סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

תגיות: , , , , מבחן דרכים סיטרואן קקטוס 2019, סיטרואן קקטוס 2019

סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת שנת 2019, מציגה רגרסיה מבחינת העיצוב החיצוני ומציגה מראה בוגר וקל יותר לעיכול על מנת לפנות לקהל רחב יותר. בנוסף מבטיחה סיטרואן חזרה למקורות החשובים של המותג וטוענת לנוחות עילאית המתקבלת באמצעות בולמי זעזועים הידראולים פרוגרסיבים ומושבים מתוחכמים שנועדו להשלים חווית נסיעה נוחה במיוחד, לצד שמירה על אלמנטים עיצוביים מלאי שיק ומחיר נגיש יחסית העומד על החל מ- 115,000 ₪.

סרטון מבחן דרכים סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו שיין פאק אוטומט
יתרונות נוחות נסיעה, מושבים, עיצוב פנים
חסרונות חומרי דיפון זולים, חלונות אחוריים ללא פתיחה מלאה, הנדסת אנוש

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

עיצוב ונוחות

עיצובו של סיטרואן קקטוס 2019 החדש נאה אך פחות חדשני ומקורי ביחס לדגם המקורי. גופי התאורה נותרו מפוצלים, אם כי כעת בחרו מעצבי סיטרואן בשבכה קדמית דקה המשלבת את סמל המותג ומחברת בין גופי התאורה העליונים. תחתם בולט פגוש קדמי שמנמן המאכלס את גופי התאורה הראשיים וכונס אוויר גדול ביחס לדגם הקודם אשר הציג חזית כמעט אטומה. מהצד השינוי גדול עוד יותר בשל הצנעת כריות האוויר לספיגת מכות קלות ושיפשושים אשר כה מזוהות עם הדגם. כמו כן ויתרו המעצבים על מוטות הנשיאה על הגג וחבל. מאחור מציג הדגם החדש עיצוב שבלוני עם צמד גופי תאורה גדולים. ניתן לסכם את העיצוב כסיטרואני בוגר אשר ידבר לקהל נרחב יותר של לקוחות, גם לאלו שויתרו על הדגם הקודם בשל עיצוב מצועצע או נועז מדי לטעמם.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

תא הנוסעים כולל שינויים פחות מהותיים ביחס לדגם המוחלף. האלמנטים העיצוביים המרהיבים נשמרו, ביניהם עיצוב תא כפפות בצורת מזוודה (ברמת אבזור שיין פק הנבחנת), וידיות דלתות בעיצוב ידית תיק עסקים. סביבת הנהג נקיה כמעט לחלוטין מפקדים פיזיים. בחלקו העליון של הדשבורד מסך מגע בגודל 7 אינץ' דרכו ניתן לשלוט על מרבית מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים, אפליקציית ניווט Waze, ומערכת שמע עם איכות סאונד בינונית. ממשק המערכת מציג מהירות תגובה טובה אך תפעולו אינו מהאינטואיטיביים שבנמצא. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך קטנטן, מינימליסטי, בעל גרפיקה בסיסית, ומהווה את האשם העיקרי לתחושת החיסכון בסביבת הנהג.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס מקבל ציון נמוך בהנדסת האנוש. שלושת פתחי המיזוג נמוכים, ולנוסע שלצד הנהג מוקצה פתח אחד ממרכז הקונסולה בלבד. מערכת בקרת האקלים ניתנת לשליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה בלבד, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ודורש יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים. משענת היד שבין המושבים נמוכה ודחוקה לאחור, והחלונות האחוריים נפתחים לכדי חריץ בלבד. לפחות החלונות הקדמיים חשמליים ואוטומטיים. סוככי השמש כוללים תאורת איפור נוחה.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

איכות החומרים אינה אחידה ומציגה חומר רך יחסית בחלקו העליון של הדשבורד, אך חומרי הדיפון מתחת וכל דיפוני הדלתות עשויים פלסטיק קשיח וחלול למגע המקנה תחושה זולה. איכות ההרכבה לעומת זאת עושה רושם טוב למדי, עם תחושה מוצקה יחסית ומרווחים סבירים בין החיבורים. בחירת צבעי חומרי הדיפון הכהים אינה תואמת את הקונספט של סיטרואן קקטוס ולדעתנו צבעים בהירים או ססגוניים יותר היו ממקסמים את השיק והיתרונות העיצוביים שבתא הנוסעים.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

המושבים המשודרגים ברמת אבזור שיין פק הבכירה פשוט מעולים. המושבים הקדמיים הינם למעשה צמד כורסאות רחבות המרופדות בבד איכותי ונראות מזמינות במיוחד. סיטרואן מתגאה בשילוב חומרים בצפיפות משתנה לטובת תמיכה אידיאלית בגוף הנוסעים. ההשקעה ניכרת כך שכל המושבים, מלפנים ומאחור, מציעים נוחות ותמיכה מרשימות המתקבלות לרוב ברכבים יקרים הרבה יותר. ברמת אבזור שיין פק ניתן לכוון את גובה את הכורסאות הקדמיות, ויחד עם כיוונון הגה לגובה ולעומק, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

מרווח הפנים גם הוא מעולה ביחס לקטגוריה. מלפנים יש די והותר מקום לצמד בוגרים. המרווח מאחור סביר עבור צמד בוגרים, אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי ייצור מעט צפיפות במושב האחורי אך יהנה מרצפה שטוחה למדי. המושב האחורי נוח ומפנק כמעט כמו אלו הקדמיים, והנוסעים אף זוכים לתאי אחסון עמוקים בדלתות. החלונות מאחור גדולים אך חבל שאין אפשרות לפתוח אותם מעבר לחריץ אוורור. בעיה חמורה יותר היא העדרם של פתחי מיזוג מאחור.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות המעוצב נפתח מעלה ומציע גישה נוחה בצורה נדירה המתאפשרת בזכות העברת כרית האוויר הקדמית אל התקרה. מתחת למשענת היד שבין המושבים תא אחסון קטן, נטול תאורה או דיפון. בדלתות ישנם תאי אחסון עמוקים, ומשטח טעינה קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען בנפח 358 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפחו לכדי 1,170 ליטרים, אך רצפת ההטענה המתקבלת אינה בגובה אחיד. העמסת הציוד אינה נוחה עקב שפת הטענה גבוהה. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני מפלדה.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

בעבר, נוחות נסיעה מרשימה היוותה שם נרדף לסיטרואן. הנכס העיקרי של המותג אבד בשני העשורים האחרונים עקב בחירה במערכות מתלים קונבנציונליות, אמינות וזולות יותר לייצור. בדור החדש של הקטטוס מבטיחה סיטוראן להחזיר עטרה ליושנה באמצעות מתלי PHC (Progressive Hydraulic Cushions) הידראוליים פרוגרסיביים דו שלביים, בעלי שתי רמות קשיחות וכושר ריסון משובח. כך לטענת סיטרואן תתקבל תחושת נסיעה על "שטיח מעופף" בדומה לדגמיה המוצלחים בעבר.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

התוצאה על הכביש אכן מספקת נסיעה נוחה מאוד. ניתן לקבוע אף ללא מבחן השוואתי כי מדובר ברכב הנוח בקטגוריה ונוח מאוד גם ביחס לרכבים בעלות כפולה, אם כי ההצהרה על תחושת "שטיח מעופף" מעט יומרנית. בתוך העיר מציע סיטרואן קקטוס כושר ריסון נדיר. שברים, חריצים ובורות מרוסנים באופן מרשים מאוד ומעורר השתאות. לא מדובר בנוחות נסיעה שוות ערך למכונית יוקרה או רכב פנאי יוקרתי עם מתלי אוויר ומערך מתלים רב חיבורי יקר, אך סיטרואן קקטוס עושה בית ספר להרבה רכבים יקרים פי כמה. פסי האטה וגלי אספלט מרוסנים גם הם באופן מרשים מאוד בזכות מהלך מתלה ארוך ושיכוך מעולה. מחוץ לעיר מתקשחת פעולת השיכוך ונוחות הנסיעה נשמרת גם על גלי אספלט במהירויות גבוהות יותר. בידוד הרעשים טוב אף הוא, ומשלים איכות נסיעה טובה מאוד ביחס למחיר.

ביצועים

יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 110 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית אייסין היפנית. הביצועים טובים ביחס לסגמנט. בתחילת תנועה מורגשת השהיית טורבו קצרה אך לאחר מכן מגלה המנוע גמישות מבורכת גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים מיותרים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות והמנוע מפיק צליל גברי המסווה את היותו קטן נפח.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

תיבת ששת ההילוכים היפנית אמנם זריזה ומגיבה היטב לדרישה להוריד הילוכים לטובת האצה זריזה, אך שילובה עם המנוע הצרפתי דורש כיוונון מסויים, היות ובזחילה בפקקים ובמהירות עירונית, מורגשות העברות הילוכים קופצניות מעט.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

התנהגות הכביש יוצאת אף היא נשכרת מריסון הבולמים המצויין. אמנם הכיול הרך וההתמקדות ביצירת נוחות נסיעה עילאית בשילוב מרכז כובד גבוה יוצרים זוויות גלגול מורגשות תחת עומס, אך הריסון המעולה מאפשר העברות משקל חסרות דרמה בכביש מפותל, כל עוד נשמור על מהירות סבירה. ההגה נטול תקשורת והמושבים הנוחים אינם מצטיינים בתמיכה צידית, כך שבפרק הדינמי מקבל סיטרואן קקטוס ציון בינוני. הבלמים מעולים ומאטים את 1,165 הק"ג בצורה הנוטעת ביטחון.

צריכת דלק

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית וכמה קטעי נהיגה דינמיים עם מערכת עצור וסע פעילה רוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 13.3 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר אם כי רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

אמינות ועלויות אחזקה

סיטרואן אינה נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, בין היתר בשל דגמים רבים אשר סבלו בעבר משלל תקלות חשמל ובעיות במערכות המתלים המורכבות. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2018, התברגה סיטרואן במקום ה- 19 מתוך 28 יצרנים, עם 155 תקלות לכל 100 כלי רכב. סיטרואן קקטוס משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ.

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 846 ₪, עלות הטיפול השני 1,469 ₪, עלות הטיפול השלישי 846 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,469 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים הקומפקטיים.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

יחידת תאורה קדמית תעלה 1,792 ₪, מחיר מראת צד עומד על 2,240 ₪, מחיר פנס אחורי עומד על 882 ₪, רפידות בלם קדמיות יעלו 394 ₪, וצלחות בלם קדמיות יעלו 774 ₪. יחידות התאורה זולות יחסית אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

עלויות הביטוח הן 1,540 ₪ לביטוח חובה ו- 2,352 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סיטרואן קקטוס הקודם בשנת 2014 והעניק לו ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5, אך טרם בחן את הדגם החדש אשר קיבל מערכות בטיחות נוספות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר שש כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור שטחים מתים, פנסי ערפל עוקבי פנייה, זיהוי תמרורים, ומצלמת רוורס. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.

סיטרואן קקטוס סיטרואן קקטוס

תמורה למחיר

סיטרואן קטטוס ברמת אבזור פיל (Feel) הבסיסית עולה 115,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני אור וגשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, כריות "אייר-באמפ" בחלקו התחתון של המרכב, וחישוקי פלדה בקוטר 16 אינץ'.

רמת האבזור שיין פק הנבחנת עולה 118,000 ₪ וכוללת בנוסף את מערכת המתלים PHC, מושבי נוחות מצויינים עם כוונון גובה ותמיכה, תא כפפות בעיצוב מזוודה, חלונות אחוריים כהים, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות אוטומטי, חבילת צבעי מרכב, וחישוקי 17 אינץ' מסגסוגת. לאור תוספת מחיר של 3,000 ₪ בלבד, אין ספק כי זו הגרסה המומלצת מבין השתיים.

אמנם מוניטין הסחירות והאמינות לא גבוהים, הנדסת האנוש לא מושלמת, והחסכנות מורגשת, אך סיטרואן קקטוס בגרסת שיין פק מספק נוחות נסיעה נדירה ועיצוב פנים מלא שיק. כחבילה כוללת, מציע סיטרואן קקטוס תמורה גבוהה למחיר לאלו מכם אשר יתחברו לעיצוב המקורי וידעו להעריך איכות נסיעה משובחת.

סיטרואן קקטוס 1.2 טורבו שיין פאק אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 110/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,169 מ"מ
רוחב כללי 1,729 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,595 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

358 ליטרים

משקל עצמי 1,165 ק"ג
מהירות מרבית 193 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים מתוך 5 (2014)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

118,000 ₪

סיטרואן קקטוס 2019 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן דרכים...

אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...

אלדר מנורי3 דצמבר 2025

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu