טויוטה לנד קרוזר 2018 במבחן דרכים - אגדת שטח מודרנית

טויוטה לנד קרוזר מזכיר לנו איך נראה ומתנהג רכב שטח אמיתי. יצאנו לסופ"ש בשטח מדברי על מנת לברר האם המלך בשטח, עדיין שולט בממלכה

תגיות: , , , ,

טויוטה לנד קרוזר הוא דינוזאור מזן נכחד השייך לסגמנט הולך ומצטמצם. בעוד דגמים דומים מאבדים את הצדקת ייצורם ויורדים מפס הייצור, מצליח הלנד קרוזר לרכוב על תהילת העבר ולשמר נתח שוק מכובד ביחס למתחריו בעלי שלדת סולם, הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל. הצטרפו אלינו למבחן דרכים אתגרי ומאובק על מנת להבין האם טויוטה לנד קרוזר החדש שייך לזמני העבר, בהם גדול יותר היה נחשב בהכרח טוב יותר, או שנשאר רלוונטי גם בעידן בו ''רכבי שטח'' מפחדים מבוץ ומעדיפים לנעול צמיגי כביש בחתך נמוך.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר ארוך
יתרונות   עבירות בשטח, נוחות נסיעה, אמינות
חסרונות   איכות חומרים בתא הנוסעים, התנהגות כביש

עיצוב ונוחות

טויוטה השיקה את דגם הלנד קרוזר הנוכחי בשנת 2009 ונראה כי אינה מעוניינת להשקיע משאבים בעיצוב חדש או שינוי תדמיתי. כמעט עשור חלף ומלבד מתיחת פנים קוסמטית קלה בשנת 2014, לא בוצעו שינויים דרמטיים בצורתו החיצונית. כעת מגיע אלינו הדגם החדש, לאחר שעבר מתיחת פנים נוספת ומשמעותית. הגריל הקדמי, עליו מתנוסס סמל היצרנית היפנית, הוצר במעט אך נשאר בולט ואגרסיבי, ומכסה המנוע זכה לעיצוב מוחצן יותר. הפנסים הקדמיים הפכו צרים וקרביים וכוללים נורות עוצמתיות מסוג LED. מאחור, השינויים קלים יותר ומתמקדים בגרפיקה עדכנית לפנסים.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

תא הנוסעים מציג שינוי מרענן אך נוסחת העיצוב הלנד-קרוזרית נשמרה גם בדגם החדש. גלגל ההגה גדול ממדים ומעביר את תחושת הנהיגה ברכב גדול מאוד. ההגה מתכוונן חשמלית לגובה ולעומק, ובעת כיבוי הרכב מוסט מעלה כדי להקל על יציאה מהרכב. כפתורי השליטה על גלגל ההגה נוחים ואינטואיטיביים לתפעול. הקונסולה הראשית עשויה פלסטיק קשיח לא איכותי במיוחד, כזה שאינו הולם את רכב המבחן ברמת האבזור לימיטד שמחירו 400,000 ₪. מסך השליטה על מערכת המיזוג מבוסס על תצוגה דיגיטלית מיושנת, אך בעל ניגודיות ובהירות טובה לאורך כל שעות היום.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

מערכת המולטימדיה המקורית מסוג טויוטה טאץ' 2 כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' המציג ניגודיות טובה ואינו מסנוור בשעות הלילה. במהלך שעות היום נעלמת לעיתים התצוגה מכיוון שבהירות המסך אינה חזקה מספיק. בדומה לדגמי טויוטה אחרים בישראל, גם בלנד קרוזר הותקן ממשק אנדרואיד מקומי מסוג טויוטה קונקטד, הפועל על גבי מערכת ההפעלה המקורית והדלקתו נעשית באמצעות לחצן ייעודי. ממשק טויוטה קונקטד כולל ישומונים שימושיים כגון Waze, פנגו, סלופארק ומספר אפליקציות רדיו ישראלי. הוראות הניווט וצלילי מערכת הקונקטד מושמעים מרמקול קטן וחלש והאפליקציות המקומיות מנגנות שמע באיכות נמוכה במיוחד. השימוש בשתי תצורות המערכת, המקורית והמקומית, דורש מעבר תכוף בין שני הממשקים ומכתיב חוסר סנכרון בניגון השמע. לדוגמא, בעת האזנה לרדיו בעוצמה גבוהה, כמעט ולא ניתן לשמוע את הוראות הניווט של Waze.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

מושבי העור הקדמיים כוללים חימום, אוורור וכיוונון חשמלי. המושבים נוחים, אך אינם רכים ואינם מציעים תמיכת גב תחתון טובה. המושבים מאחור איכותיים, נוחים ומרווחים. שתי שורות המושבים הראשונות מציעות מרווחי ראש, כתפיים וברכיים נדיבים. הסעת חמישה בוגרים גדולי מידות לא תהווה בעיה כלל. שורת המושבים השלישית צפופה ופתיחת המושבים מסורבלת ודורשת הפעלת כוח.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

מערכת בקרת האקלים מפוצלת לשלושה אזורים ופתחי המיזוג בשורות השניה והשלישית מותקנים בתקרת הרכב. מאחור לא קיימת נקודת עגינה מסוג USB אך קיים שקע טעינה במתח 12V. תא המטען מציג רצפה שטוחה ונפח גדול של 620 ליטרים, אך לאחר פתיחת המושבים בשורה השלישית נפחו קטן משמעותית. בדופן תא המטען מותקן שקע חשמל שימושי במתח 220V.

טויוטה לנד קרוזר הוא רכב שטח קשוח ולא נועד להצגת איכויות נסיעה מרשימות בכבישים מהירים ובכבישים גליים ומפותלים. כיול מתלים רך ומרכב גבוה מייצרים זווית גלגול מורגשת במהירויות גבוהות ולעיתים נראה כי הציר הקדמי מתקשה לשמור על יציבות כיוונית לאורך זמן. עם זאת, נוחות הנסיעה טובה ושיבושי הכביש כמעט ואינם מורגשים. בדרכי עפר נהנה השרירן היפני מיכולות גיהוץ מרשימות וקצב נסיעה מהיר בשבילים כבושים.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

ההתנהלות בשטחים אורבניים צפופים, אינה דבר של מה בכך. אומנם שדה הראייה ההיקפי מעולה, אך אורכו ורוחבו של הרכב מציבים בעייתיות גדולה במציאת חנייה ובתמרונים הדוקים. לזכותו של הלנד קרוזר אציין כי במהלך הבילוי המשותף שלנו בגוש דן, לא הרגשתי כמו פיל בחנות חרסינה אלא דווקא כמו בלרינה, מעט מגושמת, הנענית להנחיותיה של מצלמת הרוורס ורוקדת לצליליהם של חיישני החנייה הקדמיים והאחוריים.

מנוע וביצועים

טויוטה לנד קרוזר משווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטרים בהספק 177 כ''ס המתקבל ב- 3,400 סל''ד ומומנט מרבי של 45.9 קג''מ המתקבל בטווח של 1,600-2,400 סל"ד נמוכים. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 12.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 175 קמ''ש.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

בעבר הותקנו בטויוטה לנד קרוזר מנועים עוצמתיים בהרבה מזה שבדגם החדש. מנועים גדולים וארכאיים אלו שודכו לתיבות הילוכים בזבזניות בעלות יחסי העברה נמוכים, והציגו ביצועי כביש טובים ומהנים יותר. הדגם החדש לעומת זאת, אינו מצליח להרשים בביצועי הכביש ולעיתים מרגיש מעט אנמי כאשר נדרש להאצות אגרסיביות.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית אשר לעיתים מרגישה כמו תיבה רציפה בסל"ד גבוה. אומנם קיים מצב נהיגה S ספורטיבי ואפשרות להעברת הילוכים ידנית, אך בכל זאת מרגיש הלנד קרוזר מעט מנומנם על הכביש המהיר. התיבה האוטומטית מאטה את הרכב בעידון רב בעת ירידה במדרון תלול ועושה זאת באופן שאינו מפריע לנהג.

בשטח

על הנייר מצביעים 177 כוחות סוס על מחסור בכוח, אך הנתון המשמעותי בנהיגת שטח הוא זמינות המומנט בסל''ד נמוך, אותה מספקת יחידת ההנעה ללא בעיות. בשילוב עם שלל מערכות בקרה אלקטרוניות לסיוע בנהיגת שטח, צליחת מסלולים אתגריים הופכת למשימה פשוטה למדי וכאן בא לידי ביטוי אחד מיתרונותיו של טויוטה לנד קרוזר על פני המתחרים.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

מערכת בקרת הנסיעה במדרון מתפקדת למשעי ויחד עם מערכת חלוקת המומנט המשתנה, מציג הלנד קרוזר המסוקס תאוטה מבוקרת ויציבה גם בירידות תלולות במיוחד. בטויוטה קוראים לזה ''מצב זחילה'' ושמחנו לגלות שניתן לקבל את אותו הסיוע, גם בעת טיפוס תלול.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

טויוטה לנד קרוזר מבוסס על אותה שלדת סולם מוכרת עם ציר אחורי קשיח וסרן חי. המתלים עצמאים ומשודכים לבולמים ארוכים לטובת מהלך מתלה ארוך שעוזר רבות בהשגת אחיזה בשטח טכני. מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת נעילת דיפרנציאל מרכזי וכמובן שימוש בהילוך כוח לשטח אתגרי. במצב נהיגת שטח, משתנה משקל גלגל ההגה ומציע התנגדות טובה וחדה המצליחה לשדר לנהג את המתרחש בציר הקדמי באופן מדויק.

מרווח הגחון גבוה ועומד על 215 מ''מ. זווית הגישה עומדת על 31 מעלות וזווית הנטישה עומדת 25 מעלות. זווית שיפוע הצד המרבי וזווית הטיפוס המרבי עומדות על 42 מעלות לפי נתוני היצרן. אומנם לא הגעתי לזוויות הטיה חדות כאלו, אך בהחלט הרגשתי יציבות ותחושת ביטחון גם במצבי הטיה קיצוניים. טויוטה לנד קרוזר החדש מקבל אטימת אגן מנוע משודרגת וכעת מסוגל לצלוח מעברי מים בעומק מרבי של 70 ס''מ. אם שקלתם לעלות איתו לטיול בצפון הארץ, כנראה שתצליחו לחצות את רוב הנחלים בתקופת הקיץ.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

במהלך המבחן הציג הלנד קרוזר יכולות טיפוס מרשימות. כדי לדעת כמה הוא קשוח בשטח, טפסנו במעלים חדים ומצולקים, התגלגלנו במורדות תלולים וקיפצנו על מדרגות סלע בגובה של מעל לחצי מטר. כמו ג'יפאי ישראלי ממוצע, על מנת להרשים את החבר'ה טיפסתי גם על מספר בולדרים גדולי מידות, כדי לצלם לכתבה כמובן. הלנד קרוזר נענה באדישות לכל גחמותיי ורצונותיי ועשה זאת ללא הבעת התנגדות משמעותית, מהסוג שהתרגלתי לקבל מרכבי פנאי שטח עירוניים רבים. אם היה משרת בצבא, טויוטה לנד קרוזר היה מאגיסט, הבחור המגודל שסוחב את המשקל הרב ביותר בפלוגה ועושה זאת ללא תלונות.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

צריכת דלק

נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק משולבת של 13.3 ק''מ על כל ליטר סולר. במהלך מבחן הדרכים שכלל בעיקר נסיעות בינעירוניות על כבישים מהירים ומסלולי שטח ברמת עבירות בינונית עד גבוהה, השיג טויוטה לנד קרוזר צריכת דלק של 8.2 ק''מ לליטר סולר. עם מיכל דלק בנפח 87 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

אמינות ועלויות אחזקה

טויוטה לנד קרוזר משווק עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100 אלף ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לחצי שנה או בכל 10,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 222 ₪, עלות הטיפול השני 408 ₪, עלות הטיפול השלישי 967 ₪, עלות הטיפול הרביעי 808 ₪, עלות הטיפול החמישי 222 ₪ ועלות הטיפול השישי 1,153 ₪. סך 6 הטיפולים הראשונים, עד 60,000 ק"מ, עומד על 3,780 ₪ כולל מע"מ.

בעוד עלויות הטיפולים השוטפים סבירות ונגישות, עלויות חלקי החילוף והביטוח גבוהות. מחיר פנס קדמי (LED) עומד על 11,239 ₪ ומחיר פנס אחורי 3,282 ₪. מחיר מראת צד קומפלט עומד על 4,413 ₪. מחיר רפידות בלם קדמיות עומד על 597 ₪ ומחיר צלחות בלם קדמיות עומד על 1034 ₪. מחיר ביטוח מקיף וחובה לנהג בן 21 המחזיק ברישיון מעל 3 שנים, ללא עבר פלילי וללא פסילות רישיון, עומד על 17,121 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

בטיחות

טויוטה לנד קרוזר לא נבחן במבחני הריסוק האירופיים של ארגון Euro NCAP. בישראל מקבל טויוטה לנד קרוזר ציון 6 מתוך 8 ברמת האבזור הבטיחותי. אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל 7 כריות אוויר, מערכת תגבור לבלימת חירום, סיוע בזינוק בעלייה, נקודות עיגון ISOFIX, דוושות וגלגל הגה הקורסים בזמן תאונה, וחיישני לחץ אוויר בגלגלים.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

רמות הכניסה סלקט ולוקצ'ורי, מאובזרות במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. ברמת האבזור הבכירה לימיטד, מותקנת חבילת בטיחות אקטיבית מקורית הכוללת מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, זיהוי והתרעה על עייפות נהג, אורות דרך אוטומטיים, בלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית.

טויוטה לנד קרוזר 2018טויוטה לנד קרוזר 2018

תמורה למחיר

מחירו של לנד קרוזר ארוך ברמת הכניסה סלקט עומד על 354,900 ₪. מפרט האבזור בגרסה זו כולל מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, מערכת מולטימדיה טויוטה טאץ' 2, מפתח חכם, תאורת יום קדמית מסוג LED, מערכת ניקוי פנסים קדמיים, מצלמת רוורס, ובקרת שיוט. מחירה של רמת הביניים לוקצ'ורי עומד על 379,900 ₪ וכוללת בנוסף חלון גג ומושבי עור עם חימום ואוורור במושבים מלפנים ומאחור.

מחירה של הגרסה הבכירה לימיטד שהתייצבה למבחן עומד על 400,000 ₪. מפרט האבזור ברמה זו כולל בנוסף חבילת מערכות בטיחות אקטיביות חשובות, חיישני גשם, תמיכת גב תחתון חשמלית לנהג, שמשות אחוריות כהות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, וחישוקי 18 אינץ'.

למרות שעבר מתיחת פנים, מציע טויוטה לנד קרוזר תא נוסעים מיושן שאינו מצדיק את המחיר הגבוה. עם זאת, מדובר בדגם מבוקש במיוחד המציג אמינות יוצאת דופן, עבירות גבוהה מאוד בשטח ואיכות הרכבה מצויינת. אם אתם מחפשים רכב פנאי שטח גדול שיבלה בעיקר על הכביש, תוכלו למצוא רכב מהודק ומעודן יותר שמתאים למשימה. אם אתם מרבים לטייל בשטח ומחפשים כלי אמין וקשוח שלא יאכזב, הלנד קרוזר יהווה בחירה מעולה.

טויוטה לנד קרוזר ארוך 2.8 דיזל 7 מושבים לימיטד אוטומט
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,755 סמ''ק
הספק מרבי משולב 177/3,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 45.9/1,600-2,400(סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,840 מ"מ
רוחב כללי 1,885 מ"מ
גובה כללי 1,845 מ"מ
בסיס גלגלים 2,790 מ"מ
זווית גישה 31 מעלות
זווית נטישה 25 מעלות
מרווח גחון 215 מ"מ
מיכל דלק 87 ליטרים
נפח תא מטען 620 ליטרים
משקל עצמי 2,245 ק"ג
מהירות מרבית 175 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

400,000 ₪

טויוטה לנד קרוזר 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu