ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

תגיות: , , ,

ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוגברות, עיצוב דומיננטי, צמיגים המעדיפים שטח על פני אספלט, והבטחה לדלג מעל הרבה מאוד מכשולים. יצאנו לבדוק האם באמת לקח היצרן האמריקאי צעד קדימה והפך רכב טוב לרכב טוב הרבה יותר.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק
יתרונות   עיצוב, יכולות שטח, נוחות
חסרונות   רעשי רוח, תפעול מסך המגע

בשנת 1993 הגיע לעולם הגרנד צ'ירוקי, רכב פנאי שטח או SUV כפי שמכונה הקטגוריה בארצות הברית, למותג עתיר ניסיון בתחום השטח. במרוצת השנים כבשו דגמי גרנד צ'ירוקי השונים את לבבות אוהבי השטח. הדגמים הבסיסיים הציגו יכולות שטח מרשימות לצד נוחות בכבישי אספלט. במקביל, רכבים אלו קלים ונוחים יחסית לשדרוג עבור חיות שטח אמיתיות, ויחד עם הדוראביליות כשם נרדף, אף אחד לא התפלא שגרנד צ'ירוקי הפך ללהיט מכירות.

עיצוב ונוחות

ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא רכב עם נוכחות שקשה להתעלם ממנה. גרסת טריילהוק המשודרגת מבליטה את הרכב הגדול עוד יותר. העיצוב של גרנד צ'ירוקי בצורתו הנוכחית הוצג במקור בשנת 2011 ומאז עבר בעיקר שינויים קוסמטיים קלים. למרות גילו המתקדם, ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא אחד מרכבי השטח היפים והמרשימים ביותר. לו תבחרו בגרסת הטריילהוק בצבע אדום כמו של רכב המבחן, תסובבו אחריכם הרבה ראשים. הטריילהוק הוא רכב כוחני עם עיצוב אגרסיבי שמבליט את האלמנטים ה"ג'יפיים" שלו. ברור לכל שמדובר כאן ברכב שטח אמיתי, חיית טרף ולא ג'יפון חמוד לסופר.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

מבחוץ זוכה גרסת טריילהוק לחישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ' עטופים בצמיגי שטח מסוג GoodYear Wrangler, הבלטה של השם "גרנד צ’ירוקי" על הדלתות הקדמיות, ועיטור טריילהוק מאחור. אם כל אלו לא מספיקים, יש גם מדבקה בצבע שחור מט על מכסה המנוע שמוסיפה לעיצוב הקרבי. נכון שהעיצוב החיצוני לא השתנה באופן דרמטי אך יש לגרנד צ'רוקי הרבה מה להציע. הפנסים הראשיים הם מסוג Bi-Xenon בשילוב LED, והפנסים האחוריים בעלי תאורת LED מלאה. בתי מראות הצד זכו לצבע אפור גרפיט תכליתי, ומסגרת החלונות נצבעה בגוון שחור קשוח במקום בכרום בוהק. בנוסף, לגרנד צ’ירוקי טריילהוק ספויילר אחורי, שמשות אחוריות כהות, אנטנת סנפיר, כנפונים בצבע שחור מעל הגלגלים, וגג שמש פנורמי חשמלי. כל אלה הופכים אותו לרכב שלא ניתן להתעלם ממנו על כבישי ישראל.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

עיצוב הפנים של ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק עשיר ומפנק כיאה לרכב שמחירו 410,000 ₪. הדבר הבולט ביותר הוא כיתוב טריילהוק על המושבים הקדמיים, כמו גם סמל טריילהוק המוטבע בתחתית גלגל ההגה. עם הכניסה אל הרכב מבחינים מיד כי מדובר ברכב גדול. ג'יפ גרנד צ’ירוקי מציע שפע של מרחב ליושבים מלפנים. הקונסולה הראשית, שבמרכזה מסך מגע בגודל מרשים של 8.4 אינץ', מציעה שלל מתגים לשליטה בפונקציות הרכב השונות.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

הנדסת האנוש בגרנד צ’ירוקי טובה אך לא מושלמת. מסך המגע עמוס באינפורמציה, נראה מעט מסורבל ומבלבל בתפריטים מסויימים, וגרם לנו להסיט את העיניים מהכביש לזמן ממושך מדי. שאר המתגים גדולים, ברורים ונוחים מאוד לשימוש. בתחתית הקונסולה תא אחסון בו תמצאו שקעי 12V, חיבורי USB ו- AUX, ואפילו חריץ לכרטיס זיכרון מסוג SD. בין המושבים תא אחסון גדול עם מדף ושקע 12V נוסף. עוד בין המושבים הקדמיים נמצא בורר מערכת Select-Terrain, המאפשרת להתאים את מאפייני הרכב אל תוואי השטח עמו הוא מתמודד.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וקלות מאוד. הרכב מנמיך את עצמו כשמשלבים להילוך חניה, והמושב החשמלי זז מטה ואחורה לכניסה ויציאה בנוחות. מושב הנהג גם חוזר למקומו באופן עצמאי כאשר מניעים את הרכב. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד גם ליושבים מאחור.

המושבים הקדמיים נוחים, תומכים בגוף, ומגיעים עם חימום, איוורור ותמיכה טובה לגב התחתון. המושבים הקדמיים החשמליים בשילוב ההגה המתכוונן חשמלית לגובה ולעומק, עוזרים להגיע בקלות לתנוחת נהיגה מושלמת. גם היושבים מאחור ייהנו ממושבים נוחים ומפנקים. בסיס גלגלים באורך 2,915 מ"מ ורוחב של 1,943 מ"מ מתורגמים למרחב מחיה נדיב מאוד גם ליושבים מאחור. בדומה למושבים הקדמיים, גם כאן מרווח הראש מספק בהחלט גם לאנשים גבוהים. כמו כן, תעלת ההינע נמוכה מאוד וכמעט אינה מפריעה לרגלי הנוסע האמצעי. ליושבים מאחור מוצעים חימום מושבים, פתחי אוורור, צמד כניסות USB, ושקע 12V.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

באופן כללי, איכות החומרים בתא הנוסעים של ג'יפ גרנד צ’ירוקי טובה מאוד. המושבים מחופים עור בשילוב אלקנטרה ונעימים למגע בדומה לדיפונים השונים ברכב. בג'יפ עשו עבודה טובה וההרגשה הכללית בחלל הרכב נעימה. גלגל ההגה עמוס לחצנים השולטים במערכת המולטימדיה, בדיבורית, בבקרת השיוט האדפטיבית, ובמחשב הדרך. בדופן האחורית של גלגל ההגה מתגי שליטה נוספים במערכת המולטימדיה, שנמצאו נוחים מאוד לשימוש. עוד מאחורי ההגה נמצאות דוושות להעברת הילוכים במצב ידני. לגרנד צ’ירוקי טריילהוק מסך בגודל 7 אינץ' בלוח המחוונים ועליו מוקרנים שלל הנתונים של מחשב הדרך. חסרונו העיקרי הוא בראות הלקויה באור יום. עם תכנון מוקפד יותר היה מתפקד המסך מצויין גם ביום כפי שהוא מתפקד בשעות החשיכה.

תא המטען של הגרנד צ’ירוקי מציע נפח הטענה מרשים של 782 ליטרים כשהמושבים האחוריים בשימוש, ו- 1,554 ליטרים כאשר שורת המושבים האחורית מקופלת. ניתן להעמיס הרבה ציוד לטיול השטח הארוך שאתם מתכננים. דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית ובזכות סף ההטענה הנמוך והעובדה שהרכב מנמיך את עצמו אוטומטית במצב חניה, מלאכת הטענת הציוד קלה ונוחה. בתא המטען ניתן למצוא גם תאורה טובה, טבעות עגינה ושקע 12V נוסף.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

נוחות הנסיעה בג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק מעולה הודות למתלי אוויר המתכווננים לחמישה מצבים ועושים עבודה טובה בכל תנאי הנהיגה. הטריילהוק עובר ללא בעיה את פגעי האספלט בתוך העיר. בכבישים בין עירוניים, מתלי האוויר של הטריילהוק עובדים טוב יותר ומספקים נסיעה נוחה ונטולת קפיצות. ככלל, ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק נעים מאוד לנסיעות ארוכות וזה יתרון גדול על פני גרסאות אחרות של הגרנד צ’ירוקי המשווקות ללא מתלי אוויר. גם בשטח ובחולות, מתלי האוויר עושים עבודה טובה והשיבושים בדרכי הכורכר לא הורגשו בתא הנוסעים.

נקודת חולשה בנסיעה בדרך מהירה מגיעה דווקא מבידוד רעשי הרוח. המנוע שקט יחסית על אף גודלו אך רעשי הרוח פוגעים מעט באיכות הנסיעה ונשמעים כבר במהירות של 100 קמ"ש. אמנם במהירויות גבוהות הרכב מנמיך עצמו להשגת אחיזה, אווירודינמיות וצריכת דלק משופרים, אך אין זה מסייע במניעת רעשי הרוח. בידוד רעש הצמיגים טוב למרות שמדובר בצמיגים המותאמים לנסיעת שטח.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

יכולת התימרון של ג'יפ גרנד צ’ירוקי מצויינת. מדובר אמנם ברכב גדול אך קלות הנהיגה בו משכיחה זאת מהנהג. הישיבה הגבוהה, שדה הראייה הטוב לכל הכיוונים, ורדיוס הסיבוב הקטן יחסית (5.65 מ'), הופכים את הענק האמריקאי לרכב הנשלט בקלות גם במקומות צפופים. גם בחניונים אפלים לא תתקשו להחנות אותו בזכות חיישני חניה מלפנים ומאחור, וגם מצלמת רוורס המציגה את כיוון נסיעת הרכב עם סיבוב ההגה. אם כל עזרי החניה לא מספיקים לכם, ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק יכול פשוט להחנות את עצמו בניצב או במקביל למדרכה באופן אוטומטי וזה עובד פשוט מצויין.

ביצועים

ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק משווק עם מנוע בנזין בתצורת V6 בנפח 3.6 ליטרים. המנוע העוצמתי מפיק 282 סוסים אמריקאים צוהלים, ומומנט של 35.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות הכוללת גם מצב ספורט. תאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 8.2 שניות והכוח מורגש בכל שלב בנסיעה. בין אם בתאוצה מעמידה ובין אם בתאוצת ביניים לעקיפה בכביש מהיר, זמינות הכוח תמיד מורגשת ו- 282 הסוסים עומדים מוכנים לקרב.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

כאמור, במהירויות גבוהות מנמיך הרכב את עצמו והדבר מסייע גם להקטנת זוויות הגלגול בפניות ולדינמיות גבוהה יותר. ההגה של הטריילהוק מרגיש טוב. הוא אמנם קל ומעט עמום לעיתים, אך לא קל מדי ומעניק לנהג תחושה מדוייקת ובטוחה. למרות מידותיו המכובדות, ג'יפ גרנד צ’ירוקי אינו מתנהג כמו רכב ששוקל קרוב לשניים וחצי טון אלא מרגיש קל וזריז. מדובר בשיפור משמעותי של הדגם שהרגיש מעט כבד ונוקשה בדורות קודמים.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

בשטח מתעורר הטריילהוק לחיים כמו ילד שיוצא אל גן המשחקים. לגרנד צ’ירוקי מערכת הנעה כפולה עם כמה מצבים לרבות מצב אוטומטי, חול, בוץ, שלג, ושטח סלעי. בנוסף מצוייד הרכב בהילוך כוח. בשונה משאר דגמי גרנד צ’ירוקי, לטריילהוק גם נעילת דיפרנציאל אחורית. יחד עם המנוע החזק ותיבת ההילוכים המשובחת, ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק מדלג מעל מכשולים בשטח ללא כל בעיה. מרבית המכשולים מרגישים יותר כפסי האטה מאשר מכשולים של ממש. לגרנד צ’ירוקי טריילהוק זווית גישה של 34 מעלות וזווית נטישה של 27 מעלות, נתונים מכובדים בהחלט. מרווח הגחון נע בין 162 ל- 274 מ"מ בהתאם לגובה המתלים המתפקדים מצויין גם בשטח טכני קשה. מצב הנסיעה בחול מבטל את בקרת האחיזה ומסייע לגרנד צ’ירוקי בנסיעה על דיונות ללא כל בעיה. בין אם בעליה ובין עם בירידה, הטריילהוק ממשיך בשלו וייקח אתכם לאן שרק תבקשו.

צריכת דלק

מנוע הבנזין של הגרנד צ’ירוקי עומד בתקן פליטה Euro 6. בעבר הגרנד צ’ירוקי היה רכב צמא מאוד לדלק, אך שילוב תיבת 8 הילוכים חדשה שיפרה את צריכת הדלק. גם הנמכת המרכב האוטומטית בנסיעה מהירה משפרת את אווירודינמיות הרכב ובכך מסייעת בחיסכון בדלק. על פי היצרן עומדת צריכת הדלק בנסיעה משולבת על 14.2 ק"מ לליטר. בנסיעת המבחן שלנו אשר כללה נסיעה בעיר, מחוץ לעיר וגם בשטח, עמדה תצרוכת הדלק על 8.0 קילומטרים לליטר בנזין 95. אמנם הנתון פחות מלהיב מהנתון הרשמי של היצרן, אך עדיין נתון טוב בהתחשב בגודל המנוע והרכב.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

מיכל הדלק בגרנד צ’ירוקי בנפח 93.5 ליטרים והוא מהגדולים שיש בשוק. בחישוב מהיר, בנסיעות רגועות כפי שעשינו בימי המבחן, הביקור בתחנת הדלק יתבצע אחת ל- 700 קילומטרים בערך.

עלויות אחזקה

ג'יפ גרנד צ'ירוקי משווק עם אחריות יצרן לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע בכל 12,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 681 ₪, עלות הטיפול השני 1,109 ₪, עלות הטיפול השלישי 681 ₪, עלות הטיפול הרביעי 1,872 ₪, ועלות הטיפול החמישי 681 ₪. סך הכל עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 5,024 ₪, סכום סביר בהחלט עבור אחזקת רכב פרימיום גדול.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

עלות פנס קדמי 11,466 ₪, עלות פנס אחורי 5,124 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 8,658 ₪. עלות זוג צלחות בלם קדמיות עומדת על 936 ₪, ועלות זוג רפידות בלמים קדמיות עומדת על 1,228 ₪. עלויות החלפים ממוצעות ביחס למקובל בפלח רכבי היוקרה אך עלות רפידות הבלמים גבוהה. אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,655 ₪. עלות ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מעל גיל 21 עומדת על 14,194 ₪ לשנה.

בטיחות

ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק טרם נבחן על ידי ארגון הבטיחות האירופי EuroNcap בגרסתו הנוכחית. הרכב נבחן בשנת 2013 לפני שנוספו לו מערכות בטיחות שונות וקיבל ציון של 4 מתוך 5 כוכבים. במבחן שערך לו ארגון NHTSA האמריקאי לבטיחות בדרכים, זכה ג'יפ גרנד צ'ירוקי ב- 5 כוכבים וקיבל ציונים טובים בכל המדדים.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

בדרוג רמת אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי זוכה ג'יפ גרנד צ’ירוקי לציון גבוה מאוד של 7 מתוך 8 בזכות 7 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. גרסת טריילהוק כוללת מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק הכוללת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, ובקרת שיוט אדפטיבית שביכולתה להביא את הרכב לעצירה מוחלטת ופועלת נהדר בפקקים.

תמורה למחיר

הגענו לסוף המבחן, וכמו בכל סרט אמריקאי, הסוף תמיד טוב. ג'יפ לוקחת את הגרנד צ’ירוקי המוכר והטוב צעד קדימה והופכת אותו לטוב עוד יותר. דגם הטריילהוק יפנק את נוסעיו בגג פנורמי הנפתח בחציו, מושבי עור בשילוב אלקנטרה, מערכת סאונד משובחת עם תשעה רמקולים וסאב וופר, מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח, ועוד קשת רחבה של שכלולים המלמדים אותנו שהחיים במערב לא רעים בכלל.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק הוא רכב מעניין מאוד. בעיר נראה הטריילהוק מאיים אך למעשה הינו בן לוויה נעים גם בשיטוט אורבני. בשטח הופך הטריילהוק לחיית בר שתטרוף כל מה שבא מולה. יכולת השטח שלו מרשימה אם כי לעיתים תלויה במערכות האלקטרוניות הרבות. בכבישים מהירים מציג הטריילהוק יכולת שיוט מצויינת כיאה למוצאו האמריקאי ושומר על נוחות נסיעה טובה.

ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק הוא רכב פנאי שטח במראה הנכון עם מקום לכל המשפחה על ציודה, ויכולת שטח שתביא אותה לראש כל מעלה או גבעה. אמנם זה בא עם תג מחיר גבוה העומד על 410,000 ₪, אך כבר הרבה זמן שהטיולים בכביש ובשטח לא היו נוחים ומפנקים כמו עם הענק האמריקאי.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק
מנוע בנזין 3.6 ליטרים
הספק מרבי משולב 282/6,350 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 35.4/4,300 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה 4X4
אורך כללי 4,828 מ"מ
רוחב כללי 2,154 מ"מ
גובה כללי 1,792 מ"מ
בסיס גלגלים 2,915 מ"מ
משקל עצמי 2,354 ק"ג
כושר גרירה ללא בלמים 750 ק"ג
כושר גרירה עם בלמים 2,192 ק"ג
מרווח גחון 162-274 מ"מ
זווית גישה 34 מעלות
זווית נטישה 27 מעלות
מיכל דלק 93.5 ליטרים
מהירות מירבית 206 קמ''ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים (מתוך 5. מבחן משנת 2013)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 410,000 ₪

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu