וולוו XC40 במבחן דרכים

וולוו XC40 מתיימר להתבלט בזכות הנדסת אנוש מבריקה, תא נוסעים איכותי, ועיצוב צעיר

תגיות: , , , ,

וולוו XC40 הינו האח הקטן במשפחת רכבי הפנאי של היצרנית. הדגם החדש נועד להתחרות בקטגוריה רוויית מתחרים איכותיים ביניהם יגואר E-Pace, אאודי Q3 , ב.מ.וו X1, ומרצדס GLA. בסגמנט הצפוף מנסה וולוו להתבלט באמצעות מעלותיה הידועות - הנדסת אנוש מודרנית, בטיחות, נוחות, ועיצוב ייחודי. גרסת המבחן ברמת אבזור R דיזיין הינה היקרה ביותר בהיצע המקומי וכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 247 כ"ס. מחירה עומד על 300,000 ₪.

וולוו XC40 T5 R-DESIGN
יתרונות   עיצוב ייחודי, תא נוסעים מרווח, מושבים, ביצועים, בטיחות
חסרונות   נוחות נסיעה בינונית

וולוו XC40וולוו XC40

עיצוב ונוחות

וולוו XC40 מאמץ את שפת העיצוב של אחיו הגדולים מבלי ליפול למלכודת של "מכונית לפי מידה" כך שאינו נראה כמו וולוו XC90 שהתכווץ. אורכו 4,425 מ"מ, רוחבו 1,863 מ"מ, גובהו 1,684 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,702 מ"מ.

בשל ממדיו ותמחורו, מכוון וולוו XC40 למשפחות צעירות, ולכן מציע עיצוב צעיר ומודרני. בחזית ניתן להבחין בגריל המסורתי של המותג מזה עשורים רבים, כשלצידיו גופי תאורה עם חתימת LED בצורת פטיש (לדברי וולוו). מאחור מתבלטות קורות C ייחודיות ורחבות במיוחד. גופי התאורה האחוריים מיוחדים וגדולים בצורת האות L, מתחילים מהספויילר העליון ומשתלבים בקו המותן התפוח להקניית מראה רחב. הצביעה הדו-גונית אותה עטה רכב המבחן מוסיפה המון סטייל ויוצרת מראה של גג צף. בהחלט ניתן לומר שעיצובו של הוולוו הצעיר מוצלח מאוד, ומשמר את מסורת המותג לצד הקניית מראה צעיר ואתלטי.

וולוו XC40וולוו XC40

תא הנוסעים גם הוא וולוואי טיפוסי המתאפיין בעיצוב סולידי, פרקטי ונעים. צג המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', ומצדיו פתחי האוורור האנכיים המוכרים משאר דגמי היצרן. סופרלטיבים דומים ניתן לומר על ידיות הדלתות ושאר הפקדים והמנופים בתא. ניכר כי וולוו השקיעה רבות בהפחתת עובי דיפון הדלתות, בין היתר על ידי העברת הרמקולים למעמקי הדשבורד, ואכן הדבר תורם לממד רוחב נדיב.

מה שמכה יותר מכל את העין הוא דיפון הדלתות והשטיחים, העשויים מחומר ממוחזר במרקם צמר סינטטי שאינו נעים למגע כלל, ובגרסת המבחן הגיע בצבע כתום דהוי הנראה יותר כמו סלון שנישאר בשמש אי שם בשנות ה- 60 של המאה הקודמת. הצבע מוסיף עניין לתא הנוסעים ללא ספק, והשימוש בחומר ממוחזר מבורך, אך בחירת המרקם והצבע אינן לטעמי וגורעות מתחושת הפרימיום הכללית בתא הנוסעים. על כך מפצים המושבים, שעל פי מסורת וולוו, מספקים נוחות מעולה, תמיכה טובה, שלל אפשרויות כיוונון באופן חשמלי לנהג ולנוסע, ואפשרות הארכת בסיס המושב באופן ידני. בורר ההילוכים קצר קומה ומהלך, ותופס מקום מינימלי בין כל הפקדים.

וולוו XC40וולוו XC40

איכות ההרכבה והנדסת האנוש מעולות. מערכת המולטימדיה מצריכה תקופת הסתגלות קצרה, והמחסור בפקד גלילה או מגע לשליטה יפריע לרבים אשר יגלו שתפעולה מצריך את הנפת היד אל המסך. לאחר הסתגלות מתגלה המערכת כיעילה ונוחה לתפעול. משטח הטעינה האלחוטי בתחתית הקונסולה נגיש ובולט, מתא הכפפות ניתן לשלוף וו תליה לשקיות, ובין המושבים ישנו אשפתון קטן עם מכסה קפיצי לדברים קטנים.

תנוחת ישיבה גבוהה ושולטת, וקו חלונות בגובה סביר מקנים שדה ראיה טוב לכל הכיוונים המאפשר תמרון נוח בעיר. המרווח מעולה בכל המדדים וגם הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות ממושב איכותי, מרווח ברכיים טוב, חלונות כהים, ושני פתחי אוורור. מדרגת ההינע בולטת בגודלה והשימוש במושב האמצעי לא מיועד למבוגר. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. תא המטען בנפח בינוני של 460 ליטרים, אך תכנון חכם הופך אותו לפרקטי ונוח לשימוש בזכות מפתח רחב. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קומפקטי מפלדה.

וולוו XC40וולוו XC40

נסיעה עירונית מתבצעת בנינוחות יחסית הודות לעמדת ישיבה גבוהה ובידוד רעשים מוצלח, אך מעבר על פני שיבושים ובורות מגלה כיול מתלים בינוני שמתקשה בריסון כבישים באיכות ירודה. כתוצאה מכך יחושו נוסעי הרכב מעט קפיצות וטלטולים בכבישים עירוניים רוויי מכסי ביוב, חריצים ושברים. ככל שעולה המהירות עולה בהתאמה גם רמת השיכוך, ובמהירות בין עירונית כבר ניתן ליהנות מנוחות מעולה עם בידוד רעשים מוצלח מאד.

ירידה לשבילי כורכר מגלה נוחות נסיעה בינונית לכל היותר. סביר כי הוולוו כפול ההנעה יציע יכולת שטח סבירה בהחלט בסופי שבוע בהם מעוניינים לסטות מעט מן האספלט, אך הוא מיד מאותת לנהג כי לא לשם כך נועד.

וולוו XC40וולוו XC40

ביצועים

וולוו XC40 בגרסת המבחן מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 1,998 סמ"ק בהספק 247 כ"ס ומומנט של 35.6 קג"מ בטווח 1,800-4,800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. המנוע חזק, גמיש ומצליח לייצר ביצועים ותאוצות מעולות ללא דרמה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות. תיבת ההילוכים זריזה ומבצעת קיק דאון מהיר, במיוחד במצב דינמיק בבורר מצבי הנהיגה. המנוע משתלב באופן הומוגני עם האווירה הכללית בתא הנוסעים. הוא מציע ביצועים חסרי מאמץ ועקיפות בטוחות. צליל המנוע נשמע רק בסל"ד גבוה ואינו מדרבן את הנהג להגיע לשם.

וולוו XC40וולוו XC40

רכב המבחן ברמת אבזור R-Design זכה לכיול ספורטיבי יותר והיכולת הדינמית הולמת את ביצועי המנוע, אך לא מדובר בקרוסאובר אשר נועד לתקוף כבישים מתפתלים אלא מציג התנהגות כביש ניטרלית ובטוחה. כל עוד שומרים על קצב מתון, רכינת המרכב אינה מורגשת יתר על המידה. הפניות משקל מהירות יחשפו את מגבלות האחיזה וייצרו זווית גלגול מוחשית יותר, בדומה למתחריו.

תמיכת המושב המעולה מסייעת לנהג ולנוסע שלצידו להישאר בפוזיציית הישיבה המקורית גם בפנייה חדה מאוד, אך נוסעי המושב האחורי יתלוננו על תמיכה חסרה במצבים אלו. ההגה נעים ומדוייק, בעל משקל מלאכותי מתגבר, אך חסר תקשורת. בחירה במצב דינמיק בבורר מצבי הנהיגה מוסיפה קשיחות להיגוי, אך וולוו XC40 אינו מעודד נהיגה דינמית מכל סוג שהוא.

וולוו XC40וולוו XC40

מנופי העברת ההילוכים הנאים למראה אשר ממוקמים מאחורי ההגה, מסייעים בבלימת מנוע ע"י הורדת הילוכים לפני פניה ושמירה על סל"ד גבוה ביציאה ממנה. ההנעה הכפולה אכן מאפשרת יציאה חזקה ומוקדמת מפניות, אך גם כאן מגבלות הגובה והכיול ברורות. הבלמים מעולים ואינם מתעייפים גם לאחר רצף פניות תובעניות בעומס חום כבד.

צריכת דלק

בנסיעת המבחן שכללה נסיעה רגועה עם כמה קטעים דינמיים, נרשמה צריכת דלק של 10.7 ק"מ לליטר עם מערכת STOP&START פעילה. עם הספק של 247 כ"ס, משקל עצמי של 1,684 ק"ג והנעה כפולה, מדובר בצריכת דלק טובה. הנתון הרשמי של היצרן עומד על 13.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 54 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 7 מתוך 15.

וולוו XC40וולוו XC40

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי וולוו נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה וולוו במקום ה- 23 מתוך 27 יצרנים, וירדה 4 מקומות מדירוג שנת 2016. וולוו XC40 נהנה מאחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית.

וולוו XC40וולוו XC40

עלות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על כ- 2,100 ₪ לביטוח חובה ו- 11,000 ₪ לביטוח מקיף.

בטיחות

במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap זכה וולוו XC40 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 97% בסעיף הגנה על בוגרים, 87% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 71% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 76% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות עומד על 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, מערכת תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, מצלמת רוורס, מערכת למניעת פגיעת "צליפת שוט", מערכת בקרת יציבות עם חיישן גלגול, תאורת בלימה אדפטיבית, ועמעום אורות אוטומטי. בגרסאות הבכירות נוספת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית.

וולוו XC40וולוו XC40

תמורה למחיר

גרסת הבסיס של וולוו XC40 עם מנוע T4 בהספק 190 כ"ס ברמת אבזור מומנטום, משווקת במחיר כניסה של 239,900 ₪ וכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, גג פנורמי נפתח חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, דיפוני אלומיניום, מושב נהג עם כוונון חשמלי וזכרונות, חימום למושבים הקדמיים, תאורת אווירה פנימית, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג אחוריים, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, פנסי LED מלאים, וחישוקי 18 אינץ'.

רמת אבזור R-Design מוסיפה לרשימה בין היתר גלגל הגה ספורטיבי, מפתח בחיפוי עור, גימור פנימי ספורטיבי, דוושות אלומיניום, ידית הילוכים ושטיחי רצפה בסגנון R-Design או בגוון כתום כברכב המבחן, גג רכב בצבע שונה, פגושים בסגנון R-Design, מושבי עור ספורטיביים, וחישוקים בעיצוב ייחודי. כמו כן מתווספים כיוונון חשמלי למושב הנוסע הקדמי, ומנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה.

וולוו XC40 מהווה תמורה מעולה למחירו ביחס לקטגוריה. הוא ניחן בעיצוב מודרני וצעיר המזוהה עם המותג, תא נוסעים מרווח ושימושי עם מושבים מעולים וסביבת נהג נעימה, בטיחות ללא דופי, ביצועים מעולים בגרסה החזקה, ואחיזת כביש טובה. ביחס למתחריו מציע וולוו XC40 תדמית סולידית יותר, לה מקום מוצדק בין רשימת מותגי הפרימיום. אם אתם מחפשים רכב פנאי קומפקטי, נמליץ לכם לקחת את וולוו XC40 לנסיעת מבחן.

וולוו XC40 R-Design 2.0 ליטרים טורבו AWD אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק
הספק מרבי 247/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 35.6/1,800 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,425 מ"מ
רוחב כללי 1,863 מ"מ
גובה כללי 1,652 מ"מ
בסיס גלגלים 2,702 מ"מ
מיכל דלק 54 ליטרים
נפח תא מטען

460 ליטרים

משקל עצמי 1,684 ק"ג
מהירות מרבית 230 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

300,000 ₪

וולוו XC40 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu