT6 ידעה לשמור על קור רוח והשאירה רושם כי כל עוד יש אספלט, יש אחיזה גבוהה.

צריכת דלק

קאדילק CT6 מצויידת במערכת עצור וסע ובמערכת ניהול דלק אקטיבית המנתקת שני צילינדרים בזמן שיוט רגוע. במבחן שלנו נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 7.2 ק"מ לליטר. נפח מיכל דלק העומד על 74 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 550 ק"מ. דרגת זיהום האוויר נמצאת בקטגוריה 15 הגבוהה ביותר.

עלויות אחזקה

קאדילק CT6 משווקת עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים, ושנה שלישית עד 100 אלף ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 781 ₪, עלות הטיפול השני 990 ₪, עלות הטיפול השלישי 781 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 990 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 3,542 ₪ וכולל מע"מ ושינוע הלוך וחזור למוסך ללא עלות. בעוד עלות הטיפולים השוטפים זולה ונגישה, עלויות חלקי החילוף יקרות כמצופה מרכב פאר חדיש. מחיר פנס קדמי עומד על 11,845 ₪ ומחיר פנס אחורי 6,851 ₪. מחיר מראת צד קומפלט עומד על 7,306 ₪.

קדילאק CT6קדילאק CT6

 

בטיחות

קאדילק CT6 נכנסה ליצור סדרתי בסוף שנת 2016. על מנת להיות ולהישאר רלוונטית בשוק רכבי היוקרה בשנים הקרובות, ציידה היצרנית את ה- CT6 במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. קאדילק CT6מציגה סטנדרט בטיחותי גבוה וזוכה בישראל לציון 7 (מתוך 8) ברמת האבזור הבטיחותי.

גרסת לוקצ'ורי, היחידה המשווקת בישראל, מצוידת בשמונה כריות אוויר, מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה הנעזרת ברדאר ובמצלמת דרך, מערכת התרעה בפני התנגשות חזיתית כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, אור גבוה משתנה אוטומטית למניעת סינוור נהגים אחרים, זיהוי כלי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ומצלמות היקפיות 360 מעלות.

קדילאק CT6קדילאק CT6

 בנוסף דאגה קאדילק לפנק את הנהג בפיצ'רים בטיחותיים חדשניים ומעניינים הכוללים בין היתר מערכת חנייה אוטומטית, רטט במושב הנהג בקירבת המכונית לעצם מסוים, ומראה מרכזית המקרינה תמונה פנורמית רחבה המצלמת בזמן אמת המצלמה האחורית במכונית.

תמורה למחיר

קאדילק CT6 היא מכונית פאר במחיר של מכונית סלון, ומחירה של גרסת לוקצ'ורי עומד על 549,900 ₪ בלבד. ה- CT6 מרשימה, חזקה ומרווחת ומציעה טכנולוגיה גבוהה במחיר נגיש. קאדילק CT6 היא מכונית נוחה ומפנקת, המציעה גם ביצועים טובים ותמורה גבוהה למחיר, ולכן נמליץ עליה בחום.

קאדילק CT6 לוקצ'ורי אוטומטית
מנוע בנזין 3,600 סמ"ק
הספק מרבי משולב 335/6,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב  39.1/5,300 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה AWD לכל הגלגלים
אורך כללי 5,184 מ"מ
רוחב כללי 1880 מ"מ
גובה כללי 1,473 מ"מ
בסיס גלגלים 3,109 מ"מ
מיכל דלק 74 ליטרים
נפח תא מטען

433 ליטרים

משקל עצמי 1,797 ק"ג
מהירות מרבית 220 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 9.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.0 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
מחיר

549,500 ₪

קאדילק CT6 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu