נהגנו בגרסת הכניסה החדשה של פיג'ו 3008 עם מנוע 1.2 ליטרים טורבו בהספק 130 כ"ס
קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, השיקה גרסת כניסה חדשה לרכב הפנאי המצליח פיג'ו 3008 אשר הוצע עד כה בישראל עם מנועי טורבו בנזין ודיזל בנפח 1.6 ליטרים ומנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים. גרסת הכניסה החדשה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות וצריכת הדלק עומדת על 19.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. מחירה עומד על החל מ- 150,000 ₪.
פיג'ו 3008 1.2
במסגרת ארוע ההשקה אשר נערך לעיתונאי רכב, נתבקשנו להתחרות במסלול באורך 133 ק"מ אשר כלל נסיעה ממרכזה הלוגיסטי של פיג'ו בראשון לציון עד לפאתי העיר ערד. הנסיעה כללה עליות ומורדות, תנועה דלילה לרוב, וכבישים מפותלים. המנצחים הם הנהגים שהצליחו להשיג את צריכת הדלק הנמוכה ביותר לאורך המסלול.
פיג'ו 3008 1.2
מתוך מטרה לחיסכון מרבי בדלק, הקפדנו ליישם את כל הכללים המוכרים לנהיגה חסכונית, הכוללים בין היתר תאוצות לינאריות ומדודות, הימנעות מבלימות מיותרות, שימוש מועט במזגן, מניעה מפתיחת חלונות אשר יגדילו את מקדם הגרר של הרכב, ושימוש במערכת בקרת השיוט. המנצחים השיגו צריכת דלק של 18.8 ק"מ ליטר, נתון קרוב מאוד לנתון הרשמי של היצרן שעומד כאמור על 19.2 ק"מ לליטר. הזוכים בתחרות קבלו המחאה בסך 3,008 ₪, אותה זכו לתרום לעמותה לבחירתם (כנפיים של קרמבו).
פיג'ו 3008 1.2
את הדרך חזרה ניצלנו להתרשמות מיכולתיו של פיג'ו 3008 בגרסת 1.2 ליטרים מבלי להקפיד על צריכת הדלק. המנוע הקטן מתגלה על הכביש כמספק בהחלט לכל שימוש משפחתי וסביר, ואף יותר מכך. ביצועיו אינם נחותים מרכבי קרוסאובר מקבילים בעלי מנוע אטמוספרי בנפח 1.6 ליטרים. המנוע פועל בצורה חלקה והשהיית הטורבו מורגשת רק בתחילת הנסיעה ועד חציית קו ה- 1,700 סל"ד. תיבת ההילוכים מהווה פרטנרית מעולה ויודעת להוציא את המיטב מהמנוע הקטן לצד השגת צריכת דלק חסכונית כפי שנוכחנו לראות. בנסיעה מנהלתית, אשר כללה גם כמה קטעי נהיגה דינמיים, עמדה צריכת הדלק על 14.5 ק"מ לליטרים, נתון טוב לכל הדעות.
פיג'ו 3008 1.2
מעבר למנוע החדש לא נרשמו שינויים ומדובר באותו פיג'ו 3008 מוכר וטוב המציג את תא הנוסעים הטוב בסגמנט. העיצוב מרשים, החומרים רכים ואיכותיים, והפקדים המעוצבים כקלידי פסנתר מוסיפים עניין. המושבים מעולים ומספקים נוחות ותמיכה טובות, ומתברגים גם הם בצמרת הסגמנט.
בקטעים הדינמיים אשר כללו פיתולים ופניות ארוכות, הציגה פיג'ו 3008 זוויות גלגול מדודות ביחס לרכב פנאי. לא מדובר ברכב ספורטיבי, אך המתלים מאפשרים קצב התקדמות נאות בהחלט בדרכים עקלקלות.
נוחות הנסיעה טובה במרבית תנאי הדרך וגם בדרכי עפר הודות לריסון מעולה וספיגת שיבושים יעילה. בידוד הרעשים טוב ורעשי רוח וצמיגים חודרים רק במהירויות גבוהות. צליל המנוע נשמע בתא הנוסעים בעת תאוצה חזקה ומעל 3,500 סל"ד, אך רוב הנהגים ימצאו אותו כנעים ומוסיף ניחוח ספורטיבי לנהיגה ברכב.
גרסת הכניסה ברמת אבזור אקטיב מוצעת כאמור במחיר 150,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמת רוורס עם קווי הנחיה דינמיים, מערכת בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם חניה חשמלי, וחישוקי 18 אינץ'. אבזור הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, זיהוי תמרורי מהירות, ושש כריות אוויר.
מהתרשמותינו הראשונית ניכר כי גם בגרסת הכניסה החדשה מציע פיג'ו 3008 את כל הדרוש כדי להיות אחד השחקנים הפופולריים בסגמנט התחרותי של רכבי הפנאי.

תפריט נגישות








פיג'ו 3008 - מהרכבים הטובים ביותר שיש
בגדול, פיג'ו 30089 הוא רכב מעולה בכל הפרמטרים : מנוע חזק וזריז, בטיחות, נוחות לנהג ולנוסעים ועיצוב מרהיב. כבעל פיג'ו 3008 1.6 בנזין - טורבו, אני יכול לציין כי הרכב הזה הוא מהטובים בהם נהגתי במהלך עשרות שנים. בהתייחס למבחן שהוצג בכתבה, הרי שמניסיוני, בנהיגה בכביש מהיר משולב בכניסות לעיר ובפקקים פה ושם, צריכה ממוצעת של כ 15.5 ק"מ לליטר. פשוט מעולה.