המנוע החדש בנפח 2.0 ליטרים מציע הספק של 180 כ"ס, טכנולגיית הצתת בנזין חדשנית, ומערכת היברידית קלה
לא מכבר בישרנו לכם על חשיפת הדור החדש של מאזדה 3 המשפחתית, אשר הוצגה בגרסאות סדאן והאצ'בק. כעת חושפת מאזדה נתונים אודות יחידת ההנעה החדשנית, הכוללת מנוע ראשון מסדרת סקייאקטיב X בנפח 2.0 ליטרים בהספק 180 כ"ס ב- 6,000 סל"ד, עם מומנט של 22.8 קג"מ ב- 3,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית או ידנית, והנעה קדמית או כפולה. צריכת הדלק מושפעת ממידות החישוקים, תצורת המרכב וסוג ההנעה, אך עומדת סביב ה- 16.7 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן שנמדדו בתקן WLTP המחמיר.
מאזדה 3 סדאן
מאזדה טוענת לצריכת דלק משופרת ב- 10% ביחס למנוע המקביל מסדרת G, בין היתר בזכות טכנולוגיית הצתה חדישה מסוג SPCCI – Spark Plug Controlled Compression Ignition אשר משלבת את הצתת התערובת דלק אוויר בצילינדר באמצעות מצת (פלאג), ובאמצעות הלחץ שנוצר בפעימת הדחיסה בדומה למנועי דיזל. טכנולוגיה זו מאפשרת ניצולת גובהה יותר של ביצועי המנוע באמצעות יחס דחיסה גבוה של 16.3:1 באר. בנוסף, כוללת יחידת ההנעה מערכת מיקרו היברידית במתח 24V, המאפשרת לייעל את מערכת דימום המנוע בעצירה, ע"י כיבויו כבר ממהירות 20 קמ"ש בעת זחילה לקראת עצירה.
מאזדה 3 האצ'בק
שיווקה של מאזדה 3 החדשה יחל האירופה ובישראל בחודשים הקרובים.
מאזדה 3 האצ'בק

תפריט נגישות








דטונציה
האם מזדה הצליחה להעלים אותה למרות יחס הדיסה המוגבר?