קוניגסג חושפת את הג'סקו, מכונית על עם 1,280 כ"ס!
יצרנית מכוניות העל השוודית קוניגסג חושפת בתערוכת ז'נבה את מה שהיא מכנה מגה קאר – קוניגסג ג'סקו הנושאת את שמו של ג'סקו וון קוניגסג, שהיה איש מפתח בשנות הקמתה של החברה וסייע לנווט את החברה בין אתגרים עסקיים רבים. כעת בשנות ה- 80 לחייו הוא הגיע כאורח כבוד של קוניגסג לתערוכת ז'נבה, לחזות במכונית החדשה הנושאת את שמו.
קוניגסג ג'סקו
קוניגסג ג'סקו זכתה לתכנון אווירודינמי מוקפד על מנת לאפשר ניצול מקסימלי של ביצועיה במסלול. הכנף האחורית האקטיבית גדולת ממדים ולמעשה חובקת את החלק האחורי של המכונית על מנת ליצור כוח הצמדה אופטימלי. מלפנים כונס האוויר הגדול ביותר שיצרה קוניגסג, המזרים את האוויר אל מדפים מתכווננים שמסייעים בוויסות כוח ההצמדה שפועל על המכונית. התכנון האווירודינמי הגיע אף למראות הצד המסייעות לספק 20 ק"ג של כוח הצמדה בעזרת הזרמת אוויר אל חלקו האחורי של הרכב.
קוניגסג ג'סקו
קוניגסג ג'סקו חמושה במנוע V8 טווין טורבו בעל גל ארכובה שטוח המותקן בזווית של 180 מעלות ובמשקל 12.5 ק"ג בלבד. ההספק המרבי עומד על 1,280 כ"ס בשימוש בדלק סטנדרטי וגדל ל- 1,650 כ"ס בשימוש בדלק מסוג E85 המורכב מתערובת של בנזין ואתנול. נתון המומנט המרבי עומד על 152.9 ק"מ הזמינים ב- 5,100 סל"ד. נתוני הביצועים הרשמיים טרם נחשפו.
קוניגסג ג'סקו
המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים קלת משקל. התיבה החדשה מוותרת על השימוש בטבעות הסנכרון המסורתיות ומאפשרת העברות הילוכים ישירות מבלי לעבור על כל יחסי העברה שבדרך, לדוגמה העברה מיידית מהילוך שביעי לרביעי מבלי לעבור דרך ההילוך החמישי והשישי. בעוד תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ממוצעת שוקלת כ- 140 ק"ג, התיבה החדשה של קוניגסג שוקלת 90 ק"ג בלבד.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.