טנדרים במבחן השוואתי

יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

תגיות: , , , , , , , , , מבחן טנדרים השוואתי

קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה את המכירות בקטגוריה עם ה- דימקס. טויוטה מציעה את ההיילקס ולא שינתה שמו מעולם משום שמדובר באחד הטנדרים המוכרים ביותר בעולם עם מוניטין אמינות ושרידות מרשים ומוכח. מיצובישי החלה את דרכה בישראל עם L200, בהמשך מגנום והאנטר, ובגלגול המודרני טרייטון.

טויוטה היילקס, איסוזו דימקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק - מבחן טנדרים השוואתי

מלך המכירות של הקטגוריה, איסוזו דימקס, זכה למתיחת פנים שזיכתה אותו במנוע חדש בנפח 1.9 ליטרים, קטן מהמקובל בקטגוריה, ולאחרונה הצטרף לקטגוריה מתמודד חדש העונה לשם פיאט פולבק. זאת לא טעות, פיאט האירופאית המתמחה בייצור מכוניות קטנות וחסכוניות החליטה שהיא מעוניינת בדריסת רגל בקטגוריה בה קשיחות ואמינות הם שם המשחק. לכן פנתה למיצובישי שהסכימה לייצר את פיאט פולבק באותו המפעל בו מיוצר מיצובישי טרייטון. השניים חולקים שלדה ומכלולים, ולמעשה ההבדל העיקרי בניהם הוא העיצוב החיצוני. לאור השינויים החלטנו לקבץ את כל הארבעה למבחן השוואתי בכדי לקבוע מיהו הטנדר הכי טוב הנמכר בישראל.

פיאט פולבק, מיצובישי טרייטון, איסוזו דימקס, וטויוטה היילקס - מבחן טנדרים השוואתיפיאט פולבק, מיצובישי טרייטון, איסוזו דימקס, וטויוטה היילקס - מבחן טנדרים השוואתי

עיצוב חיצוני

עיצוב היה בעבר מונח זר בסגמנט הטנדרים. כולם הקריבו את המראה על חשבון הפרקטיות וזכו לעיצוב פשוט ומרובע. בתחילת המילניום, בשיא פריחתם של הטנדרים בישראל, זכו לשלל מדבקות וחלקי כרום בהתקנה מקומית בכדי להעניק להם לוק מסוקס ואטרקטיבי. כיום משקיעות היצרניות זמן לא מבוטל בעיצוב הטנדרים המזוהה עם ערכי המותג ומעניק לכל טנדר אמירה עיצובית משלו.

איסוזו דימקס הוא הטנדר הנפוץ ביותר בכבישי ישראל, בדרך כלל בגרסתו הבסיסית עם הנעה אחורית, חישוקי פלדה ופגושי פלסטיק שחורים. למבחן שלנו התייצבה הגרסה הבכירה כפולת ההנעה המכונה LS, זו נבדלת מאחיותיה הצנועות באמצעות פגושים בצבע הרכב, שפע עיטורי כרום, וחישוקי 18 אינץ' נאים. איסוזו דימקס עבר לאחרונה מתיחת פנים קלה במסגרתה קיבל פנסים קדמיים חדשים עם תאורת יום מסוג לד, ומספר עדכונים קלים התורמים למראה חטוב ואתלטי מבעבר.

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

טויוטה היילקס הוא הקשוח שבחבורה. למרות מידות חיצוניות דומות הוא מצליח להראות גדול וגבוה יותר. החזית מסיבית עם צמד פנסים גדולים וגריל כרום מובלט. בצדדים בתי גלגלים ענקיים הגורמים לו להראות רחב ומוסיפים לנוכחות האימתנית. מאחור העיצוב פשוט עם צמד פנסים גדולים ופגוש כרום. העיצוב החיצוני הכוחני והתכליתי של ההיילקס מייצג היטב את המסורת הקשוחה שלו.

טויוטה היילקסטויוטה היילקס

עיצוב הוא כמובן עניין של טעם אך במבחן שלנו זכו האחים מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק בתואר היפים והאמיצים. מיצובישי טרייטון מתהדר בחזית מעט מצועצעת עמוסת כרום כהה. הפנסים נמשכים אל תוך הכנף וכוללים תאורת לד נאה. מהצד מציג הטרייטון מראה מחוטב בעזרת קו מותניים בולט, קשתות גלגלים בצבע המרכב, קו חלונות המתעגל ומתרומם לקראת הקצה, וארגז שקצהו מתרומם מעלה ושובר את המראה המרובע המסורתי. הפנסים האחוריים כמו הקדמיים גולשים מעט אל תוך הכנף. רכב המבחן הופיע בצבע אפור טיטניום נאה שתאם לגוון בו צבועים החישוקים הקלים.

מיצובישי טרייטוןמיצובישי טרייטון

פיאט פולבק מציג עיצוב דומה מאוד למיצובישי טרייטון אך בכל זאת לדעתנו הוא נאה קצת יותר. החזית עדינה יותר ומוותרת על חלק מהכרום לטובת עיטורים בגוון כסוף. החישוקים בצבעים שחור וכסוף נראים מעולה וחוברים לאלמנטים בוהקים נוספים כגון ידיות הדלתות ומראות הצד. מעל הארגז בולטת קשת נאה ומבריקה המשלימה את הלוק המוצלח של פיאט פולבק.

פיאט פולבקפיאט פולבק

עיצוב פנים

בתוך תא הנוסעים ניכר כי איסוזו דימקס הוא הוותיק בחבורה והוא מתמקם כמאסף. הקווים הכללים פשוטים ולא מתחכמים. אהבנו את החיבור בין עיצוב הדלתות לדשבורד העוטף את הנהג והנוסע מלפנים. בחלקו העליון של הדשבורד מסך המולטימדיה המקורי עם מקשי שליטה הממוקמים בפאנל אנכי הצמוד אליו. מערכת ההפעלה מיושנת וכך גם הגרפיקה והתצוגה. בקרת האקלים נאה ומעוצבת כגלגל. מוט ההילוכים עתיר ממדים ומעט גס. לאיסוזו דימקס תא כפפות כפול ושימושי. החומרים בתא הנוסעים פשוטים וגסים למגע אך משדרים עמידות. איכות ההרכבה טובה אך נשמעו מעט קרקושים בנסיעה בשבילים משובשים. איסוזו דימקס מציג קו חלונות נמוך התורם לראות הטובה החוצה. המושבים הקדמיים שטוחים והיינו שמחים לקבל תמיכה הולמת באזור הירכיים והמותניים. המרווח מלפנים טוב והמרווח במושב האחורי היה הנדיב ביותר עם מרווח ראש מצטיין.

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

מעל האיסוזו מתמקם פיאט פולבק. הוא אמנם מחזיק במפרט אבזור מרשים הכולל ריפודי עור, אך אלה אינם איכותיים ולא נעימים למגע. נדמה כאילו תא הנוסעים זכה לפחות השקעה בתחום העיצוב לעומת המראה החיצוני. ההגה קטן יחסית וכולל מנופים להעברת הילוכים ידנית. במרכז הקונסולה שוכנת מערכת מולטימדיה מהתקנה מקומית שהייתה נחותה ביחס למתחרים. פיאט פולבק הוא היחיד במבחן המציע בקרת אקלים מפוצלת פשוטה לשימוש. מוט ההילוכים נאה ובעל מסילה משוננת ושוכן על גבי פאנל נאה מפלסטיק שחור מבריק. איכות החומרים בסיסית למדי ונשמעו מגוון קולות ורעשים המעידים על איכות הרכבה בינונית. המרווח מלפנים טוב למרות הדשבורד המסיבי. מושבי העור נוחים למדי אך חסרה תמיכה לירכיים בבסיס המושב. המושב האחורי מוצלח פחות, הוא ממוקם נמוך ומכתיב תנוחת ישיבה מוזרה עם ברכיים כפופות וגבוהות.

פיאט פולבקפיאט פולבק

מיצובישי טרייטון מציג כצפוי קווים דומים עד כדי זהות לפיאט פולבק אך מצאנו את תא הנוסעים שלו נעים יותר לשהייה. ריפודי הבד של המושבים נאים ונעימים למגע. ההגה עבה ומחופה עור איכותי. מערכת המולטימדיה קונקטד קאר של היבואנית כלמוביל הייתה המוצלחת ביותר במבחן, היא דוברת עברית וכוללת שלל אפליקציות הפועלות באופן חלק ומנעימות את הזמן עם שלל סגנונות מוזיקה. לוח המחוונים נאה עם גרפיקה דמויית סיבי פחמן. חומרי הדיפון במיצובישי טרייטון פשוטים אך נעימים למגע. איכות ההרכבה טובה וכמעט שלא נשמעו קרקושים. בסעיפי מרווח הפנים התוצאות זהות לאלה של הפיאט. העדפנו את מושבי הבד של הטרייטון על פני מושבי העור של הפולבק, הם נוטים לצבור פחות חום בזמן חניה והבד נעים יותר למגע.

מיצובישי טרייטוןמיצובישי טרייטון

תא הנוסעים המוצלח ביותר שייך לטויוטה היילקס. בפנים כמו מבחוץ משדר ההיילקס קשיחות עם דשבורד מסיבי וגבוה. ניכר כי הושקע מאמץ בעיצוב תא הנוסעים עם שלל קימורים ובליטות. לוח המחוונים נאה במיוחד וכלל תאורה עשירה בגווני תכלת. המסך המרכזי גדול אך כפתורי המגע אינם נוחים לשימוש. ברכב המבחן הותקנה מערכת טויוטה קונקטד שכוללת שלל אפליקציות ובין היתר אפליקציית ניווט וויז, ואפליקציות חניה ומוזיקה. בטויוטה היילקס לא תמצאו בקרת אקלים אך המזגן עושה עבודתו נאמנה ודאג להקפיא את תא הנוסעים במהרה גם לאחר עמידה ממושכת בשמש. פתחי המיזוג זכו לאפשרות סגירה אמיתית בניגוד למתחרים. איכות החומרים בתא הנוסעים של טויוטה היילקס היא הטובה ביותר. מדובר ברכב עבודה כך שלא תמצאו בו חומרים רכים אך מדובר בדיפונים איכותיים ועבים, נעימים למגע ומשדרים עמידות. איכות ההרכבה מצוינת ולא נשמעו קרקושים בתא הנוסעים. מושביו של טויוטה היילקס רחבים וגדולים, ותנוחת הישיבה גבוהה במיוחד. המושב האחורי נוח אך משענות היד בדלתות גזלו מהמקום לרגליים.

טויוטה היילקסטויוטה היילקס

נוחות נסיעה

נוחות נסיעה היא עניין מורכב בטנדרים, הצורך במתלים קשוחים מביא לשימוש במתלי עלים בסרן האחורי שביכולתם לשאת משקל כבד אך פוגמים בנוחות הנסיעה.

איסוזו דימקס זכה לכיול מתלים נוקשה המצמצם זוויות גלגול ונדנודים בכבישים גליים אך מרגיש קופצני עד כדי דרישה להורדת קצב בכבישים משובשים. בידוד הרעשים לא מוצלח, שאון המנוע ורעשי רוח נשמעים בתא הנוסעים אפילו במהירויות נמוכות.

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

טויוטה היילקס זכה למתלים נוחים יותר, הוא מעט קופצני לעיתים במהירויות נמוכות, אך הריסון העדיף מעניק תחושת ביטחון ויציבות בכבישים בין עירוניים. בידוד הרעשים מוצלח מאוד והוא מבדד היטב רעשי רוח גם במהירויות גבוהות מאוד.

טויוטה היילקסטויוטה היילקס

את נוחות הנסיעה המוצלחת ביותר בעיר הציעו הצמד מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק אשר זכו לכיול מתלים רך המסייע בשיכוך מהמורות. כפועל יוצא מכיול המתלים הרך סובל הצמד מתנודות מרכב, זוויות גלגול גדולות, וחוסר ריסון בכבישים גליים. בידוד הרעשים מוצלח ולמעט רעש רקע מהצמיגים הרחבים תא הנוסעים נותר שקט.

פיאט פולבקפיאט פולבק

ביצועים

מגמת הקיצוץ בנפחי המנועים הגיעה גם אל קטגוריית הטנדרים. בעבר עשו חלק מהדגמים שימוש במנועי 3.0 ליטרים גדולים, אך בשל הצורך בצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים הצטמצם הנפח אפילו מתחת ל- 2.0 ליטרים.

איסוזו דימקס מציג את יחידת הכוח הצנומה ביותר במבחן עם 1.9 ליטר בלבד. למרות הנפח הצנוע נתוני ההספק נאים עם 163 כ"ס אך נתון המומנט הוא הנמוך במבחן עם 36.7 קג"מ הזמינים ב- 2,000 סל"ד. על הכביש יחידת הכוח של איסוזו דימקס הייתה הכי פחות מרשימה במבחן. השהיית הטורבו מורגשת וארוכה ורק אחריה מתחיל הרכב להאיץ באופן משכנע. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 6 הילוכים ארוכים מאוד והיא נוטה להעברות איטיות המורגשות בתא הנוסעים. איסוזו דימקס זכה לכיול מתלים נוקשה המסייע לו לשמור על זוויות גלגול סבירות ולשלוט בתנודות המרכב למעט בצלילת החרטום המורגשת בזמן בלימה. לחובתו נציין היגוי כבד במיוחד שעלול לעייף בנסיעות ארוכות בכבישים מפותלים. שאון המנוע לא בולט בזמן שיוט רגוע אך בזמן האצה קולו מתגבש והצליל צורם לאוזן.

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

טויוטה היילקס מאכלס בחזיתו מנוע טורבו דיזל בנפח 2.4 ליטרים עם נתון ההספק הנמוך ביותר במבחן העומד על 150 כ"ס. נתון המומנט זכה לעומת זאת למקום טוב באמצע עם 40.8 קג"מ הזמינים החל מ- 1,600 סל"ד נמוכים. התוצאה על הכביש היא תגובה מיידית ללחיצה על דוושת המצערת בכל שלב. השהיית הטורבו לא מורגשת והביצועים טובים. תגובת הדוושה כה חדה ונתקלנו גם בסחרור גלגלים בהאצה מהמקום. לטויוטה היילקס תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים ארוכים. העברות ההילוכים מורגשות אך לא ברמה מטרידה. טויוטה היילקס הציג שליטה טובה בזוויות המרכב וגם צלילת החרטום בבלימה הייתה מתונה. שאון המנוע בולט בעיקר בתאוצה, ובשיוט הוא מגרגר בנינוחות תחת מכסה המנוע הארוך ולא מפריע לשלוותם של הנוסעים.

טויוטה היילקסטויוטה היילקס

במנוע החזק ביותר מתהדרים הצמד מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק. הם חמושים במנוע טורבו דיזל בנפח 2.4 ליטרים בהספק של 181 כ"ס ומומנט מכובד של 43.8 קג"מ הזמינים ב- 2,500 סל"ד גבוהים ביחס למתחרים. היצרנים לא מפרסמים נתוני ביצועים לטנדרים אך נוכל לספר שהצמד סיפק ביצועים מצוינים בכל התנאים עם תגובת דוושה טובה בתאוצות ביניים. לשניהם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 הילוכים. ההילוכים הראשונים קצרים וההעברות חלקות ומהירות. אפשרות להעברת הילוכים ידנית ממנופים מאחורי גלגל ההגה סייעה לבלימת המנוע בירידת ארוכות. למרות המחסור בהילוך השישי ביחס למתחרות, הסל"ד בשיוט נותר נמוך בכדי לשמור על השקט ולחסוך בדלק, וזאת הודות להילוך החמישי הארוך.

מיצובישי טרייטוןמיצובישי טרייטון

מיצובישי טרייטון הציג זווית גלגול גדולה יותר שלא נוסכת ביטחון בנהג, בבלימת חירום גילינו מערכת ABS רגישה הממהרת להיכנס לפעולה ומאריכה את מרחק הבלימה. כיול המתלים של פיאט פולבק זהה אך מערכת ה- ABS שלו רגישה פחות. בתחום בידוד הרעשים והרעידות מהמנוע זכו השניים לציון טוב עם הערות על רעידות קלות בהאצה ושאון מנוע רועם בסל"ד גבוה.

שטח

הטנדרים המשתתפים במבחן הם רכבים קשוחים במיוחד בעלי שלדת סולם ומערך מתלים המקנים להם יכולת שטח מכובדת מאוד. מבחן השטח כלל נסיעות בשבילים, צליחת תעלה שבחנה את זוויות הגישה והנטישה של הטנדרים, וטיפוס במסלול רצוף סלעים מאיימים.

פיאט פולבקפיאט פולבק

מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק שמרו על נוחות נסיעה טובה בשבילים המשובשים והצליחו לייצר קצב זריז ומהנה. עם אתגר צליחת התעלה שניהם התמודדו בכבוד למרות זוויות מרכב נחותות ביחס למתחרים. בטיפוס בין הסלעים שניהם דרשו תשומת לב מרובה ביחס לאחרים עקב מרווח הגחון הקטן יחסית העומד על 206 מ"מ במיצובישי טרייטון ו- 205 מ"מ בפיאט פולבק. גם מהלך המתלים נדיב פחות והם יהיו הראשונים להניף גלגלים באוויר במעברי הצלבות.

מיצובישי טרייטוןמיצובישי טרייטון

איסוזו דימקס הוא היחיד שמשווק ללא נעילת דיפרנציאל אלקטרונית. בשבילים משובשים נוחות הנסיעה השתפרה והקופצניות נעלמה ככל שעלתה המהירות. ל- דימקס זווית נטישה עדיפה על זו של המיצובישי והפיאט אך הוא התקשה בצליחת התעלה משום שוו הגרירה איים להתחפר בקרקע. מרווח הגחון עומד על 235 מ"מ שעזרו לו לחמוק מרוב המכשולים בטיפוס.

איסוזו דימקסאיסוזו דימקס

מי שזרח עם הירידה מהאספלט הוא טויוטה היילקס. בשבילים הוא שמר על נוחות נסיעה מעולה וריסון נאות של תנודות המרכב. בצליחת התעלה הוא הסתייע בזווית הגישה העדיפה מכולם וגם במרווח הגחון המכובד העומד על 286 מ"מ, גדול משמעותית משל המתחרים. בטיפוס שידר טויוטה היילקס תחושה רגועה ונינוחה וצלח בזלזול את האתגרים שהצבנו בפניו.

טויוטה היילקסטויוטה היילקס

גרירה והטענה

הטנדרים שלפנינו הם רכבי עבודה ולשם כך הם נרכשים. הארגזים הנפרדים מאפשרים להוביל כמעט כל מה שתחפצו ויכולת הגרירה מכובדת אף היא. העמסנו את ארגזי הטנדרים במטען השוקל כ- 700 ק"ג בכדי לבדוק עד כמה הוא ישפיע על הביצועים ועל נוחות הנסיעה.

טויוטה היילקס ומיצובישי טרייטון - מבחן טנדרים השוואתיטויוטה היילקס ומיצובישי טרייטון - מבחן טנדרים השוואתי

איסוזו דימקס הוא בעל סף ההטענה הנמוך ביותר עם 730 מ"מ בין רצפת הארגז והקרקע. מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק עם 795 ו- 800 מ"מ בהתאמה. לטויוטה היילקס סף הטענה גבוה משמעותית עם 980 מ"מ המפרידים בין רצפת הארגז לבין הקרקע. אנחנו נעזרנו במלגזה בכדי להטעין את הטנדרים תוך נקיטת משנה זהירות על דלתות הארגז.

מיצובישי טרייטוןמיצובישי טרייטון

עוד לפני שהתחלנו בנסיעה בדקנו את השפעת המשקל הנוסף על גובה המתלים. גם כאן ניכרת השפעת המתלים הרכים, המתלה הקדמי של פיאט פולבק נמתח בשני סנטימטרים כשהמטען הועמס לארגזו. המתלה האחורי של מיצובישי טרייטון התכווץ ב- 7 סנטימטרים תחת משקל הארגז.

מיצובישי טרייטוןמיצובישי טרייטון

תוספת של תיבת אחסון לארגזו של פיאט פולבק הקשתה מעט על מלאכת הטעינה ולכן דלת הארגז נותרה פתוחה והמטען נקשר היטב אל הרכב. למרות המשקל הכבד לא הורגשה פגיעה משמעותית בביצועים והסדר נותר על כנו כשמיצובישי טרייטון ופיאט פולבק הם הזריזים בחבורה, אחריהם בפערים קטנים טויוטה היילקס ואיסוזו דימקס.

פיאט פולבקפיאט פולבק

בטויוטה היילקס עם ארגז מלא הורגש שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה, היות ותחת עומס הופכים מתלי העלים רכים יותר ומתמודדים טוב יותר עם שיבושים וגלים בכביש. טויוטה היילקס עם משקל העמסה מורשה הקטן ביותר בחבורה העומד על 850 ק"ג. פיאט פולבק ומיצובישי טרייטון עם משקל העמסה מורשה של 1,035 ק"ג, ואיסוזו דימקס עם משקל העמסה מורשה הגדול ביותר העומד על 1,080 ק"ג. גדול ב- 230 ק"ג משמעותיים מטויוטה היילקס.

טויוטה היילקסטויוטה היילקס

במבחן הגרירה לא השתתפו מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק שהתייצבו למבחן ללא וו גרירה. לנגרר משקל המשפיע על מהלך המתלים האחוריים ולכן גם בזמן נסיעה עם נגרר הורגשה נוחות נסיעה עדיפה בטויוטה היילקס ובאיסוזו דימקס. האתגר העיקרי בנהיגה עם נגרר הוא התמרון, במיוחד בנסיעה לאחור שכן העגלה חוסמת את עדשת מצלמת הרוורס וגם החיישנים צווחים בשל הקרבה לעגלה. מראות הצד הגדולות בשני הרכבים הציגו שימושיות גבוהה וסייעו במלאכת התמרון.

צריכת דלק

על אף יחידת ההנעה החזקה ביותר במבחן מציגים מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק על הנייר את נתוני צריכת הדלק הרשמיים החסכוניים ביותר עם צריכה משולבת העומדת על 13.3 ק"מ לכל ליטר סולר. אחריהם ניצב איסוזו דימקס עם צריכת דלק משולבת רשמית של 12.8 ק"מ לליטר. טויוטה היילקס מסתפק בנתון רשמי של 12.0 ק"מ לליטר.

כצפוי במהלך המבחן לא הצלחנו לשחזר את נתוני היצרנים ונתקלנו בנתונים שונים בתכלית אך יש לקחת בחשבון שהטנדרים עברו יום מפרך אשר כלל נסיעת שטח עם הנעה כפולה משולבת, ונסיעה בתוואי הררי שכלל עליות ארוכות. מדידת צריכת הדלק זימנה לנו מספר הפתעות.

פיאט פולבק סיים את המבחן עם צריכת הדלק משולבת הגבוהה ביותר שעמדה על 8.3 ק"מ לליטר. על אף יחידת ההנעה החדשה והמנוע הקטן הסתפק איסוזו דימקס במקום השני עם צריכת דלק משולבת שעמדה על 8.4 ק"מ לליטר. במיצובישי טרייטון עמדה צריכת הדלק המשולבת על 8.6 ק"מ לליטר במהלך המבחן. למרות שהציג את הנתונים הרשמיים הפסימיים ביותר, טויוטה היילקס היה החסכוני ביותר במבחן שלנו והציג צריכת דלק משולבת של 9.1 ק"מ לליטר.

בטיחות

מהפכת מערכות הבטיחות האקטיביות עדיין לא הגיעה אל קטגוריית הטנדרים למרות שמדובר בכלים גדולים וכבדים עם התנהגות כביש נחותה ופוטנציאל פגיעה חמור יותר מרכב פרטי או ג'יפון. בנוסף מדובר בכלים שנוסעים מספר רב של קילומטרים ונהוגים ע"י בעלי מקצוע עסוקים ומתוזזים.

טויוטה היילקסטויוטה היילקס

מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק הם היחידים המציעים מערכת מקורית ומובנית להתרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, אך פיאט פולבק ברמת אבזור בטיחותי 3 בשל העדר מערכת התרעה על אי שמירת מרחק. מיצובישי טרייטון, איסוזו דימקס וטויוטה היילקס משווקים עם מערכת מובילאיי 630 בהתקנה מקומית הכוללת התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה והתרעה על אי שמירת מרחק, וזוכים לדירוג אבזור בטיחותי 6 במדד משרד התחבורה.

טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון ופיאט פולבק נמכרים בישראל עם 7 כריות אוויר. איסוזו דימקס מסתפק ב- 6 כריות אוויר. מיצובישי טרייטון, פיאט פולבק ואיסוזו דימקס עברו את מבחני הריסוק של Euro Ncap וזכו לציון של 4 כוכבים עם ניקוד דומה מאוד בחלוקה לסעיפים. טויוטה היילקס נבחן עם שתי גרסאות במבחני הריסוק של Euro Ncap - אחת עם מערכות בטיחות מקוריות אשר זכתה ב- 5 כוכבי בטיחות, ואחת ללא מערכות בטיחות מקוריות אשר זכתה ל- 3 כוכבי בטיחות בלבד, והיא זו שמשווקת בישראל.

עלויות אחזקה

סעיף עלויות האחזקה הוא מאוד משמעותי ברכבי עבודה אשר צוברים בדרך כלל קילומטרים רבים וכל ביקור שלהם במוסך משמעו איבוד זמן עבודה יקר.

איסוזו דימקס בעל טווח טיפולים של אחת לשנה או בכל 10,000 ק"מ, בדומה לטויוטה היילקס. מדובר במרווח טיפולים קצר מהמקובל שיוביל לביקור במוסך בכל כמה חודשים. איסוזו דימקס מציג את עלות הטיפולים הגבוהה ביותר במבחן ויהיה היקר ביותר לאחזקה שוטפת.

איסוזו דימקס הטנדר היקר ביותר לאחזקהאיסוזו דימקס הטנדר היקר ביותר לאחזקה

העובדה שמיצובישי טרייטון ופיאט פולבק משווקים בישראל על ידי יבואנים שונים מביאה עמה גם שינוי בשגרת הטיפולים המומלצת. מיצובישי טרייטון נזקק לטיפול אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. פיאט פולבק לעומתו יזדקק לטיפול לאחר 20,000 ק"מ. למרות הצורך בפחות טיפולים לאורך הזמן, עלות הטיפולים בפיאט פולבק יקרה יותר ולכן בסיכומו של דבר עלויות הטיפולים השוטפים המצטברים כמעט זהות. באגף חלקי החילוף מציג מיצובישי טרייטון עלויות מעט גבוהות יותר. בכדי לשבור את השוויון שולף פיאט פולבק אס מהשרוול ומציע אחריות ל- 4 שנים או עד 150,000 ק"מ לעומת אחריות של 3 שנים או עד 100,000 ק"מ אצל השאר.

טויוטה היילקס הטנדר הזול ביותר לאחזקהטויוטה היילקס הטנדר הזול ביותר לאחזקה

טויוטה היילקס נזקק לטיפול בכל שנה או בכל 10,000 קילומטרים, בדומה לאיסוזו דימקס. למרות זאת מציג ההיילקס את עלויות האחזקה הנמוכות ביותר ובפער ניכר ביחס למתחרים. גם עלויות החלפים של טויוטה היילקס נמוכות משאר המתחרים.

עלויות טיפולים טנדרים

 פיאט פולבקמיצובישי טרייטוןאיסוזו דימקסטויוטה היילקס
מרווח טיפולים 20,000 ק"מ או שנה 15,000 ק"מ או שנה 10,000 ק"מ או שנה 10,000 ק"מ או שנה
מחיר טיפול ראשון 1,836 ₪    1,113 ₪ 718 ₪ 170 ₪
מחיר טיפול שני 2,340 ₪ 1,979 ₪ 1,597 ₪ 421 ₪
מחיר טיפול שלישי 2,457 ₪ 1,492 ₪ 300 ₪ 982 ₪
מחיר טיפול רביעי  - 1,979 ₪ 2,364 ₪ 897 ₪
מחיר טיפול חמישי  -  - 60  ₪ 170 ₪
מחיר טיפול שישי  -  - 2,165 ₪ 1,112 ₪
סה"כ עלות טיפולים עד 60K ק"מ 6,633 ₪ 6,563 ₪ 7,744 ₪ 3,752 ₪

עלויות חלפים טנדרים

 פיאט פולבקמיצובישי טרייטוןאיסוזו דימקסטויוטה היילקס
מחיר פנס קדמי 3,650 ₪ 3,335 ₪ 2,281 ₪ 1,745 ₪
מחיר פנס אחורי 1,480 ₪ 1,433 ₪ 1,462 ₪ 990 ₪
מחיר מראת צד 1,228 ₪ 2,578 ₪ 1,930 ₪ 1,921 ₪
מחיר רפידות בלמים קדמיות 620 ₪ 518 ₪ 854 ₪ 515 ₪
מחיר צלחות בלמים קדמיות 526 ₪ 919 ₪ 2,223 ₪ 889 ₪

תמורה למחיר וסיכום מבחן השוואתי

הטנדרים התייצבו למבחן בגרסאות מאובזרות ומצויידות היטב. פיאט פולבק הוא הטנדר כפול ההנעה האוטומטי הזול ביותר שנמכר בישראל ומוצע ברמת אבזור סטייל תמורת 229,000 ₪. רכב המבחן ברמת גימור פרימיום מוצע תמורת 241,000 ₪.

מיצובישי טרייטון מוצע בדגמי 4X2 ידניים ואוטומטיים. דגם ה- 4X4 האוטומטי הזול ביותר ברמת אבזור דזרט חמוש בגרסה מוחלשת של המנוע בהספק 154 כ"ס ומוצע תמורת 229,900 ₪. רכב המבחן ברמת אבזור דקאר מוצע תמורת 242,900 ₪.

איסוזו דימקס מוצע עם גרסאות 4X2 וגרסאות 4X4 ידניים ואוטומטיים. רמת האבזור הבסיסית המכונה S מוצעת במחיר 219,900 ₪ עבור הגרסה הידנית ו- 234,900 ₪ עבור הגרסה האוטומטית. רכב המבחן אוטומטי ברמת אבזור LS מוצע תמורת 244,900 ₪.

טויוטה היילקס אוטומטי בגרסת 4X4 מוצע ברמת גימור אחת והוא היקר ביותר בחבורה ונמכר תמורת 255,900 ₪. גרסת 4X4 ידנית מוצעת תמורת 226,900 ₪ וגרסת 4X2 אוטומטית תמורת 233,900 ₪.

ככל שהלכו והצטברו הקילומטרים כך התגבשה זהות המנצח ומיקום הטנדרים בדירוג. חשוב לציין שכל הטנדרים מציעים חבילה המשלבת בין יכולות עבודה גבוהות מאוד לבין רמת עידון שהופכת אותם לכלי רכב נוחים גם למשפחה.

מקום 4 - איסוזו דימקס

איסוזו דימקס הוא הוותיק בחבורה והוצג בשנת 2012. גילו ניכר בעיקר בתוך תא הנוסעים עם עיצוב מיושן ופלסטיקה פשוטה. איסוזו דימקס התמקם כמאסף כמעט בכל חלקי המבחן ויחידת ההנעה החדשה לא תרמה לשיפור משמעותי. לזכותו עומדים מוניטין אמינות ושרידות בלתי מעורערים וחיבת הקהל הישראלי ההופכת אותו לנמכר ביותר בקטגוריה.

מקום 3 - פיאט פולבק

פיאט פולבק אמנם דומה עד כדי זהות למיצובישי טרייטון אך חומרים פשוטים בתוך תא הנוסעים ומערכת מולטימדיה נחותה פגעו בניקוד הכללי שקיבל. למרות זאת פיאט פולבק בהחלט שווה בדיקה, הוא מעניק איכות נסיעה מצויינת ביום יום ומחזיק בתואר הטנדר הזול ביותר בקטגוריה, מבלי לפגוע בכוחה של יחידת ההנעה ותוך שמירה על רמת אבזור טובה.

מקום 2 - מיצובישי טרייטון

מיצובישי טרייטון מנצח את אחיו התאום. יתרונותיו הם מותג יפני, תא נוסעים איכותי יותר ונעים לשהייה, ומערכת מולטימדיה מצויינת פרי פיתוחו של היבואן.

מקום 1 - טויוטה היילקס

על אף היותו היקר ביותר בקטגוריה, בסיומו של מבחן ארוך ומפרך הצביעו כל הבוחנים על טויוטה היילקס כמנצח המבחן. הוא מציע יחידת הנעה מלוטשת וחסכונית (גם אם לא הכי חזקה), תא נוסעים איכותי ונעים לשהייה, יכולת שטח מצויינת, עלויות אחזקה נמוכות, מוניטין אמינות ללא עוררין, שמירת ערך, וביקוש מטורף בשוק הטנדרים המשומשים. מסתבר שלא במקרה בוחרים בטויוטה היילקס בכל העולם לעמוד במשימות הקשות ביותר.

* תודה מיוחדת ליוסי איטח על העזרה בצילומים.

נתונים טכניים

 פיאט פולבק פרימיום 4x4 אוטומטמיצובישי
טרייטון Dakar SE 4x4 אוטומט
איסוזו
די-מקס LS 4x4 אוטומט
טויוטה
היילקס 4x4 אוטומט
מנוע טורבו דיזל 2.4 ליטרים טורבו דיזל 2.4 ליטרים טורבו דיזל 1.9 ליטרים טורבו דיזל 2.4 ליטרים
הספק מרבי משולב 181/3,500
(סל"ד/כ"ס)
181/3,500
(סל"ד/כ"ס)
163/3,600
(סל"ד/כ"ס)
150/3,400
(סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 43.8/2,500
(סל"ד/קג"מ)
43.8/2,500
(סל"ד/קג"מ)
36.7/2,000
(סל"ד/קג"מ)
40.8/1,600
(סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 5 הילוכים אוטומטית פלנטרית 5 הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
מערכת הנעה 4x4 4x4 4x4 4x4
אורך כללי 5,285 מ"מ 5,285 מ"מ 5,295 מ"מ 5,330 מ"מ
רוחב כללי 1,815 מ"מ 1,815 מ"מ 1,860 מ"מ 1,855 מ"מ
גובה כללי 1,780 מ"מ 1,780 מ"מ 1,795 מ''מ 1,815 מ''מ
בסיס גלגלים 3,000 מ"מ 3,000 מ"מ 3,095 מ"מ 3,085 מ"מ
אורך ארגז 1,520 מ"מ 1,520 מ"מ 1,485 מ''מ 1,525 מ''מ
רוחב ארגז 1,470 מ"מ 1,470 מ"מ 1,560 מ''מ 1,540 מ''מ
עומק ארגז 475 מ"מ 475 מ"מ 440 מ''מ 480 מ''מ
משקל עצמי 1,875 ק"ג 1,875 ק"ג 1,920 ק"ג 2,060 ק"ג
משקל העמסה מורשה 1,035 ק"ג 1,035 ק"ג 1,080 ק"ג 850 ק"ג
משקל כולל מורשה 2,910 ק"ג 2,910 ק"ג 3,000 ק"ג 2,910 ק"ג
כושר גרירה ללא בלמים 750 ק"ג 750 ק"ג 750 ק''ג 750 ק''ג
כושר גרירה עם בלמים 3,100 ק"ג 3,100 ק"ג 3,500 ק''ג 3,200 ק''ג
מרווח גחון 205 מ"מ 206 מ"מ 235 מ''מ 293 מ''מ
זווית גישה 30 מעלות 30 מעלות 30 מעלות 31 מעלות
זווית נטישה 22 מעלות 22 מעלות 22.7 מעלות 26 מעלות
מיכל דלק 75 ליטרים 75 ליטרים 76 ליטרים 80 ליטרים
מהירות מרבית (יצרן) 177 קמ"ש 177 קמ"ש 180 קמ"ש 170 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר 13.1 ק"מ לליטר 14.5 ק"מ לליטר 12.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.6 ק"מ לליטר 9.1 ק"מ לליטר 8.4 ק"מ לליטר 9.1 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15) 15 (מתוך 15) 15 (מתוך 15) 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים (2015) 4 כוכבים (2015) 4 כוכבים (2012) 3 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחותי 3 (מתוך 8) 6 (מתוך 8) 6 (מתוך 8) 6 (מתוך 8)
מחיר 242,000 ₪ 244,900 ₪ 244,900 ₪ 255,900 ₪

טנדרים במבחן השוואתי 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

4 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 4

    מבחן מעולה. עכשיו לך תמצא היילקס משומשת בת שלוש

    • אלירן28/09/17

  • 3

    תגובה לדורון מהודעה מס' 1

    • פורטל הרכב גיר26/09/17

    הבחירה שלנו מגובה בנימוקים מפורטים וצר לנו שבחרת לצאת בהצהרות קשות וחסרות כל בסיס. המבחנים שלנו אובייקטיבים לחלוטין ואינם ממומנים ע"י גורם חיצוני. לכל טנדר יתרונות וחסרונות אך בשיקלול התוצאות, טויוטה היילקס ניצח במבחן. נשמח לקבל תגובות ענייניות ומגובות בעובדות הסותרות את מה שכתבנו.

  • 2

    מבחן מדהים, אין דברים כאלה!

    • רענן25/09/17

    אני חשבתי לפסול את הטרייטון אבל נראה לי ששווה נסיעת מבחן

  • 1

    מבחן מכור

    • דורון25/09/17

    ללא ספק מבחן מגמתי לטובת טויוטה היילקס כנראה שאת כולכם שיחדו חבל שככה אתם מתנהגים כעיתונאי רכב לפחות הייתם מנסים להסתיר מעט את ההתלהבות חסרת הפרופורציות שלכם

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu