סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי
מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם נתנו בסיטרואן דרור ליצירתיות גם בקקטוס?
| סיטרואן קקטוס C4 אוטומט 2017 | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, שימושיות, נוחות, מחיר |
| חסרונות | מערכת מיזוג, חלונות אחוריים שאינם נפתחים |
סיטרואן קקטוס
נדמה כי מחלקת העיצוב של היצרן הצרפתי קיבלה יד חופשית בעיצוב סיטרואן קקטוס, התוצאה הסופית היא מכונית הנראית כקונספט שהגיע ישירות אל הכביש. בשנים האחרונות המשפחתית הקומפקטית של המותג הצרפתי, סיטרואן C4, התבגרה והפכה פחות תחרותית בשוק המשפחתיות הקומפקטיות, האם הקקטוס מגדיר קטגוריה חדשה וצפוי לרשת את מקומה?
עיצוב ונוחות
סיטרואן קקטוס הוא מסוג הרכבים אשר מעלים חיוך על פני המתבונן. קווי המתאר שלו אינם קרביים ולא נועדו לשוות לו מראה קשוח כפי שמנסים לאמץ מתחריו. חלקו הקדמי של סיטרואן קקטוס מושך את תשומת הלב, על מנת לשוות לו הבעת פנים מוקמו פנסי יום דקים וארוכים בחלקו העליון של הפגוש, והם נדמים כגבה מעל פנסי הדרך הרבועים. הגריל המרכזי קטן ומוצנע מאחורי לוחית הרישוי, ומתחתיו נפער לוע הגריל התחתון והרחב המעוצב בקווים מעוגלים ולא מאיימים. קדמת הרכב מזכירה פנים מחייכות ולדימוי זה בדיוק כיוונו בסיטרואן.
סיטרואן קקטוס
פרופיל סיטרואן קקטוס מגלה נוכחות מרעננת של מרבד כריות אוויר הפרוס לאורכן של הדלתות, המופיע גם מתחת לפנסים הקדמיים ועל דלת תא המטען. פיתוח ייחודי זה מכונה אייר-באמפ (Air Bump) ותפקידו להגן על הדלתות והפגושים מפני חבטות קלילות השכיחות באזורים אורבניים וצפופים. סיטרואן רשמה פטנט על כריות ה- Air Bump, הן יכולות להעניק מעט שקט נפשי למי שמחנה את הרכב במקומות חניה צפופים. כריות ה- Air Bump מגיעות בשלושה גוונים בהתאם לצבע החיצוני הנבחר, ובנוסף להגנה שהן מספקות, כבר הפכו לאחד מסימני ההיכר של סיטרואן קקטוס.
תא הנוסעים של סיטרואן קקטוס עשוי מחומרים פשוטים אך נעימים למגע. עיצוב הפנים אלגנטי ותכליתי, וכולל מספר אלמנטים ייחודיים כגון ידיות אחיזה בדלתות המזכירות ידיות של מזוודה יוקרתית, ותא הכפפות בעיצובו מקורי הנפתח כלפי מעלה ומאפשר שימושיות מרבית ונפח אחסון גדול.
סיטרואן קקטוס
כבר בנהיגה הראשונה ניכר כי תפעול המערכות השונות פשוט, אינטואיטיבי ולא מאיים. פחות התרשמנו מאופן תפעול מערכת המיזוג, שאינה כוללת בקרת אקלים מפוצלת וגם לא מצב אוטומטי. כמו בדגמים אחרים מבית פיז'ו וסיטרואן, המתזים של נוזל השמשות ממוקמים על גבי המגבים, בכך נמנעת חסימת שדה הראייה לפנים בעת ניקוי השמשה.
מערכת המולטימדיה המקורית קלה לתפעול. מסך המגע בגודל 7 אינץ' בעל תצוגה ברורה ובהירות משתנה אוטומטית, כך שלאורך שעות היום וגם בלילה תאורת המסך איננה מסנוורת או הופכת חשוכה מדי. המסך המרכזי מעט מרוחק ונדרשות ידיים ארוכות בכדי לתפעל אותו בזמן נהיגה. מערכת השמע בת 6 רמקולים המפתיעים באיכותם ביחס למחירו של הקקטוס.
סיטרואן קקטוס
במערכת המולטימדיה ברכב המבחן הותקנו שלל אפליקציות מצוינות כגון Sound Cloud, וויז, דפדפן גוגל כרום, מדריך טיולים TripAdviser, ונגן וידאו, הפועלות על גבי פלטפורמת סיטרואן טאצ' שפותחה בשיתוף חברת פויינטר ומוצעת במחיר 4,000 ₪ בתוספת מנוי שנתי בעלות חודשית של 50 ₪ לגלישה חופשית.
המושבים בסיטרואן קקטוס נוחים ומפנקים, אך אינם מעניקים תמיכה מספקת באזור המותניים. הספסל האחורי מאפשר הסעת שני נוסעים בנוחות, אך נוסעים גבוהים יחושו קרובים לתקרה. תעלת ההינע הגבוהה לא מותירה מקום מספק לרגלי הנוסע השלישי שיסבול מתנוחת ישיבה לא אידיאלית. בתא הנוסעים פוזרו שלל תאי אחסון בגדלים שונים העונים על מרבית הצרכים של המשפחה הישראלית הממוצעת.
סיטרואן קקטוס
תא המטען של סיטרואן קקטוס גדול ושימושי בנפח 348 ליטרים, הגדל עד ל- 1,170 ליטרים כאשר המושב האחורי מקופל. בתא ווי קשירה שיסייעו בעיגון המטען. שפת ההטענה גבוהה ולא נוחה בהעמסת מטען גדול או כבד.
לסיטרואן קקטוס הגה עם תחתית קטומה, ועליו ממוקמים כפתורי בקרה נוחים לתפעול. ההגה איננו מתכוונן לעומק, אלא לגובה בלבד, דבר שיקשה על מציאת תנוחת נהיגה שתתאים לכל נהג. טווח הראייה לפנים טוב מאוד וקורות A אינן פוגעות בשדה הראייה. סוככי השמש אינם שימושיים והם ממוקמים רחוק מהשמשה. ייתכן כי הדבר נובע מהתכנון הייחודי של הקקטוס הכולל כרית אוויר לנוסע מלפנים הממוקמת מעל השמשה הקדמית.
סיטרואן קקטוס
החלונות האחוריים של סיטרואן קקטוס נפתחים לכדי חרך קטן על ידי מנוף ייעודי ומזכירים נסיעה ברכב מסחרי. השילוב עם מערכת מיזוג שאיננה כוללת פתחים במושב האחורי עלול להפוך את הנסיעה מאחור לפחות נעימה בקיץ הישראלי. מתגי החלונות הקדמיים אינם אוטומטיים ומצריכים לחיצה ממושכת לפתיחה או לסגירת החלונות.
ביצועים
לנסיעת המבחן התייצב סיטרואן קקטוס עם יחידת כוח חדשה במבחר הישראלי. לקקטוס האדום מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המספק 110 כ''ס, ומומנט של 20.9 קג''מ הזמינים החל מ- 1,500 סל''ד נמוכים. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים. הכוח מתקבל באופן לינארי, אולם בין הילוך שני לשלישי מורגש בור אשר מאט את התאוצה. תיבת ההילוכים החדשה מתוצרת אייסין היפנית מאפשרת מעבר מהיר ומדויק בין שישה הילוכים, כאשר ההילוך השישי לרוב לא מנוצל בגלל ההספק הבינוני שמציג הסיטרואן קקטוס.
סיטרואן קקטוס
סיטרואן קקטוס אינו הרכב המתאים לאלו המחפשים ריגוש מנהיגה מהירה וספורטיבית. למרות זאת, לסיטרואן קקטוס יש קוצים ובמידה וילחצו אותו לפינה, הוא גם יידע איך להשתמש בהם. שילוב תיבת ההילוכים למצב ספורט מאפשר משיכת הילוך ארוכה וניצול מקסימלי של 110 הסוסים הזמינים. העליות התלולות לירושלים לא היוו אתגר עבור הקטטוס והוא משך קדימה ביתר שאת, משאיר מאחוריו רכבים חזקים ויקרים ממנו. יש לציין שמנוע ה- 1.2 ליטרים פיור-טק, של קונצרן פיג'ו-סיטרואן הוכתר השנה כמנוע השנה בקטגוריית 1.0-1.4 ליטרים, ואכן המנוע יודע לספק את הנדרש ממנו ביעילות ובחסכוניות.
מערכת ההיגוי בסיטרואן קקטוס יעילה מאוד בנסיעות עירוניות איטיות ומאפשרת קוטר סיבוב בין מדרכות של 10.9 מטרים. לעומת זאת, מכיוון שגלגל ההגה מתוגבר במערכת חשמלית המבטלת כמעט לגמרי את תחושת הכביש, במהירויות גבוהות נוצרת תחושה של ניתוק ההגה מהרכב עצמו.
סיטרואן קקטוס
השילוב בין היגוי קל, מתלים רכים ומושבים נוחים במיוחד, מבטיח כי נסיעה עירונית ארוכה בסיטרואן קקטוס תעבור כהרף עין. הוא מצליח להשתחל בכבישים עמוסים ופקוקים ללא בעיה ואף עושה זאת באלגנטיות צרפתית. דווקא בנסיעות בינעירוניות ניתן היה לעמוד על חסרונותיו של סיטרואן קקטוס הבאים לידי ביטוי בהיגוי רך מדי במהירויות גבוהות, מתלים רכים מדי, ומנוע קטן.
סיטרואן קקטוס זכה לתגבור בלמים נשכני במיוחד. נגיעה קטנה בדוושת הבלם מייצרת כוח בלימה משמעותי, ולטווח הפעולה הקצר של הדוושה נדרשת הסתגלות. המתלים כוילו לשיכוך מקסימלי וסיטרואן קקטוס עוברת נסיעה בכבישים משובשים ללא טלטלות. לצד הנוחות ושיכוך המהמורות המשובחים מתגלה חיסרון במהלך פניות מהירות, בהן הסיטרואן קקטוס שוקע בסיבובים ומרגיש קצת כמו אנייה בלב ים.
סיטרואן קקטוס
סיטרואן קקטוס משווק בישראל בשלוש תצורות מנוע נוספות המשודכות לתיבת הילוכים ידנית בלבד. מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספק 82 כ''ס, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספק 110 כ''ס, ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים בהספק 100 כ''ס. הדגם הנבחן שוקל 1050 ק''ג, משקל נמוך ביחס למתחרים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ''ש אורכת 9.7 שניות על פי נתוני היצרן.
תנוחת הנהיגה בסיטרואן קקטוס גבוהה מעל הכביש, כמו בשאר הרכבים בסגמנט הפנאי, והיא מאפשרת נהיגה רגועה וצפייה במתרחש בהמשך הכביש ממרחק רב. סיטרואן קטטוס מבודד היטב את רעשי הכביש. במצב נהיגת ספורט בתיבת ההילוכים ניתן לשמוע את צליל המנוע. כאמור, לקקטוס מנוע טורבו בנזין קטן בעל שלושה צילינדרים ועל כן הוא בעל צליל חביב וייחודי.
סיטרואן קקטוס
צריכת דלק
נתוני היצרן מעידים כי צריכת הדלק של סיטרואן קקטוס בנסיעה בין עירונית עומדת על 25.6 ק''מ לליטר, בנסיעת המבחן נרשמה תוצאה פחות מרשימה של 11.2 ק''מ לליטר. בתוואי נסיעה עירוני צפויה צריכת דלק של 17.5 ק''מ לליטר על פי נתוני יצרן, אך סביר להניח כי בפועל יתקשו הנהגים להשיג נתון דומה. בסיטרואן קקטוס מותקנת מערכת עצור וסע הניתנת לביטול דרך מסך המגע.
סיטרואן קקטוס
בטיחות
סיטרואן קקטוס מצוייד כסטנדרט ב- 6 כריות אוויר. כרית האוויר של הנוסע הקדמי ממוקמת כאמור בגג באופן לא שגרתי. תכנון ייחודי זה של סיטרואן מותיר נפח אחסון מכובד בתא הכפפות.
במדד הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי מקבל סיטרואן קקטוס בגרסה האוטומטית ציון בטיחותי של 6 נקודות מתוך 8. ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל מערכת בקרת יציבות, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת המפעילה את אורות המצוקה בזמן בלימת חירום, מערכת לניתוק אספקת הדלק בזמן תאונה, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. מהמפרט נעדרות מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
סיטרואן קקטוס זכה לציון 4 כוכבים (מתוך 5) במבחן הבטיחות האירופאי של ארגון EuroNCAP. בעוד רמת ההגנה על הנוסעים הייתה טובה וזכתה לציון 82%, רמת מערכות הבטיחות האקטיביות נמצאה נמוכה וזכתה לציון 56% בלבד.
סיטרואן קקטוס
עלויות אחזקה
סיטרואן קקטוס משווק עם אחריות ל- 5 שנים או עד 120,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון, השני, והרביעי במוסכי היבואן זהה ועומדת על 759 ₪ לכל טיפול. עלות הטיפול השלישי עומדת על 1,236 ₪. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים של סיטרואן קקטוס עומדת על 3,513 ₪ כולל מע"מ. מחיר פנס ראשי עומד על 1,024 ₪, ומחיר פנס אחורי 595 ₪. מחיר מראת צד קומפלט עומד על 499 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. סיטרואן קקטוס מציג עלויות אחזקה נמוכות ביחס למתחרים ומקיים הלכה למעשה את הצהרת היצרן לרכב בסיסי וזול לתחזוקה. אם ניקח בחשבון שכריות ה- Air Bump יחסכו את הצורך בתיקוני מעיכות ושפשופים שכיחים, נקבל עלויות תחזוקה ללא תחרות.
סיטרואן קקטוס
תמורה למחיר
סיטרואן קקטוס האוטומטי מוצע במחיר של 104,900 ₪ לפני הנחות ומבצעים. בהתחשב בעובדה שהקקטוס מספק פתרון הולם לצרכי המשפחה הישראלית, ניתן לומר כי הוא מציע עסקה אטרקטיבית. על אף שהקקטוס לא מציע יכולות שטח, מרווח גחון מכובד של 15 ס''מ מאפשר נסיעה בשבילי עפר ללא קושי. תא המטען גדול ושימושי וכן תאי האחסון גדולים ומתאימים לשימוש משפחתי. מערכת ההנעה מודרנית וחסכונית, והקקטוס נוח ומתנייד בזריזות. מעבר לכל מדובר בעיצוב ייחודי וברכב שובר מוסכמות שלא מגיע על חשבון שימושיות, ביצועים ומחיר. אתם עוד פה? רוצו לקנות לכם אחד!
| סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו בנזין אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 110/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.9/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,157 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,729 מ"מ |
| גובה כללי | 1,540 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,595 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
348/1,170 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,050 ק"ג |
| מהירות מרבית | 188 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 21.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 (מתוך 15) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
104,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.