סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי
סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה מוניטין רב שנים בתחום השטח הקומפקטי עם דגמים כגון הג'ימיני וניסיון מוכח עם דגמי מיני כגון האלטו אשר הניעה מחדש את סגמנט המיני בשוק הרכב הישראלי. השילוב יצר מיני קרוסאובר העונה לשם סוזוקי איגניס, שם מוכר מהעבר.
| סוזוקי איגניס GLX אוטומטית | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, זריזות בעיר, יכולת תמרון, אבזור, צריכת דלק |
| חסרונות | בטיחות, רעש, איכות חומרים, ביצועים, בלמים |
סוזוקי איגניס
עיצוב ונוחות
סוזוקי איגניס מבוסס על מכונית המיני סוזוקי סלריו אך מציג עיצוב ייחודי ושובה עין עם צביעה דו-גונית וחישוקים כהים, ונדמה כאילו צוייר לחוברת מאנגה יפנית. בחזית בולטים גופי תאורה עגלגלים המשלבים תאורת יום מסוג LED ומקנים לאיגניס מראה אנושי וחמוד. מהצד ניתן למצוא אלמנטים ייחודים כגון מגרעות מכוסות פלסטיק שחור פסי עיטור שחורים בצידי מכסה המנוע המדמות ידיות פתיחה למכסה המנוע , שלושה פסים טבועים בקורת C, ומסילות גג כסופות המחזקות את מראה השטח. עיצוב החלק האחורי שנוי במחלוקת, חלק אהבו את החיתוך הגס והזוויתי של המרכב וחלק ראו אותו כמגושם. מה שבטוח הוא שקווי העיצוב יחד עם מרווח גחון של 18 ס"מ ופרופורציות מוגבהות, מקנים לאיגניס הופעה ייחודית עם רמז ליכולת שטח.
סוזוקי איגניס
הכניסה לתא הנוסעים ממשיכה את תחושת הייחודיות. הפנים מתאפיין בעיצוב אופנתי עם לוח מחוונים קריא בעל תאורה חיננית ומסך נוח עבור נתוני מחשב הדרך. במרכז הקונסולה בולט מסך מגע בגודל 7 אינץ' המריץ מערכת אנדרואיד ושולט על מגוון אופציות ביניהן מערכת ניווט Waze נוחה לשימוש, קישוריות בלוטות', מצלמת רוורס, רדיו, ונגן DVD. המערכת עברה גיור כיאות והותאמה למתגי השליטה על ההגה, ומציעה בנוסף זימון תור למוסכי סוזוקי וניווט אליהם. המסך מגיב במהירות ומציג תמונה ברורה ובהירה גם תחת שמש יוקדת, אך הממשק אינו אינטואיטיבי מספיק ודורש הסתגלות. בנוסף, היינו שמחים למצוא פקדים פיזיים לשליטה על עוצמת השמע ולמעבר בין מערכת הניווט למקורות המדיה. מערכת בקרת האקלים מעוצבת כגליל עם תצוגה ברורה וכוללת פקדי שליטה המעוצבים כקלידי פסנתר ונוחים לשימוש. פתחי המיזוג בצידי הדשבורד עגולים ועטופים בעיטור דמוי סיבי פחמן, והפתחים במרכז רבועים ומיקומם יעיל. עוצמת המיזוג מעולה גם בימים חמים במיוחד.
סוזוקי איגניס
כאשר מסיימים להתפעל מהעיצוב מגלים כי חומרי הדיפון בהם בחרה סוזוקי הם פשוטים וזולים. הפלסטיק קשיח וחלול אפילו בחלקים העליונים, סוככי השמש עשויים מחומר רך, וידיות הדלתות והצירים משדרים חיסכון. אותו פלסטיק חולש על כל דלתות הרכב ללא שום פיסת ריפוד לעידון ושיפור נוחות משענות היד. גם לגבי איכות ההרכבה לא ניתן להרעיף שבחים. המרווחים בין חלקי הפלסטיק נראים לעין וחסרה תחושת הידוק וקשיחות אותה ניתן למצוא כיום בקטגוריית רכבי המיני. לעומת זאת, אפילו בנסיעת שבילים, לא נשמעו קרקושים או חריקות מחלקי הדיפון.
בתחתית הקונסולה המרכזית ישנו תא אחסון נגיש המתאים לטלפון הסלולרי ולארנק, ותא הכפפות מציע נפח קטן יחסית עם פתיחה חסרת שיכוך. בדלתות הקדמיות שני תאי אחסון יעילים וניתן לתחוב בהם גם בקבוק בנפח ליטר וחצי. ישנם גם מחזיקי כוסות לנוסעים מקדימה, אך לא היינו מתנגדים לתא אחסון עם משענת יד בין המושבים. פתיחת תא המטען נוחה וחושפת נפח הטענה של 271 ליטרים היכולים לספק זוג צעיר. המפתח ברוחב 90 ס"מ ומאפשר הכנסת עגלת תינוק, אך התא עצמו שקוע מטה ומקשה על הוצאת הציוד. טעינת מזוודות תצריך קיפול של המושב האחורי המביא את נפח ההטענה לכדי 505 ליטרים מספקים בהחלט לרוב השימושים.
סוזוקי איגניס
המושבים של סוזוקי איגניס נוחים למדי עם נטייה לרכות מסוימת. התמיכה הצידית סבירה אך לאחר שעה של נסיעה, מסעד המושב יכול לשקוע ולפגוע בנוחות. המושב האחורי סביר בהחלט אך מתעגל בצידיו והדבר גורע בתמיכת הירך הקרובה לדלת. בנוסף, ניסיון ליצור תא מטען בגודל סביר גרם להצבת גב המושב האחורי בזווית חדה מדי, כך שהישיבה בו מעט זקופה מהרגיל. מושב הנהג מתכוון לגובה ויחד עם כיוון גובה להגה ומרווח ראש מעולה, מתאפשרת תנוחת נהיגה נוחה וגבוהה. גם הנוסע שלצד הנהג לא ירגיש צפיפות, אך נוסעי המושב האחורי עלולים להתלונן על מחסור במרווח ברכיים עקב בסיס גלגלים קצר באורך 2,435 מ"מ בלבד. המושב האחורי מציע מרחב סביר בלבד לשני מבוגרים. הסעת שלושה מבוגרים במושב האחורי עלולה להיות חוויה אינטימית מדי ולא נעימה. תנוחת הישיבה בסוזוקי איגניס גבוהה יחסית ויחד עם קו החלונות הנמוך, נוצר שדה ראיה מעולה לכל נוסעי הרכב. הכניסה והיציאה מהרכב נוחה בזכות המושבים הגבוהים ודלתות הנפתחות בזווית רחבה.
סוזוקי איגניס
ביצועים
מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע הבנזין המוכר מסוזוקי באלנו בנפח 1.25 ליטרים המפיק 90 כ"ס ומומנט של 12.2 קג"מ המתקבל ב- 4,400 סל"ד גבוהים. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה ויחד עם משקל קל של פחות מ- 900 ק"ג, מציג המנוע ביצועים זריזים למדי, בעיקר במצב ספורט. הישיבה הגבוהה, יחד עם המימדים הקומפקטיים, ושדה הראיה הנרחב, הופכים את סוזוקי איגניס הקטן לבן לוויה נעים וזריז בעיר. קל להשתחל איתו בתנועה הצפופה ולחניות קטנטנות, ורדיוס הסיבוב הקטן מאפשר תמרון קליל ומהיר בסביבה האורבנית.
סוזוקי איגניס
כל עוד נוסעים בתוך העיר, יחידת ההנעה נעימה ומבצעת ביעילות את המוטל עליה. אם ידרוש הנהג האצה נמרצת יותר או עקיפה, אז תביא התיבה הרציפה את המנוע אל התחום העליון והיעיל שלו והנהג והסביבה ישמעו על כך בקול רם ומנסר. בניגוד לתיבות רציפות מודרניות, בסוזוקי לא טרחו להעניק לתיבה הזו יחסי העברה מדומים, כך שכל האצה או טיפוס בעלייה משאירים את מחט הסל"ד בסוף הסקאלה ויוצרים תחושת ניסור וחוסר עידון. אותה תופעה מתרחשת גם בשיוט מהיר, אז נחשף גם היעדר בידוד הרעשים. אמנם שיוט ב- 100 קמ"ש מתבצע ב- 2,000 סל"ד נמוכים, אך רעשי הכביש והרוח הופכים גם שיוט במהירות חוקית לחוויה לא מעודנת במיוחד.
היתרונות של סוזוקי איגניס בנסיעה עירונית מקבלים משנה תוקף גם בתחום נוחות הנסיעה. המתלים הרכים מספקים כושר ריסון טוב במעבר על חריצים עמוקים, בורות ביוב או כבישים משובשים. הבולמים מצליחים לרסן את טלטולי המשקל הנמוך והגבהת המרכב מאפשרת מהלך מתלה ארוך. לא מדובר ברחפת אך נוחות הנסיעה טובה ביחס למכוניות מיני. אף שלא מדובר ברכב שטח, נראה שמעט מה- DNA של רכבי השטח של סוזוקי חלחל לאיגניס. מרווח גחון של 18 ס"מ ומשקל קל, מאפשרים נסיעה ללא חשש בשבילים בהם מכונית פרטית תגרד את גחונה. כיול המתלים שריסן את שברי הכבישים בעיר, מקנה ריסון מעולה גם בשבילים לא סלולים, אך המגבלות ברורות. עם הנעה קדמית ומרווח גחון מוגבל, אין טעם לנסות נהיגת שטח של ממש. בחו"ל אגב, מוצעת גרסת הנעה כפולה עם סרן אחורי חי. מתכון לנסיעת שטח של ממש.
סוזוקי איגניס
הכיול הרך ומהלך הבולמים הארוך מגבילים עד מאוד את היכולת הדינמית של סוזוקי איגניס. תוסיפו את אלו למרכב גבוה וצר ותקבלו זוויות גלגול מוחשיות בכל כניסה מהירה לפניה. הישיבה הגבוהה יחד עם תמיכה צידית מוגבלת של המושב לא מוסיפים ביטחון בעת כניסה מהירה לפנייה. ההגה חסר תקשורת אך מגיב בזריזות וניתן להכניס את המרכב הקל אל תוך פנייה בחדווה, אך מיד נוצרת זווית מאיימת, ונחשפות מגבלות האחיזה של הצמיגים הדקיקים ברוחב 185 מ"מ. גם היציבות הכיוונית בשיוט נפגעת מאותן תכונות בדיוק. המרכב הקל והמוגבה מגלה רגישות יתר לרוחות צד ויחד עם רכות המתלים מתקבלת תחושת חוסר יציבות במהירויות כביש 6. גלים בכביש ירוסנו היטב על ציר האורך, אך על ציר הרוחב נוצרות תנודות רבות.
סוזוקי איגניס
כושר הבלימה משדר גם הוא כי סוזוקי איגניס מכוון לסביבה אורבנית ופחות לנסיעה מהירה או עומסים גבוהים. מאחור הותקנו בלמי תוף וכושר הבלימה בכללותו סביר בהחלט לרוב השימושים, אם כי תחת עומס קל או מורד מתגלה חולשתם של הבלמים מהר מדי.
צריכת דלק
שילוב של מנוע יעיל עם תיבה רציפה ומשקל קליל, בא לידי ביטוי בצריכת דלק מעולה של 14.5 ק"מ לליטר בתנאי המבחן אשר כללו נסיעה עם מזגן בעוצמה מלאה וחלקים של נהיגה מאומצת. מיכל דלק פצפון בנפח 32 ליטרים בלבד, מגביל את טווח הנסיעה בין תדלוקים לכ- 450 ק"מ, ומדגיש את יעילותו של האיגניס בעיר לעומת הכביש המהיר. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 4 מתוך 15.
סוזוקי איגניס
עלויות אחזקה
סוזוקי איגניס משווק עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 528 ₪, עלות הטיפול השני 1,094 ₪, ועלות הטיפול השלישי 673 ₪. סך שלושת הטיפולים הראשונים עומד על 2,295 ₪ וכולל מע"מ. עלויות ביטוח לנהג מעל גיל 21 עם היעדר תביעות וללא שלילות רישיון בעבר הן 4,102 ₪ לביטוח מקיף ו- 1,395 ₪ לביטוח חובה.
מחיר פנס קדמי עומד על 3,897 ₪ ומחיר פנס אחורי 896 ₪. מחיר מראת צד שמאלית קומפלט עומד על 1,085 ₪. המחירים תואמים למקובל בסגמנט מכוניות המיני, אך הצורך בטיפול שוטף בכל 20,0000 ק"מ לעומת 15,000 אצל המתחרות, יכול להוזיל את העלויות המצטברות לנהגים הנוהגים למעלה מ- 15,000 ק"מ בשנה.
סוזוקי איגניס
בטיחות
במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP קיבל סוזוקי איגניס ציון של 3 כוכבים בלבד עם מערכות הבטיחות המגיעות אלינו. אבזור הבטיחות כולל מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית אוויר בצד הנוסע הקדמי, שתי נקודות עיגון ISOFIX, מערכת ABS, מערכת EBD לחלוקת עומסי בלימה, מערכת ESP לבקרת יציבות, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות נעדרות מהרשימה.
תמורה למחיר
סוזוקי איגניס אוטומטי ברמת גימור GLX מוצע במחיר 85,000 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד נשלטת מההגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית חד אזורית, בקרת שיוט, תאורת יום LED, פנסי ערפל, מסילות גג, חלונות כהים מאחור, וחישוקי אלומיניום בקוטר 16 אינץ'.
סוזוקי איגניס
תג מחיר זה מציב את סוזוקי איגניס מול מכוניות המיני האוטומטיות ומול הזולות שבין מכוניות הסופר-מיני. האיגניס מעוצב באופן שיגרום לרוכשים להרגיש ערך מוסף ייחודי, ומרווח הגחון המוגדל מקנה לו את מראה הפנאי המבוקש בתוספת יכולת שטח טובה, ולמעשה מציב אותו כאופציה ייחודית בטווח מחירים זה. המידות הקומפקטיות והכיול הרך הופכים את סוזוקי איגניס ליעיל ונוח בעיר, וחסכוני בכל קנה מידה שאינו היברידי.
לצד כל היתרונות, לא ניתן להתעלם מרמת הבטיחות הנמוכה, מאיכות הנסיעה הירודה מחוץ לעיר, מחוסר העידון, מחומרי הדיפון הזולים, ומהיציבות הכיוונית הלוקה בחסר. מי שעיקר נסיעותיו מחוץ לעיר ובכבישים מהירים, לא ייהנה מיתרונותיו של סוזוקי איגניס, אך מי שמבקש רכב קטן לעיר שיגרום לו לחייך ולצוד מבטים מהסביבה, יגלה כי סוזוקי איגניס החדש מהווה בן לוויה חינני, אופנתי, זריז, ומאובזר. הוא אף מגיע עם בונוס של יכולת שטח בסיסית.
| סוזוקי איגניס GLX אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,242 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 90/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 12.2/4,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,700 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,690 מ"מ |
| גובה כללי | 1,595 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,435 מ"מ |
| מיכל דלק | 32 ליטרים |
| נפח תא מטען |
271ליטרים |
| משקל עצמי | 895 ק"ג |
| מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 3 כוכבים |
| מחיר |
85,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.