באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר
כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים לשיווקו בישראל. על הנייר נראה כי מיצובישי ASX מתאים למשפחה הישראלית הממוצעת כמו כפפה ליד, לפחות כך מקווים בכלמוביל. יצאנו לבדוק האם התווסף מתחרה משמעותי חדש לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב הישראלי.
סרטון מבחן דרכים מיצובישי ASX
| מיצובישי ASX בנזין 2.0 | |
|---|---|
| יתרונות | מערכות בטיחות אקטיביות, אבזור, מערכת מולטימדיה |
| חסרונות | איכות הרכבה, הנדסת אנוש |
מיצובישי ASX
נוחות ועיצוב
מיצובישי ASX חולק שלדה עם אחיו הגדול מיצובישי אאוטלנדר ומציג עיצוב חיצוני עם דימיון בולט לדור הקודם של האאוטלנדר, אך בממדים קומפקטיים. מיצובישי ASX הינו רכב נאה, אך אינו מנסה למשוך את העין באמצעות שימוש במוטיבים צעקניים וקרביים, כמו ג'יפונים מתחרים בקטגוריה. העיצוב השמרני בשילוב עם פרופורציות מוצלחות הופך ה- ASX לאחד הדגמים הנאים במבחר הנוכחי המשמים של מיצובישי.
מיצובישי ASX
מלפנים נמתח גריל ארוך וצר אשר במרכזו סמל שלושת היהלומים המוטבע במשך עשרות שנים על כל הרכבים מבית היצרן היפני. מתחת ללוחית הרישוי בפגוש הקדמי נמצא כונס אוויר במידות צנועות יחסית. פנסי LED ממוקמים לצד פנסי הערפל ומתפקדים כתאורת יום קבועה עדינה ואלגנטית. הפנסים הראשיים עדינים ושקועים בצידי מכסה המנוע. קשתות הגלגלים מעט נפוחות אך לא פוגמות ברושם הצנוע. אהבנו את גלגלי האלומיניום המוחצנים בקוטר 18 אינץ' בצביעה דו גוונית המשווקים כסטנדרט בכל רמות האבזור. פרופיל הרכב ממשיך את הקו העיצוב שפגשנו בחזית, קו המותניים מודגש ומטפס בחדות לאחור. הישבן קטום ודלת תא המטען כמעט אנכית. סרח העודף האחורי הקצרצר מותיר רושם שרירי וחסון.
מיצובישי ASX
עיצוב הפנים של מיצובישי ASX לא עדכני במיוחד. איכות ההרכבה אינה מהמעלה הראשונה וגם הנדסת האנוש מעט מיושנת לטעמנו. לעומת זאת מפרט אבזור הנוחות ומערכות הבטיחות הנכללות במחיר נדיב במיוחד, ומפצה במידה מסויימת על השימוש בחומרים פשוטים. גלגל ההגה דק ואינו בשרני מספיק. על בסיס צלעותיו העליונות ממוקמים פקדי שליטה האחראים על תפעול בקרת השיוט, מערכת השמע, קישוריות הבלוטות' ומחשב הדרך. לוח המחוונים צנוע ומשעמם, אך מציע מידע חיוני ממחשב הדרך על גבי מסך קטן וצבעוני בעל איכות תצוגה טובה. מד המהירות ומד הסל"ד גדולים וברורים אך עיצובם פשוט.
מיצובישי ASX
מערכת המולטימדיה קונקטד קאר מבית כלמוביל בהתקנה מקומית מתפקדת מצוין. המערכת מגיעה עם מספר יישומונים בעברית ההופכים את השימוש בה לפשוט ומהנה במיוחד. מרגע ההרשמה למערכת והפעלתה ניתן להשתמש בתוכנת הניווט וויז, ביישומוני החנייה פנגו וסלופארק, לנווט בשטח באמצעות אפליקציית עמוד ענן, ולהאזין לרדיו אינטרנטי ולמגוון רשימות השמעה של מוזיקה לפי סגנונות שונים. צג המגע בעל בהירות וניגודיות טובה, כך שניתן לראות את התוכן המוצג בקלות לאורך כל שעות היממה. בנוסף תומכת מערכת המולטימדיה באופן מלא בשפות ערבית, רוסית ואנגלית.
מיצובישי ASX
מערכת המיזוג תפקדה מצויין והצליחה לקרר ולחמם בקלות את תא הנוסעים, אך הפקדים האנלוגיים נראים ומרגישים מיושנים, ופתחי המיזוג ממוקמים בצורה לא אידאלית כך שהפתח השמאלי מכוון אל היד האוחזת בהגה, והפתח הימני ממוקם מול פניו של הנהג.
תנוחת הישיבה גבוהה ומעניקה שדה ראייה רחב על המתרחש מלפנים. תמיכת הגב התחתון מספקת בהחלט וניתן יהיה לנהוג למרחקים ללא הפרעה. היושבים מלפנים ייהנו ממרווח ראש וכתפיים נדיב, אך לא כך יהיה מצבם של הנוסעים מאחור. מרווח הברכיים מאחור קטן במיוחד והסעת שלושה מבוגרים בספסל האחורי עלולה להיות מאתגרת. המרווח לכפות הרגליים מוצלח יותר וזאת בזכות החלל שנוצר מתחת למושבים הקדמיים.
מיצובישי ASX
הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים מתבצעת בקלות. מאחור מפתח הדלתות הצר מקשה על כניסתם ויציאתם של מבוגרים גדולי מידות. ברמת האבזור פרימיום לא הוקצו מנורות קריאה או תאורה כלשהי לנוסעים מאחור ובלילה המושב האחורי נותר חשוך. ברמת האבזור פרימיום ייהנו הנוסעים מלפנים ממושבים מחוממים שהופכים נסיעות חורפיות למפנקות במיוחד.
מיצובישי ASX
קורות A ו- B רחבות במיוחד ופוגמות בשדה הראיה לצדדים. חשוב לזכור זאת בעת יציאה לעקיפה, שכן לא פעם גיליתי רכב מצד שמאל הנוסע לצידי בשטח מת. מראות הצד הגדולות מציגות את הרכבים מאחור באופן מעוות השונה מהמקובל במראות סטנדרטיות ונדרשת לכך תקופת הסתגלות.
תא המטען מציע נפח צנוע יחסית של 393 ליטרים, אך כמעט ומשלש את גודלו לכדי 1,143 ליטרים כאשר הספסל האחורי מקופל. לאחר הקיפול בתצורת 40:60 מציע תא המטען רצפה שטוחה כמעט לחלוטין. העמסה ופריקה של מטען כבד אינה נוחה כמצופה בעקבות הפרשי גבהים בין רצפת תא המטען לשפת ההטענה.
מיצובישי ASX
בתא הנוסעים ממוקמים מעט תאי אחסון וחסרונם מורגש בעיקר מאחור. אהבנו את גג הזכוכית הפנורמי המשווק ברמת האבזור פרימיום. הגג קבוע ואינו נפתח, מצליח לסנן את קרני השמש המעיקות בשעות היום, ומציע מבט פנורמי מרהיב על הכוכבים בשעות הלילה. הגג מואר לכל אורכו בתאורת אווירה מסוג LED , המאפשרת בחירת גוון וכיוון עוצמת התאורה.
מיצובישי ASX מציע נוחות נסיעה טובה. מצד אחד אינו מצטיין בשיכוך מהמורות, אך מצד שני אינו קופצני יתר על המידה. ההיגוי מדוייק וגלגל ההגה מצליח להעביר פידבק אמיתי מהמתרחש בציר הקדמי. בעיר הפקוקה מיצובישי ASX מתפקד מעולה. מידותיו קטנות ביחס לרכבי הפנאי המסיביים ורדיוס סיבוב קטן של 5,300 מ"מ מסייע בתמרונים צפופים ובחניות. בנסיעה בין עירונית נרשמת הצלחה בגיהוץ כבישים משובשים, אך רעשי הכביש חודרים את בידוד הקול אל עבר תא הנוסעים והופכים למורגשים במיוחד.
מיצובישי ASX
מיצובישי ASX מתפקד היטב בשטח מתון. הבולמים מצליחים להתמודד בצורה טובה עם שבילי עפר זרועי אבנים, תוך כדי שמירה על יציבות כיוונית מרשימה, נותר תא הנוסעים שקט יחסית ומעניק נוחות נסיעה טובה. לא נרשמו קרקושים במהלך נסיעה מהירה בכבישים משובשים. שדה הראייה לאחור מוצלח בזכות שמשה אחורית גדולה ובעלת סף נמוך. בתמרוני חניה ניתן להיעזר במצלמה האחורית ובחיישני הרוורס המשווקים כסטנדרט בכל רמות האבזור.
ביצועים
מיצובישי ASX משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת הכוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים. ההספק המרבי עומד על 150 כ''ס ומתקבל ב- 6,000 סל"ד. המומנט המרבי עומד על 20.1 קג''מ ומתקבל ב- 4,000 סל''ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ''ש אורכת 11.5 שניות והמהירות המרבית הינה 190 קמ''ש. יחידת ההנעה של מיצובישי ASX מצליחה לייצר תאוצה לינארית הודות לתיבת הילוכים רציפה ומנוע אטמוספרי ללא מגדש טורבו. על אף שאינו מתיימר לספק חווית נהיגה ספורטיבית, מצליח הג'יפון הקטן להאיץ במהירות וכמו כן לשמר מהירות עקיפה לאורך זמן ללא מאמץ מיוחד.
מיצובישי ASX
על מנת לשמור על צריכת דלק נמוכה ולספק במקביל ביצועים טובים רצוי להבין את אופן תפקודה של תיבת ההילוכים הרציפה מסוג CVT. התיבה מאפשרת אין ספור יחסי העברה במקום הילוכים מוגדרים מראש. החסרונות המסורתיים של תיבת ההילוכים הרציפה הם תחושת זינוק מהוססת ושאון מנוע הנוכח בתא הנוסעים בזמן התאוצה. תחת מאמץ תדאג תיבת ההילוכים לשמור על המנוע בתחום היעיל שלו הנמצא בסל"ד גבוה וכשירפה הנהג מדוושת התאוצה יתקבל שיוט שקט ורגוע בסל"ד נמוך התורם לצריכת דלק חסכונית. שימוש במצב DS בבורר מצבי הנהיגה תורם לתאוצה זריזה אך גם לרעש בתא הנוסעים. להפתעתנו מיצובישי ASX לא מציע אפשרות להעברת הילוכים ידנית. ניתן לסכם ולומר כי חווית הנהיגה במיצובישי ASX מהנה ביחס למחיר הנמוך ולמנוע המעט מיושן.
כפי שסיפרנו, מיצובישי ASX חולק שלדה עם אחיו הגדול אאוטלנדר ומניסיון העבר לא ציפינו להתנהגות ספורטיבית. מערך המתלים מורכב ממתלה מסוג מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור. כיול בולמים רך שתרם לנוחות הנסיעה בכבישים משובשים יוצר זוויות גלגול מורגשות בפניות חדות. היציבות הכיוונית טובה וכל עוד לא ידחפו אותו לפינה, יציע מיצובישי ASX אחיזת כביש מספקת בהחלט ויעניק תחושת ביטחון גם במהירויות גבוהות. מערכת הבלמים מציעה נשיכה טובה לאורך זמן וגם היא תורמת לתחושת הבטיחות הכללית.
מיצובישי ASX
מיצובישי ASX איננו רכב המיועד לספק עבירות שטח גבוהה, וניתן לנחש זאת על סמך השימוש בהנעה קדמית בלבד. למרות זאת מתהדר מיצובישי במרווח גחון גבוה העומד על 21.5 ס''מ וזווית נטישה מרשימה של 33 מעלות, המציבים אותו במקום מכובד מאוד ביחס למתחרים. הגלגלים הגדולים יחד עם הצמיגים הרחבים תורמים למעבר נוח בדרכי עפר משובשות. מיצובישי ASX יכבוש כל דרך עפר שתוצב מולו ואף יעשה זאת בקלות יתרה, רק אל תצפו ממנו לטפס על סלעים בדרום הנגב.
צריכת דלק
על פי נתוני היצרן הרשמיים שנמדדו לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר, עומדת צריכת הדלק המשולבת של מיצובישי ASX על 11.4 ק"מ לליטר, והופתענו לטובה כשקיבלנו נתון דומה במהלך המבחן. בבדיקה שלנו בנסיעה משולבת שכללה נסיעה עירונית, עמידה ממושכת בפקקים, ומעט נהיגה בשבילי עפר, התקבלה צריכת דלק של 10.3 ק"מ לליטר. הנתון אמנם לא מרשים במיוחד, אך מתקבל על הדעת בהתחשב במנוע הגדול.
מיצובישי ASX
אמינות ועלויות אחזקה
מיצובישי ASX משווק עם אחריות יצרן לשנתיים ללא הגבלת קילומטראז' ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 928 ₪, עלות הטיפול השני 1,379 ₪ ועלות הטיפול השלישי עומדת על 1,443 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. עלות טיפול בודד גבוהה מהמקובל אצל המתחרות, אך בסיכום דומות עלויות האחזקה בזכות מרווח הטיפולים הגדול.
עלות פנס קדמי עומדת על 3,208 ₪, עלות פנס אחורי 3,335 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 3,393 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. גם בתחום החלפים מציג ה-ASX עלויות גבוהות המשפיעות גם על עלויות הביטוח. עלות ביטוח שנתית, לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של שלוש שנים, עומדת על 7,113 ₪. עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,787 ₪.
מיצובישי ASX
בטיחות
ארגון Euro NCAP בחן את בטיחות מיצובישי ASX בשנת 2011. באותו מבחן זכה ASX בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. בסעיף הגנה על בוגרים התקבל ציון של 86%, בהגנה על ילדים ציון של 78%, בהגנה על הולכי רגל 60%, ובסעיף ציוד הבטיחות זכה לציון של 71%. דרישות הארגון בנושא אבזור הבטיחות הוקשחו מאז, אך גם המפרט שופר, וכעת מציע מיצובישי ASX אבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט.
מיצובישי ASX
מפרט אבזור הבטיחות נדיב וכולל 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית במקרה חירום, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, שליטה אוטומטית על האורות הגבוהים למניעת סנוור, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עזר לזינוק בעליה, ועיגוני ISOFIX. כל מערכות הבטיחות משווקות החל מרמת האבזור הבסיסית וזהו אחד מיתרונותיו הבולטים ביותר של מיצובישי ASX. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8.
תמורה למחיר
מיצובישי ASX משווק בישראל בשלוש רמות אבזור. רמת האבזור הבסיסית אינסייט מוצעת תמורת 132,900 ₪ וכוללת בין היתר הגה מחופה עור, מערכת מולטימדיה קונקטד קאר, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, חיישן גשם, מסילות גגון, וחישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ'. מחיר גרסת הביניים אינסטייל עומד על 135,900 ₪ והיא כוללת בנוסף מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, תאורת יום מסוג לד, ומראות צד הכוללות נורות איתות.
למבחן הדרכים התייצב מיצובישי ASX ברמת האבזור הבכירה - פרימיום, המוצעת תמורת 142,900 ₪ וכוללת בנוסף מושבים ודיפוני דלתות מרופדים בבד דמוי עור, חימום למושבים הקדמיים, וגג זכוכית פנורמי קבוע עם תאורת אווירה. שלושת רמות האבזור מציעות עיצוב חיצוני זהה ונבדלות בפריטים בודדים בלבד. הגרסה הבסיסית מאובזרת היטב ומציעה תמורה טובה ביחס למחיר.
מיצובישי ASX נחת לא מזמן בארץ הקודש וכבר החל לעורר את סקרנות הלקוחות הפוטנציאליים. הוא אינו מרגיש איכותי במיוחד, אך מציע מפרט אבזור עשיר החביב על הנהג הישראלי. מחירו וממדיו של מיצובישי ASX מציבים אותו במרכז הזירה, גם מול רכבים מקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים, וגם מול רכבים גדולים יותר מקטגוריית רכב הפנאי שטח הבינוניים. לאור החבילה המוצלחת שמציע מיצובישי ASX אנו צופים לו השתלבות מהירה והצלחה בשוק הרכב הישראלי.
| מיצובישי ASX פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,998 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 150/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.1/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה CVT |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,365 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,810 מ"מ |
| גובה כללי | 1,645 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מיכל דלק | 63 ליטרים |
| נפח תא מטען |
393/1,143 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,425 ק"ג |
| מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.5 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.4 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.3 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2011) |
| מחיר |
142,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.