ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

תגיות: , , ,

את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית.

ב.מ.וו 330e
יתרונות   תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק
חסרונות   נוחות עירונית, מרווח מאחור, משקל

גם בדור הנוכחי מתאפיינת סדרה 3 על שלל גרסאותיה בכל המעלות המוכרות, אשר לצידן תג מחיר שנמצא בחלק העליון של סקלת המחירים בסגמנט. כעת מתווספת להיצע הדגמים של סדרה 3 ה- 330e. תוספת ה- e לסימון הדגם היא קיצור של electric והיא דרכו של היצרן הבווארי לסמן את דגמי הפלאג-אין הייבריד. משמעות הדבר היא הנעה באמצעות מנוע בעירה פנימית, טורבו בנזין במקרה של 330e, יחד עם מנוע חשמלי המוזן מסוללה נטענת. עד כאן מדובר בטכנולוגיה ההיברידית המוכרת מזה שני עשורים, בה נטענת הסוללה באמצעות מנוע הבעירה הפנימית ובזמן האטת הרכב. ברכבי פלאג-אין ניתן לטעון את הסוללה באופן יזום בעמדת טעינה ייעודית או משקע טעינה ביתי.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

בב.מ.וו 330e ניתן לנסוע על טהרת החשמל לטווח של כ- 30 ק"מ עד למהירות של 100 קמ"ש. דרגת זיהום האוויר של ה- 330e הינה 2 בלבד מתוך 15, מה שמזכה אותה בהפחתת מיסוי משמעותית לעומת דגמי הבנזין הרגילים, ובמחיר אטרקטיבי העומד על 290,000 ₪. בהתחשב בתוספת ההספק של המנוע החשמלי יחד עם האבזור הנדיב, עולה סימן שאלה ענק לגבי הרלוונטיות של שאר גרסאות הדגם.

עיצוב ונוחות

ב.מ.וו סדרה 3 התאפיינה לאורך דורות בעיצוב קלאסי, כזה שיישאר אלגנטי ומוכר גם לאחר שנים רבות. גם בדור הנוכחי מתאפיינת ה- 3 בעיצוב המזוהה עם היצרנית. גריל הכליות המסורתי מפאר את החרטום הארוך, כאשר בדגם זה פסי הגריל צבועים בגוון כחלחל המאפיין את דגמי ה- e. משני צדי הגריל יחידות תאורת LED מלאה. פגוש קדמי אגרסיבי משלים חרטום דומיננטי שיגרום לכל נהג שיתקל בו במראה לפנות את הנתיב השמאלי. מהצד ניתן להבחין בקווים נקיים עם חישוקי 19 אינץ' מרהיבים. ההופעה על הכביש יציבה בזכות ממד רוחב של 1,811 מ"מ. יחד עם אורך של 4,633 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,810 מ"מ מתקבלת נוכחות בולטת ומרשימה.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

תא הנוסעים הוא ב.מ.וו קלאסי, וזה טוב. הנדסת האנוש מופתית, המתגים איכותיים וממוקמים כיאות, ואיכות החומרים וההרכבה ברמה הגבוהה ביותר. קל להתמצא במערכות הפזורות בתא, למרות ריבוי המתגים המנוגד למגמה הנוכחית לצמצום מתגים ע"י העברת השליטה אל המסך המרכזי. סביבת הנהג משדרת יוקרה מהסוג המופנם, ועושה זאת בעזרת איכות חומרים גבוהה. חומרי הדיפון רכים ונעימים, והמנופים שמאחורי גלגל ההגה בשרניים ומוצקים. בראש הקונסולה המרכזית ניצב מסך מולטימדיה איכותי בגודל 8.8 אינץ' המציג את מערכת ה- iDrive המוכרת. בגרסתה האחרונה הפכה המערכת ידידותית ובשלה הרבה יותר.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

מערכת ה- iDrive נשלטת באמצעות גלגלת הממוקמת מאחורי בורר ההילוכים, כאשר המעבר בין התפריטים נעשה ע"י גלילה, ולחיצה על הגלגלת פותחת את התפריט הנבחר. ב.מ.וו בחרו בשיטה זו משום שהיא מונעת מהנהג מגע במסך ושומרת את ידו המתפעלת מונחת על משענת היד שבין המושבים. רזולוציית המסך מעולה, הגרפיקה חדישה, והממשק נוח. ניתן לשלוט בכל הפונקציות האפשריות וליצור קיצורי דרך לתפריטים מועדפים באמצעות מתגי המספר הקלאסיים ששימשו בעבר לשמירת תחנות רדיו. כתוספת ישנו מקלט טלוויזיה דיגיטלי המאפשר צפייה בערוצי עידן פלוס, אך לא כאשר הרכב בתנועה, בכדי לשמור על בטיחות הנהג והנוסעים. התאורה בתא הנוסעים רכה ונעימה ומאפשרת בחירה בגוון כחלחל כגימיק לייחוד סדרת e. בנוסף ישנה תאורת אווירה נעימה המשפרת את תחושת הפרימיום כשהלילה יורד.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

מושבי הספורט בגרסה זו עטויי עור מסוג דקוטה ומספקים תמיכה צידית טובה מאוד, אך הם נוקשים מידי ונוחותם מאכזבת מאוד. נראה כי עדיף היה לאבזר את הגרסה במושבים סטנדרטים יותר, במיוחד בהתחשב בקהל היעד שירכוש את המכונית. למושבים הקדמיים כיוונון חשמלי בטווח רחב מאוד, ולמושב הנהג גם שני זיכרונות. ההגה מתכוונן ידנית לגובה ולעומק וקל למצוא תנוחת נהיגה שולטת ונוחה. גם שדה הראיה לכל הכיוונים מוצלח בזכות קו חלונות בגובה סביר וקורות A שאינן עבות באופן חריג. ישנם כמובן גם מצלמת רוורס וחיישנים לסיוע בחניה.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

נוסעי המושב האחורי זוכים לפתחי מיזוג ייעודיים ולמושב תומך ונוח המציע מרווח טוב לשני מבוגרים. בהתחשב בבסיס הגלגלים באורך 2,810 מ"מ, ציפיתי למרחב ברכיים טוב יותר. מרווח הראש עלול להפריע מעט לגבוהים ונוסע שלישי במרכז כבר ייצור קרבה אינטימית מדי בין הנוסעים. מדרגת גל ההינע גבוהה מדי בשל ההנעה האחורית ולא היינו ממליצים על הסעת אדם מבוגר במושב האמצעי. הכניסה והיציאה מב.מ.וו 330e נוחות, אך חובבי הקרוסאוברים לבטח יתאכזבו מהצורך להתכופף.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון רבים. תא הכפפות גדול דיו ומואר, ותא נוסף מתחת למשענת היד מכיל שקעי AUX ו- USB. בנוסף ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות, חלל אחסון עבור הטלפון הסלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית, ובסמוך מחזיקי כוסות עם תריס נגלל. משענת היד המתקפלת במושב האחורי מכילה גם היא שני מחזיקי כוסות לטובת הנוסעים. תא המטען בגרסת e הוקטן ביחס לגרסאות הרגילות לטובת אכסון הסוללות ברצפת התא ומציע נפח של 370 ליטרים בלבד. לעומת זאת, פתח הטעינה רחב ונוח. הסוללות לא הותירו מקום גם לגלגל חלופי, ובמקומו מצויידת ב.מ.וו 330e ההיברידית בצמיגי אל תקר.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

ההתנעה מתבצעת ללא מפתח. תחילת התנועה חרישית ורק זמזום המנוע החשמלי נשמע ברקע. כמובן שתאוצות חזקות ישלבו את מנוע הבנזין. ביצועי המנוע החשמלי מספקים בהחלט לכל התנהלות עירונית ובין עירונית שאינה כוללת תאוצה מהירה, והתנועה נעשית באופן חלק ושקט. בידוד רעשי הרוח טוב מאוד, אך בידוד רעשי הכביש לוקה בחסר, בעיקר בגלל הצמיגים במידות אקסטרה לארג'.

נוחות הנסיעה בעיר נוקשה ומעט קופצנית. תוספת משקל הסוללות והמנוע החשמלי העלו את המסה של ב.מ.וו 330e לכדי 1,735 ק"ג (210 ק"ג יותר מגרסת 320i המקבילה) מה שחייב הקשחה של מערכת המתלים בכדי לשאת במשקל העודף. יחד עם צמיגים בחתך נמוך (40 מלפנים ו- 35 מאחור) מתקבלת נסיעה קופצנית, אם כי פעולת המתלה פרוגרסיבית ומצליחה לרכך את הטלטולים והחבטות. ככל שעולה המהירות משתפרת הנוחות, ומחוץ לעיר כבר מתקבלת נוחות נסיעה טובה. על הכביש המהיר מציגה ב.מ.וו 330e יציבות כיוונית נדירה והמרכב מרגיש נטוע על הכביש. גלי אספלט מרוסנים בעבודת מתלה איכותית ושברים רוחביים לא מצליחים לזעזע את יציבות המכונית. אין ספק שהבימר נועדה לכבישי בוואריה. על אספלט סלול היטב, איכות הנסיעה גבוהה מאוד ומובן כיצד קטפה סדרה 3 תשבחות רבות.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

ביצועים

המערכת ההיברידית הנטענת משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 184 כ"ס ו- 29.5 קג"מ, עם מנוע חשמלי בהספק 88 כ"ס ו- 25.5 קג"מ, ליצירת הספק משולב של 252 כ"ס ו- 42.8 קג"מ. לחצן eDrive הצמוד לבורר ההילוכים מאפשר בחירה של מקור ההנעה: מנוע בנזין וחשמלי, מנוע חשמלי בלבד, או מנוע בנזין בלבד, תוך שמירת האנרגיה החשמלית, למשל כאשר נוסעים בכביש המהיר ומעוניינים לשמר את האנרגיה בסוללה לשימוש בתוך העיר. שני המנועים מעבירים את הכוח אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ומספקים ביצועים מעולים.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות, ובכל מצב, בכל מהירות ובכל דרך, יש המון כוח דחף. תאוצות הביניים מאוד חזקות ורמיסת המצערת אל הרצפה מורידה בזריזות 3 הילוכים בתיבה האוטומטית ומטיסה את ב.מ.וו 330e לאן שתכוונו את ההגה. תיבת ההילוכים היא מהמוצלחות שיש, ומאפשרת העברת הילוכים ידנית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. העברות ההילוכים תמיד חלקות ומהירות. מצב ספורט מחדד את תגובות התיבה והמנוע, מוסיף משקל להגה ומכניס את הנהג למוד דינמי. מצב ספורט פלוס משאיר את מנוע הבנזין בפעולה תמידית לטובת זמינות כוח וביצועים, תוך ויתור על חיסכון בדלק.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

ב.מ.וו מתפארים בסלוגן "מכונת הנהיגה המושלמת" וסדרה 3 סיפקה תמיד תקשורת טובה עם הנהג ויכולת דינמית גבוהה. תקנות הבטיחות וזיהום האוויר, והעדפות השוק לנוחות ובידוד, יצרו מסננים שחיבלו בתקשורת בין הנהג לכביש בו התפארו דגמי העבר, אך ב.מ.וו סדרה 3 היא עדיין מכתיבת הטון בסגמנט. גרסת 330e לא אמורה להיות שונה לכאורה משאר הסדרה, אך היא נושאת בחובה קילוגרמים עודפים רבים עקב משקל הסוללות. היכולת הדינמית עדיין מעולה, אחיזת הכביש גבוהה מאוד, אך עומס רב יוצר זוויות גלגול מורגשות. בעניין זה, גרסת ה- e היא הפחות מוצלחת מבין גרסאות סדרה 3, אף שהיכולת לכשעצמה טובה. עם הנעה אחורית ושלדה מאוזנת ניתן להפיק הנאה מנהיגה על אף המסה הבלתי מבוטלת.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

ב.מ.וו 330e מתאפיינת בצמיגים במידות א-סימטריות: 225/40/19 מלפנים ו- 255/35/19 מאחור, המספקים אחיזת כביש גבוהה. יחד עם הגה בעל משקל טוב ומעט תקשורת, ניתן ליהנות למרות משקל הרכב. מצב ספורט פלוס מאפשר ניתוק חלקי של מערכת בקרת היציבות ומאפשר לזרוק את זנבה של ב.מ.וו 330e, אך רק תחת פרובוקציה אגרסיבית ומכוונת ובחסות תנאי אחיזה בינוניים. כל עוד הכביש איכותי ויבש, תציג ב.מ.וו 330e אחיזה פנומנלית כקטר על מסילה. הבלמים מצידם מציגים יכולת התואמת את הביצועים והמשקל של הבווארית הכבדה, בולמים בעוצמה ולא מתעייפים. הבעיה היא שמערכת הבלימה הרגנרטיבית יוצרת תחושה לא פרוגרסיבית בלחיצה על דוושת הבלם, לטובת טעינת הסוללה.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

צריכת דלק

ב.מ.וו 330e מאפשרת טווח נסיעה של כ- 30 ק"מ על בסיס חשמל בלבד כאשר הסוללה טעונה במלואה. מעבר לכך, מתקבלת צריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לכל ליטר דלק באוקטן 95. נתון לא רע בהתחשב בביצועים ובמשקל, ויכול להשתפר אם נקפיד על טעינת הסוללה ושימוש חכם במערכת ההיברידית. מיכל הדלק מכיל 41 ליטרים בלבד, ונצטרך לבקר בתחנת הדלק כל 450 ק"מ עם צריכת דלק דומה לזו שהשגנו במהלך המבחן. זהו טווח קצר יחסית למכונית היברידית. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 2 מתוך 15.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

עלויות אחזקה

ב.מ.וו 330e משווקת בישראל עם שנתיים אחריות יצרן ללא הגבלת קילומטרים, ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. האחריות לסוללה ההיברידית היא לשש שנים או עד 100,000 ק"מ (המוקדם מביניהם). הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 12,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 830 ₪, עלות הטיפול השני 1,105 ₪, עלות הטיפול השלישי 830 ₪, עלות הטיפול הרביעי 1,650 ₪, ועלות הטיפול החמישי 4,241 ₪. סך הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומד על 8,656 ₪ כולל מע"מ. מחירי ארבעת הטיפולים הראשונים סבירים ומקובלים בסגמנט הפרימיום אך הטיפול החמישי יקר מאוד.

מחיר פנס קדמי עומד על 9,853 ₪ ומחיר פנס אחורי 4,239 ₪. מחיר מראת צד שמאלית קומפלט עומד על 4,979 ₪. רפידות בלם קדמיות עולות 1,071 ₪ וצלחות בלם קדמיות עולות 863 ₪. מחירים אלו בהחלט לא זולים אך נפוצים במכוניות פרימיום.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

בטיחות

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2012 קיבלה ב.מ.וו סדרה 3 ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. רמת האבזור הבטיחותי הינה 6 מתוך 8. ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל בין היתר מערכת לניטור שטחים מתים, התרעת סטייה מהנתיב, התרעה מפני פגיעה בכלי רכב או הולכי רגל במהירות עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית במהירות עירונית, שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית אוויר בצד הנוסע הקדמי, ושתי נקודות עיגון ISOFIX.

ב.מ.וו 330eב.מ.וו 330e

תמורה למחיר

על הנייר מציעה ב.מ.וו330e את התמורה הטובה ביותר למחיר מבין גרסאות סדרה 3. עם מחיר של 290,000 ₪ היא זולה ב- 85,000 ₪ מב.מ.וו330i המציגה ביצועים דומים אך רמת אבזור נמוכה יותר. אבזור הנוחות הסטנדרטי של ב.מ.וו 330e עשיר וכולל בין היתר ריפודי עור דקוטה, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורת אווירה, מושבים עם כיוונון חשמלי וזכרונות לנהג, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, הפעלת המיזוג מרחוק באמצעות מפתח הרכב, מערכת שמע עם 9 רמקולים, מקלט טלוויזיה דיגיטלי, מצלמת רוורס, חלון גג חשמלי, תאורת LED מלאה, וחישוקי 19 אינץ'.

לזכותה של ה- 330e עומדים ביצועים מעולים, צריכת דלק טובה, אבזור נדיב, תא נוסעים איכותי ומפנק, ותדמית יצרן גבוהה. לחובתה ניתן למנות נוחות נסיעה בינונית בעיר ויכולת דינמית נחותה ביחס לשאר גרסאות הדגם. לקוחות המעוניינים בחבילת ביצועים, אבזור נדיב וחיסכון בכסף, ימצאו ב- 330e הצעה מעניינת מאוד ביחס למחירה. נהגים התרים אחר מכונת הנהיגה המושלמת יופנו אל גרסאות הדגם הנוספות. מכיוון שרוב הלקוחות הפוטנציאליים יעדיפו את הביצועים, האבזור והחיסכון במחיר הרכישה על פני היכולת הדינמית, אין ספק שב.מ.וו 330e מציעה עסקה משתלמת.

ב.מ.וו330e אוטומט
מנוע הייבריד בנזין 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 252 כ"ס
מומנט מרבי משולב 42.8 קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,633 מ"מ
רוחב כללי 1,811 מ"מ
גובה כללי 1,429 מ"מ
בסיס גלגלים 2,810 מ"מ
מיכל דלק 41 ליטרים
נפח תא מטען

370 ליטרים

משקל עצמי 1,735 ק"ג
מהירות מרבית 225 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 50 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

290,000 ₪

במוו 330e פלאג-אין הייבריד 2017 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu