פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. יצאנו לבחון האם ההבטחה מתממשת על כבישי הארץ

תגיות: , , ,

"למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת הסבר לציבור, מדוע הם מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס, על מכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת כמעט לכל מכוניות סופר מיני קיימת גרסה חמה בקטגוריית "הוט האץ". פולקסווגן פולו בדור הנוכחי משגרת לסגמנט גרסת GTI חדשה עם מנוע בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס, בגרסת 5 דלתות בלבד, לאחר שגרסת 3 הדלתות נגנזה לחלוטין עקב חוסר ביקוש. מעבר למנוע השרירי זוכה פולקסווגן פולו GTI לכיול מתלים ספורטיבי נוקשה, בלמים משופרים, מושבים ספורטיביים, ועדכוני עיצוב ואבזור נדרשים. יצאנו לבדוק איך כל המפרט הזה נראה ומתנהג על הכביש.

סרטון מבחן דרכים פולקסווגן פולו GTI

פולקסווגן פולו GTI
יתרונות מנוע, ביצועים, אחיזת כביש, מושבים
חסרונות נוחות נסיעה, תקשורת מההגה ומהשלדה, טווח נסיעה

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

עיצוב ונוחות

פולקסווגן פולו GTI החדשה מאמצת עיצוב בוגר ושמרני בדומה לפולו הסטנדרטית, בתוספת אלמנטים נדרשים המקנים הופעה נאה וספורטיבית יותר. בחזית פס אדום הנמתח לרוחב הגריל ופולש אל גופי התאורה הראשיים מסוג LED. מאחור ספויילר נאה, גופי תאורת LED מושחרים, דיפיוזר, ופתחי מפלט כפולים מצופים כרום.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

מהצד ניתן להבחין בחישוקי 17 אינץ' בעיצוב קרבי וכמובן סמלי GTI למקרה שמישהו יפספס. השינויים הללו מספיקים כדי להבהיר לכל עובר אורח כי אין מדובר בפולקסווגן פולו של הדודה, ולראיה ניתן היה לספור את כמות המבטים לה זכתה גרסת ה- GTI בימי המבחן, לעומת אפס התייחסות אותה קיבלה הפולו הסטנדרטית שנבחנה אצלנו מוקדם יותר. המידות נדיבות ונמצאות בתחום העליון בסגמנט הסופר מיני. אורכה 4,067 מ"מ, רוחבה 1,751 מ"מ, גובהה 1,438 מ"מ, ובסיס גלגליה נמתח על פני 2,549 מ"מ.

תא הנוסעים משדר ספורטיביות הודות לפנלים אדומים בדלתות, בדשבורד ומתחתיו, מושבים מעולים בעלי תמיכה צידית נדיבה, גלגל הגה שמנמן וקטום, דוושות אלומיניום, ספי דלתות עם לוגו GTI, ריפוד תקרה מושחר, מד הקפות במחשב הדרך, ותצוגת לחץ גדישה, כוחות G, וטמפרטורת שמן על גבי המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה עם מסך מגע איכותי בגודל 8 אינץ' אשר מעניק תחושה יוקרתית. במרכז לוח המחוונים מוצג מחשב הדרך המאפשר צפייה ושליטה באמצעות פקדים שעל גבי גלגל ההגה בצורה יעילה ונוחה. ששת הרמקולים מפיקים צליל סביר וציפינו ליותר מרכב ספורטיבי יקר המכוון לקהל יעד צעיר.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

הפלסטיקה ברובה קשיחה למגע כפי שמקובל בסגמנט, ואיכות ההרכבה הדוקה. בעיות כגון גימור לקוי בתאורת האיפור וקרקושים ממצלמת הרוורס אשר הופיעו בגרסת הבסיס, לא הופיעו כאן. הנדסת האנוש טובה ותפעול המערכות אינטואיטיבי כמיטב מסורת פולקסווגן, פרט לפתחי המיזוג הממוקמים מתחת לצג המולטימדיה. כל הפקדים איכותיים ומעניקים פידבק מוצלח וחווית שימוש מעולה.

פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. בהתאם לכך, ויתרו אנשי פולקסווגן על גרסת 3 דלתות המקריבה את אלמנט השימושיות ונוחות הגישה למושב האחורי, לטובת עיצוב סקסי וצעיר יותר. המרחב הפנימי טוב ביחס לסגמנט הסופר מיני. המושבים הקדמיים מעולים ומספקים נוחות טובה לצד תמיכה צידית ההולמת את היכולת הספורטיבית, אך יתכן ויהיו צרים עבור בעלי גוף רחב. ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה ושולטת באמצעות כיוונון גובה ידני למושב (כולל 2 רמות הקשחה למשענת הגב) וגלגל הגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק. מלפנים יש די והותר מרווח לשני בוגרים, ושדה הראיה טוב לכל הכיוונים בזכות קו חלונות בגובה סביר המעניק תחושה אוורירית ומקל מאוד בתנועה עירונית.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

מאחור מצאנו מושב רחב יחסית. שני בוגרים יעבירו נסיעה בין-עירונית ללא תלונות, אך נוסע שלישי יגרום לצפיפות אינטימית במושב האחורי, בין היתר בשל מדרגת תעלת ההינע הבולטת. נוסעי המושב האחורי ייהנו אמנם מחלונות כהים, אך ברכב שמחירו 164,900 ₪ ציפינו לקבל גם ידיות אחיזה ושקע USB מאחור. מפתח דלתות טוב אינו דורש מהנוסעים לבצע תרגילי אקרובטיקה כדי להיכנס ולצאת מהרכב.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

פולקסווגן פולו GTI מציעה מגוון פתרונות אחסון כגון תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, שני מתקני כוסות מלפנים, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון בתחתית הקונסולה המרכזית, תאי אחסון בדלתות, ותא כפפות בגודל ממוצע. תא המטען בנפח סביר של 305 ליטרים עם מפתח נוח ורצפת הטענה נמוכה הניתנת להגבהה באמצעות התקנתה על מסילות, מה שמקל על הוצאת מטען אך בא על חשבון נפח ההטענה הכולל. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל רזרבי זמני מפלדה.

פולקסווגן פולו GTI קיבלה בולמים קשיחים ומתלים ספורטיביים לטובת התנהגות כביש חדה ויכולת דינמית ההולמת את ההספק המרשים. כתוצאה מכך נוחות הנסיעה נפגעת אנושות, כך שבנסיעה עירונית על כבישים באיכות סלילה בינונית ומטה, המרכב נחבט ומטלטל בצורה בלתי נעימה על גבי שברים ומהמורות. בהחלט ניתן לומר שנדרשת פשרה משמעותית בתחום נוחות הנסיעה בבחירה בגרסת ה- GTI.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

נוחות הנסיעה הופכת נסבלת יותר ככל שעולה המהירות ופני הכביש הופכים לחלקים יותר. נוחות הנסיעה בשיוט בכבישים בינעירוניים איכותיים משתפרת מאוד. רעשי הכביש והרוח נשארים ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות מאה קמ"ש, וגם מעבר לכך הם נשארים בתחום המקובל.

ביצועים

בחזית פועם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ בטווח 1,500-4,350 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מסוג DSG. המנוע הבשרני מציע הספק נמוך ביחס לנפח, ונראה שפולקסווגן שומרת את הגרסאות החזקות לדגמים אחרים במעלה הקטגוריות. עם זאת, המומנט נדיב ומאפשר ביצועים טובים מאד ברכב שמשקלו 1,403 ק"ג. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות. פולקסווגן פולו GTI אינה ברוטלית או דרמטית, אך מהירה דיה.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

המנוע מצטיין בגמישות וזמינות כוח מיידית, בין היתר הודות לתיבת ההילוכים הזריזה. עקיפות מתבצעות בבטיחות ובקלות, ואין שום בעיה להעלם לכל משפחתומטית אפרורית אל תוך האופק במספר שניות. השילוב בין מומנט בשרני המתקבל בסל"ד מאוד נמוך, עם הנעה קדמית, יוצר לוחמת מומנט מורגשת מאוד ביציאה מהירה מפניות ופוגע קשות בטהרת הנהיגה. מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית XDS אמנם מסייעת לשמור על קו הפניה הנבחר, אך לוחמת ההגה עדיין מורגשת.

מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדד את תגובות המנוע והתיבה, וצליל המנוע בא לידי ביטוי בבריטון שרירי יותר, אך צליל בעל נוכחות מורגשת יותר היה מוסיף רבות לחווית הנהיגה ברכב.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

כדי להצדיק את תוויות ה- GTI המפארות את צידי המרכב, על הפולו הקטנה להציג התנהגות כביש מהוקצעת בנוסף לביצועים זריזים. בכביש המתפתל מציגה פולקסווגן פולו GTI התנהגות כביש חדה עם זוויות גלגול מינימליות ואחיזה מוצקה ואיתנה. ניתן לתקוף פניות חדות במהירות גבוהה מאוד, אך התקשורת המתקבלת מהשלדה גבולית והתקשרות מההגה כמעט ואינה קיימת.

הנהג הספורטיבי יצטרך להסתמך על תחושותיו ועל יללות הצמיגים הבוקעות תחת לחץ ומבשרות על איבוד אחיזה קרב. לפולו GTI נטיה להיגוי יתר המהדק את קו הפניה, אך עזיבת דוושת הגז תעביר משקל לכיוון הסרן האחורי ותשיב את אחיזת הצמיגים אם לא הגזמתם יתר על המידה. מערכת בקרת המשיכה דואגת להציל מטעויות דרסטיות, וניתוקה מאפשר לשלוח את הזנב החוצה בהיגוי יתר מהנה ונשלט אם הנהג חפץ בכך. הבלמים מעולים ומספקים נשיכה חזקה, כושר תאוטה מרשים, ואינם מתעייפים תחת עומס חום כבד.

צריכת דלק

בניגוד למנועי ה- TSI הקטנים של הקונצרן, המצטיינים ביעילות וצריכת דלק נמוכה, כיול המנוע לביצועים בשילוב נסיעה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, הניבה צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר עם מערכת ה- Start&Stop פעילה. צריכת הדלק חסכונית יחסית לתנאי המבחן ולרכבים אחרים בקטגוריה אך כצפוי רחוקה מנתון היצרן העומד על 16.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 40 ליטרים יספק טווח נסיעה קצר של כ- 350 ק"מ בין תדלוקים. ברכב כזה היינו מצפים למיכל דלק גדול יותר שיאפשר טווח נסיעה ארוך יותר. דרגת זיהום האוויר הינה 8 מתוך 15.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה פולקסווגן במקום ה- 16 מתוך 27 יצרנים, עם שיפור של 6 מיקומים מדירוג שנת 2016. פולקסווגן פולו GTI משווקת עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, ובמסגרת האחריות תתוקן כל תקלה, אם תצוץ, לפי הוראות היצרן. 

מעבר לתקופת האחריות תלוייה אמינות הרכב גם בשימוש שבוצע ברכב ובביצוע הטיפולים לפי הוראות היצרן. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

עלויות הביטוח גבוהות מאוד ביחס למחיר הרכב ודורשות פרמיה בסך 1,545 ₪ לביטוח חובה ו- 8,749 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017, זכתה פולקסווגן פולו לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על נוסעים, ו- 59% עבור מערכות בטיחות.

פולקסווגן פולו GTI פולקסווגן פולו GTI

אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת לניטור מרחק לפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, 7 כריות אוויר, ומערכת מובילאיי. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר

פולקסווגן פולו GTI תעבור לבעלותכם בתמורה ל- 164,900 ₪ המהווים כמעט 50% יותר ממחירה של גרסת 115 TSI המאובזרת. היא כוללת בין היתר גג פנורמי חשמלי, מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי, דוושות אלומיניום, מערכת מולטימידה עם מסך בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Android Auto ו-Apple CarPlay , מערכת שמע עם 6 רמקולים, זוג חיבורי USB, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת stop&start, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, פנסי LED קדמיים ואחוריים, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'. רמת האבזור טובה אך ראוי היה לצייד את הרכב גם במפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, שהולם רכב במחיר 164,900 ₪.

על פניו נראה כי פולקסווגן פולו GTI מציעה פתרון פרקטי למשפחה צעירה בזכות מרכב 5 דלתות ותא נוסעים איכותי ומרווח, אך קשה להמליץ על גרסת ה- GTI כמכונית משפחתית-עירונית לגיטימית לאור נוחות הנסיעה הקופצנית.

כמכונית ספורט, לא מדובר במכונת נהיגה מהנה במיוחד, אלא ברכב מהיר מאוד המספק ביצועים אבסולוטיים טובים בזכות מנוע חזק ואחיזה מרשימה. חלק מהנהגים יתאכזבו מהמחסור בתקשורת ההגה והשלדה, ומצליל המנוע האנמי. שאר הנהגים יגלו מכונית איכותית, חזקה ומהירה, המסוגלת לנייד 4 נוסעים בנוחות יחסית ולגרום לנהג לחייך בכביש המפותל וגם בכביש הישר.

פולקסווגן פולו GTI 2.0 ליטרים אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק
הספק מרבי משולב 200/4,400-6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 32.6/1,500-4,350 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית 6 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,067 מ"מ
רוחב כללי 1,751 מ"מ
גובה כללי 1,438 מ"מ
בסיס גלגלים 2,549 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

305 ליטרים

משקל עצמי 1,403 ק"ג
מהירות מרבית 237 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 8 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 54 כוכבים (7)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

164,900 ₪

פולקסווגן פולו GTI 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu