רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית
שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו אופנת הקרוסאוברים, המחפש רכב שימושי ומרווח למשפחה. גם השוק המוסדי ממשיך לרכוש מכוניות משפחתיות המשמשות רכב צמוד ממקום העבודה.
| רנו מגאן גרנד קופה אינטנס 1.2 ליטרים אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, נוחות נסיעה, אבזור נוחות |
| חסרונות | התנהגות כביש, הנדסת אנוש, חוסר באבזור בטיחות מתקדם |
רנו מגאן גרנד קופה
יחד עם הגידול המורגש בממדים הוחלף שמה של הפלואנס לשמה המקורי מגאן בתוספת "גרנד קופה", כינוי המתווסף בדרך כלל למכוניות המאופיינות במרכב סדאן דמוי קופה, בהן קו הגג משתפל לאחור לטובת מראה דינמי וזורם יותר. זה לא בדיוק המצב ברנו מגאן גרנד קופה ונדמה שאנשי השיווק רצו להעניק לדגם החדש מעט סקס-אפיל גם בשמו.
רנו מגאן גרנד קופה
עיצוב ונוחות
רנו מגאן גרנד קופה שובה את העין במבט ראשון בזכות הממדים הנדיבים. עם אורך כולל של 4,632 מ"מ, רוחב של 1,814 מ"מ, גובה של 1,443 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 2,711 מ"מ, מדובר באחת המשפחתיות הגדולות בקטגוריה. עיצובה של רנו מגאן גרנד קופה נועד לשדר יותר נוכחות ורושם ופחות עידון וסטייל שאפיינו את עיצובי רנו בעבר. הקווים הכלליים נקיים יחסית וזורמים, אך בניגוד אליהם גופי התאורה מתאמצים לבלוט בנוף בעזרת תרגילים עיצוביים כגון שילוב הפנס הקדמי בעיצוב הפגוש, ומתיחת גופי התאורה האחוריים אל מרכז דלת תא המטען, ונראים מכובדים אך מעט מוגזמים. גם סמל המותג הקדמי בוהק בממדי ענק במרכז הגריל. להשלמת ההופעה המנצנצת נוספו עיטורי כרום בשפע, ובסופו של דבר מתקבל עיצוב מושקע בעל נוכחות.
רנו מגאן גרנד קופה
תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב שגרתי נטול אלמנטים עיצוביים של ממש, אך קיימת תחושת עושר ביחס למקובל בקטגוריה. לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי בגודל 8.7 אינץ', ותאורת אווירה משתנה, משרים בתא הנוסעים תחושת פרימיום. פאנלים עם גרפיקה מסוגננת המעטרים את חזית הדשבורד ואת פנים הדלתות מעניקים טאץ' צרפתי לעיצוב. הדשבורד רך למגע וסביבת הנהג מתאפיינת באיכות חומרים טובה, אך בפאנל המולטימדיה ובמקומות הנמוכים הותקנה פלסטיקה פשוטה, ומתגי כיוונון הטמפרטורה במערכת בקרת האקלים ממש מביכים. בכל אופן תא הנוסעים נותר שקט לאורך כל המבחן מבחינת קרקושים ורעשים, מה שמעיד על איכות הרכבה טובה.
רנו מגאן גרנד קופה
פתחי המיזוג ממוקמים בגובה נכון וגם עוצמת המיזוג טובה. הגישה למערכת המולטימדיה נוחה, ולוח המחוונים קריא ובהיר. ניכרת מעט השפעה צרפתית על הנדסת האנוש, והפקדים שעל גלגל ההגה שולטים לדוגמא על מערכת בקרת השיוט ולא על מערכת השמע כמקובל. מאחורי גלגל ההגה ישנו מנוף ייעודי לשליטה בעוצמת השמע ולהעברת תחנות הרדיו, אך זה אינו נוח ונגיש. הממשק במערכת המולטימדיה לא אינטואיטיבי. התפריטים סבוכים, הרזולוציה נמוכה, והמסך לא מספיק רגיש למגע. נציין כי מהירות התגובה טובה ומידותיו של הצג מכובדות בהחלט.
רנו מגאן גרנד קופה
המושבים ברנו מגאן גרנד קופה רכים ונעימים ואינם מעייפים גם לאחר נסיעות ארוכות. הם מציעים גם תמיכת צד מספקת וניתן לומר שהם מהטובים בקטגוריה. מושב הנהג מתכוונן באופן ידני למרחק ולגובה אך לא ניתן לכוונן את רמת הקשיחות של תמיכת הגב התחתון ואת זווית בסיס המושב. יחד עם כיוונון הגה לגובה ולמרחק הרצוי, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. שדה הראיה טוב בזכות חלונות צד גדולים וסף חלונות בגובה ממוצע, וקל לתמרן את המשפחתית המגודלת ברחובות הכרך ללא חשש. הכניסה והיציאה מהתא נוחות בזכות מפתח דלתות רחב, אם כי היא לא מהווה תחרות לקרוסאוברים מוגבהים. המרחב לנוסעים הוא מהטובים בקטגוריה. בסיס הגלגלים הנדיב מספק מרווח ברכיים מכובד ליושבי המושב האחורי. גם מרווח הכתפיים מספק אך מרווח הראש מעט מוגבל. יושבי המושב האחורי ייהנו גם מפתחי מיזוג ייעודיים, חלונות כהים, מושבים רכים, ותאורת אווירה בדלתות.
רנו מגאן גרנד קופה
בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון שימושיים. תא הכפפות מואר וגדול, מתחת לקונסולה המרכזית משטח להנחת הטלפון הנייד, ומתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים נמצא תא עמוק ושימושי. בנוסף ישנם תאים עמוקים בדלתות. בין המושבים הקדמיים צמד מחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל. תא המטען מציע נפח הטענה מכובד של 503 ליטרים, ודלת תא המטען נפתחת חשמלית באמצעות הנפת רגל מתחת לפגוש האחורי. המנגנון עובד היטב ושימושי מאוד כאשר מגיעים אל הרכב בידיים עמוסות. פתח הטעינה נמוך ורחב ואין בעיה לאחסן עגלת תינוק או זוג מזוודות טרולי. קיפול המושב האחורי יגדיל את נפח הטעינה לכדי 987 ליטרים. הצצה מתחת לרצפת תא המטען מגלה גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק פלדה.
רנו מגאן גרנד קופה
הנסיעה ברנו מגאן גרנד קופה נעימה והמושבים רכים ותומכים. בידוד רעשי הכביש והרוח טוב עד למהירות 110 קמ"ש, אך גם מעבר לכך נשמר שקט יחסי בתא הנוסעים. המתלים מציגים כיול רך כפי שמצופה מרכב משפחתי צרפתי. רנו מגאן גרנד קופה מתמודדת באופן ראוי עם מגוון שיבושים בעיר, סופגת ומרסנת פסי האטה, בורות, וגלים, אך שיבושים חדים במיוחד יצליחו להקפיץ את המרכב. על הכביש המהיר מתגלה ריסון מוגבל וגלים בכביש יטלטלו מעט את המרכב ויפגעו באיכות הנסיעה בכביש המהיר, אך לא ביציבות הכיוונית. המושבים הנעימים, המתלים הרכים ובידוד הרעשים המוצלח הופכים את רנו מגאן לקרוזרית נעימה בנסיעות ארוכות.
ביצועים
לרנו מגאן גרנד קופה בגרסה הנבחנת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המוכר מדגמים אחרים של רנו. ההספק עומד על 132 כ"ס והמומנט על 20.9 קג"מ הזמינים החל מ- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הביצועים מספקים בהחלט, אם כי לא מדובר בזריזה שבין משפחתיות הטורבו. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. על הכביש מספקת רנו מגאן גרנד קופה את הרושם שיש לה כוח מספק לכל עקיפה או עלייה, אך ללא תחושת דחף שמעניקות חלק מהמתחרות.
רנו מגאן גרנד קופה
ישנה השהיית טורבו קצרה בתחילת תנועה, ומדי פעם נתקלנו בהעברות הילוכים קופצניות ומורגשות. מעבר למצב ספורט מחדד את תגובת המנוע והגיר, וצבע תאורת האווירה מתחלף לאדום, אך לא נועד לתקיפת פניות ולנסיעה תובענית. פעולת המנוע חלקה ושאון המנוע חרישי עד 4,000 סל"ד. כיאה למנוע טורבו מודרני, הכוח זמין כבר בסל"ד נמוך ואין צורך להגיע לסל"ד מנוע גבוה.
רנו מגאן גרנד קופה
כיול המתלים הרך האחראי לנוחות נסיעה טובה גובה מחיר בפרק הדינמי. רנו מגאן גרנד קופה מייצרת זוויות גלגול משמעותיות בפניות ואינה מעודדת נהיגה דינמית כלל. אחיזת הכביש טובה ואין שום בעיה לשמור על קצב מהיר בכביש מפותל, אך רכינת המרכב, יחד עם הגה קל שאינו מעביר מידע מהכביש, לא יעודדו את הנהג לנהיגה ספורטיבית. בתנאי לחץ נוצר תת היגוי שמרוסן מיד על ידי מערכת בקרת היציבות. רנו מגאן גרנד קופה איננה משפחתית ספורטיבית והיא מעדיפה נסיעה נינוחה ונעימה על פני נהיגה מאתגרת ותובענית בכביש מפותל. הבלמים מספקים עוצמת בלימה טובה מאוד ומערכת ה- ABS אינה נכנסת לפעולה מהר מהרצוי.
צריכת דלק
יחידת ההנעה של רנו מגאן גרנד קופה התגלתה כיעילה למדי. לפי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בימי המבחן שכללו נסיעה בתנאים סטנדרטיים, עם מזגן פועל ומערכת עצור וסע מנותקת רוב הזמן, התקבלה צריכת דלק ממוצעת טובה של 13.7 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 5 מתוך 15.
רנו מגאן גרנד קופה
עלויות אחזקה
רנו מגאן גרנד קופה משווקת עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 30,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים של רנו מגאן גרנד קופה אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית קרסו מוטורס. עלויות הביטוח הינן כ- 1,497 ₪ לביטוח חובה, ו- 5,555 ₪ לביטוח מקיף, לכל נהג מעל גיל 21 עם היעדר תביעות ושלילות.
רנו מגאן גרנד קופה
בטיחות
במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2015 קיבלה האחות רנו מגאן האצ'בק ציון מירבי של 5 כוכבי בטיחות. רמת האבזור הבטיחותי הינה 6 מתוך 8. ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל בין היתר שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית אוויר בצד הנוסע הקדמי, מערכת להתרעה מפני עייפות הנהג, שתי נקודות עיגון ISOFIX, מערכת ABS, מערכת EBD לחלוקת עומסי בלימה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות מקוריות נעדרות מהמפרט ופוגעות באטרקטיביות של רנו מגאן גרנד קופה ביחס למתחרות.
רנו מגאן גרנד קופה
תמורה למחיר
מחירה של רנו מגאן גרנד קופה ברמת אבזור זן משקף את המחיר המקובל בסגמנט המשפחתיות ועומד על 130,000 ₪. רמת האבזור הבכירה אינטנס הנבחנת מוצעת בתוספת של 2,000 ₪ וכוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטיסנס לבחירת מצבי נהיגה, חיישני חניה קדמיים בנוסף לאחוריים, מצלמת רוורס, פתיחת תא מטען במחוות רגל, תאורת אווירה משתנה, בלם יד חשמלי, ריפוד משולב עור, קיפול חשמלי למראות הצד, מערכת שמע משודרגת עם 8 רמקולים ומסך מגע בגודל 8.7 אינץ', תאורת LED, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ', וחלונות כהים מאחור. התוספת הזעומה למחיר ביחס לתוספת האבזור מלמדת כי רמת האבזור זן מיועדת בעיקר לציי רכב או לשיווק בערוצי ה- 0 ק"מ.
ברמת האבזור אינטנס מדובר באחת המשפחתיות המאובזרות ביותר אך בתחום אבזור הבטיחות נותרת רנו מגאן גרנד קופה מאחור ולא מציעה מערכות בטיחות מתקדמות. רנו מגאן גרנד קופה היא משפחתית מרווחת ונוחה המציעה נסיעה נעימה לצד אבזור נוחות שופע, ומציעה חבילה עשירה למשפחות מפונקות.
| רנו מגאן גרנד קופה אינטנס 1.2 ליטרים אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1,197 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 132/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.9/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים EDC |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,632 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,814 מ"מ |
| גובה כללי | 1,443 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,711 מ"מ |
| מיכל דלק | 49 ליטרים |
| נפח תא מטען |
503 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,390 ק"ג |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 5 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2015,רנו מגאן האצ'בק) |
| מחיר |
132,000 ₪ |

תפריט נגישות








טיפולים מאוד מאוד יקרים.ברקסים 3000 שקל יש מיסב
הטיפולים מאוד יקרים כמו גם החלקים. ברקסים מאחורה 1500 שקל יש מיסב לחץ בצלחת המון כסף.קדימה900 שקל.אין אחריות על הגיר יש ליקרוא אותיות קטנות.הגיר זה תלוי בשימוש.במידה וצריך להחליף 18000 אלף עולה הגיר פלוס גלגל תנופה.טורבו 12000אלף שקל.בקיצור לא מומלץ חלקים מאוד יקרים זה לא מרצדס.שרוצים למכור השוק של הרכב הזה בריצפה. בלם יד חשמלי המון בעיות יש חיישנים ומחשב במידה ומתקלקל שלא נידע.בקיצור לא ממליץ. מי שקונה בהצלחה בכול אופן רק לנסוע בזהירות.לפי החוק.