קיה סטינגר במבחן דרכים

יצאנו לבחון את הקיה היקרה ביותר בישראל החמושה במפרט מרשים ומעוררת סקרנות

תגיות: , , ,

את הדרך מתחנת הרכבת אל סוכנות קיה עשיתי במונית קיה ריו ישנה, האנטיתזה המושלמת לקיה סטינגר החדשה - מכונית ספורט סדאן חזקה ומעוצבת.

קיה סטינגר 3.3 טווין טורבו GT
יתרונות ביצועים, התנהגות כביש, עיצוב, אבזור
חסרונות מעט גסה על המגבלות, איכות חומרים ביחס למחיר

קיה סטינגרקיה סטינגר

בעשור האחרון חל מפנה משמעותי בקיה, מיצרנית של מכוניות יעילות, אפרוריות ומשעממות, בדיוק כמו אותה ריו ישנה, לשחקנית בליגה של הגדולים. כיום מרבית דגמי קיה מתברגים בצמרת הקבוצה אליה הם משתייכים.

קיה סטינגרקיה סטינגר

אחרי עשור בו הוכיחה שהיא מסוגלת ליותר, חושפת קיה את הסטינגר ומתכוונת להתחרות בקבוצת המשפחתיות הגדולות של יצרני הפרימיום. העיצוב מרשים, המפרט מבטיח, ובשורת המחיר היא מציגה עסקה אטרקטיבית מאוד ביחס למתחרות. יצאנו לבדוק איך היא על הכביש.

עיצוב ונוחות

קיה לקחה את שפת העיצוב המוכרת שלה מהשנים האחרונות עם 'אף הנמר' המפורסם, ומציגה את פרשנותה למכונית סדאן עם הנעה אחורית. החזית נמוכה, מעוטרת בשפע של כונסי אוויר בפגוש הקדמי ובמכסה המנוע, והפנסים נאים ומשלימים מבט המשחר לטרף.

צללית הצד ארוכה ונמוכה, מכסה המנוע ארוך, וכונס אוויר מעטר את תחתית הכנף הקדמית. החישוקים בקוטר 19 אינץ' נאים מאוד ולא מתאמצים להסתיר קאליפרים אדומים ענקיים מבית ברמבו. הגג משתפל לאחור בסגנון קופה 4 דלתות, וקורה C מציגה טוויסט עיצובי המזכיר במעט את האחות הקטנה קיה אופטימה.

קיה סטינגרקיה סטינגר

הפנס האחורי גולש אל הכנף באמצעות מחזיר אור דק וארוך, ויחד עם כונס אוויר נוסף בתחתית הפגוש אנו מגיעים אל הזנב הנאה, המציג צמד פנסים עם מסגרות לד ובניהם ספויילר מובנה בדלת תא המטען. הפגוש מאכלס צמד יציאות מפלט בכל צד, ובמרכז דיפיוזר כהה ונאה.

במהלך ימי המבחן ספגנו מבטים באופן שלא זכור לנו גם במכוניות יקרות הרבה יותר, ומספר פעמים נתקלנו בסקרנים המקיפים את הרכב בחניה. אולי זה העיצוב המצודד, הצבע האדום, או אולי הסמל המוכר שעדיין לא מזוהה עם הז׳אנר. בעינינו מדובר במכונית נאה במיוחד ובעיצוב מוצלח של קיה הקולע למטרה.

קיה סטינגרקיה סטינגר

קיה סטינגר בעלת מידות נדיבות מהמתחרות הקרובות לה במחיר. אורכה 4,830 מ"מ, רוחבה 1,870 מ"מ, גובהה 1,400 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,905 מ"מ.

תא הנוסעים עושה שימוש באלמנטים המוכרים לנו מדגמי קיה אחרים כגון המסך המרכזי הצף מעל הקונסולה, ועיצוב ההגה המוכר. מהעבר השני בולטים פתחי המיזוג ועיצוב דיפוני הדלתות המזכירים את מרצדס C קלאס. הרושם הראשוני בכניסה אל הקיה סטינגר ספורטיבי למדי. תנוחת הישיבה נמוכה, המושב חובק וספורטיבי, והבחירה בגוונים כהים מחזקת את הרושם.

קיה סטינגרקיה סטינגר

המושבים הקדמיים מעולים. הם מציעים תמיכת צד משובחת, שאף ניתנת לכוונון חשמלי במושב הנהג. שפע אפשרויות הכוונון, כולל כוונון חשמלי לגלגל ההגה, מסייעים במציאת תנוחת ישיבה מתאימה, והזיכרונות מאפשרים לקבע אותה. מושב הנהג וההגה מוסטים לאחור בכדי להקל על הנהג בכניסה וביציאה מהרכב. הדלתות הקדמיות גדולות אך הגג נמוך וכדאי להיזהר שהראש לא יפגוש את משקוף הדלת.

המרווח מלפנים נדיב בכל המדדים למעט מרווח הראש. המושבים הקדמיים מחוממים וגם מאווררים, פתרון מעולה בימים חמים בהם מושבי העור לוהטים. גם בכניסה וביציאה מהדלת האחורית כדאי לשים לב למשקוף. המושב האחורי מעט גבוה ועל כן הכניסה אינה נוחה במיוחד. מרווח הראש מצומצם עבור נוסעים גבוהים אך המושבים נוחים ומחוממים. לטובת הנוסעים מאחור פתחי מיזוג וצמד חיבורי חשמל. תעלת ההינע הגבוהה גוזלת מקום רב לרגליים, והמושב האמצעי נוקשה ולא מיועד להסעת מבוגרים.

קיה סטינגרקיה סטינגר

איכות החומרים טובה אך אינה אחידה. התקרה מחופה אלקנטרה נעימה היוצרת אווירה ספורטיבית. בחלק העליון של הדשבורד חומרים איכותיים ונעימים, אך נמוך יותר באיזור בורר ההילוכים נתקלים בפלסטיקה קשיחה ופשוטה. היינו שמחים לפגוש בדיפוני אלומיניום מוברש אמיתיים ולא בפלסטיק דמוי אלומיניום. גם איכות המתגים אינה מתעלה והם מרגישים פשוטים, במיוחד מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה. ברחובות העיר המשובשים ובכבישים צדדים נשמעו צקצוקי פלסטיקה מכיוון דיפוני הדלתות.

הנדסת האנוש בתא הנוסעים מצויינת. התפעול אינטואיטיבי ואינו גוזל מתשומת הלב של הנהג בזמן הנהיגה. על גבי הקונסולה המרכזית פקדים לניווט מהיר בין הפונקציות השונות של מערכת המולטימדיה המקלים מאוד על השימוש בה. המסך מגיב היטב למגע אך היינו שמחים לתצוגה ברזולוציה גבוהה יותר. לבקרת האקלים חסרה תצוגה נפרדת והיא עושה שימוש במסך המרכזי.

קיה סטינגרקיה סטינגר

מערכת השמע מבית הרמן קרדון נהדרת ואיכות השמע משובחת. תצוגת מחשב הדרך ברורה ומפורטת, וניתן להציג גם שעון עצר, מד כוחות G או מד גדישה. התצוגה העילית ניתנת להתאמה אישית ומאפשרת לבחור את צבע וגודל הפונטים ואפילו להטות אותה כך שתתאים בדיוק לזווית הישיבה של הנהג.

תאי אחסון אינם מצויים בשפע בתא הנוסעים, אך אלה הקיימים מספקים וניתן לאתר בקלות מקום לציוד. לדלת תא המטען פתיחה וסגירה חשמלית והיא פוערת מפתח עצום דרך הדלת החמישית. רצפת תא המטען מעט גבוהה ונפחו עומד על 406 ליטר אך בפועל מרגיש גדול יותר ומציע רמת שימושיות גבוהה. קיפול המושבים האחוריים יוצר חלל שימושי המאפשר הובלה של חפצים גדולים.

קיה סטינגרקיה סטינגר

על אף קו החלונות הגבוה הראות החוצה טובה. קורות A מסיביות למדי אך מיקומן מאפשר ראות טובה החוצה. מכסה המנוע מסתיים הרחק מלפנים, והשמשה האחורית קטנה במיוחד ולא ממש מסייעת בחניה. חיישני חנייה היקפיים ומערכת מצלמות היקפית הנדרכים בשילוב לרוורס או בלחיצת כפתור מצילים את המצב ומסייעים בתמרונים צפופים. לממדים הגדולים מתרגלים בקלות מפתיעה ובסך הכל התנועה עם קיה סטינגר בעיר זורמת היטב.

כיול המתלים האדפטיביים נוקשה בבסיסו. בחירה במצבי נורמל או אקו מרככת אותם באופן מורגש אך נוחות הנסיעה עדיין על הצד הנוקשה. תוואי הכביש מורגש בכל מצב אך לא נרשם חוסר נוחות קיצוני בהתחשב בהתנהגות הכביש הרהוטה. מחוץ לעיר בולטים בעיקר רעשי כביש בהם ניתן להאשים בעיקר את החישוקים הגדולים. מעבר לכך השיוט נעים מאוד והולם מכונית GT ספורטיבית.

ביצועים

קיה סטינגר התייצבה למבחן בגרסתה החזקה עם מנוע טווין טורבו בנזין V6 בנפח 3.3 ליטרים בהספק 370 כ"ס ומומנט של 51.0 קג"מ, אשר זכה בתואר אחד מעשר המנועים הטובים ביותר בשנת 2018. הזינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשך 4.9 שניות על פי נתוני היצרן והמהירות המרבית עומדת על 270 קמ"ש. במבחן שלנו נמדדה תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 5.3 שניות קצרצרות. הכוח עובר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית אשר משנה את אופי פעולתה על פי מצב הנהיגה הנבחר.

קיה סטינגרקיה סטינגר

בעת ההנעה מתקבל צליל אנמי למדי ביחס לציפיות מהמפרט המבטיח. היציאה אל העיר הפקוקה מנעה ניסיונות לשחק עם הסטינגר בשלב הראשוני. ברגע שהנתיב התפנה נרמסה דוושת התאוצה בשטיח, ואחרי השהיית טורבו קצרה אך מורגשת, התקבלה תאוצה מתפרצת מעוררת התפעלות עם סאונד משובח. מאותו רגע היה קשה להיגמל מההרגל ללחוץ על דוושת הגז ברגע שרק מתאפשר. על כבישים עירוניים חלקלקים מכשכש הזנב קלות ללא מאמץ מיוחד והתחושה מעט ממכרת.

היציאה מהעיר הגיעה מהר במיוחד ושם כבר יכולנו לשחרר את החיה ולקבל את המופע המלא. עוצמת התאוצה מפתיעה בכל פעם מחדש, מכל מהירות שבה תילחץ הדוושה תתקבל תאוצה חזקה ואפילו חייתית, כזאת שגרמה מספר פעמים לבקרת היציבות להיכנס לפעולה גם בתאוצה בקו ישר ממהירות תלת ספרתית. העברות ההילוכים חלקות אך אינן מהירות במיוחד גם במצב ספורט.

קיה סטינגרקיה סטינגר

השלדה מספקת תחושה טובה גם במהירות נמוכה ועל כן הגענו לכביש המפותל עם ציפיות גבוהות ולא התאכזבנו. בחירה במצב ספורט מקשיחה את המתלים וההגה, ושומרת על המנוע ותיבת ההילוכים במצב קרבי. העברות המשקל מהירות ואינן מורגשות במיוחד, וכבר בכניסה לפנייה מורגשים הידוק הקו הנבחר ופסיעה קלילה של הישבן. אם תלחצו על דוושת הגז תקבלו היגוי יתר חינני גם כאשר הבקרות מחוברות.

בחירה במצב ספורט פלוס מכתיבה ניתוק חלקי של בקרת היציבות עם התראה ויזואלית ברורה בלוח המחוונים. ההתנהגות על המגבלות במצב זה פחות צפויה ונשלטת ובקרת היציבות מאוד ליברלית ולכן העדפנו את מצב ספורט. הבלמים של ברמבו מרשימים במיוחד ומספקים כוח בלימה חזק שנועץ את הסטינגר בכביש בבלימה מכל מהירות. לאחר שהתחממו הבלמים הורגשו ויברציות קלות בבלימות חזקות, ככל הנראה עדות לחיים הקשים שעברו.

קיה סטינגרקיה סטינגר

קיה סטינגר מהנה מאוד לנהיגה בכל תוואי, אבל שימו לה מתחת לגלגלים כבישים פנויים עם עיקולים ארוכים ומהירים והיא ממש תזרח. היא תזרום בין הפניות במהירות מפתיעה שדורשת מבט שני וגם שלישי בלוח המחוונים כדי לעכל אותה. הסטינגר נשלטת מאוד ומאפשרת לנהג לכוון אותה לאן שרק יחפוץ בקלות ובבטיחות. ההיגוי מהיר, מדויק ובעל משקל טוב במצב ספורט אך היינו שמחים אילו היה ישיר ומתקשר יותר.

צריכת דלק

צריכת הדלק הרשמית של קיה סטינגר עומדת על 10.1 ק"מ לליטר. במבחן שלנו התקבלה צריכת דלק משולבת של 8.1 ק"מ לליטר. לא פשוט להישאר רגועים כשנוהגים בסטינגר אך בנהיגה פחות אגרסיבית נמדדה צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר, ובקטעים הדינמיים נמדדה צריכה של 7.7 ק"מ לליטר. מיכל הדלק בנפח 60 ליטרים וטווח הנסיעה יכול להגיע ל- 500 ק"מ. גרסת המבחן מדורגת בדרגת זיהום 15 מתוך 15.

קיה סטינגרקיה סטינגר

אמינות ועלויות אחזקה

קיה מדורגת במקום ה- 13 עם ציון של 72 נקודות בסקר שביעות רצון הלקוחות שעורך ארגון Consumer Reports, ורשמה עליה של 5 מקומות בדירוג ביחס לשנה שעברה. קיה סטינגר משווקת עם אחריות יצרן מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 10,000 ק"מ.

עלות שני הטיפולים הראשונים 855 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,230 ₪, עלות הטיפול הרביעי והחמישי 855 ₪, ועלות הטיפול השישי 2,298 ₪. עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 6,948 ₪.

עלות פנס ראשי 10,600 ₪, עלות פנס אחורי 3,163 ₪, עלות מראת צד קומפלט 5,058 ₪, עלות זוג צלחות בלם קדמיות 1,521 ₪, ועלות זוג רפידות בלם קדמיות 877 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.

עלויות האחזקה גבוהות ביחס למתחרות בקבוצת רכבי המנהלים, אך נמוכות ביחס למתחרות ממותגי הפרימיום. קיה סטינגר מדורגת בקבוצת רישוי 7 ועלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,683 ₪.

בטיחות

ארגון Euro NCAP בחן את קיה סטינגר בשנת 2017 והעניק לה ציון מלא של 5 כוכבי בטיחות. בסעיף הגנה על מבוגרים קיבלה הסטינגר ציון 93%, בסעיף הגנה על ילדים 81%, בסעיף הגנה על הולכי רגל 78%, ובסעיף מערכות הבטיחות זכתה לציון של 82%.

קיה סטינגרקיה סטינגר

קיה סטינגר מוצעת בישראל עם מפרט אבזור בטיחות עשיר בשתי רמות האבזור הכולל 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים הכולל בלימה אוטונומית, מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, ומכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל.

מערכת לניטור השטחים המתים ראויה לציון מיוחד, היא כוללת כמקובל חיווי במראות הצד אך בנוסף חיווי ויזואלי בתצוגה העילית ובכך מציגה את המידע החשוב ממש מול עיני הנהג. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

שתי גרסאות קיה סטינגר משווקת בישראל. גרסת GT ליין מוצעת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 256 כ"ס תמורת 279,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי בגודל 8 אינץ' התומך ב- Android Auto ו- Apple Car Play, מושבי עור עם חימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, חיישני אור וגשם, פנסי לד, גג פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

גרסת GT הנבחנת מוצעת תמורת 379,900 ₪ וכוללת כאמור מנוע בנזין בנפח 3.3 ליטרים בהספק 370 כ"ס. אבזור גרסה זו כולל בנוסף ריפודי עור נאפה מחורר, חימום לכל המושבים ולגלגל ההגה, אוורור למושבים הקדמיים, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 15 רמקולים, מערך מצלמות וחיישנים היקפי הכולל תצוגה ממעוף הציפור, חיישני אור וגשם, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

קיה סטינגר היא מכונית מרשימה מאוד. החל מהעיצוב, דרך המפרט, ועד לתוצר הסופי הנוסע נהדר על הכביש. מדובר בעדות להתקדמות הגדולה אותה ביצעה קיה בשנים האחרונות. בניגוד לדגמים בכירים של יצרניות עממיות, לא מנסה קיה להצניע את שייכות הדגם למותג ואף להיפך, עיצובה מזוהה מאוד עם המותג ולבטח יגרום לבעלי הדגמים הסטנדרטיים גאוות יחידה. המחיר אמנם גבוה אך ביחס למתחרות, התמורה למחיר מאוד מרשימה. עבור כמות דומה של כוח והנאה גובות המתחרות עשרות אלפי שקלים נוספים, ובכלל לא בטוח שהן טובות יותר.

קיה סטינגר לא תמכר בישראל בכמויות גדולות. תג המחיר שלה גבוה, והסגמנט בו היא מתחרה מאבד נתחים משמעותיים לטובת רכבי פנאי. לנהגים שאוהבים לנהוג, מעריכים ביצועים, ומסתכלים מעבר לסמל, נמליץ לקחת את קיה סטינגר לנסיעת מבחן.

קיה סטינגר 3.3 טווין טורבו GT
מנוע טווין טורבו בנזין V6 3.3 ליטרים
הספק מרבי משולב 370/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 51.0/1,300 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,830 מ"מ
רוחב כללי 1,870 מ"מ
גובה כללי 1,400 מ"מ
בסיס גלגלים 2,905 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

406 ליטרים

משקל עצמי 1,855 ק"ג
מהירות מרבית 270 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2017)
מחיר

379,900 ₪

קיה סטינגר GT 2018 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    מכוונים גבוה

    • טל01/11/18

    אחרי ההצלחה הגדולה עם הספורטאז בקטגורית הפנאי נראה שבקיה מתחילים לבדוק את השוק של רכב ספורטיבי, בתור ניסיון ראשון זה נראה ממש WOW, ביצועים מעולים,הם ממשיכים לכוון גבוה

  • 1

    כמה עולה ביטוח מקיף לרכב?

    • שי31/10/18

    בד"כ אתם מפרסמים גם את עלות הביטוח.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu