יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר
במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחברת בת של יצרנית הרכב ההודית טאטא ואוחדה עם לנד רובר. לאורך ההיסטוריה נדרש הדירקטוריון של חברת יגואר למלא אחר פקודות ממספר גופים מסחריים ובעלי אינטרסים שונים. מכיוון שכך, אין פלא שהיצרנית הבריטית סבלה תמיד מבעיית הגדרה עצמית ודשדשה בתחתית טבלת מכירות רכבי היוקרה הבינלאומית.
| יגואר F-PACE 2.0 טורבו דיזל | |
|---|---|
| יתרונות | אחיזת כביש, עיצוב, אבזור, מערכות בטיחות, תא מטען |
| חסרונות | נוחות נסיעה, איכות הרכבה, העדר מערכות בטיחות אקטיביות |
יגואר F-PACE
בשנים האחרונות עוברת יגואר תהליך מבורך של מיתוג מחדש. תחת איחוד חטיבת הפיתוח עם לנד רובר, מציעה כעת יגואר מנועי דיזל יעילים ושלדות קלות משקל. יגואר F-PACE הינו רכב הפנאי הראשון של היצרנית ובעל נוכחות מובהקת וחזות מרשימה. יגואר F-PACE זכה בפרס רכב השנה לשנת 2017 בתערוכת הרכבים השנתית בניו-יורק וכמו כן בפרס העיצוב המוצלח ביותר באותה תערוכה. יצאנו לבדוק האם הצליחה יגואר להעמיד מתחרה לגיטימי בקטגורית רכבי הפנאי יוקרה בגודל בינוני, הכוללת בין השאר מתחרים ותיקים ומבוססים כגון אאודי Q5, ב.מ.וו X3, וולוו XC60, ומרצדס GLC.
עיצוב ונוחות
העיצוב החיצוני של יגואר F-PACE זוכה לתשבחות כה רבות מכיוון שהוא מצליח לשדר תדמית של רכב פנאי משפחתי הכלוא בשלדה של רכב ספורטיבי. מכסה המנוע ארוך עם בליטה במרכזו והוא נמתח הרחק לפנים. הגריל הקדמי פוער לוע מאיים ובמרכזו סמל היגואר השואג, אשר מכריז שהרכב הוא נצר לשושלת בריטית עתיקה. פנסי החזית מסוג LED, צרים וארוכים, הנמתחים לצדדים אל עבר קשתות הגלגלים הנפוחות. בצידי הפגוש הקדמי מוקמו שני כונסי אוויר אשר מטרתם עיצובית בלבד, ותחתיהם מסתתרים פנסי ערפל צרים. עיצוב חזית הרכב ייחודי ומחובר היטב אל שפת העיצוב של דגמי הסלון של המותג. קווי המתאר של יגואר F-PACE מתעגלים אחורה אל עבר תא המטען העצום. רכב המבחן עוטה חבילת כרום נוצצת המוסיפה למראה המהוקצע של ה F-PACE ולא הופכת אותו למצועצע כמו ברכבים דומים. חישוקי המגנזיום בקוטר 18 אינץ' מינימליסטיים בעיצובם אך מיוחדים ומצליחים לתפוס את העין. בשעות החשכה מאירות המראות את סמל יגואר על הכביש.
יגואר F-PACE
מאחור נמתחים הפנסים מצידי הרכב אל מרכז דלת תא המטען וחוברים לפנס מעוגל כמו ביגואר F-TYPE הספורטיבית. הספויילר האחורי גדול ומצל את תא המטען באופן יעיל בשעות הצהריים המוקדמות. סרח עודף אחורי מגדיל משמעותית את נפחו של תא המטען.
יגואר F-PACE הוא רכב בריטי יפיפה המצליח לשמר מאפיינים של עידון ויוקרה תוך כדי הצגת נוכחות קרבית. התבוננות בפרופיל הרכב תייצר התרגשות בליבו של כל חובב מכוניות ללא קשר לגילו או סוג המכונית המועדף עליו.
יגואר F-PACE
מידותיו של יגואר F-PACE נחשבות ממוצעות ביחס למתחרים בקטגוריה. יגואר F-PACE חולק את שלדת האלומיניום החדשה עם מקבילו, ריינג' רובר וולאר ועל כן מידותיהם דומות. אורכו 4,731 מ''מ, גובהו 1,652 מ''מ, רוחבו 2,070 מ''מ, ואורך בסיס גלגליו 2,874 מ''מ.
יגואר F-PACE
תא הנוסעים של יגואר F-PACE משלב עור מהודר עם חלקי פלסטיק איכותיים ונעימים למגע. תאי האחסון רבים ויעילים וממוקמים בחלל תא הנוסעים בצורה חכמה. הנדסת האנוש של יגואר F-PACE טובה. כיאה לרכב יוקרה בריטי, בתכנון תא הנוסעים הושם דגש רב על נוחות השימוש והקפדה על הפרטים הקטנים. פתחי המיזוג ממוקמים בצורה נכונה ואינם מקפיאים את ידי הנהג האוחז בהגה, וקונסולת הפיקוד משופעת בזווית כך שתפעול המערכות השונות יהיה פשוט ואינטואיטיבי. סמלי המיתוג של יגואר ממוקמים כך שלא יהיו צעקניים מדי והחומרים השונים משתלבים יחד בצורה הרמונית. פשוט תענוג!
יגואר F-PACE
פחות אהבנו את איכות ההרכבה הירודה, הבאה לידי ביטוי בקרקושים המגיעים ממשענת היד ולעיתים גם מהדשבורד בזמן נסיעה בכביש משובש. אמנם רכב המבחן גמע 26,000 ק''מ, אך זוהי אינה סיבה לרעשים מסוג זה.
גלגל ההגה בעל שלוש צלעות, מרופד עור איכותי ונושא את סמל היגואר המזנק. על גבי גלגל ההגה נמצאים מגוון מתגי שליטה על מערכות שונות כגון בקרת השיוט האדפטיבית, הדיבורית, ומערכת השמע. לוח המחוונים נדיב בגודלו ומציג מדי סל''ד ומהירות אנלוגיים גדולים, וכמו כן תצוגת מחשב דרך והתראות בצג דיגיטלי. ההתראות מוצגות באנימציה איכותית המופיעה במרכז לוח המחוונים.
יגואר F-PACE
יגואר F-PACE משווק בישראל עם מערכת מולטימדיה מקורית מבית יגואר. צג המגע בגודל 10 אינץ' מתפקד ללא דופי ובעל תצוגה ברורה בכל תנאי תאורה. המערכת מסתנכרנת עם הטלפון הסלולרי בקלות ותומכת בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. תוכנת הניווט המקורית יעילה אך אופן הקלדת היעד מסורבל ואין עדכונים אודות עומסי תנועה. העדר תוכנת ניווט התומכת בשפה העברית, או יותר נכון וויז שכל כך התרגלנו אליה, מהווה חיסרון משמעותי.
יגואר F-PACE
קונסולת השליטה הראשית נדיבה וכוללת מתגים השולטים בפעולת מערכת האקלים המפוצלת, במערכת השמע, ובמערכת המולטימדיה. גם כפתור הנעת המנוע הכתום ממוקם בקונסולה המרכזית. בשעות החשיכה מוארת הקונסולה בתאורת אווירה כחלחלה ועדינה, המשדרת תחושת יוקרה.
ידית ההילוכים מעוצבת כגלגלת, צבועה בגוון כסוף, ומושכת את העין כבר במבט ראשון. בעת התנעת המנוע, מתרוממת ידית ההילוכים ממקום מנוחתה ומוכנה לכל פקודה בתנועה חרישית ואלגנטית. השימוש בגלגלת אינו אינטואיטיבי כמתבקש וטרם הנסיעה הראשונה נדרש הסבר קצר על תפעולה, בעיקר בשילוב להילוך אחורי. מאחורי פנל ההילוכים, ממוקם תא אחסון שימושי במיוחד המסוגל, באמצעות דיפון גומי, לאחוז בחוזקה בבקבוק ולאפשר פתיחתו או סגירתו ביד אחת. בתא הנוסעים מפוזרים חמישה שקעי כוח וארבעה נקודות חשמל לטעינת טלפונים סלולאריים .
יגואר F-PACE
מושבי העור הקדמיים תומכים ומפנקים. המושבים בעלי מנגנון כיוונון חשמלי, המסייע בבחירת גובה וזווית המושב. ברמת הגימור פרסטיז' לא ניתן לשמור את מצבי הישיבה בזיכרון הרכב, כמתבקש ברכב בעל תג מחיר שכזה. תנוחת הישיבה גבוהה כמו ברכבי פנאי דומים ומאפשרת זווית ראיה גבוהה ונוחה על המתרחש בהמשך הכביש. סף החלונות הקדמיים גבוה ומעניק תחושת ישיבה ברכב ספורטיבי.
יגואר F-PACE
מרווחי הראש, הכתפיים והברכיים מכובדים בהחלט בקדמת הרכב, וממוצעים בלבד לנוסעים מאחור. אין ספק כי תעלת ההינע הגבוהה מאחור, תפריע לרגליו של הנוסע האמצעי במושב האחורי. פתחי המיזוג מאחור אינם מעניקים שליטה על הטמפרטורה. נראה כי יגואר F-PACE שם דגש משמעותי יותר בנושא הנוחות והיוקרה להסעת שני נוסעים מבוגרים מאחור מאשר לשימושיות משפחתית יומיומית בספסל האחורי.
יגואר F-PACE
מרווח הגחון של יגואר F-PACE עומד על 21 ס''מ והוא גדול ביחס למתחריו. גובהו הרב מאפשר כניסה ויציאה בנוחות הן מהמושבים הקדמיים והן מהאחוריים. אהבנו במיוחד את גג השמש הפנורמי הגדול הנמתח לאורך הגג ומאפשר מבט אל עבר הרקיע לאורך כל תא הנוסעים.
יגואר F-PACE
מערכת השמע של יגואר F-PACE ברמת גימור פרסטיז' מבוססת על 4 רמקולים סטנדרטיים מבית יגואר בהספק נמוך יחסית של 80W. ברמות הגימור הבכירות ניתן למצוא מערכות שמע איכויות וחזקות, המבוססות על רמקולים מבית MERIDIAN הבריטית.
תא המטען בנפח 650 ליטרים, גדול מאוד ביחס למתחרים בקטגוריה, וכאשר הספסל האחורי מקופל גדל נפחו עד 1,740 ליטרים. קיפול המושבים האחוריים, בתצורת 40:20:40, נעשה בקלות יתרה ומציע רצפת מטען שטוחה כמעט לחלוטין. פתח תא המטען רחב ומאפשר העמסה נוחה של עגלת תינוק. כמו כן, בתא המטען קיימות טבעות עיגון, ווי קשירה רבים, תאורה ייעודית, ושקעי הטענה במתח 12V.
יגואר F-PACE
סביבת המחייה הטבעית של יגואר F-PACE איננה הג'ונגל האורבני, כי אם הכבישים הפתוחים והמפותלים המרוחקים מהעיר, שם מתבלט אופיו הקרבי והספורטיבי. יגואר F-PACE יודע לספק חווית נהיגה מהנה וייחודית, אך מאפיין זה בא על חשבון נוחות הנסיעה, שאיננה מהמעלה הראשונה כמתבקש. נסיעה איטית בכבישים משובשים הינה קופצנית ותא הנוסעים מקרקש במיוחד. למרות החלפת מצבי נהיגה על ידי בורר המצבים, לא הרגשנו שיפור משמעותי בסעיף זה.
יגואר F-PACE
ביצועים
יגואר F-PACE מוצע עם מספר תצורות מנוע שונות הכוללות מנועי דיזל ובנזין, בטווח הספקים הנע בין 180 ל- 360 כ''ס. בישראל מוצעות שתי גרסאות בלבד עם מנועי טורבו דיזל. הגרסה הבכירה מציעה מנוע בנפח 3.0 ליטרים והגרסה הבסיסית מסתפקת במנוע בנפח 2.0 ליטרים. לנסיעת המבחן התייצב יגואר F-PACE חמוש במנוע טורבו דיזל בנפח מנוע 1,999 סמ''ק, בהספק של 180 כ''ס ב- 4,000 סל''ד, ובעל מומנט מרבי של 43.9 קג''מ בטווח של 1,750-2,500 סל"ד.
יגואר F-PACE
מנוע האינג'יניום החדש מקבל תגבור משני מגדשי טורבו הנכנסים לפעולה כבר בסל''ד נמוך, ומציג עקומת כוח מאוזנת עד לרף המהירות החוקית. התאוצה למהירויות גבוהות אורכת זמן רב מהמצופה. על אף היותו רכב פנאי, מצליח ה F-PACE להאיץ בזריזות יחסית ולהסתיר את העובדה כי ידית התדלוק שלו בתחנת הדלק צבועה בצבע כחול ולא בירוק. תא הנוסעים שקט למדי וצליל המנוע המשובח מצליח לפלח את שכבות הבידוד האיכותי ולגרגר כחתול באוזנו של הנהג.
יגואר F-PACE
יחידת הכוח משודכת לתיבת 8 הילוכים המותקנת גם בדגמי ריינג' רובר ספורט והצאצא החדש - רינג' רובר וולאר. תיבת ההילוכים מציגה יחסי העברה קצרים ומתפקדת מעולה בעיקר כשנדרשת נהיגה טכנית ומהירה. בורר ההילוכים מאפשר מעבר בין מצב נהיגה רגיל D בו העברת ההילוכים ארוכה וחלקה, למצב נהיגה ספורטיבי S בו העברת ההילוכים קצרה וקופצנית יותר. מנופים להעברת הילוכים ידנית ממוקמים מאחורי גלגל ההגה ומתפקדים מצוין.
יגואר F-PACE
בדגם אותו בחנו מותקנת מערכת הנעה קבועה לארבעת הגלגלים, ואיתה מדדנו 9.2 שניות בתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש. על אף ששמנו עין דווקא על דגם ההנעה האחורית המשווק גם הוא בישראל, יש לציין כי ה F-PACE 4X4 רחוק מלהיות אנמי ומשעמם. כמו יגואר אמיתי, מצליח הרכב להיאחז בכביש תחתיו במהירויות גבוהות ומעניק תחושת ביטחון אינסופית.
יגואר F-PACE
בורר מצבי הנהיגה מאפשר מעבר בין המצבים רגיל, חסכוני, שלג, ודינמי המיועד לנהיגה ספורטיבית. מעבר בין מצבי הנהיגה השונים משנה את תפקודם של המנוע, תיבת ההילוכים, המתלים, ומערכת ההיגוי. עוצמת שיכוך הזעזועים ניתנת לשליטה בזכות הבולמים האדפטיביים. טווח שיכוך הזעזועים נע בין שיכוך קשיח לשיכוך מאוד קשיח, כאשר הנהיגה במצב דינמי מאופיינת ברמת השיכוך הקשיחה ביותר.
יגואר F-PACE בנוי על בסיס שלדת אלומיניום קלת משקל אך קשיחה וספורטיבית במיוחד, וכבר בתחילת הנסיעה ניתן להסיק כי רכב זה נושא בדמו DNA של רכב בריטי ספורטיבי. ככזה, הוא מתקשה להילחם בכבישים המשובשים של ארץ הקודש, ללא קשר למצב הנהיגה הנבחר. מרכב פרימיום עם מתלים אדפטיביים היינו מצפים לנוחות נסיעה מעולה אך התאכזבנו.
יגואר F-PACE
מערכת ההיגוי מדויקת ויעילה. בחירה במצב הנהיגה דינמי הופכת את פעולת גלגל ההגה לחדה וזריזה ולא הגענו למצב של תת היגוי אפילו בסיבובים חדים ובמהירות גבוהה. במצב הנהיגה החסכוני הופך ההיגוי לרך ואיטי יותר.
יגואר F-PACE
ההתנהלות בכבישים עירוניים הינה קלילה וזורמת. יגואר F-PACE זריז ואינו משתהה בטווחי סל''ד נמוכים. למרות שמנוע השני ליטרים מתודלק בדיזל, הוא חזק מספיק על מנת להזיז את ה- F-PACE מהמקום גם ללא סיוע מצמד מדחסי הטורבו. יתרון זה בא לידי ביטוי בפקקים ובכבישים עמוסים בהם נדרשת תנועה איטית ללא תאוצות פתאומיות.
יגואר F-PACE
על מנת להביא לקוראינו סיקור מקיף, נדרשנו להוריד את היגואר הנוצץ אל עבר שבילי העפר המתפתלים לאורך הרי נפתלי הגליליים. ליגואר F-PACE הנעה כפולה קבועה וכמו כן מערכת סיוע לנסיעה בתוואי שטח עם אחיזה נמוכה. אף לא לרגע אחד קיבלנו סימני אזהרה שאנו מאתגרים את הרכב מעל ליכולתו. על אף מרווח הגחון המכובד, השלדה הספורטיבית וכיול המתלים הקשיח יהרסו את הכיף שבגיהוץ שבילי עפר ויבטיחו כי הדרך תהיה קופצנית במיוחד. זה הזמן להודות למחזיקי הכוסות המעולים. המסקנה שהתקבלה מנסיעת שטח קצרה עם יגואר F-PACE הייתה שעדיף להימנע מכניסה לדרך שאינה סלולה.
יגואר F-PACE
צריכת דלק
נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק משולבת של 19.3 ק''מ לליטר. נסיעת המבחן כללה נסיעה עירונית, בינעירונית, מעט שבילי עפר, ושטח קל בהרי נפתלי הצפוניים. המזגן עבד שעות נוספות וצריכת הדלק שהתקבלה במהלך נסיעת המבחן עמדה על 11.5 ק''מ לליטר.
יגואר F-PACE
עלויות אחזקה
אנו ממתינים לקבלת עלויות החלפים והטיפולים מהיבואן ונעדכן בימים הקרובים.
בטיחות
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP טרם ערך ליגואר F-PACE מבחני ריסוק. נוכל לציין כי אחיו החורג, ריינג' רובר וולאר, כבר נבחן והשיג ציוני בטיחות מרשימים במיוחד הכוללים חמישה כוכבי בטיחות. יש להניח שגם ה-F-PACE הדומה לו יצליח באופן דומה. בישראל זוכה יגואר F-PACE לציון בטיחותי 6 (מתוך 8).
יגואר F-PACE ברמת אבזור פרסטיז' משווק בישראל עם 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצב חירום, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכות בקרת יציבות דינמיות, בקרת בלימה בפנייה, עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים, מצלמת רוורס, וחיישני חניה מלפנים ומאחור.
יגואר F-PACE
בשתי הגרסאות נעדרות מערכות בטיחות אקטיביות כגון תיקון סטיה מנתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית, הקיימות בדגמים המתחרים ומצופות בטווח מחירים זה.
תמורה למחיר
יגואר F-PACE פרסטיז' 2.0 דיזל אוטומט משווק בישראל במחיר 389,000 ₪. בעבור מחיר זה יקבל הרוכש רכב פנאי ספורטיבי, מרווח ויוקרתי. חבילת האבזור הבסיסית כוללת בין היתר מושבי עור, תאורת אווירה, בקרת שיוט אדפטיבית, מנופים להעברת הילוכים על גלגל ההגה, בלם יד חשמלי, חיישני גשם, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, חיישן בקרת איכות אוויר, 5 שקעי כוח 12V, קישוריות Bluetooth, גג פנורמי נפתח, מראות עם קיפול חשמלי, חבילת כרום, פנסי קסנון לחשכה, ותאורת DRL לשעות היום.
הגרסה הבכירה מכונה פרסטיז' פלוס ומחירה 435,000 ₪. מפרט האבזור הכלול בגרסה זו נדיב יותר וכולל תוספות משמעותיות כגון מערכת שמע בעוצמה של 380 וואט מבית MERIDIAN, תא כפפות ממוזג, מראה מרכזית מתכהה ומפתח דינמי בצורת צמיד המותאם לשימוש בפעילות ספורטיבית.
בשקלול היתרונות הבולטים של יגואר F-PACE אל מול מתחריו כגון ב.מ.וו X3, וולוו XC60, ואאודי Q5 ניתן לחזות תחרות צפופה בקטגוריית הפנאי שטח היוקרתי בגודל בינוני. הדגמים המתחרים מציעים אבזור נדיב יותר בעבור מחיר דומה.
הקלף המנצח בחפיסת הקלפים של חברת המזרח, היבואנית החדשה של יגואר לישראל, הינו המיתוג של יגואר כמותג יוקרה נחשק ואריסטוקרטי במיוחד. אם כן, נראה כי הרוכשים של יגואר F-PACE יהיו אלו המעוניינים לבדל את עצמם מהעדר הנובורישי הישראלי המעדיף את הגדול והנוצץ ביותר.
| יגואר F-PACE , טורבו דיזל, 2.0, אוטומט, פרסטיג' | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 1,999 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 180/4,000 (סל''ד / כ''ס) |
| מומנט מרבי משולב | 1,750-2,500 / 43.8 (סל"ד / קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | AWD לכל הגלגלים |
| אורך כללי | 4,731 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,070 מ"מ |
| גובה כללי | 1,652 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,874 מ"מ |
| מיכל דלק | 79 ליטרים |
| נפח תא מטען |
849 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,460 ק"ג |
| מהירות מרבית | 208 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 19.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
389,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.