סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל
סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם, והזמינה אותנו להתרשם מיכולתיו של ה- XV החדש עד קצה היכולת.
| סובארו 4X4 XV אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח ביחס לסגמנט, נוחות נסיעה, התנהגות כביש |
| חסרונות | גרסאות בסיס ללא אבזור בטיחות מתקדם, מנוע 1.6 ליטרים חלש |
סובארו XV
מה שרואים - מבחוץ ומבפנים
סובארו XV החדש מציג עיצוב אבולוציוני ביחס לדגם הקודם, המיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של המותג בדומה לסובארו אימפרזה, עימה הוא חולק את הפלטפורמה הגלובלית החדשה של החברה. הדגם החדש זכה לגופי תאורה חדשים ורחבים יותר, פגושים אגרסביים יותר, וחישוקים בעיצוב עדכני. העיצוב החדש משדר יותר "אימפרזה האצ'בק מוגבהת" מאשר קרוסאובר עם פוזת שטח מלאה שכה אהודה על קהל היעד, אך מרווח גחון של 220 מ"מ (הגדול בסגמנט) ואיפור שטח הכולל פלסטיקה מושחרת סביב המרכב, מקנים לסובארו XV מראה קשוח המעיד על פוטנציאל ליכולות שטח.
תא הנוסעים מציג גם הוא סביבת נהג דומה עד כדי זהות לסובארו אימפרזה החדשה. העיצוב פרקטי מאוד ונאה, אם כי אינו מעורר השראה או מציג אלמנטים עיצוביים פורצי דרך. החומרים טובים, בעיקר בחלק העליון, והופכים קשיחים ככול שיורדים מטה. איכות ההרכבה הדוקה, המרווחים בין המשטחים מינימליים, וגם בנסיעת שבילים תובענית במיוחד לא נשמע כל צקצוק או חריקה בתא הנוסעים. במרכז הקונסולה שוכנת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', כאשר מצידיו פתחי אוורור גבוהים ומעליו צג צבעוני נוסף המציג מידע רלוונטי לנהיגת שטח כגון זוויות השיפוע וחלוקת הכוח במערכת ההנעה.
סובארו XV
בטיחות לצד שימושיות
סובארו XV ברמת האבזור הבכירה EyeSight מצוייד לראשונה בחבילת מערכות בטיחות מתקדמות מבוססות מצלמה בעלת עדשה כפולה, וכוללות בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור רכבים בשטחים מתים, והתרעה על סטייה מנתיב הנסיעה. המערכות פועלות היטב ובהחלט כדאי לרכוש את הגרסאות הבכירות המצויידות בחבילה זו.
המושבים הקדמיים מעולים ומשלבים בין נוחות לתמיכה צידית טובה. המרווח מלפנים נדיב בכל הכיוונים, אך מאחור מרווח הברכיים בינוני. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה ושולטת בזכות שלל כיוונים לגובה ולמרחק, הן במושב והן בהגה. סביבת הנהג אוורירית מאוד בזכות קו חלונות נמוך יחסית וישיבה גבוהה ושולטת המהווה את אחד השיקולים העיקריים לרכישת קרוסאובר. תא המטען מציע נפח הטענה של 310 ליטרים בלתי מספקים, אך מפריעה יותר שפת הטענה גבוהה מאוד המקשה על הטענת ציוד.
בעיר ובכפר
בנהיגת כביש מציג סובארו XV כושר ריסון מעולה. המתלים שעברו הקשחה מסויימת בדור החדש, סופגים ביעילות את מפגעי האספלט, בורות ושברים מרוסנים ומסוננים באופן יעיל מאוד, וניתן לומר שה- XV מציע נוחות נסיעה טובה אף מרוב המשפחתיות המוכרות. התנהגות הכביש מעולה גם היא וניתן ליהנות עם סובארו XV גם בכביש המפותל. במהלך נסיעת המבחן אשר כללה לא מעט פיתולים וכבישי נהיגה מאתגרים, שמר הקרוסאובר היפני על קצב מהיר ואחיזה טובה בזכות הנעה כפולה סופר יעילה. עם זאת, לא מדובר במכונית ספורטיבית. בכניסה מהירה לפנייה חדה או לקשת ארוכה, נוצרת רכינת מרכב המייצרת זווית גלגול מורגשת וניתן לשמוע את הצמיגים האחוריים מתאמצים בשארית כוחם לייצר אחיזה, וגורמים באופן טבעי להפחתת קצב הנהיגה. ההגה חסר תקשורת אך בעל משקל טוב ומייצר התנגדות מספקת בנהיגה תובענית. הבלמים, בניגוד לדגם הקודם, בעלי נשיכה טובה ויכולת בלימה מספקת בהחלט.
סובארו XV
מנוע בוקסר מעודכן
סובארו XV החדש משווק עם שני מנועי בנזין בתצורת בוקסר, האחד בנפח 1.6 ליטרים בהספק 114 כ"ס, והשני בנפח 2.0 ליטרים בהספק 156 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ולמערכת הנעה כפולה AWD. מנוע ה- 1.6 ליטרים מספק לנהיגה מנהלתית, אך סובל ממחסור מוחשי בכוח בכל עניין שמעבר לכך. עליות, עקיפות ותאוצות דורשות את הדבקת דוושת הגז לרצפה, מה שמביא את המנוע לתחום סל"ד גבוה ורועש, ונשאר שם לאורך זמן עקב אופיה של התיבה הרציפה בת 7 יחסי העברה מדומים. בגרסת ה- 1.6 ליטרים נעדרים גם מנופי העברת ההילוכים בגלגל ההגה אשר היו יכולים לסייע מעט למחסור בכוח.
סובארו XV
מנוע ה- 2.0 ליטרים זכה לעדכון בדור החדש ומציג בדיוק את תוספת הכוח לה זקוק סובארו XV. מנוע זה מטפל למעשה בנקודות החולשה של המנוע הקטן. לא מדובר במנוע ביצועיסט אך לא נתקלנו במחסור בכוח בגרסת ה- 2.0 ליטרים המציגה יכולת נשימה עדיפה בכביש הררי ומסייעת רבות ביכולת צליחת אתגרים בשטח.
מככב בשטח
ירידה לשבילים מגלה את יכולת השטח של סובארו XV. מערכת הנעה כפולה בשילוב מרווח גחון בגובה 220 מ"מ ומתלים בעלי כושר ריסון משובח, מאפשרים נהיגת שבילים זריזה ומהנה בקצב שישאיר מאחור כל מתחרה אחר בסגמנט בעל הנעה קדמית. סובארו XV מאפשר לנהג חוויית נהיגת ראלי מבוייתת עם אחיזה מעולה על שבילי כורכר וחול. במהירויות שטח הנמוכות ביחס לכביש, המחסור בכוח של מנוע ה- 1.6 ליטרים אינו מורגש. ההנעה הכפולה מאפשרת לנהג להשאיר את הרכב על השביל המפותל כמו ששום הנעה קדמית לא תאפשר. ניתן ליצור החלקות וסחיפות על משטחים חלקים ולהחזיר את הרכב אל השביל בעזרת הידוק קו הפנייה ולחיצה על דוושת התאוצה המהדקת את אחיזת הצמיגים.
סובארו XV
חריצים רוחביים, תעלות וסלעים בולטים יהוו מגבלה ברורה ויגרמו לסגירת מתלה ותחושת חבטה. אין מדובר ברכב בעל יכולת צליחת תוואי שטח קשוח, כדוגמת טויוטה לנד קרוזר ודומיו, אך בין מתחריו בסגמנט ברמת מחירים זו, מציג סובארו XV את יכולת השטח הטובה ביותר, מספקת ואף מעבר לכך. בנסיעת המבחן שנערכה בהדרכת צוות סובארו, יכולנו להתרשם מיכולת הטיפוס המרשימה ומיכולת הזחילה במדרון באמצעות מערכת X-MODE המסייעת בבקרת גלישה איטית במדרון תלול ועושה זאת בצורה מעולה.
סובארו XV
עלות מול תועלת
לסיכום, סובארו XV החדש מציע יכולת שטח טובה המאפשרת להגיע ליעדים שהמתחרים בסגמנט ובמחיר יכולים רק לדמיין. מעבר ליתרון עיקרי זה, מתהדר סובארו XV בנוחות נסיעה מהטובות בקטגוריה והתנהגות כביש נטרלית. לחובתו ניתן לרשום תא מטען קטן ומושב אחורי צפוף ביחס למתחרים. חבילת הבטיחות בגרסאות EyeSight הבכירות עשירה למדי ופועלת היטב, והביצועים בגרסאות ה- 2.0 ליטרים המומלצות, יספקו את מרבית הנהגים.
| סובארו XV 4X4 אוטומטי 2.0 ליטרים EyeSight | |
|---|---|
| מנוע | בוקסר בנזין 1,995 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 156/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה CVT |
| יחידת הנעה | כפולה קבועה |
| אורך כללי | 4,465 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,615 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,665 מ"מ |
| מיכל דלק | 63 ליטרים |
| נפח תא מטען |
310 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,421-1,439 ק"ג |
| מהירות מרבית | 194 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.4 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
154,000 ₪ |

תפריט נגישות








סובארו xv
יש לי xv 1600 2016 כל 4000 קמ ליטר שמן ובמוסך אמרו לי שזה עוד טב כי יש רכבים כאלה שכל 2000 קמ ליטר שמן ןזה כתוב בספר רכב והמנועים ברכבים החדשים זה אותו מנוע יש עכשיו תביעה יצוגית נגד חברת סובארו של350 מיליון שקל וכל זה קורה בארץ ובמוסך אומרים שזה נורמלי חחחחחחחחח אוטו פחחחחחחחחחח שלא תיתקרבו עושים צחוק מבעלי xv נפילה
סובארו
אני מכור לרכב והיו ברשותי רכבי סובארו מהראשונים בארץ מסוף שנות ה-50 רכבים שרבים לא מכירים. הוא היה ועד היום כמעט היחיד עם מנוע בוקסר שהרעיון המקורי היה של החיפושית WV. כיום אני מחזיק עדיין בדגם ישן של ה-B4 שעבר כבר מעל 350000 ק"מ.